Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa kokata, mitä teen?

Vierailija
22.11.2024 |

Mies on kaikkien mielestä hyvä kokki ja haluaa laittaa mulle ruokaa. Moni ajattelee varmaan tässä vaiheessa, että ihanaa... Mutta mä en pysty syömään miehen ruokia! Mun vatsa ei kestä mausteista ruokaa ja mies rakastaa mausteita, tulisia reseptejä, minttua, valkosipulia yms. Ei voi tehdä edes yhtä kertaa ilman vahvoja mausteita kun sitten on kuulemma mautonta. Olen kysynyt että eikö voi lisätä tulisuutta omaan annokseen ja jättää lopun rauhaan jos kerran meille molemmille haluaa kokata, ei kuulemma voi.

No, aloin tekemään ruokaa vain itselle. Tästä mies sanoo että on tyhmää ja kallista tehdä erikseen, niin tein myös sille. Sitten mies valittaa, että suomalaiset ei osaa maustaa... Tähän sanon että vaan kokkaaja saa valittaa, mihin se vastaa että valitanhan mäkin sen kokkauksista. Siihen olen sanonut että tehköön omaa ruokaa kuten mäkin... mihin mies sanoo taas että silloin hän tekee ruokaa myös mulle, kun ei ole järkeä tehdä erikseen.

Mies on kompromissina ehdottanut että tehdään ruokaa vuoropäivinä, mutta kun mä en voi sitä miehen ruokaa syödä joka toinen päivä... Ollaan pattitilanteessa. 

Tää ei ollut näin iso ongelma tapailuvaiheessa, ennen kuin muutettiin yhteen. Ensihuumassa ja eri asunnoissa ollessa söin miehen laittamaa ruokaa silloin tällöin, vaikka sanoin jo alussa että en voi kovin usein syödä mausteista ruokaa. Mieskin söi mun ruokia valittamatta vielä silloin.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on ongelma? Anna miehen kokata, moni nainen olisi kiitollinen!

Vierailija
2/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla terveydellinen syy olla syömättä, vai oletko nirso? Suomalaiset on totutettu mauttomaan ja epäterveelliseen ruokaan, ei ihme että mies nauti jostain ranskiksista tai perunoista ruskeakastikkeella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin ratkaisu on että molemmat tekevät omat ruokansa teidän tapauksessa.

Vierailija
4/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä liiallista mausteiden käyttöä mikä hävittää raaka-aineiden ominaismaun. Tarpeeksi kun laittaa jotakin vahvaa maustetta niin koko ruoka maistuu vain siltä. Tehkää joku hyvä kastike ja älkää kypsentäkö kaikkea litkuksi vaan jättäkää pientä purutuntumaa.

Vierailija
5/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🧑🎄

- luitko aloituksen?

- ymmärsitkö?

- taidat LUULLA ymmärtäneesi

Vierailija
6/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla terveydellinen syy olla syömättä, vai oletko nirso? Suomalaiset on totutettu mauttomaan ja epäterveelliseen ruokaan, ei ihme että mies nauti jostain ranskiksista tai perunoista ruskeakastikkeella.

En tiedä sinusta, mutta ei mulla ole kyllä tottumiskysymys. Kun suu ja sisuskalut sanoo ettei pysty niin ei pysty.

Miksi ei voi arvostaa tätä pohjoismaista ruokaa? Mikä siinä on vikana kun joudut maistamaan ihan oikeasti lihan maun ja vihannekset kuten ne ovat? Miksi makuaisti pitää turruttaa jollain liian voimakkailla mausteilla? Aikoinaan mausteita on käytetty joko tuomaan ruoan pääaineisiin lisää makua tai peittämään ruoan pilaantunut maku. Voit itse miettiä, että kumpaan syyhyn esimerkiksi Intiassa käytetään mausteita. 

Vierailija
7/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sikakokki

Vierailija
8/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiskirätillä naamaan ukkoa, ja kerrot, että keittiö on naisten valtakuntaa. siellä ei miehet sooloile. 

Vierailija
9/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🧑🎄

- luitko aloituksen?

- ymmärsitkö?

- taidat LUULLA ymmärtäneesi

En ollut lukenut mutta luin nyt. Ja samaa mieltä edelleen. Mies käyttää taidokkaasti minttua, valkosipulia, chiliä, itämaiset reseptit,  kaikkien muiden kuin nirson ap:n mielestä loistokokki... Nams! 🤤 Kuulostaa herkulliselta!

Vierailija
10/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuosta lopulta tule yhtään mitään. Jos vielä ei mikään muu hierrä - tosin aiheesta - niin saattaa vähitellen hiipiä tuollaista dominointia lisää. Sitten vaan miettimään, sopiiko sulle tuollainen tarpeitten yliajo, kun on ehdoton asiassa, jossa melko vähällä vaivalla pääsisi sopuratkaisuun, eli maustaisi oman osansa, mutta soisi sulle sopivan miedon ruoan. 

Vierailija
11/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeassa siinä, ettei mausteita voi lisätä "vain omaan annokseen", ne tarvitsevat aikaa hautua kaikessa rauhassa. Olisipa ankeaa, jos pitäisi jättää mausteet ja vivahteet elämästä pois.

Vierailija
12/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et löytänyt ongelmaa? "Mauste" mainittu useaan kertaa. Samoin "tulisuus". Valkosipuli, minttu...Syötkö itse pakotettuna jotain? Joku ei tykkää kalasta tai juo maitoa, toinen ei voi sietää sieniä jne. Kaikilla meillä on myös oma asteikkomme mausteisuudelle.

Ja pahin ongelma on oikeastaan se, ettei mies kunnioita ap:tä edes niin, että maustaisi sen oman ruokansa sen jälkeen, kun on ottanut ap:lle osan erilleen vähemmän mausteisena.

Ikävä ongelma. Onneksi meillä ukko vetää himoiten kaiken minkä kokkailen, eikä halua itse laittaa ruokaa. Tekee sitten kaikenlaista muuta ja hoitelee ne tiskit koneeseen ja pois.

Vierailija
13/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuosta lopulta tule yhtään mitään. Jos vielä ei mikään muu hierrä - tosin aiheesta - niin saattaa vähitellen hiipiä tuollaista dominointia lisää. Sitten vaan miettimään, sopiiko sulle tuollainen tarpeitten yliajo, kun on ehdoton asiassa, jossa melko vähällä vaivalla pääsisi sopuratkaisuun, eli maustaisi oman osansa, mutta soisi sulle sopivan miedon ruoan. 

Mausteet tarvii aikaa hautua, ei voi maustaa "vain omaa osaa". Minäkin pidän kokkauksesta ja tämä on ihan perusasioita.

Vierailija
14/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moneen reseptiin ei voi lisätä mausteita lopuksi, vaan ruuanlaitto alkaa maustamisella. Eli tuo ratkaisu ei ole mahdollinen. Muuten samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
15/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän fiksusti ehdotti kompromissia (vuoropäivin kokkaus!), joka ei ap:lle kelpaa. Kumpi tuossa on kontrolloiva?

Vierailija
16/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisuutta voi lisätä myöhemminkin mausteilla, jotenkin tuntuu että mies ei välitä sinun mielipiteistä, etkä sinä välitä miehesi mielipiteistä, tämä on niin tätä mielensäpahoittajien nykypäivää, aina kaikki haluavat tehdä omalla tavallaan eikä yhtään jousteta missään. Tehkää omat ruuat, mutta voitte käyttää samoja tuoreita aineksia, laittakaa ainekset puoliksi, toinen maustaa ja toinen ei.

Vierailija
17/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa sille kokkaukselle sen verran aikaa, että aloittaa pari tuntia ennen. Ap:lle miedompi annos ensin siitä tulisesta padasta ja sitten se oma hot hot hautumaan. Pastalle voi tehdä pari erilaista soosia, samoin perunalle.

Lihatkin voi marinoida erikseen. Ja tuskin nyt niin finediningiä ukko tekee, etteikö voi vaikka valkosipulia jauheena tupsuttaa vain itselleen. Kuka nyt joka päivä mitään pitkään hauduttelee.

Vierailija
18/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni lukisi tätä niin luulisi hetken aloituksen olevan minun, huomaisi kyllä muutamasta yksityiskohtasta ettei ole. Mutta ainakin osan vastauksista epäilisi minun kirjoittamiksi. Meillä tosin mies ainakin yrittää muistaa ettei laita niitä mausteita kuin vasta omalle lautaselleen niin ei tarvitse katsoa kun itken sikiöasennossa vatsakipua hetken päästä. Lisäksi jos ei tule tuota vatsakipua, niin ruoka jossa ei ole kuin yksi maku maistuu minusta pahalle, sitä on myös tylsä syödä, ainoastaan jos makuaisti on poissa jonkun räkätaudin takia, syön ihan mielelläni jotain edes yhdelle maulle maistuvaa kuin täysin ilman makua olevaa ruokaa.

Täytyy sanoa että sain tästä ketjusta vertaistukea, kiitos kaikille puhtaiden makujen ystäville!! <3

Vierailija
19/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän fiksusti ehdotti kompromissia (vuoropäivin kokkaus!), joka ei ap:lle kelpaa. Kumpi tuossa on kontrolloiva?

Se joka vaatii että joka toinen päivä tehdään sellaista ruokaa, jota toinen osapuoli ei pysty syömään. 

Vierailija
20/85 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvissyöjä, mies rakastaa lihaa. Teen omat ruuat, mies voi tehdä omat tai syödä mun kasvispöperöitä. Syön kun mies tekee kalaa :)

Olkoon kuinka hyvä kokki tahansa, mulla on oikeus valita oma ruokavalioni, ja miehen on ihan turha valittaa siitä kuinka järjetöntä on tehdä kahta eri ruokaa. Tässä, kuten myös ap:n tapauksessa valinta on täysin miehen, ja siitä on ihan turhaa valittaa

Joka päivä on kyllä muutenkin ihan turhaa tehdä ruokaa, kyllä samaa ruokaa kolme päivää syö, ja esim. Makaronilaatikosta voi laittaa annoksen pakkaseen odottamaan. Ihan turha tällaisista asioista kinastella, kun ratkaisuja on niin helppo löytää