Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.11.2024 |

Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.

Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.

Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?

- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)

- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)

- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)

- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)

- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)

- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)

- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke

- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)

- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)

- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)

Kommentit (2006)

Vierailija
901/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko missannut jotakin vai onko missään vaiheessa kerrottu minkä hintaisia nämä tuotteet tulevat olemaan?

Vierailija
902/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asian vierestä, mutta taas kerran näen mielessäni tulevaisuuden, jolloin sairaaloissa ja hoitokodeissa ei ole enää hintaan kuuluvaa ateriapalvelua, vaan kukin ostaa ruokalistalta itselleen sopivan aterian kuin ravintolassa konsaan ja maksaa sen erikseen.  Elintasomme on sillä tasolla, että ruuan kanssa voi keikaroida mielinmäärin ilman mitään sairausperustetta.  Jos ymmärrätte, mitä tarkotan. 

Minä ilmoitin kerran työpaikkaruokalan keittiöön, että syön vain hyvin riippunutta naudan sisäfilettä. Sain vastauksen muuttaa pikaisesti ruokavaliota. ( Oikeasti en juuri syö punaista lihaa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että röstivohveli on valmiiksi paistettu pakaste jonka voi vaan pannulla paistaa, näytti olevan taikinapala joka itse paistetaan vohveliraudassa. Muuten, harvoilla on kotona vohvelirauta. 

Kaura-ateria voi olla ihan syötävä. 

Vohvelirauta ei ole välttämättömyys. Sen voi paistaa ihan tavallisella paistinpannulla. Mietin vaan, että mikä siinä se innovaatio on? Iät kaiket (ainakin minun ikäiset +60v) raastettua perunaa on paistettu pannulla tai joskus "juhlallisemmin" vohveliraudalla. Ja sellaisenaan maukas ja halpa herkku. Miten lienee sitten hinnoiteltu tuo ahvenanmaalainen röstivohveli...?

Innovaatio on se, että nyt ilman esivalmisteluja paistovalmiina kaupasta. Sellaista ei ole ollut.  60+ ostaa kaupasta ruokatarvikkeita ja työstää niistä aterian. Ruuhkavuosia elävä ostaa valmiin, vain lämmittämistä tai paistamista vailla olevan aterian.  Tällainen valmis myyntituote on toki kalliimpi kuin raaka-aineidensa summa.

Vierailija
904/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko missannut jotakin vai onko missään vaiheessa kerrottu minkä hintaisia nämä tuotteet tulevat olemaan?

Hintapisteistä ei ole vielä puhuttu.

Vierailija
905/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että röstivohveli on valmiiksi paistettu pakaste jonka voi vaan pannulla paistaa, näytti olevan taikinapala joka itse paistetaan vohveliraudassa. Muuten, harvoilla on kotona vohvelirauta. 

Vohvelirauta ei ole välttämättömyys. Sen voi paistaa ihan tavallisella paistinpannulla. Mietin vaan, että mikä siinä se innovaatio on? Iät kaiket (ainakin minun ikäiset +60v) raastettua perunaa on paistettu pannulla tai joskus "juhlallisemmin" vohveliraudalla. Ja sellaisenaan maukas ja halpa herkku. Miten lienee sitten hinnoiteltu tuo ahvenanmaalainen röstivohveli...?

Onneksi teikäläiset 60+ on kohta haudassa, niin ei tarvitse enää kauan tulla pätemään "kyllä mekin kasvatettiin itse kanoja ja nyljettiin ne en

Mitäs hyötyä lihavasta, keski-ikäisestä matamista on, kuten sinä?

Vierailija
906/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko arvauksia siitä, minkä hintaisia nuo tuotteet tulevat olemaan?

Röstivåhveli (Jack): 4 kpl röstivohvelia, yht. 500 gr

Silpan piiraset (Silpa): 4 kpl piiraita (pakkauksen paino ei tiedossa)

Herkkupirtelö (Teemu): 250-280 ml

Pizzamuffini (Emilia): 6 kpl pizzamuffineita (pakkauksen paino ei tiedossa)

Sitkas (Teppo): 8 kpl tuorenäkkäreitä, yht. 200gr

Kaurora (Terhi): 320 gr valmisruoka

Vierailija
907/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla yhä myynnissä myös se villiyrttipesto. Mites ne tahinismoothiet? 

Näin niitä viime viikolla Viikin Prismassa, eli on yhä myynnissä. Itse maistoin kerran, ja omaan makuun oli aivan karmaiseva maku, en pystynyt juomaan edes sitä yhtä, meni viemäriin.

Jostakin syystä moni Ässä on jättänyt vain tuon omena-inkiväärin valikoimiinsa, vaikka se on kamalin. Ilmeisesti sisäänostajat ovat inkiväärifaneja:) Itse ostaisin mansikka-banaania ja mangoa, olen aina ostanutkin jos niitä on tarjolla. Harmi vaan, lähin kauppani on K-Market, siellä en ole noita nähnyt ikinä enkä nyt yhden smlothien takia lähde kauemmalle kaupoille. Tuo tuote on muuten mainio, pitää lupauksensa mukaisesti verensokerit tasaisina.

Vierailija
908/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin niitä viime viikolla Viikin Prismassa, eli on yhä myynnissä. Itse maistoin kerran, ja omaan makuun oli aivan karmaiseva maku, en pystynyt juomaan edes sitä yhtä, meni viemäriin.

Ruokitko viemärirottia tahinismoothiella?  Tykkäsivätkö? Missäpäin asut?  Hkin Kalliossa? Siellähän viemärirotat hyppivät WC-pöntöstä.  Minä olisi vienyt biojätteeseen.  

Nesteet viemäriin, näin ilmoittaa joka ikinen jätefirma.

Vierailija
909/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Innovaatio on se, että nyt ilman esivalmisteluja paistovalmiina kaupasta. Sellaista ei ole ollut.  60+ ostaa kaupasta ruokatarvikkeita ja työstää niistä aterian. Ruuhkavuosia elävä ostaa valm

Suomeksi: Huijataan ihmisiä ostamaan raastettua perunaa maustettuna moninkertaisella hinnalla mitä se olisi itse tehtynä. Luulenpa, että rahataloudesta jotakin ymmärtävä ruuhkavuosilainen jättää ne kauppaan, ehkä Kelan rahoilla elävä saattaakin niitä ostaa.

Vierailija
910/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan nuoriso kertoi toisillee kalajuttuja, nykyään

nuoriso kertoo toisilleen Kela juttuja.

T.Hopeakettu

Vierailija
911/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan nuoriso kertoi toisillee kalajuttuja, nykyään

nuoriso kertoo toisilleen Kela juttuja.

T.Hopeakettu

Siksipä Royn tekemä duuni Menestysrespan saralla onkin ensiarvoisen tärkeää.

Vierailija
912/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokitko viemärirottia tahinismoothiella?  Tykkäsivätkö? Missäpäin asut?  Hkin Kalliossa? Siellähän viemärirotat hyppivät WC-pöntöstä.  Minä olisi vienyt biojätteeseen.  

Tarkistin ihan jätehuoltoyhtiön sivulta, että näinkö tosiaan on, sosemaisen nesteen saa tosiaan kaataa viemäriin.  Enpä tiennyt! Anteeksi ja kiitos!   (Mutta en sittenkään ruokkisi niitä viemärirottia )

Vierailija
913/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites Äidin patukat, vieläkö on myynnissä? Se kaurapasta taisi kadota, ja chiavanukkaat. Ja kalaleikkeleet. 

Chiavanukkaissa oli pahoja säilyvyysongelmia. 

Vierailija
914/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastin ChiaGood 3 marjaa -tuotetta ja harmitti, kun ne poistui myynnistä. Onneksi aloin itse tekemään chia-siemenistä vanukkaita, päälle marjoja, hedelmiä, müsliä, jne.

Vierailija
915/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shakeyn mainosvideo oli kyllä...erikoinen :D Pirtelöpoika otti taas huonosti vastaan kritiikin ja piti pisteitään "oikeusmurhana". 

Vierailija
916/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilian sisko(?) esiintyi Pizzamuffinin mainosvideolla. Oli kyllä ihan samannäköinen kulmakarvoineen, nude-huulipunineen ja ilmeineen. 

Vierailija
917/2006 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurora-nimestä luovuttiin ja nyt tuotetta myydään vain maatilan nimen alla?

Vierailija
918/2006 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoilatkaa joku katsomo+ mikä tilanne noiden videoiden jälkeen pisteissä 

Vierailija
919/2006 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spoilatkaa joku katsomo+ mikä tilanne noiden videoiden jälkeen pisteissä 

Odota ensi keskiviikkoon kuten me muutkin köyhät.

Vierailija
920/2006 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin ihan jätehuoltoyhtiön sivulta, että näinkö tosiaan on, sosemaisen nesteen saa tosiaan kaataa viemäriin.  Enpä tiennyt! Anteek

Tässä vielä muillekin lyhyt kooste:

Voit kaataa viemäriin ilman "sattumia", esim. kiisselit, vellit, sosekeitot, liemet, juomat, maitotuotteet. Älä kaada nesteitä biojäteastiaan valumisen vuoksi, voi silti kompostoida omassa kompostissa.

Ruokaöljyjä ja muuta nestemäistä rasvaa ei saa kaataa viemäriin, vaan ne hävitetään tiiviisti muovipulloon pakattuna sekajätteenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi