Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kun tulee huonot ajokelit niin yksi kuljettajaryhmä erottuu joukosta

Vierailija
22.11.2024 |

Sellaiset kuljettajat, jotka jostain kummasta syystä haluavat ajaa järjetöntä ylinopeutta kaikista surkeimmillakin säillä.

Se on aika omituista käytöstä minusta. Yleensä ovat kalliiden autojen ja hyvien renkaiden omistajia toki joten kyllä he tiellä pysyvät, mutta kummallista ja turhaa näyttämisen halua se on.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajoin eilen lumisella motarilla 120 km/h eikä tuntunut missään.

Ihan normi talvikeli oli.

Pysykää kotona jos se ajaminen on niiin vaikeaa.

Tee sama autolla missä ei ole luistonestoa ym. toimintoja 

Vierailija
62/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se motarilla ylinopeuden ajaminen tunnukaan missään.

Se kallioleikkaus tuntuu kun lopulta auto lähtee lapasesta.

Tai sitten ajaa vaan sitä 120 km/h eikä suistu kallioleikkaukseen vaan pääsee perille.

Yli 30 vuotta olen noin tehnyt enkä ihan heti aio lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus oli alla Volvo 740 jossa ei mitään noita ollut. Silti lumisella motarilla pystyi tuota vauhtia ongelmitta ajamaan.

Renkaat olivat hyvät ja pari hiekkasäkkiä takaluukussa.

Vierailija
64/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vain nöyttää sinusta köröttelijästä "hurjalta ylinopeudelta" kun jotkut ajavat normaalisti.

Paljastit juuri olevasi tuollainen ajotaidoton mäntti, joka ajaa yliopeutta säällä kuin säällä ja yliarvioi omat kykynsä. 

Vierailija
65/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut n. 10 vuotta säännöllisesti pitkää pätkää (useita satoja kilometrejä per sivu) kelissä kuin kelissä pääosin valtateillä ja jokin kummallinen ristiriita siinä on, että samojen automerkkien kuljettajat ovat sekä niitä pahimpia törppöjä että myös jouhevimpia, ennakoivimpia ja ennustettavimpia kanssa-autoilijoita.

Itse ajan Audilla, joskus vähän ylinopeuttakin, mutta ennen kaikkea ymmärrän, mitä tarkoittaa oikea tilannenopeus. Onnettomuuksia 30 vuoden ajalta 0, sakkoja 0, huomautuksia 0, pikkukolhuja 0 ja eläinten kanssa läheltä piti -tilanteita 2. Silti saan pelkän automerkin perusteella m_ulkun maineen. Reilua, eikö?

Vierailija
66/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita ylimielisiä, itseään ylivertaisina pitäviä löytyy tässä maailmassa. Se on niin parasta, kun pääsee roikkumaan vain vähän ylinopeutta ajavan puskurissa. Sitten ohituksen jälkeen, pari metriä keulasta siirtyy eteen ja  sudittaa kivenmurikat toisen tuulilasiin. Ihanaa vetää sitten city-maasturilla samantien liittymästä pois. Muutama satanen meni uuteen tuulilasiin minulla, mutta kiva, että hän pääsi pitämään hauskaa ja pätemään. 

Vierailija
67/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ajaa vaan sitä 120 km/h eikä suistu kallioleikkaukseen vaan pääsee perille.

Ikäiselläsi hämäränäkö alkaa heikentyä, samoin reaktionopeus. Järki vaan ei ole ottanut kasvuvauhtia vielä tuohonkaan ikään mennessä. Harmi.

Vierailija
68/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäiselläsi hämäränäkö alkaa heikentyä, samoin reaktionopeus. Järki vaan ei ole ottanut kasvuvauhtia vielä tuohonkaan ikään mennessä. Harmi.

Tai sitten vaan osaan ajaa.

Ja iän mukana tulevia fyysisiä rajoitteita en kiellä.

Vierailija
69/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vain nöyttää sinusta köröttelijästä "hurjalta ylinopeudelta" kun jotkut ajavat normaalisti.

Paljastit juuri olevasi tuollainen ajotaidoton mäntti, joka ajaa yliopeutta säällä kuin säällä ja yliarvioi omat kykynsä. 

Itse ajan aina ylinopeutta ja nautin siitä. Mitä onnettomuushistoriaan tulee niin kolareita on 0. Ja kilometrejä on todellakin tullut, eri puolella maapalloa kaikissa olosuhteissa.

Eli jos tuosta saat väännettyä "omien kykyjensä yliarvioimisen" niin onnea yrittykselle.

Vierailija
70/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ojanpenkat oli täynnä naiskuskeja autoineen, arvaanko oikein, että tämä oli se viittaamasi ryhmä? 

On tutkittu juttu, rttä naiset ovat parempia kuskeja, kuin miehet. Se johtuu siitä, että naiset osavat ottaa huomioon muun liikenteen ja keliolosuhteet, mutta minäensin -miehet välittävät lähinnä omasta etenemisestään, mieluiten mahdollisimman suurella nopeudella. Vaikka ei olisi kiire mihinkään, toisten takavalot tulevat koko ajan vastaan. Sitten ajetaan ihan puskuriin kiinni ja mielenosoituksellisesti lähdetään ohi, kunnes vastaan tulevat seuraavat takavalot.

Mikä myös aiheuttaa haitari-ilmiötä, niin se, että jos jono on alkanut muodostua, sen jonon viimeisen pitää lähteä aina ensin ohitukseen. Kun odottaa ei voi sekuntiakaan.

Missä ne nais ralli- ja formulat ovat?

Vierailija
71/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ojanpenkat oli täynnä naiskuskeja autoineen, arvaanko oikein, että tämä oli se viittaamasi ryhmä? 

Vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan miehet aiheuttavat 70 prosenttia kaikista liikennevahingoista. Myös liikenteessä kuolleista 70 prosenttia on miehiä, ja miesten riski vammautua vaikeasti liikenteessä on selvästi naisten riskiä suurempi. (https://www.kaleva.fi/sukupuoli-vaikuttaa-onnettomuusriskiin/2193895)

Tilastot eivät tue käsitystä naisten huonommasta ajotaidosta "Kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa mieskuljettajien osuus on yli 80 prosenttia" (https://yle.fi/a/3-10274373)

Ja miten tämä liittyy asiaan? Niin, ei mitenkään, ne ojanpenkat ovat aina silti täynnä niitä naiskuskien autoja huonon ajokelin seurauksena.

....Ja silti suurin osa penkkaan ajavista tai muuten kolaroivista on miehiä. Mikään "musta tuntuu" ei asiaa muuta.

Vierailija
72/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja iän mu

Ei kyllä uskoisi että olet noin vanha kun sinusta saa todella lapsellisen kuvan.

Vierailija
73/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bimmeri ja Mersu kuskien taiturimainen auton hallinta pääsee oikeuksiinsa hieman liukkaammissa olosuhteissa.

Vierailija
74/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja iän mu

Toivotaan, etteivät ole niitä kuuluisia viimeisiä sanoja. Turvallista Nopeusrajoitusten ja keliolosuhteisiin mukautettua matkaa!

Vierailija
75/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tutkittu juttu, rttä naiset ovat parempia kuskeja, kuin miehet. Se johtuu siitä, että naiset osavat ottaa huomioon muun liikenteen ja keliolosuhteet, mutta minäensin -miehet välittävät lähinnä omasta etenemisestään, mieluiten mahdollisimman suurella nopeudella. Vaikka ei olisi kiire mihinkään, toisten takavalot tulevat koko ajan vastaan. Sitten ajetaan ihan puskuriin kiinni ja mielenosoituksellisesti lähdetään ohi, kunnes vastaan tulevat seuraavat takavalot.

Mikä myös aiheuttaa haitari-ilmiötä, niin se, että jos jono on alkanut muodostua, sen jonon viimeisen pitää lähteä aina ensin ohitukseen. Kun odottaa ei voi sekuntiakaan.

Missä ne nais ralli- ja formulat ovat?

Tekemässä aikuisten asioita.

Vierailija
76/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bimmeri ja Mersu kuskien taiturimainen auton hallinta pääsee oikeuksiinsa hieman liukkaammissa olosuhteissa.

Ahaa! Hopeakettu on päässyt viikonloppulomalle hoiviksesta.

Vierailija
77/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihmisillä on yli 10 vuotta vanhoja silmälaseja.

Köyhä Suomi

Minun silmälasit on yli 10 vuotta vanhat. Meinasin ostaa uudet, mutta, hallitus leikkasi ansiosidonnaisen. 

Hyvätuloisilla on omat moottoritiet. 

Ja tunnin juna.

Vierailija
78/78 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäri Suomea vaarallinen ajokeli. Seitsemän kuollutta. Myös ammatikseen ajavia, rekkoja, takseja, busseja kolareissa, ojissa, pientareilla. Yleisrajoitus on 100 km tunnissa moottoritiellä. Eilisellä kelillä se oli aivan liikaa. Nopeutta pitää vähentää keliolosuhteiden mukaisesti. Ymmärrätkö? Ei ole pakko ajaa ylintä sallittua nopeutta! Tyhmä ajaa vielä ylinopeutta. Osanottoni kuolleiden perheille. Sinulle oman ja toisten hengen tahallaan vaarantavalle älykääpiölle: Pysy kotona kun  se aivotoiminta on olematonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi