Olisin vihdoin monen vuoden etsimisen jälkeen saanut halvemman asunnon mutta Kela ei myönnä vuokravakuutta tai päällekäisiin vuokriin tukea.
Mitä järkeä Kelan vaatimuksessa on että pitäisi hankkia halvempi asunto jos Kela ei tue tätä mitenkään?
Uusi asunto olisi ollut 150€/kk halvempi kuin nykyinen ja vuokra on alle Kelan hyväksymän rajan.
Kommentit (15)
Ei voi olettaa, että yhteiskunta kantaa vastuun sinun elämisestäsi, olet aikuinen ihminen
Miksi ei myöntänyt vuokravakuutta?
Siitäpä sitte, koittamaan aluksi vuokratyövoimafirman kans työhommia...siitä se ura urkenee.👍
Päällekkäisiä vuokria? Montako kuukautta?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olettaa, että yhteiskunta kantaa vastuun sinun elämisestäsi, olet aikuinen ihminen
Jos yhteiskunta jo elättää aikuista ihmistä, niin olisi varmaan yhteiskunnan kannalta hyvä, jos se elättäminen maksaa vähän vähemmän edullisemman vuokran takia.
Meillä on melko tarkat kriteerit näiden avustusten suhteen
T:Kelatäti
voit hakea sossusta harkinnanvaraista toimeentulotukea. Se pitää sitten maksaa takaisin. On ikäänkuin koroton laina. Kunhan perustelet asian hyvin ja tietenkin sinun kannattaa perustella siten, että tulee yhteiskunnallekin halvemmaksi, kun siihen uuteen pääset muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
voit hakea sossusta harkinnanvaraista toimeentulotukea. Se pitää sitten maksaa takaisin. On ikäänkuin koroton laina. Kunhan perustelet asian hyvin ja tietenkin sinun kannattaa perustella siten, että tulee yhteiskunnallekin halvemmaksi, kun siihen uuteen pääset muuttamaan.
Jos puhut sosiaalisesta luotosta täällä päin sitä ei anneta toimeentulotukea saaville.
Tt-tukea saava saa kyllä yleensä 250 vuokravakuutta. Päälekkäisiin vuokriin ei saa mitään ja muuttoavustustakin on tosi vaikea saada vaikka tilillä saa olla vain 50 "säästössä".
Vierailija kirjoitti:
Itsekkään en saanut asuntoa joka olis ollut 97 euroa halvempi vuokra mutta kela ei myöntänyt vuokratakuuta 2 kuukauden siihen uuteen asuntoon. Asun yksin ja olen työtön. On se kumma juttu kun ei saa edes takuuta.
Ottakaa pikalainaa. Ja sitten maksaa sen mahdollisimman pian pois, ettei tule korkoja kovasti. Pulloja keräämään tulojen lisäämiseksi.Tai eikö teillä oikeasti ole ketään ystävää/sukulaista joka voisi lainata?
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan itse asumiseni.
Siellä koditon taas näkee unta ja teeskentelee normaalia. Ethän sinä edes asu missään.
Miksi pitäisi maksaa päällekkäistä vuokraa? Olen muuttanut elämässäni aika monta kertaa, enkä ole kertaakaan maksanut päällekkäistä vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi maksaa päällekkäistä vuokraa? Olen muuttanut elämässäni aika monta kertaa, enkä ole kertaakaan maksanut päällekkäistä vuokraa.
Jos sen asunnon saa vaikka viikko ennen kuukauden loppua. Harva pystyy järjestämään muuttoa niin nopeasti ja entisen sopimuksen irtisanomisaika on yleensä kuukausi.
Itsekkään en saanut asuntoa joka olis ollut 97 euroa halvempi vuokra mutta kela ei myöntänyt vuokratakuuta 2 kuukauden siihen uuteen asuntoon. Asun yksin ja olen työtön. On se kumma juttu kun ei saa edes takuuta.