Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en tekisi mitään kauppaa Aki Palsanmäen kanssa.

Vierailija
22.11.2024 |

Taivuttelee ihmisiä luopumaan kalliista tavaroistaan pilkkahinnalla. Kun on rikas haluaa vaan lisää rikkauksia. 

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla on aika korkeat juoksevat kulut eikä se roinien perässä ajelu mitään ilmaista ole..Moni unohtaa tämän. Nämä kaksi kun elävät näillä tuloilla. Iso osa ihmisistä työntää vanhat rojunsa tuonne että pääsisi niistä helposti eroon ja saisi vielä vähän rahaakin niistä. Parempi diili kuin itse kuskata ne jätelavalle. :) 

Onhan siellä sitä henkilökuntaakin aika paljon huutispäivinä, eivätkä ilmaiseksi tee. Kyllä täytyy nostaa hattua, kun olivat ihan konkurssin partaalla ennen tuota televisio-ohjelmaa.

Onhan tuolla Akilla joku ihmeellinen hinku myydä kaikki pois, ei kai tuossa työssä ihan tervepäinen pärjäisikään. Nuukahan se on kuin mikä.

Olen heidät pari kertaa tavannut muissa ympyröissä ja oikein sympaattisia ihmisiä ovat (ei käyty kauppaa).

Harvoin on voinut noinkin aitoa tositeevee ohjelmaa tarjolla. Olen nyt joutavana katsellut noita uusintajaksoja ajan kuluksi. Siitä tinkimissessiosta en oikein välitä. On tylsää.

Vierailija
22/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yritystoiminnan kustannukset ja verotus (arvonlisävero, yhteisövero yms.) ovat niin korkeat, että kannattavassa kaupankäynnissä sisäänostohinnan on oltava todella paljon alhaisempi kuin ulosmyyntihinnan. Tämä näkyy kaikessa yritysten toteuttamassa käytetyn tavaran kaupassa. Niin huutokauppakamareilla kuin vaikkapa antikvariaateissakin.

Eikä vaan Suomessa, vaan kaikissa kehittyneissä teollisuusmaissa. Vain ns kehitysmaissa iso osa ihmisistä elää myymällä jotain kippoja ja marjoja toinen toisilleen.

Kehittyneissä maissa maksetaan verot, eläkemaksut, vakuutukset ja lisenssit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos sä myyt jotain jollekin, jonka tiedät myyvän sen voitontekotarkoituksissa eteenpäin, niin ymmärrät, että se ei voi maksaa sulle samaa hintaa kuin mitä se ajattelee siitä saavansa.

Vähän sama logiikka kuin siinä, että tukusta saa kauppiaat tavaraa halvemmalla kuin millä ne myy sitä eteenpäin. It's bisnes!

Vierailija
24/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aki tarjosi tutulle tavaroista 200 euroa. Sanoin tutulle että niistä saa 800 euroa kun myy netissä. Kaveri sai 750 euroa kun autoin siitä myymään ja tekemään myynti ilmoituksia.

Niin, tuttusi teki töitä 550 euron edestä ja sai lopulta 750 e, sitä menee helposti kuvaamiseen, pakkaamiseen, postitukseen 35 tuntia, jos tavaroita on monia, kuvatkin pitää editoida.

Jos myy Palsanmäelle 200 eurolla, niin siellä tehdää sama määrä työtunteja kuljetuksista lähtien, työstä palkan saa joku muu kuin alkuperäinen myyjä.

Vierailija
25/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon faneja silläkin rypsiporsaalla

Vierailija
26/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aki tarjosi tutulle tavaroista 200 euroa. Sanoin tutulle että niistä saa 800 euroa kun myy netissä. Kaveri sai 750 euroa kun autoin siitä myymään ja tekemään myynti ilmoituksia.

Tekemällä myyntityön itse, saa yleensä paremman hinnan kuin ostamalla ne palvelut. Yritys kun ostaa sinulta satasella ja myy kahdella, valtio, eläkeyhtiöt ja muut kulut imevät siitä 80€. Itse kun myyt, saat pitää kaiken itse.

Vierailija
27/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos firma ostaa jotain 200 eurolla ja myy sen 400 eurolla, niin pelkästään arvonlisävero syö myyntihinnasta 100 euroa.

Alv-velvollinen firma maksaa 400 eurosta arvonlisäveroa 400-400/1,255=81,28€. Mikäli firma on ostanut tuotteen alv-velvolliselta yritykseltä, saa yritys vähentää tuosta tilitettävästä alv:sta 200-200/1,255=40,64€ tai 200*0,255=51€, riippuen siitä, onko hankinta hinta 200€ (sis alv 25,5%) vai 200€+alv hinta.

Vierailija
28/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki sanoo aina että tavarasta saa korkeintaan 30-50 euroa ja aina joku huutaa sen 100 eurolla.

Vierailija
29/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas ap, millä hinnalla Akin pitäisi myydä ulos vaasi, josta hän maksaa satasen?

Perustele miksi. 

Vierailija
30/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuttusi teki töitä 550 euron edestä ja sai lopulta 750 e, sitä menee helposti kuvaamiseen, pakkaamiseen, postitukseen 35 tuntia, jos tavaroita on monia, kuvatkin pitää editoida.

Jos myy Palsanmäelle 200 eurolla, niin siellä tehdää sama määrä työtunteja kuljetuksista lähtien, työstä palkan saa joku muu kuin alkuperäinen myyjä.

Tuttuni ei postittanut mitään vaan tavarat haettiin kotoa. Facebookin osto ja myynti palstoilla tavaraa menee hyviin kaupaksi samalla paikkakunnalla. Olen itse myynyt vaikka mitä.

Vierailija
31/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli Akin olisi pitänyt ostaa ne 800 eurolla ja myydä 800 eurolla? 

Vierailija
32/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla on aika korkeat juoksevat kulut eikä se roinien perässä ajelu mitään ilmaista ole..Moni unohtaa tämän. Nämä kaksi kun elävät näillä tuloilla. Iso osa ihmisistä työntää vanhat rojunsa tuonne että pääsisi niistä helposti eroon ja saisi vielä vähän rahaakin niistä. Parempi diili kuin itse kuskata ne jätelavalle. :) 

Useita vuosia tuli joka perjantai useita satasia jo pelkästä kuparipannusta. Hätyyteltiin parhaina aikoina melkein tonnia yhdestä lommoisesta ja kuluneesta pannusta!!! Laske kuukausiansio! Ja kertovat niitä olevan kymmeniä vielä varastossa.

Ja niitä pannuja on ollut mukanaan  joka toisella, jotka ovat huutokaupalle itse ajaneet tavaransa tuomaan!

Ohjelma tuottaa näille isot tulot. koko ajan ovat vain tulleet ahneimmiksi, ja ei se enää ole Aki, vaan Heli, jolla silmät leimuaa päässä. Kerjää ihmisten kodeista sieltä sun täältä kamaa, melkein nappaa taulutkin seiniltä.

Siitä lasten kouluretkirahastakin piti tingata, noilla tuloilla (kso verotus) olisi voinut vaikka satkun lahjoittaa koululaisille.

Mä en kateudesta kirjoita, vaan haen totuutta. Tulee Jethro jo mieleen tuosta "kaupankäynnistä". Siellä Espanjassa sekin ahne nyt miljoonien velkoja pakenee.

Vierailija
33/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos firma ostaa jotain 200 eurolla ja myy sen 400 eurolla, niin pelkästään arvonlisävero syö myyntihinnasta 100 euroa.

Aki ostaa tavarat satasella ja myy ne 800 eurolla, eli tässä vähän suhteutettuna.

Vierailija
34/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni ei postittanut mitään vaan tavarat haettiin kotoa. Facebookin osto ja myynti palstoilla tavaraa menee hyviin kaupaksi samalla paikkakunnalla. Olen itse myynyt vaikka mitä.

Jo yksikin säätö valmiiksi sovitussa noudossa ja ymmärrät, miksei kukaan järkevä myy mitään Facessa tai torissa ellei kyse ole keräilytavarasta tms 100+€ maksavasta tuotteesta. Alle 100€ arvoisssa tuotteissa mikä ei tutuille tai sukulaisille käytettynä kelpaa, joutaa Sorttiasemalle. 

Vierailija
35/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se voi mennä. Olen tätä tori ja fb kirppiskauppaa seurannut paljonkin sivusta kun vaimo ostaa ja myy kokoajan. On ne myös käteviä tapoja päästä eroon tavarasta, jonka hävityksestä joutuisi muuten maksamaan.

Mutta ei tuossa kyllä palkoille pääse edes amatööri, jonka ei tarvitse miettiä kuluja eikä käytettyä aikaa. Palkka kun  tulee muualta niin voi harrastaa.

Mitta heti kun alat tuota tekemään yrittäjänä, niin tilanne on täysin eri. Myynthinnasta pitää vähentää kulut (  auto, tilojen lämmitys, remontit)  ja palkkaakin pitäis itselle ja muille saada. Verottaja nyhtää omansa. Samoin eläkeyhtiöt.

Jotta jotain säästöjä kertyisi vanhuuden varalle, niin sanoisinko, että ostohinta voi olla korkeintaan kolmasosa myyntihinnasta.

Tätä ei moni ohjelmaa seuraava tajua ja nimitellään Akia ahneeksi.

Tuo yritys on äärimmäisen vaikea myydä, joten myynnistä on turha kuvitella saavansa " eläkerahoja" sitten kun se aika koittaa.

Vierailija
36/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Tyyppi sanoo, että ei tuosta saa kun korkeintaan viisikymppiä. Seuraavaksi joku huutaa sen 300 eurolla. 

Muutenkin ihan älytöntä, että porukka pyytää oikeutetusti vaikka tonnia tavaroistaan, mutta shown vuoksi pakko tyytyä Akin 200 euron tarjoukseen. Kukaan ei tosin tiedä miten homma oikeasti toimii vaan tiedetään se mikä meille näytetään. Veikkaan, että he oikeasti saavat esim. tuotantoyhtiöltä enemmän rahaa tavaroistaan, mutta pakko näyttää Aki kovana huutokauppaukkona. Näyteltyä koko touhu.

Ota selvää miten huutokauppa toimii. Se toimii just niin, että siellä on alkuhinta ja siitä aloitetaan, tulos voi olla satakin kertaa korkeampi kuin alkuhinta. Käy sä vaan kirppiksellä.

Vierailija
37/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetyn tavaran kaupassa ei makseta Alvia, koska se maksetaan kustakin tuotteesta vain kerran, silloin kun se myydään uutena. Ainoa alvillinen huutotuote on siis Markun tuunaus, lisäksi alvia maksetaan kioski- ja fanituotteista.   

Vierailija
38/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertääkö siellä varastettukin tavara. Usein kiertää kirppiksillä osa varastettua. On piraattikirppiksiä myös laittomia. Uutta tavaraa myydään käytettynä käytettyä uutena ja varastettua sekä väärennettyjä aitona. Lähiöistä varastettiin yhteen aikaan ihan pesukoneita huonekaluja kun tuli huonekalu kirppikset ja Viroon vietyä. Virosta tuli Suomeen piraattitalkoot. Rosvot. Kyllä lähti tavaraa kävelemään. Baltiaan vietyä. 

Vierailija
39/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastetut astiat osa myydään uskontolahkojen kirppiksillä mutta ihan ostareiden toreilla ja netissä. Etsikää teidän varastettuja koiria eläin lääkäreiden kautta niillä on kyllä tunnisteet ja rotujen mukaan. 

Vierailija
40/58 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Akin olisi pitänyt ostaa ne 800 eurolla ja myydä 800 eurolla? 

Hahaa. Just näin luulevat. Useimmat eivät osaa ja tiedä kaupan teosta mitään. Sitten marisevat kun joku tekee, huutokauppa on vielä eri kuin tavallinen kaupanteko jossin faceryhmissä tai kirppiksellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi