Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL
Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.
Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.
Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?
- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)
- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)
- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)
- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)
- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)
- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)
- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke
- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)
- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)
- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)
Katso lähetysajat : Suomalainen menestysresepti - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2006)
Prismassa ja Cittarissa myytävät Dr. Oetker Ristorante Piccolissima pakasteminipizzat -pakkaus maksaa 3,89/kpl, sisältäen 12 minipizzaa. Makuja useita.
Veikkaan, että Pizzamuffini-pakkaus on puolet kalliimpi, vaikka sisältää puolet vähemmän (6 kpl) tuotteita.
Veikkaan, että itse tykkään enemmän minipizzan ohuemmasta pohjasta vrt. pizzamuffinin paksu pohja, koska haluan, että päällisten ja pohjan suhde on n..50%-50% eikä 10%-90%.
Ennakkojaksossa (mainosvideot) Jack pääsi pisteidenluvussa n. minuutin ajaksi kärkipaikalle, mutta Terhi viiletti ohi, koska sai Kurttilalta vielä 5 lisäpistettä hissipuhetehtävästä.
Shakeyn mainoksessa tökki se, että pirtelöä kaadettiin paidalle. Sotkettiin ja annettiin tuotetta mennä hukkaan. En tykkää ruoalla leikkimisestä. Muuten minua ei haitannut mainoksen "outous", se loppu oli ihan hauska.
Röstivohvelin mainos oli juuri sopivan mittainen, visuaalisesti onnistunut ja hyvä kiteytys tuotteesta.
Myös kauraruoan mainos sai tuomareilta kehuja, mutta minusta se tuntui hitusen liian pitkältä ja vähän tylsältä. Plus kauravuoka ei näyttänyt videolla houkuttelevalta. Mutta sai silti yhtä hyvät pisteet kuin Röstivohveli.
Ihmetytti miten Sitkas sai tehtvästä kaikista huonoimmat pisteet. Ei se kyllä ollut näistä lainkaan heikoin mainosvideo.
Pizzamuffinin mainos oli perus-Tiktok-video. Lyhyt ja suht minimaalinen panostus, mutta uponnee kohderyhmään.
Silpan piirasten mainosvideota ei oltu hiottu ihan loppuun asti, olisi pitänyt tiivistää ja tuoda enemmän lämpöä. Minua myös tällä kertaa häiritsi Silpan liian painokas, jotenkin käskevä mainospuhe videon taustalla. Yleensä olen fanittanut Silpan puhetyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa jotai pizzamuffineja kun pakastealtaat täynä kaikkia mahdollisia pizzatuotteita.Lähteekö noista ees nälkä
Niinpä. Itse pidän myynnissä olevista kinkkunyyteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silpa näki saunassa isänsä Jorman
Asiaton kommentti. Enkä kyllä usko Jorman olevan Silpan isä. Ei perustiedot täsmää.
Silpa ei ole Jorma Kinnusen tytär.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostaa jotai pizzamuffineja kun pakastealtaat täynä kaikkia mahdollisia pizzatuotteita.Lähteekö noista ees nälkä
Pohdintaan "Miksi ostaa jotai pizzamuffineja kun pakastealtaat täynä kaikkia mahdollisia pizzatuotteita" omakohtainen lisäni. Pidän pizzasta, mutta teen yleensä itse, koska pakastealtaiden valikoimassa lähes jokaisessa pizzassa on (joko tomaattikastikkeessa tai muuten) oreganoa ja olen sille pahasti allerginen. Valinnanvara pakastealtaassa siten kohdallani heikko. Siitä ei vielä ole tietoa mikä on pizzamuffinien tuoteseloste, mutta JOS kävisi niin, että niissä ei ole oreganoa, niin ihan jo siitä ilosta saattaisin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Prismassa ja Cittarissa myytävät Dr. Oetker Ristorante Piccolissima pakasteminipizzat -pakkaus maksaa 3,89/kpl, sisältäen 12 minipizzaa. Makuja useita.
Veikkaan, että Pizzamuffini-pakkaus on puolet kalliimpi, vaikka sisältää puolet vähemmän (6 kpl) tuotteita.
Veikkaan, että itse tykkään enemmän minipizzan ohuemmasta pohjasta vrt. pizzamuffinin paksu pohja, koska haluan, että päällisten ja pohjan suhde on n..50%-50% eikä 10%-90%.
Ainakin siinä jaksossa, missä kuluttajat testasi niitä, niin näytti kyllä, että täytettä oli tosi reilusti niissä, ei tosiaankaan mitään kymmentä prosenttia. Lisäksi mehevä ja semmoinen ihanan rasvainen muffinssitaikina on varmasti ihan eri tavalla hyvää kuin pizzapohjataikina. Eli ei voi minun mielestä edes verrata tuolla tavalla.
Turhaa jossitella kun tuotteet ei ole edes vielä myynnissä kaupoissa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdintaan "Miksi ostaa jotai pizzamuffineja kun pakastealtaat täynä kaikkia mahdollisia pizzatuotteita" omakohtainen lisäni. Pidän pizzasta, mutta teen yleensä itse, koska pakastealtaiden valikoimassa lähes jokaisessa pizzassa on (joko tomaattikastikkeessa tai muuten) oreganoa ja olen sille pahasti allerginen. Valinnanvara pakastealtaassa siten kohdallani heikko. Siitä ei vielä ole tietoa mikä on pizzamuffinien tuoteseloste, mutta JOS kävisi niin, että niissä ei ole oreganoa, niin ihan jo siitä ilosta saattaisin ostaa.
Asian sivusta, mutta kuitenkin: hyvä hissukseen siedättää oreganolle sen sijaan että deletoisi kokonaan. Ei siitä tule anafylaksiaa.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin juuri uusimman jakson. Alkaa todella ärsyttää toi pirtelöpunkero. Että oikein oikeusmurhan koki! Pitäiskö opetella ottamaan palautetta vastaan?
Ei viitsitä nimitellä, vaikka ärsyttäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian sivusta, mutta kuitenkin: hyvä hissukseen siedättää oreganolle sen sijaan että deletoisi kokonaan. &
Ei tule oreganosta anafylaksiaa, kuten ei parista muustakaan mausteyrtistä, joille olen myös allerginen. Tulee kuitenkin ikenien kirvelyä ja turvotusta, kielen kirvelyä ja alkaa köhityttää. Oireet jatkuvat jopa useamman tunnin. Näitä oireita tulee pienemmässä määrin ja lyhytaikaisina jo jos olen muutaman metrin etäisyydellä lämpimästä oreganoa sisältävästä pizzasta eli pelkkä hengittäminen riittää. Ei siten valtavaa kiinnostusta siedätysyrityksiin, etenkään kun allergiatilanteeni riittävän haastava muuten (nämä muutama ruokayrtti ovat pisara meressä ja suht helppoja välteltäviä).
En nyt saa lainkaan kiinni tästä Shakeyn mainosvideon ideasta. Jos tarkoitus on olla laadukas tuote ja nimenomaan ei proteiinipirtelö, niin tässä kyllä helposti tulee ihan muut mielikuvat. Todella kummallinen idea.
Selviääkö voittaja ensi viikolla?
Pizzamuffinsseja vois kokeilla itse tehdä
Pirtelöitä tai sitten iänikuisia leipomotuotteita, joissa ei ole mitään uutta. Todella innovatiivista!
Katsoin äsken yhdeksännen jakson. Hävetti Teemun puolesta, se mainosvideo. Ihan kamala! Herkullinen pirtelö näytti ihan oksennukselta kun se oli rinnuksille kaadettu. Miksi ihmeessä?
Emilian mainokselle olisi antanut täydet pisteet. Lyhyt, ytimekäs ja kuitenkin siinä oli kaikki asiat huomioitu.
Jackille samoin. Tuosta ei mainos parane. Täydellinen!
Ja Terhi myös teki upean mainoksen, mutta kyseinen tuote ei vaan minua kiinnosta.
Silpa oli vähän tylsä. Teppo epätarkka.
Emilian video selvästi kotikutoisempi kuin muiden mainosvideot. Idea sinänsä ihan toimiva!
Itse tykkäsin Tepon videosta, ehkä ei oikein auennut tuomareille. Olisi kyllä ansainnut paremmat pisteet!
Silpan videossa oli liikaa sisältöä ja voiceover tönkkö. Sain kuitenkin kiinni mitä sillä haettiin, vaatii paljon hommaa, mutta pohja-ajatus hyvä.
Jackin sekä Terhin videot mielestäni tosi hyviä juuri sellaisenaan! Vaikkakaan Terhin videossa ruoka itsessään ei näytä kovin herkulliselta, tätä ehkä voisi korjata jotenkin?
Teemun video sai aivan liikaa pisteitä. Videon lopun teema vaikutti lapsille suunnatulta, joskin tuotteeseen sopivalta. Kuntosali ja pirtelön kaataminen ei ainakaan saanut minua haluamaan tuotetta. Lähinnä inhottavaa katsottavaa kun ruskeaa litkua levitellään. En saanut kiinni tämän pointista? Herkkupirtelö ei ainakaan ollut päällimmäisenä mielessä.
Ojelma tuo hyvin esille sen, että vaikka olisi kuinka hyvä tuoteidea tahansa, niin on todella vaikeaa muokata tuote sellaiseksi, että se voidaan ottaa myyntiin, se kiinnittää asiakkaiden huomion ja se myös päätyy asiakkaiden ostoskoriin.
Silpaa, ois kiva tikata saumaan!
T.Jami
Toivottavasti Jack on voittanut.