Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.11.2024 |

Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.

Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.

Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?

- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)

- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)

- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)

- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)

- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)

- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)

- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke

- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)

- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)

- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)

Kommentit (2006)

Vierailija
1081/2006 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain pitäisi kokeilla, pizzamuffinsit tarkoitettu ja rajattu nuorille eli ei, sitkeä näkkäri katkoo hampaat eli ei, jugurttijuoma onko makea, ehkä, Silpan piiraset ???, mainos kaamea, ehkä. Röstivohvelit kyllä ja myös kaurapohjainen valmisateria kyllä.

PIzzamuffineja ostaa kuka ostaa (itse ainakin aion kokeilla sitä lihatonta), sitkeää näkkäriä varmaan ostaa he, keillä on asiaan sopivat hampaat ja tuote kiinnostaa, pirtelön pitääkin olla makea, piirasista kiinnostaa ainakin se lihaton versio, mutta varmasti muitakin toiset ihmiset haluaa ainakin kokeilla, röstivohveliin mulla heräsi kiinnostus vasta mainosvideon myötä, siinä näytti tosi kivalta ja rapealta. Kauraruokajutut on hyvä idea, mutta veikkaan, että ei jaksa tuoteperheenä kantaa kovin pitkälle, vaikka se sieni-juusto kiinnostaakin. Kaura noin yleisesti valmisruoissa voi toki olla seuraava "hitti", mutta ei välttämättä juuri nämä kyseiset valmisruoat (vaikka parhaassa tapauksessa nämä lisäävät tietoisuutta kotimaisen kauran käyttömahdollisuuksista!).

Vierailija
1082/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain pitäisi kokeilla, pizzamuffinsit tarkoitettu ja rajattu nuorille eli ei, sitkeä näkkäri katkoo hampaat eli ei, jugurttijuoma onko makea, ehkä, Silpan piiraset ???, mainos kaamea, ehkä. Röstivohvelit kyllä ja myös kaurapohjainen valmisateria kyllä.

Minä olen jo seitsemänkymppinen ja silti aion ostaa pizzamuffineita. Ei maku ikää katso.

Juu, kiinnosta mua myös ne. N65v

Harvemmalle 65+vuotiaille ruoka ylipäätään maistuu, koska monet makuvivahteet puuttuvat.

Mitenkä suuri sinun otantasi on? Tuntenetko yhtään sukusi ulkopuolista eläkeläistä? Äitini valitti 85-synttäreidensä jälkeen, että ei jaksa enää paljoa syödä, silti oli samanpainoinen kuin aiemminkin eli makeaa meni ainakin. Eli 89-vuotiaaksi, vanhuus vei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo seitsemänkymppinen ja silti aion ostaa pizzamuffineita. Ei maku ikää katso.

Harvemmalle 65+vuotiaille ruoka ylipäätään maistuu, koska monet makuvivahteet puuttuvat.

Mitenkä suuri sinun otantasi on? Tuntenetko yhtään sukusi ulkopuolista eläkeläistä? Äitini valitti 85-synttäreidensä jälkeen, että ei jaksa enää paljoa syödä, silti oli sam

Yleensäkin. Mistä johtuu, että yli 65-vuotiaat eivät ole ylipainoisia. Johtuu siitä, että ruoka ei vaan maistu. Syöminen unohtuu ja ne lapsuuden ja nuoruuden ajan herkut eivät enää merkitse mitään, koska makumaailma on tuossa iässä varsin suppea. Kysykää vaikka heiltä. Teillä jokaisella varmasti on vanha ihminen lähipiirissä. Olen takuuvarma, että sieltä tulee vastauksia, että "ei ole enää nälkä", "makuaisti ei toimi", "ruoka ei ole enää hyvää".

Vierailija
1084/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako joku oikeasti Shakeyn videosta että maahan ja rinnuksille kaadettava tuote on proteiinipirtelöä eikä herkuttelupirtelöä? En itse ainakaan saanut tästä kiinni pelkästään mainoksen perusteella, vaan vasta jälkikäteen asiasta kuullesani. 

Mainoksen pyöriessä normaalissa ympäristössä ei kuitenkaan pääse selittämään, että kaadettava tuote onkin siis proteiinipirtelöä.

Vierailija
1085/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaako joku oikeasti Shakeyn videosta että maahan ja rinnuksille kaadettava tuote on proteiinipirtelöä eikä herkuttelupirtelöä? En itse ainakaan saanut tästä kiinni pelkästään mainoksen perusteella, vaan vasta jälkikäteen asiasta kuullesani. 

Mainoksen pyöriessä normaalissa ympäristössä ei kuitenkaan pääse selittämään, että kaadettava tuote onkin siis proteiinipirtelöä.

Oon seurannut tätä ohjelmaa mielenkiinnolla ja mun täytyy sanoa, että en minäkään tiennyt, että se rinnuksille kaadettava liemi oli tarkoitettu kuvaamaan proteiinipirtelöä. Nyt kun jotkut sen täällä selitti, niin ymmärrän minäkin, mutta en silti pidä kyseistä mainosta onnistuneena. Siinä on niin monta uskottavuusongelmaa, muuta en ryhdy niitä tässä ruotimaan. Mainos oli vastenmielinen eikä herättänyt ainakaan minussa ostokiinnostusta.

Mielestäni nämä viisi muuta kilpailijaa onnistuivat omissa mainoksissaan erittäin hyvin.

Vierailija
1086/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten tätä ei ole tajuttu mainostoimiston puolesta? en ainakaan tämän perusteella palkkaisi heitä

Vierailija
1087/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Silpan pitää jokaisessa esityksessä puhua ja elehtiä niin kuin lausuisi jotain kalevalaista runoa?

Vierailija
1088/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajattu nuorille???? Mitään ei ole rajattu yhtään kellekään, onko sun lähikaupassa rajattu, mitä saat ostaa.

Vierailija
1089/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä yhdellä katsomalla tajunnut. Toisaalta mulle ihan sama, pirtelötyyppi on niin vastenmielinen kaikin puolin, että en ostaisi mitään hänen kehitelmää tuotetta. 

Vierailija
1090/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Silpan pitää jokaisessa esityksessä puhua ja elehtiä niin kuin lausuisi jotain kalevalaista runoa?

Sympaattinen, mutta sopisi äikän opettajaksi.

Vierailija
1091/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas outo ja ilkeä kommentti.  Ei oikeastaan ansaitse edes kommentointia. Terveisin 65+ ruokaa rakastava ja uudet reseptit kokeileva hyvä kokki. 

Vierailija
1092/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin yksi, mitä on pakko ostaa, metsäsieni- juusto kauraruoka vai vuoka. Kuulostaa hyvältä! 

Vierailija
1093/2006 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä suuri sinun otantasi on? Tuntenetko yhtään sukusi ulkopuolista eläkeläistä? Äitini valitti 85-synttäreidensä jälkeen,

Omat vanhempani ovat iältään 83v ja 87v. Äitini tekee itse alusta asti kaikki ruoat ja hyvin tekeekin. Makuaisti toimii molemmilla täysin moitteetta, ruokailu on monipuolista ja äiti edelleen testaa myös uusia reseptejä vanhojen tuttujen ohessa. Viimeksi tarjosi lohilaatikkoa ja viime kuukausien aikana syöty mm. poronkäristystä muusilla ja jouluksi oli tehnyt niin kinkun kastikkeineen, broilerin kastikkeineen, porkkanalaatikon, yhdessä tehtiin rosolli ja ennen joulua syötiin lipeäkalaa valkokastikkeen ja keitettyjen perunoiden kera. Omista puista itse tehtyä omenasosetta välillä kyytipoikana ja tietysti salaatti, jossa kesällä oman kasvimaan salaatteja mukana. Aina on tarjolla myös jokin jälkiruoka. En siis hahmota ollenkaan miksi 65v olisi jokin ruokanauttimisen raja...

Vierailija
1094/2006 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain siis sanottu et on proteiinipirtelöä? Mä ajattelin et on tietenkin mainoksessa oleva banaani-toffee tuote. Ei oo ihan loppuun asti nyt ajateltu tuotantoa. Muutenkin outo kulma just tuo et siinä ei ole proteiinia, onko se sen tuotteen paras ominaisuus?

Vierailija
1095/2006 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain siis sanottu et on proteiinipirtelöä? Mä ajattelin et on tietenkin mainoksessa oleva banaani-toffee tuote. Ei oo ihan loppuun asti nyt ajateltu tuotantoa. Muutenkin outo kulma just tuo et siinä ei ole proteiinia, onko se sen tuotteen paras ominaisuus?

Tuotteen kehittäjä on aina tuotteen paras mainos!

Kysymys kuuluu: kannattaako syödä/juoda herkkupirtelöitä?

Vierailija
1096/2006 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzamuffineita kun syö niin kasvaa tuuheat hiukset.

Vierailija
1097/2006 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna selviää voittaja? Veikkauksia kehiin! Itse veikkaan pizzamuffinia

Vierailija
1098/2006 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna selviää voittaja? Veikkauksia kehiin! Itse veikkaan pizzamuffinia

Joko pizzamuffini tai röstivohvelit. Luulen, että pizzamuffini ei voita, koska plagiointikohu sen ympärillä on saattanut heikentää sen uskottavuutta. Sen vuoksi veikkaan röstivohvelia voittajaksi.

Vierailija
1099/2006 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä suuri sinun otantasi on? Tuntenetko yhtään sukusi ulkopuolista eläkeläistä? Äitini valitti 85-synttäreidensä jälkeen,

Täytyyhän sitä ikääntyessä alkaa painoa pudottamaan, että mahtuu sitten arkkuun.   

Tapahtumia ohjelmassa liian vähän, ja herkästi eksytään aiheesta sivupoluille.  Huomenna päättyy, sitten saadaan maistella ja arvioida itse tuotteita.

Vierailija
1100/2006 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa oli jo viikonloppuna myynnissä sitä linssikeittoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan