Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalainen menestysresepti 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.11.2024 |

Mtv:n kanavalla alkoi toissapäivänä uusi kausi "Suomalainen menestysresepti"-sarjaa. Edellisiltä vuosilta tutut tuomarit Jyrki Sukulan johdolla mukana ja ensimmäisessä jaksossa valittiin ruokainnovaatio-semifinalisteja.

Tämä on ollut suosikkiohjelmani siitä alkaen kun ensimmäinen kausi julkaistiin eli viitisen vuotta sitten.

Tällaisisa innovaatioita oli tarjon ensimmäisessä jaksossa. En viitsi spoilata kertomalla mitkä viisi näistä pääsivät semifinaaliin. Haluaisin mielipiteitänne?

- sienijerky (osterivinokkaasta tehty)

- herkkupirtelö (kolme eri makua: mansikkajuusto, suklaabrownie, korvapuusti)

- autentic döner from Finland (kolme makua: muikku, kana ja nauta-karitsa)

- notkea vuusto (juokseva vegaanijuusto esim. kastikkeeseen tai pizzaan)

- pizzamuffinsi (nimi kertoo kaiken,suolainen versio)

- miitles-valmisruoka (lihaton ja kalaton valmisruoka)

- säilykevalmisruoka ja jälkiruokasäilyke

- viljaton piirakkapohja (perunakuitujauheesta tehty)

- taikinapatukka (kolme makua: kaura,kardemumma ja pipari)

- röstivohveli (perunaraasteesta tehty vohveli)

Kommentit (2005)

Vierailija
241/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuohan on hirveän noloa, jos "tieto" pitää paikkansa.

Mikä oli perimmäisenä tarkoituksena ohjelmaan osallistuminen?

Helpot rahat ja helppo voitto tekemättä mitään?

Tuntuu että Emilialla ei ole itsellä tarpeeks osaamista. Pitää sitten kopioida hätäpäissään.

Vierailija
242/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diskattiinko Emilia?

Vähennettiin 2 pistettä per tuomari siitä tarina tehtävästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut kyllä isommin näyttää tuon tilanteen ja selkeästi Emilia tiesi jo mistä puhutaan kun Sukula otti puhutteluun. Liian kevyesti pääsi 

Vierailija
244/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin hirveästi sitä, miksei Emilia osannut vastata testiryhmän kysymyksiin tuotteen suolapitoisuudesta ja säilyvyydestä. Oliko vaan seurannut valmista ohjetta eikä asiat olleet sen takia sisäistetty?

Vierailija
245/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kritiikkiä tuli visuaalisen ilmeen ja tarinan kopioinnista?

Vierailija
246/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain tarinan kopioinnista?

Eli ei siis tuotteen sisällön kopioimisesta?

Menikö tuossa Emilian voiton mahdollisuudet?

Vierailija
247/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emilia sanoo saaneensa inspiraatiota visuaaliseen ilmeeseen Amerikan versiosta 

Lieneekö kuitenkin koko idea sieltä peräisin

Vierailija
248/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain tarinan kopioinnista?

Eli ei siis tuotteen sisällön kopioimisesta?

Menikö tuossa Emilian voiton mahdollisuudet?

Sukula sanoo että reseptejä saa olla maailmassa monia. Mutta suoria kopioita ei sallita, eli visuaalista ilmettä ei saa kopioida lisäksi.

Ja eihän mitkään reseptit ole julkisia tuotteilla, kyllähän hänen pitää oma reseptiikka kehitellä joka tapauksessa. Ei sen Amerikan version resepti ole julkinen kuitenkaan. Mutta kyllähän se pahalta kuulostaa että "suoria kopioita ei sallita" eli jos visuaalinen ilme on sama, niin tuote mielletään suoraksi kopioksi

Vierailija
249/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurta mielikuvituksen puutettahan se osoittaa, jos ei pysty suunnittelemaan itse tuotteelleen persoonallista, visuaalista ilmettä! Olisihan hän voinut pyytää joltain mainonnan ammattilaiselta tuohon asiaan apua.

Vierailija
250/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pizzamuffinin instagramissa nähty logo näyttää myös lähellä Amerikan versiota.

Vierailija
251/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tuohan on hirveän noloa, jos "tieto" pitää paikkansa.

Mikä oli perimmäisenä tarkoituksena ohjelmaan osallistuminen?

Toi kopiomuffini on ollut myyntihitti Pohjois-Amerikassa, joten S-ryhmä on kieli pitkällä ottamassa tuotetta valikoimiinsa. Kuten noi Erikan jättikeksien esi-isä oli leipomoissa ja Lidleissä myynnissä ollut jättikeksi, joka on sisältä pehmeä. Ruoka-ala on ihan puhtaasti toisten kopioimista ja muiden markkinoiden seuraamista. 

Vierailija
252/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizzamuffinit kuulostaa herkulliselta joo, mutta elintarvikealasta mitään tietämätön nuori tekee niitä oman yksiönsä keittiössä. Tulee vielä olemaan pitkä tie saada ne kauppavalmiiksi, sanokaa mun sanoneen.

Keittiössä? Noin pienessä kopissa ei mahdu edes olemaan keittiötä. Ei hella ja tiskausmahdollisuus tee tilasta keittiötä, ei edes keittokomeroa.

Onhan siinä keittiötila! Et tainnut katsoa sitä jaksoa, jossa Emilia esitteli Sukulalle asuntonsa. Itselläni on jotakuinkin samankokoinen asunto, mutta minulla ei ole liettä. Kaikki tarpeellinen siihen mahtuu.

Keittotila se on, eikä mikään keittiö.

Vierailija
253/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa Emilialta vähennetään ilman syytä 8 pistettä. Nolo kopio.

Miten niin nolo? Suurin osa näistä tuotteista on kumminkin jollakin tavalla jossakin päin maailmaa tehty ennenkin. Eikös se ole päinvastoin hyvä, että joku suomalainenkin alkaa tehdä jotakin maailmalla menestynyttä tuotetta? Vai pitäisikö sinun mielestäsi tuollaiset pizzamuffinit ainoastaan rahdata tänne Jenkeistä? Mikään suomalainen leipomo ei nykyisellään tee eikä aiemmin ole edes tehnyt vastaavaa tuotetta, joten ihan fiksuahan tuo on kehitellä kotimainen versio.

Vierailija
254/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näyttää olevan järkijätöt idiootit täällä keskustelemassa. Miksi pitää leuhkia sillä, että on katsonut jakson jo netistä ennakkoon? Jos teille ei kelpaa se, että keskustelu pysyy telkkarijaksojen mukaisessa aikataulussa, aloittakaa oma ketju aiheesta.

Vierailija
255/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näyttää olevan järkijätöt idiootit täällä keskustelemassa. Miksi pitää leuhkia sillä, että on katsonut jakson jo netistä ennakkoon? Jos teille ei kelpaa se, että keskustelu pysyy telkkarijaksojen mukaisessa aikataulussa, aloittakaa oma ketju aiheesta.

Mistä me tiedämme mitä jaksoja kukin on katsonut? Höh?

Vierailija
256/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa Emilialta vähennetään ilman syytä 8 pistettä. Nolo kopio.

Miten niin nolo? Suurin osa näistä tuotteista on kumminkin jollakin tavalla jossakin päin maailmaa tehty ennenkin. Eikös se ole päinvastoin hyvä, että joku suomalainenkin alkaa tehdä jotakin maailmalla menestynyttä tuotetta? Vai pitäisikö sinun mielestäsi tuollaiset pizzamuffinit ainoastaan rahdata tänne Jenkeistä? Mikään suomalainen leipomo ei nykyisellään tee eikä aiemmin ole edes tehnyt vastaavaa tuotetta, joten ihan fiksuahan tuo on kehitellä kotimainen versio.

Ei mua haittaa että vastaava tuote tulee samantapaisena, mutta se että kopioidaan visuaalista ilmettä, ulkonäköä, tarinaa, kaikkea, se on mun mielestä noloa. Nimenomaan visuaalisella ilmeellä ja brändillä voi erottua ja tehdä tuotteesta omanlaisen, mutta jos senkin kopioi, on se mun mielestä noloa. Ettei mitään voi keksiä itse

Pitäiskö munkin tehdä kauppaan puurohiutaleita myyntiin sinisessä boksissa  ja laittaa blondi nainen maskotiksi ja laittaa tuotteen nimeksi Elovena. Ei. Vaan mun pitäis tehdä omasta puurohiutaleestani oman brändin mukainen eikä kopioida jo olemassa olevaa.

Oletan että nyt ymmärtänet mitä tarkoitan 

Vierailija
257/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senpä takia juuri tällainen keskustelu pitäisi kulkea TELKKARIJAKSOJEN mukaisessa järjestyksessä, eli tämänpäiväisen jakson jutut vasta ohjelman aikaan ja jälkeen. Sinäkin näytät olevat näitä uuslukutaidottomia ihmisiä, kommentoit tekstiä vaikka et ymmärtänyt asiasta hölkäsen pöläystä.

Vierailija
258/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senpä takia juuri tällainen keskustelu pitäisi kulkea TELKKARIJAKSOJEN mukaisessa järjestyksessä, eli tämänpäiväisen jakson jutut vasta ohjelman aikaan ja jälkeen. Sinäkin näytät olevat näitä uuslukutaidottomia ihmisiä, kommentoit tekstiä vaikka et ymmärtänyt asiasta hölkäsen pöläystä.

Okei. Mutta itse kuitenkin tuolla aiemmin kommentoit seuraavan viikon jaksoa - tai itse asiassa kahden viikon kuluttua lähetettävää jaksoa...

Vierailija
259/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mutta itse kuitenkin tuolla aiemmin kommentoit seuraavan viikon jaksoa - tai itse asiassa kahden viikon kuluttua lähe

Mistäs hiidestä sinä sen tiedät, mitä minä olen katsonut tai jättänyt katsomatta? Vihjeeksi sinulle: Olen sellaisella alueella, jossa netin kuvatoisto pätkii ja pahasti, eikä telkkariinkaan voi ottaa maksukanavia. Itse menet sekaisin omien kommenttiesi kanssa näköjään.

Vierailija
260/2005 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Mutta itse kuitenkin tuolla aiemmin kommentoit seuraavan viikon ja

Miten tää sun avautuminen liittyy "Suomalaiseen menestysreseptiin?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi