Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kun tulee huonot ajokelit niin yksi kuljettajaryhmä erottuu joukosta

Vierailija
22.11.2024 |

Sellaiset kuljettajat, jotka jostain kummasta syystä haluavat ajaa järjetöntä ylinopeutta kaikista surkeimmillakin säillä.

Se on aika omituista käytöstä minusta. Yleensä ovat kalliiden autojen ja hyvien renkaiden omistajia toki joten kyllä he tiellä pysyvät, mutta kummallista ja turhaa näyttämisen halua se on.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain nöyttää sinusta köröttelijästä "hurjalta ylinopeudelta" kun jotkut ajavat normaalisti.

Vierailija
2/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä kyllä ovat niitä, joilla se kärry ei pysy hanskassa, vilkkua ei ole, valot ovat kiinni sateella, sumulla illalla ja yöllä ne voivat olla päällä jos muistavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vain nöyttää sinusta köröttelijästä "hurjalta ylinopeudelta" kun jotkut ajavat normaalisti.

Et sinä fysiikan lakeja pysty rikkomaan vaikka tieliikennelakia rikotkin.

Eteenpäin pääsee jokainen, mutta ongelmia tulee kun yrität pysäyttää.

Vierailija
4/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä kyllä ovat niitä, joilla se kärry ei pysy hanskassa, vilkkua ei ole, valot ovat kiinni sateella, sumulla illalla ja yöllä ne voivat olla päällä jos muistavat.

Bemari tuli mieleen ekana.

Vierailija
5/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat näitä nastarengaskuskeja, joiden ei tarvitse muuttaa ajokäytöstään milloinkaan.

Vierailija
6/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta en ole itse mikään köröttelijä ja monesti nämä kaaharit menee ohitse vaikka ajaisi itse 90km/h eli ylinopeutta ajan itsekin. Huonolla kelillä jokainen järkevä ihminen laskee kuitenkin nopeutta vaikka sitten reilusti alle sallitun. On oikeasti hengenvaarallista ajaa huonolla kelillä liian lujaa. Itse joudun välillä ajamaan 20km:n matkan pienempää melko mutkaista tietä joka pääasiassa metsän keskellä ja se on välillä talvella niin huonossa kunnossa, että max. nopeus on 40km/h vaikka rajoitus onkin 80km. Ei siinä tiellä vain voi ajaa välillä lujempaa kuin on jäiset urat ja tie välillä ihan peilijäällä. Vähän jos koittaa nostaa nopeutta, niin auto alkaa heittelehtiä. Samalla tiellä kulkee myös jonkin verran rekkoja niin ei mulla ainakaan ole mielenkiintoa ajaa rekan alle. 

Vierailija
7/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei liikenteessä ärsytä niin paljon kuin perse edellä vastaan tulevat alinopeutta ajavat.

Vierailija
8/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kaleva.fi/tutkimus-selvitti-miksi-bmw-ja-audi-kuskit-tuntuv…

Tutkimus selvitti, miksi BMW- ja Audi-kuskit tuntuvat törttöilevän muita useammin statusautojen omistajissa on keskivertoa enemmän itsekkäitä kuskeja

Tutkimuksessa selvisi, että itsekeskeiset miehet, jotka ovat riidanhaluisia, omapäisiä, epäsympaattisia ja epäempaattisia, omistavat muita huomattavasti useammin Audin, BMW:n tai Mercedes-Benzin kaltaisen statusauton.

Vierailija
9/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat näitä nastarengaskuskeja, joiden ei tarvitse muuttaa ajokäytöstään milloinkaan.

Kyllä mulla on autossa nastarenkaat, mutta ajan keliolosuhteiden mukaan. Suurimmalla osalla on nastarenkaat, että en nyt kyllä ihan tajunnut sun kommenttia.

Vierailija
10/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun löytyisi edes muutama mersu/audi/bmw/teslakuski, jolle vilkun käyttö olisi tuttua. Ilmeisesti ovat käyneet autokoulun jossain kehitysmaassa.

Vierailija
11/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojanpenkat oli täynnä naiskuskeja autoineen, arvaanko oikein, että tämä oli se viittaamasi ryhmä? 

Vierailija
12/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ojanpenkat oli täynnä naiskuskeja autoineen, arvaanko oikein, että tämä oli se viittaamasi ryhmä? 

Vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan miehet aiheuttavat 70 prosenttia kaikista liikennevahingoista. Myös liikenteessä kuolleista 70 prosenttia on miehiä, ja miesten riski vammautua vaikeasti liikenteessä on selvästi naisten riskiä suurempi. (https://www.kaleva.fi/sukupuoli-vaikuttaa-onnettomuusriskiin/2193895)

Tilastot eivät tue käsitystä naisten huonommasta ajotaidosta "Kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa mieskuljettajien osuus on yli 80 prosenttia" (https://yle.fi/a/3-10274373)

Vierailija
13/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös minä olen todistanut tämän useasti.

Vierailija
14/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan miehet aiheuttavat 70 prosenttia kaikista liikennevahingoista. Myös liikenteessä kuolleista 70 prosenttia on miehiä, ja miesten riski vammautua vaikeasti liikenteessä on selvästi naisten riskiä suurempi. (https://www.kaleva.fi/sukupuoli-vaikuttaa-onnettomuusriskiin/2193895)

Tilastot eivät tue käsitystä naisten huonommasta ajotaidosta "Kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa mieskuljettajien osuus on yli 80 prosenttia" (https://yle.fi/a/3-10274373)

Ja miten tämä liittyy asiaan? Niin, ei mitenkään, ne ojanpenkat ovat aina silti täynnä niitä naiskuskien autoja huonon ajokelin seurauksena.

Vierailija
15/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin eilen Turun moottoritietä melko huonossa kelissä ja tielläkin oli lunta ja loskaa. Minun nopeuteni oli jotain 102 km/h ja yhtään nopeampaa en vaan uskaltanut ajaa (nopeusrajoitus oli 100), jouduin ohittamaan hitaasti ajavan rekan ja eikö siinä sitten rekkaa ohittaessani tullut pakettiauto puskuriin kiinni, kun sitten sain rekan ohitettua ja palasin normikaistalle, niin pakettiauto toki meni minun ohi ja väittäisi, että tällä vauhti oli jotain 120 km/h. Aika urpo pitää olla jos ajaa huonossa kelissä, huonokuntoisella tiellä pakettiautolla 120 km/h. Olen meinaan itsekin joskus ajanut pakettiautoa huonossa kelissä ja sehän on ihan pommi, tuntui koko ajan ajaessa, että pystyykö tämä tiellä vai ei. 

Vierailija
16/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä päivystää kyllä joku harvinaisen kyrpääntynyt yksilö kun jokaiseen uuteen ketjuun tulee joku haastava kommentti heti ensimmäisenä :D

ap

Vierailija
17/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin eilen Turun moottoritietä melko huonossa kelissä ja tielläkin oli lunta ja loskaa. Minun nopeuteni oli jotain 102 km/h ja yhtään nopeampaa en vaan uskaltanut ajaa (nopeusrajoitus oli 100), jouduin ohittamaan hitaasti ajavan rekan ja eikö siinä sitten rekkaa ohittaessani tullut pakettiauto puskuriin kiinni, kun sitten sain rekan ohitettua ja palasin normikaistalle, niin pakettiauto toki meni minun ohi ja väittäisi, että tällä vauhti oli jotain 120 km/h. Aika urpo pitää olla jos ajaa huonossa kelissä, huonokuntoisella tiellä pakettiautolla 120 km/h. Olen meinaan itsekin joskus ajanut pakettiautoa huonossa kelissä ja sehän on ihan pommi, tuntui koko ajan ajaessa, että pystyykö tämä tiellä vai ei. 

Turun moottoritiellä ajetaan AINA täysiä kelistä riippumatta.

Vierailija
18/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tutkittu juttu, rttä naiset ovat parempia kuskeja, kuin miehet. Se johtuu siitä, että naiset osavat ottaa huomioon muun liikenteen ja keliolosuhteet, mutta minäensin -miehet välittävät lähinnä omasta etenemisestään, mieluiten mahdollisimman suurella nopeudella. Vaikka ei olisi kiire mihinkään, toisten takavalot tulevat koko ajan vastaan. Sitten ajetaan ihan puskuriin kiinni ja mielenosoituksellisesti lähdetään ohi, kunnes vastaan tulevat seuraavat takavalot.

Mikä myös aiheuttaa haitari-ilmiötä, niin se, että jos jono on alkanut muodostua, sen jonon viimeisen pitää lähteä aina ensin ohitukseen. Kun odottaa ei voi sekuntiakaan.

Vierailija
19/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät eivät osaa ajaa keliolosuhteiden mukaan. Mieluummin sitä vaikka tapppaa itsensä ja muita kunhan ei vaan tarvitse hieman miettiä ja hidastaa. Kortti pois niiltä. 

Vierailija
20/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää, että se naisten huonompi ajotaito näkyy nimenomaan naisten suuremmasta riskistä huonoissa ajokeleissä. Näissä kolareissa naiset ovat yliedustettuna.

Ja nämä vakavimmat kolarit, jossa on suurin riski vammautua liittyy suuriin ylinopeuksien, ja näissä miehet ovat yliedustettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi