Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näkeekö lääkäri milloin olen hakenut reseptilääkkeitä?

Vierailija
21.11.2024 |

Näkyykö esim päivämäärä milloin viimeksi haettu kyseisellä reseptillä? Vai vain jäljellä oleva määrä?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on aikaa kytätä kenenkään lääkehakuja, jos on määrätty lääke eikä hae, jokainen voi katsoa peiliin eikä odottaa, että lääkäri syynää apteekissa käynnit.

Kyllä ne katsoo. Esimerkiksi minun reumalääkeresepti oli peruttu, kun en ollut hakenut lääkkeitä. Perusteluiden jälkeen se kuitenkin uusittiin.

Jos et hakenut reumalääkkeitäsi, ei sinulla kyllä jumalauta edes reumaa ole. Reumapotilas ei tule mitenkään toimeen ilman lääkitystä, mikäli ei sitten ole teräksestä kestämään sitä helvetillistä särkyä.

Ei kaikilla reumapotilailla ole jatkuvaa särkyä. Toisilla voi olla pitkiä oireettomiakin kausia.

Vierailija
22/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella outo aihe. Porukka varaa ajan lääkärille ja sitten eivät hae lääkkeitään ja pelkäävät, että lääkäri näkee ettei määräystä ole toteltu, itse olen lääkärille maininnut joka kerta kun en ole lääkettä hakenut ja asiasta on keskusteltu tervejärkisellä tavalla, mitä ihmeen piiri-pieni-pyörii leikkiä te leikitte ?

Vierailija
24/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee kait, mutta tuskinpa käy iltateen lomassa kyttäilemässä, että olet hakenut lääkkeesi. En usko, että on aikaa tai kiinnostusta tai muistaako koko potilasta enää päivän päätteeksi.

No ei kai kukaan nyt kuvittele, että lääkäri muuten vain käy potilaan lääkeostoja seurailemassa. Ne tarkistetaan esim. sairauden peruskontrollien tai reseptin uusintojen yhteydessä, tai muusta syystä mikäli potilas hakeutuu lääkäriin syyllä johon lääkitys voi tavalla tai toisella olla kytköksissä. 

Vierailija
25/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän ne itsekkin oma kanta.fi mikään ei ole salaista vieläpä mainitaan apteekki mistä ostit

Vierailija
26/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyväksytte reseptin jota ette kuitenkaan aio hakea, hei comoon nyt, eikö suu aukea vastaanotolla !!

Vierailija
27/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on saman hoitojärjestelmän sisällä niin näkee. Voit laittaa tietojenluovutuskiellon myös resepteihin, jolloin esim. toisen hyvinvointialueen lääkäri ei näe toisen hyvinvointialueen reseptejä. Mutta tietysti reseptin tehnyt lääkäri näkee sen tiedot.

Vierailija
28/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella outo aihe. Porukka varaa ajan lääkärille ja sitten eivät hae lääkkeitään ja pelkäävät, että lääkäri näkee ettei määräystä ole toteltu, itse olen lääkärille maininnut joka kerta kun en ole lääkettä hakenut ja asiasta on keskusteltu tervejärkisellä tavalla, mitä ihmeen piiri-pieni-pyörii leikkiä te leikitte ?

Mitä ihmettä sinä leikit? Olisiko kannattanut lukea ketjun kirjoituksia ajatuksella eikä luulla, että kaikkien asiat ovat samanlaisia kuin sinun... Nytkin oli kyse siitä, että on haettu ja aloitettu syömään jotain lääkettä paljon myöhemmin kuin sitä oli määrätty. Aloittajan kysymykselle voi olla monenlaisia muitakin taustasyitä. Ihmiset ja elämät ovat erilaisia, jos pystyt sitä millään outoushuumassasi tajuamaan.

Vierailija
29/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan lääkäri mihinkään omakantaan suoraan näe, mutta jokaisessa tietojärjestelmässä on linkki reseptikeskukseen ja kanta hakumahdollisuus.

Yleensä lääkäri kysyy (ja pitäisi kysyä), saanko katsoa reseptikeskuksesta lääkkeesi? Itse voit piilottaa lääkkeitä näkymästä, muttet tietenkään siinä kyseisessä hoitolaitoksessa määrättyjä lääkkeitä. Eli jos olet saanut muualta lääkkeitä, voit piilottaa tiedon. Jos ne on saatu siitä paikasta jossa nyt asioit, ne nousee aina näkyville heidän tietojärjestelmään, tosin lääkkeen toimitustiedot saa vain sillä reseptikeskuksen haulla. 

Kantahaun ja tietojen katselun saa tehdä kysymättä, mutta tietysti senkin pitää liittyä kyseiseen asiaan. Ei voi mennä lukemaan muuten vaan jotain Terveystalon tekstejä.

T. Lääkäri

Vierailija
30/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkee, oli laskenut minulla, että olen tämän vuoden puolella hakenut 300 panacod tabua, nyt uusi respan 20 kpl ja siihen loppu. Lukekaa omakantaa, sinne lekurit kirjoittavat havaintojaan.

Vierailija
31/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on aikaa kytätä kenenkään lääkehakuja, jos on määrätty lääke eikä hae, jokainen voi katsoa peiliin eikä odottaa, että lääkäri syynää apteekissa käynnit.

Kyllä ne katsoo. Esimerkiksi minun reumalääkeresepti oli peruttu, kun en ollut hakenut lääkkeitä. Perusteluiden jälkeen se kuitenkin uusittiin.

Jos et hakenut reumalääkkeitäsi, ei sinulla kyllä jumalauta edes reumaa ole. Reumapotilas ei tule mitenkään toimeen ilman lääkitystä, mikäli ei sitten ole teräksestä kestämään sitä helvetillistä särkyä.

Niitä on monenlaisia. Minulla on onneksi parempia ajanjaksoja ja sitten noita helvetillisiä. Tämä lääke ei vaan sopinut minulle tietystä syystä hetkeen, mutta siitäkin oli kannassa korjaukset ja perustelut.

Vierailija
32/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakee työkyvyttömyyseläkettä kun on se reuma. Mutta se on sellainen reuma mihin ei tarvitse kuitenkaan lääkkeitä. Pelkkä eläke riittää.

Vierailija
33/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että hait ne Virosta niin ei näe. 

Vierailija
34/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakannasta sieltä reseptitietojen kautta voi katsoa mikä taho ja milloin on reseptiä viimeksi käsitellyt/katsonut.

Mielenterveyspuolella ainakin seuraavat jonkun verran lääkkeiden hakemista. Tuskin muita kiinnostaa.

Vierailija
35/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee tietysti. Omasta Kannastakin sen näkee.

Ei sieltä näy päivämäärää milloin on apteekista ostanut !

Vierailija
36/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee tietysti. Omasta Kannastakin sen näkee.

Ei sieltä näy päivämäärää milloin on apteekista ostanut !

Kyllä näkyy. Itse tarkistan aina sieltä milloin voi hakea uudet lääkkeet.

Vierailija
37/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkärin reseptiä uusiessaan tulee tarkistaa mikä on lääkkeen kulutus. Jos lääkettä esim.jäljellä niin tietenkään sitä ei uusita. Tai jos kulutus on suurta niin siihen täytyy puuttua esim. lääkettä ei uusita ilman vastaanottokäyntiä. Reseptikeskuksesta näkee lääkkeiden kulutuksen. Myös sairaanhhoitajat näkevät tiedot. Lääkkeenmäärämisoikeuden omaavat hoitajat myös tarkistavat tiedot lääkettä uusiessaan. 

Vierailija
38/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekki ainakin näkee. Eikä niitä luovuteta kuin tietty määrä tietyssä ajassa.

Lääkäri näkee ainakin, että onko reseptillä lunastettu vai ei.

Vierailija
39/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen jos tekee tiedonhaun reseptikeskuksesta, samoin hoitajat voi sen tehdä. Todella typerää kyllä tuhlata terveydenhuollon aikaa jos ei halua käyttää ohjattua hoitoa, vielä typerämpää valehdella käyttäneensä. Mikä järki?

Vierailija
40/69 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin OmaKannasta näkee, piti aivan tarkistaa. Tuon täytyy olla uudistus tai sitten en vaan ole hoksannut. Sitä se vaan ei takaa että ne lääkkeet on käytetty.