Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouduitko lapsena kiittämään ruoasta?

Vierailija
22.11.2024 |

Joka päivä jos söitte päivällistä niin jouduitteko kiittämään kun olitte syöneet? En joutunut itse, mutta muistan lapsena kun kavereilla jouduttiin kiittämään jokainen yksitellen tai muuten ei saanut nousta pöydästä 😅

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kuuluu hyviin käytöstapoihin. "Jouduin" myös opettelemaan hyvin pienestä muutkin pöytäetikettiin kuuluvat tavat, jotka nekin kuuluu yleissivistykseen ja hyviin käytöstapoihin.

Mun lapset "joutuu" tekemään näin vielä tänäkin päivänä!'

Hyvä niin. - Moni nyt jo aikuinen saisi jatkaa tapaa malliksi vielä jatkossakin.

Vierailija
22/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kuvitella ap että minun 20v tytär myöskin niiaa, sellaisessa tilanteessa missä kuuluu, osaatko kertoa mikä tilanne se olisi ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin ei ole oikeudesta tarvinnut kiittää. -Aleksi Koskela

Maksaako se kiitoksen sanominen paljonkin?

Luuletko että kiittämättömiä moukkia arvostetaan enemmän kuin kohteliaita ystävällisiä ihmisiä?

Vierailija
24/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihminen joka ei kiitä toisen tekemästä ruuasta on kiittämätön p a s k a, kuten sanotaan.

Vierailija
25/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdella ikälopulla on tapana sanoa ruokailun päätteeksi kiitos, riippumatta kumpi sen ruuan on tehnyt. Yleensä kyllä kokkaillaan yhdessä. Minusta se on kiva tapa.

Vierailija
26/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kuvitella ap että minun 20v tytär myöskin niiaa, sellaisessa tilanteessa missä kuuluu, osaatko kertoa mikä tilanne se olisi ?

Pakko tunnustaa, etten keksi yhtään tilannetta, jossa naisen pitäisi nykypäivänä niiata. 

N40

Vierailija
27/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduitko? Voi hyvä luoja.

Vierailija
28/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap on saanut ammattiapua noin traumaattisen kokemuksen käsittelyyn. 

Vierailija
29/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kuuluu ruokkia. Ei heidän siitä tarvitse kiitollisuudenvelassa olla. 

Vierailija
30/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee

Vierailija
31/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tosiaan keksi? Sua ei voi siis päästää piireihin varsinkaan ulkomailla.

Vierailija
32/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mitään velasta ole puhunutkaan. Ihan vain sanotaan kiitos eikä kukaan jää mitään velkaa. 

Vierailija
33/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistynyt ihminen osaisi kertoa, mikä sellainen tilanne on eikä ylimielisenä haukkuisi niitä, jotka eivät kuljeskele kuninkaallisten parissa kuten sinä .

Vierailija
34/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, luettiin tämmöinen ruokarukous: Kiitos Jeesus ruuasta, ota pois jos saat.

Et viitsisi herjata.

Vierailija
35/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ihan "jouduitko", ikäänkuin kiitoksen sanominen olisi hirveän suuri vaiva? Ei sitä vaadittu minulta mutta kyllä varmaan sanoin ainakin joskus sen kiitoksen ja varsinkin nyt aikuisena jos käyn vanhemmilla ja he tarjoaa ruokaa, ehdottomasti kiitän joka kerta.

Vierailija
36/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joutunut kiittämään, enkä myös itse halua perheenjäseniltä kiitosta ruoasta. Vieraat ovat eri asia.

Vierailija
37/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin vtun piireihin? Olen käynyt yli 40 eri massa ja ikinä ei ole tarvinut niiailla tai muutenkaan pokkuroida. Elämme vuotta 2024, emme vuotta 1824. 

t. eri

Vierailija
38/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.  Yleensä ruokaakin laittaa joka päivä joka tapauksessa.  Ei sitä erikseen lapsille valmisteta.

Vierailija
39/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että joillakin on käytöstapoja. Meghan Markle koki loukkaavaksi sen, että hänen täytyi niiata kuningatar Elisabetille. Uskomatonta. Meghan pilkkasi tilannetta julkisesti myöhemmin netissä.

Vierailija
40/103 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, en ole ylimielinen. Niiaus on täysin normaali tapa tietyissä tilanteissa, joissa osoitetaan kunnioutusta. Tapakoulutuksissa täysin yleinen aihe. Myös minä "joudun" niiamaan välillä, eikä siinä ole mitään erikoista. Miehetkin kumartaa. Sama asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän