Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kun tulee huonot ajokelit niin yksi kuljettajaryhmä erottuu joukosta

Vierailija
22.11.2024 |

Sellaiset kuljettajat, jotka jostain kummasta syystä haluavat ajaa järjetöntä ylinopeutta kaikista surkeimmillakin säillä.

Se on aika omituista käytöstä minusta. Yleensä ovat kalliiden autojen ja hyvien renkaiden omistajia toki joten kyllä he tiellä pysyvät, mutta kummallista ja turhaa näyttämisen halua se on.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munattomat sipsuttajat vaan yrittää päteä, ilman autoaan ovat pelkkiä hiirulaisia.

Vierailija
22/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä kyllä ovat niitä, joilla se kärry ei pysy hanskassa, vilkkua ei ole, valot ovat kiinni sateella, sumulla illalla ja yöllä ne voivat olla päällä jos muistavat.

Bemari tuli mieleen ekana.

Se on tuo mielkuva joka pysyy yllä ainoastaan tällä saman vanhan vitsin jauhamisella. Itse japanialaisella tuolla ajelen ja myös työkseni ja selkeästi huomaa että skodailijat ovat nykyään pahimpia sikailijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä riitti pellejä jotka yhä yritti ajaa "nopeammin kuin muut" motarilla jonka ohituskaista oli täynnä loskaa. Rinta rottingilla lähdetään ohittamaan, sitten huomataan että oho eihän tästä meinaa tulla mitään kun auto meinaa lähteä lapasesta, sitten minuuttikaupalla ryömitään 0,1km/h nopeammin kuin muut auto ja heitetään sitä loskaa kaarella muiden päälle. Sitten kun yksi kaksi autoa on onnistuttu ohittamaan ikuisuuden jälkeen ryömitään nolona takaisin jonoon missä jatketaan loppumatka.

VW, Tesla, Skoda mieskuskeja.

Vierailija
24/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei liikenteessä ärsytä niin paljon kuin perse edellä vastaan tulevat alinopeutta ajavat.

Miksi se ärsyttää niin paljon? Olisiko omassa asenteessa ja liikennekäyttäytymisessä korjattavaa? Kannattaako liikenteessä ärsyyntyä? Onko ärsyyntyminen tuonut jotakin hyvää noihin tilanteisiin? Muista, että se olet sinä itse joka ärsyynnyt. Se on sun aivotoiminnasta kiinni.

Vierailija
25/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ojanpenkat oli täynnä naiskuskeja autoineen, arvaanko oikein, että tämä oli se viittaamasi ryhmä? 

On tutkittu juttu, rttä naiset ovat parempia kuskeja, kuin miehet. Se johtuu siitä, että naiset osavat ottaa huomioon muun liikenteen ja keliolosuhteet, mutta minäensin -miehet välittävät lähinnä omasta etenemisestään, mieluiten mahdollisimman suurella nopeudella. Vaikka ei olisi kiire mihinkään, toisten takavalot tulevat koko ajan vastaan. Sitten ajetaan ihan puskuriin kiinni ja mielenosoituksellisesti lähdetään ohi, kunnes vastaan tulevat seuraavat takavalot.

Mikä myös aiheuttaa haitari-ilmiötä, niin se, että jos jono on alkanut muodostua, sen jonon viimeisen pitää lähteä aina ensin ohitukseen. Kun odottaa ei voi sekuntiakaan.

Jos viittaat tutkimuksiin, eikö kannattaisi pysyä niiden tutkimusten johtopäätöksissä, eikä keksiä omia? Ihan tutkittua faktaa on, että naisille on huono ajokelin suurempi riski, ja siten ajavat sen seurauksena enemmän kolareita/ulosajo ja kuin miehet.

Vierailija
26/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vain nöyttää sinusta köröttelijästä "hurjalta ylinopeudelta" kun jotkut ajavat normaalisti.

En ole ap, mutta en ole itse mikään köröttelijä ja monesti nämä kaaharit menee ohitse vaikka ajaisi itse 90km/h eli ylinopeutta ajan itsekin. Huonolla kelillä jokainen järkevä ihminen laskee kuitenkin nopeutta vaikka sitten reilusti alle sallitun. On oikeasti hengenvaarallista ajaa huonolla kelillä liian lujaa. Itse joudun välillä ajamaan 20km:n matkan pienempää melko mutkaista tietä joka pääasiassa metsän keskellä ja se on välillä talvella niin huonossa kunnossa, että max. nopeus on 40km/h vaikka rajoitus onkin 80km. Ei siinä tiellä vain voi ajaa välillä lujempaa kuin on jäiset urat ja tie välillä ihan peilijäällä. Vähän jos koittaa nostaa nopeutta, niin auto alkaa heittelehtiä. Samalla tiellä kulkee myös jonkin verran rekkoja niin ei mulla ainakaan ol

No näinpä. Ajellaankohan samaa reittiä, niin tutulta kuullostaa 😅 Sekin vielä että kerran syksyllä meinasin ajaa peurakolarin yhdessä mutkassa. Oli varmaan senteistä kiinni. Onnea vaan kaahareille, kyllä niitä jonkin verran näkee.

Vierailija
27/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vain nöyttää sinusta köröttelijästä "hurjalta ylinopeudelta" kun jotkut ajavat normaalisti.

En ole ap, mutta en ole itse mikään köröttelijä ja monesti nämä kaaharit menee ohitse vaikka ajaisi itse 90km/h eli ylinopeutta ajan itsekin. Huonolla kelillä jokainen järkevä ihminen laskee kuitenkin nopeutta vaikka sitten reilusti alle sallitun. On oikeasti hengenvaarallista ajaa huonolla kelillä liian lujaa. Itse joudun välillä ajamaan 20km:n matkan pienempää melko mutkaista tietä joka pääasiassa metsän keskellä ja se on välillä talvella niin huonossa kunnossa, että max. nopeus on 40km/h vaikka rajoitus onkin 80km. Ei siinä tiellä vain voi ajaa välillä lujempaa kuin on jäiset urat ja tie välillä ihan peilijäällä. Vähän jos koittaa nostaa nopeutta, niin auto alkaa heittelehtiä. Samalla tiellä kulkee myös jonkin verran rekkoja niin ei mulla ainakaan ol

Kyllä. Yksi kerta tuli motarilla yllättävä rankkasade, siis sellainen, että pyyhkimet täysille eikä sittenkään nähnyt kunnolla. Laskin ajonopeutta pysyäkseni tiellä. Järkevä kuski takana teki samoin ja piti turvavälin. Eiköhän vasenta kaistaa vedä ohi tuhatta ja sataa auto. Saahan niin tehdä rajoitusten mukaan, mutta onko se järkevää. Siinä vaarantaa toisetkin, jos suistuu kaistalta. Luin myöhemmin uutisista, että samaa tietä muutama kilometri eteenpäin oli sateen aikana tullut iso kolari. Että silleen. 

Vierailija
28/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kaleva.fi/tutkimus-selvitti-miksi-bmw-ja-audi-kuskit-tuntuv…

Tutkimus selvitti, miksi BMW- ja Audi-kuskit tuntuvat törttöilevän muita useammin statusautojen omistajissa on keskivertoa enemmän itsekkäitä kuskeja

Tutkimuksessa selvisi, että itsekeskeiset miehet, jotka ovat riidanhaluisia, omapäisiä, epäsympaattisia ja epäempaattisia, omistavat muita huomattavasti useammin Audin, BMW:n tai Mercedes-Benzin kaltaisen statusauton.

Joka ei tarkoita että aina olisi noin. Omistan bmw:n koska se oli myytävänä aivan naapurissa ja sain sen halvalla. Olen erittäin empaattinen ja hyväsydäminen mies. Ammattikuljettaja, erittäin tarkka liikenteessä.

Vierailija
29/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ojanpenkat oli täynnä naiskuskeja autoineen, arvaanko oikein, että tämä oli se viittaamasi ryhmä? 

Vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan miehet aiheuttavat 70 prosenttia kaikista liikennevahingoista. Myös liikenteessä kuolleista 70 prosenttia on miehiä, ja miesten riski vammautua vaikeasti liikenteessä on selvästi naisten riskiä suurempi. (https://www.kaleva.fi/sukupuoli-vaikuttaa-onnettomuusriskiin/2193895)

Tilastot eivät tue käsitystä naisten huonommasta ajotaidosta "Kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa mieskuljettajien osuus on yli 80 prosenttia" (https://yle.fi/a/3-10274373)

Et taida tietää, että se naisten huonompi ajotaito näkyy nimenomaan naisten suuremmasta riskistä huonoissa ajokeleissä. Näissä kolareissa naiset ovat yliedustettuna.

Ja nämä vakavimmat

Minäkin olen lukenut tuon tutkimuksen jostain, oliko se sitten IL vai IS, en muista.

Vierailija
30/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kuolemattomia omasta mielestään ja luulee pääsevänsä nopeemmin perille. Vaikka tosiasiassa joutuvat kuitenkin taas hidastamaan jossain kohtaa ja sama auto jonka ohitti on takana. Näin on käynyt kymmeniä kertoja itelle. Siksi en ymmärrä tätä. Plus yleensä saa omaan tuulilasiin jotain paskaa ja näkyvyys heikkenee ja tulee riski ajaa muiden perään tai ojaan ...

Vierailija
31/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin eilen Turun moottoritietä melko huonossa kelissä ja tielläkin oli lunta ja loskaa. Minun nopeuteni oli jotain 102 km/h ja yhtään nopeampaa en vaan uskaltanut ajaa (nopeusrajoitus oli 100), jouduin ohittamaan hitaasti ajavan rekan ja eikö siinä sitten rekkaa ohittaessani tullut pakettiauto puskuriin kiinni, kun sitten sain rekan ohitettua ja palasin normikaistalle, niin pakettiauto toki meni minun ohi ja väittäisi, että tällä vauhti oli jotain 120 km/h. Aika urpo pitää olla jos ajaa huonossa kelissä, huonokuntoisella tiellä pakettiautolla 120 km/h. Olen meinaan itsekin joskus ajanut pakettiautoa huonossa kelissä ja sehän on ihan pommi, tuntui koko ajan ajaessa, että pystyykö tämä tiellä vai ei. 

Ajoin sekä ke että to huonossa kelissä motaria kotiin. Ja kyllä siellä tuntui monella vauhtia riittävän about sen 120km/h.

Vierailija
32/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin eilen Turun moottoritietä melko huonossa kelissä ja tielläkin oli lunta ja loskaa. Minun nopeuteni oli jotain 102 km/h ja yhtään nopeampaa en vaan uskaltanut ajaa (nopeusrajoitus oli 100), jouduin ohittamaan hitaasti ajavan rekan ja eikö siinä sitten rekkaa ohittaessani tullut pakettiauto puskuriin kiinni, kun sitten sain rekan ohitettua ja palasin normikaistalle, niin pakettiauto toki meni minun ohi ja väittäisi, että tällä vauhti oli jotain 120 km/h. Aika urpo pitää olla jos ajaa huonossa kelissä, huonokuntoisella tiellä pakettiautolla 120 km/h. Olen meinaan itsekin joskus ajanut pakettiautoa huonossa kelissä ja sehän on ihan pommi, tuntui koko ajan ajaessa, että pystyykö tämä tiellä vai ei. 

Toisaalta, jos pakkari on hyvin kuormattu ja painoa riittävästi, niin loska ei haittaa yhtä paljon kuin kevyempää autoa. Mutta sitten jos lähtee lapasesta, niin ei ole kivaa kyytiä. Ja riippuu tietty myös vähän pakkarin vetotavasta.

Vierailija
33/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät eivät osaa ajaa keliolosuhteiden mukaan. Mieluummin sitä vaikka tapppaa itsensä ja muita kunhan ei vaan tarvitse hieman miettiä ja hidastaa. Kortti pois niiltä. 

Ja kun itse ajat keliolosuhteiden mukaan niin joku tulee perään roikkumaan niin ettei hänen etuvalojaan näe! Tämäkin koettu tässä tällä viikolla.

Vierailija
34/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, puskureissa kiinni ajavia henritoivosia, menisi ohi jos niin kiire on, kuitenkin seuraavissa valoissa ollaan taas peräkkäin.

Hulluimpia on ne henrit jotka väkisin yrittävät edelläajavaa ajamaan ylinopeutta juuri ennen kameraa.

Vierailija
35/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoin eilen lumisella motarilla 120 km/h eikä tuntunut missään.

Ihan normi talvikeli oli.

Pysykää kotona jos se ajaminen on niiin vaikeaa.

Vierailija
36/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on liikenteessä ongelma, että usein typerästi ajava vie mukanaan jonkun, joka ei ansaitse kohtaloaan. Paljon näkee aivan käsittämättömiä ohituksia ja minä-minä-meininkiä nykyisin. Tarvittaisiin enemmän valvontaa ja matala kynnys sakoille. 

Vierailija
37/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vaikka rajoitus oli 80 tai 100. Normaalilla talvikelillä ajetaan 100km/h.

Vierailija
38/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vaikka rajoitus oli 80 tai 100. Normaalilla talvikelillä ajetaan 100km/h.

Joo tämä on, että vähemmällä älykkyysosamäärällä varustetut ajattelee, että ns. hyvää ajotaitoa on se, kun pystyy ajamaan mahdollisimman kovaa huonoissa olosuhteissa :D Sehän on päinvastoin: taitava kuski ennakoi, arvioi olosuhteet oikein ja huomioi muut tienkäyttäjät. 

Vierailija
39/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ne jotka eivät koskaan aikaisemmin ole ajaneet autoa evätkä koskaan ole nähneet lunta !

Vierailija
40/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös ne jotka eivät koskaan aikaisemmin ole ajaneet autoa evätkä koskaan ole nähneet lunta !

Näitä on Lapissa paljon talvella. Se on silloin muidenkin liikenteessä hyvä muistaa, että näitä voi olla tien päällä eikä ajaa niin kuin urpot persiissä roikkuen. Olisi autovuokraamoiden tehtävä pakottaa vuokraaja tekemään joku minikurssi, ennen kuin auton saa haltuun. Esim. pakollinen videokoulutus pimeällä ja liukkaalla ajosta ja siihen perään testi. Eihän se autonkäsittelyssä auttaisi, mutta antaisi jotain tietoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi