Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL
Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.
Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.
Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?
- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)
- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)
- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)
- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)
- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)
- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)
- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke
- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)
- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)
- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2006)
Pizzamuffin mainos yllätti, herkullinen juusto sai kyllä veden kielelle nam 😋
Vierailija kirjoitti:
Voittajat jo selvillä välimainosten perusteella, eli svenskatalande ja maitopoika.
Toivottavasti röstivohveli ja kauravuoka voittoisia. Mainoksetkin onnistuneita. Mutta eihän sillä, kuinka monenneksi tulee, ole tosiaankaan tuotteen tulevaan kuluttajamenestykseen vaikutusta. Tuote sitten itse itsensä markkinoi. Leipä kiinnostaa sikäli, että syön yksinomaan jälkiuuniruisleipää ja näkkäriä. Ainakin yhden pussin Sitkasta tulen ostamaan: mikä se oikein on, sitkeä, rapea?? On kai ollut haastetta reseptin siirrossa kotileipomosta tehtaaseen. Kauraa käytän jo nyt riisin sijasta ja liputan kovasti sen käyttööntuloa eineksiin. Toiselta puolelta maapalloa tuotu kuorittu riisi vrt. lähituotettu täysjyväkaura.
Pirtelömainosta pidän mauttomana ja vastenmielisenä. Ihan HYI!
Ostaisin Shakeyy pelkästää ton mainos-videon perusteel.
Vain Silpan ja Emilian tuotteet kiinnostavat, ei haittaa vaikka Silpan mainos oli epäonnistunut, vain tuotteet lopulta merkkaavat ostetaanko niitä vai ei.
Miettikää jos finaalijaksossa se kupu nostetaan ja siellä on tyyliin se taikinapatukka sieltä alkukarsinnasta. Ja sit tuomarit on silleen että 'me muistettiinkin miten hyvää tää oli niin päätettiinkin että tää voittaa'
Mä kyllä hajoaisin täysin jos joutuisin olemaan Jukan kanssa samassa hississä. Jackin reaktio oli paras ' are you going to murder me' :D
Silpan piirasia voisin ostaa silloin kun on pakko viedä työpaikan kahvihuoneeseen jotain tarjottavaa. Ärsyttää aina miettiä niitä gluteenittomia tuotteita, joita on pakko olla muutamalle. Silpan piiraset kävisivät kaikille.
Ihmettelen tuota kohderyhmää, jolle hän tuotettaan markkinoi, eli vanhat ihmiset. Miksi?
Mainos oli kamala, koska hän ei ottanut ammattilaista ohjaamaan ja kertojaksi. Se hänen naukumisensa oli hirveää!
Vierailija kirjoitti:
Pirtelö, rösti, pizzamuffinit ja sitkas illan parhaat videot. Pirtelö oli hauskalla tavalla mauton.
Tuntuu, että Sukulalla ja tuolla toisella äijätuomarilla on jotakin Sitkasta vastaan, kuten usein on ollut jo valmiiksi ruoka-alalla toimivia osallistujia kohtaan. Minä rakastan näkkileipää, joka on ollut eväspussissa koko päivän ja pehmentynyt sitkeäksi, jos tuote on sellainen, ostan!
Silpa on minun mielestäni aivan suunnattoman ärsyttävä. Tapa jolla hän naukuu ja painottaa Silpan piirasia ja tuo semi-körtti tiukkapipoinen kehonkieli. Onkohan hän koulutukseltaan opettaja? Aivan puistattava. Ja mikä on se tuotekeksintö? Jälleen uusi paistovalmis suolainen kääkylä? Pohjan tähden ei tuo mieleen muuta kuin kirotusvihreen.
Vieläkin harmittaa, että sienijerkyt tippuivat, se oli oikeasti uusi kaupallinen innovaatio.
Silpan piiraan uutuusarvon on sen pohja, joka on viljaton. Nykyisinhän moni muukin kuin keliaakikon suosivat gluteiinittomuutta. Nimi Pohjan tähden viittaa tuohon piiraan viljattomaan pohjaan.
Joo, tiedän että Pohjan tähden viittaa pohjaan, mutta melko fakiiri saa ohjelmaa katsomaton kuluttaja olla, että tuon sanaparin niin ymmärtää. Kun pakkauksen sanamäärä on rajattu, joku selkoinformatiivisempi ilmaisutapa toimisi ehkä paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Joo, tiedän että Pohjan tähden viittaa pohjaan, mutta melko fakiiri saa ohjelmaa katsomaton kuluttaja olla, että tuon sanaparin niin ymmärtää. Kun pakkauksen sanamäärä on rajattu, joku selkoinformatiivisempi ilmaisutapa toimisi ehkä paremmin?
Minun mielestä tuo "pohjan tähden" on mitä parhain sanaleikki
Jahas, Silpan tanttatyyliä ei saa ihmetellä? :D Viestiä poistuu, tiedoksi vaan.
Silpan omaksi parhaaksi neuvoisin että unohda tuo vanhan tädin tyyli, sillä kohderyhmäsi eli vanhat mummelit eivät todellakaan osta valmiita piiraita vaan heidän mielestään kaikki ruoka ja leivonnaiset täytyy tehdä marttyrimaisesti itse alusta lähtien. Mieluummin vielä niin että kaikki ainekset tulevat omasta pellosta ja kasvimaalta itse kasvatettuina.
En ihan ymmärrä miksi tällainen arvokas neuvo pitää jonkun mielestä poistaa?
Mistä se Sirpan pohjat on sitten tehty?
Vierailija kirjoitti:
Jahas, Silpan tanttatyyliä ei saa ihmetellä? :D Viestiä poistuu, tiedoksi vaan.
Silpan omaksi parhaaksi neuvoisin että unohda tuo vanhan tädin tyyli, sillä kohderyhmäsi eli vanhat mummelit eivät todellakaan osta valmiita piiraita vaan heidän mielestään kaikki ruoka ja leivonnaiset täytyy tehdä marttyrimaisesti itse alusta lähtien. Mieluummin vielä niin että kaikki ainekset tulevat omasta pellosta ja kasvimaalta itse kasvatettuina.
En ihan ymmärrä miksi tällainen arvokas neuvo pitää jonkun mielestä poistaa?
Minä olen kuvailemasi vanha mummeli. Se miksi teen itse ruoat alusta loppuun ja leivon itse, johtuu siitä, että pidän kovasti ruoanlaitosta ja leipomisesta. Valmisruoan syömisestä puuttuu itsetekemisen ilo. Makunsa puolesta valmisruoat ovat yleensä ihan yhtä hyviä kuin itsetehdyt. Mutta kyllä nämä "Suomalaisen menestysreseptin" tuotteet kiinnostavat aina kovasti ja niitä tulee kokeiltua ja joitakin ostettua aina silloin tällöin, esim. boltseja (en osaa tehdä itse yhtä hyviä).
Näin eläkeläisenä on aikaa tehdä itse. Ymmärrän kyllä hyvin, että työssäkäyvät ja pienten lasten vanhemmat ostavat valmiita ruokia, koska aika on tiukalla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se Sirpan pohjat on sitten tehty?
Perunakuitujauheesta.
Silpan mainos ja tyyli on elovena tyyli.Ei niin kovin houkutteleva ja ääni mainoksessa oli suorastaan saarnaaminen paatoksellinen,tämä varmaan taas poistetaan.Mainosten perusteella en ostaisi.
Miksi muuten Silpaa koskevat kommentit poistuu muitten kyllä säilyy.
Minä tykkään Silpan tyylistä puhua ja esiintyä. Hänellä on erittäin selkeä ja sujuva ulosanti.
Onko kenellä muulla sellainen tunne, että joitakin kilpailijoita kohdellaan silkkihansikkain ja toisille ollaan ankarampia? Vaikuttaa siltä, että pirtelöpoika ja muffinityttö ovat tuomariston lellikkejä, jotka saavat anteeksi mokiaan, mutta näitä neljää muuta kilpailijaa kohtaan tuomaristo on vaativampi.
Vierailija kirjoitti:
Pohjan tähden on sinänsä nokkela sanapari, mutta sillä ei kyllä myydä. Ei tämmönen sanapelleily kiinnosta ihmistä, jonka pitää nyt vaan ostaa ruokaa. Valtaosa ihmisistä ei edes ymmärrä yhteyttä tuotteeseen. Ihan turha koukku. Mulle tuli ekana mieleen joku Paavo Väyrysen tila tms jossain pohjoisessa, joku tuon tyyppinen nimi. Seuraava mielleyhtymä jonkun Edvin Laineen vanha leffa.
Ihan tällasia mielleyhtymiä ei varmaan ole haettu.
Hieman hassua, että yhdeksän jaksonkaan jälkeen katsoja (ja siis mahdollinen kuluttaja) ei tiedä, mistä Silpan piirasten pohja on leivottu. Se tiedetään, että viljaa ei ole käytetty, mutta ei kai muuta. Kuitenkin piirasten pohja on Silpankin mielestä se oleellisin asia, se miten tuote eroaa kaikista muista vastaavista tuotteista - siis se peräänkuulutettu innovaatio.
https://www.ruokaisa.fi/suomalainen-menestysresepti/
Tuolla Silpa kertoo: "Niin, mistä se piirasten pohja on leivottu? Suussa sulavista juustoista."
Jos näin on, olisi sen kai voinut tuoda ohjelmassakin esille. Vai olenko missannut jotain?
Eikä ole. Inserteissä on tahallisesti leikattu tapahtumat niin, että annetaan ymmärtää ihan muuta. Pirtelöpoika ei ainakaan voita.