Jouduitko lapsena kiittämään ruoasta?
Joka päivä jos söitte päivällistä niin jouduitteko kiittämään kun olitte syöneet? En joutunut itse, mutta muistan lapsena kun kavereilla jouduttiin kiittämään jokainen yksitellen tai muuten ei saanut nousta pöydästä 😅
Kommentit (103)
Voitko kuvitella ap että minun 20v tytär myöskin niiaa, sellaisessa tilanteessa missä kuuluu, osaatko kertoa mikä tilanne se olisi ?
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin ei ole oikeudesta tarvinnut kiittää. -Aleksi Koskela
Maksaako se kiitoksen sanominen paljonkin?
Luuletko että kiittämättömiä moukkia arvostetaan enemmän kuin kohteliaita ystävällisiä ihmisiä?
Kyllähän ihminen joka ei kiitä toisen tekemästä ruuasta on kiittämätön p a s k a, kuten sanotaan.
Meillä kahdella ikälopulla on tapana sanoa ruokailun päätteeksi kiitos, riippumatta kumpi sen ruuan on tehnyt. Yleensä kyllä kokkaillaan yhdessä. Minusta se on kiva tapa.
Vierailija kirjoitti:
Voitko kuvitella ap että minun 20v tytär myöskin niiaa, sellaisessa tilanteessa missä kuuluu, osaatko kertoa mikä tilanne se olisi ?
Pakko tunnustaa, etten keksi yhtään tilannetta, jossa naisen pitäisi nykypäivänä niiata.
N40
Toivottavasti ap on saanut ammattiapua noin traumaattisen kokemuksen käsittelyyn.
Lapset kuuluu ruokkia. Ei heidän siitä tarvitse kiitollisuudenvelassa olla.
Etkö tosiaan keksi? Sua ei voi siis päästää piireihin varsinkaan ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan mitään velasta ole puhunutkaan. Ihan vain sanotaan kiitos eikä kukaan jää mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sivistynyt ihminen osaisi kertoa, mikä sellainen tilanne on eikä ylimielisenä haukkuisi niitä, jotka eivät kuljeskele kuninkaallisten parissa kuten sinä .
Vierailija kirjoitti:
Joo, luettiin tämmöinen ruokarukous: Kiitos Jeesus ruuasta, ota pois jos saat.
Et viitsisi herjata.
Ai ihan "jouduitko", ikäänkuin kiitoksen sanominen olisi hirveän suuri vaiva? Ei sitä vaadittu minulta mutta kyllä varmaan sanoin ainakin joskus sen kiitoksen ja varsinkin nyt aikuisena jos käyn vanhemmilla ja he tarjoaa ruokaa, ehdottomasti kiitän joka kerta.
En joutunut kiittämään, enkä myös itse halua perheenjäseniltä kiitosta ruoasta. Vieraat ovat eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin vtun piireihin? Olen käynyt yli 40 eri massa ja ikinä ei ole tarvinut niiailla tai muutenkaan pokkuroida. Elämme vuotta 2024, emme vuotta 1824.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Yleensä ruokaakin laittaa joka päivä joka tapauksessa. Ei sitä erikseen lapsille valmisteta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että joillakin on käytöstapoja. Meghan Markle koki loukkaavaksi sen, että hänen täytyi niiata kuningatar Elisabetille. Uskomatonta. Meghan pilkkasi tilannetta julkisesti myöhemmin netissä.
Oi, en ole ylimielinen. Niiaus on täysin normaali tapa tietyissä tilanteissa, joissa osoitetaan kunnioutusta. Tapakoulutuksissa täysin yleinen aihe. Myös minä "joudun" niiamaan välillä, eikä siinä ole mitään erikoista. Miehetkin kumartaa. Sama asia.