Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 29-vuotias ja alkanut haaveilemaan omasta perheestä. Talous on kuitenkin kuralla. Ihmeen pitäisi tapahtua.

Vierailija
21.11.2024 |

Olen ollut aiemmin varma, etten lapsia halua. Oma elämä on ollut niin hankalaa monella tapaa, niin olen ajatellut etten moista taakkaa halua mahdollisen jälkikasvun kannettavaksi. 

Olen kuitenkin empaattinen, eheytynyt ja rakastava ihminen. Valitettavasti talouden suhteen asiat eivät ole hyvin ja se myös karsii hyviä kumppaniehdokkaita. En myöskään ole kovin hyvässä kunnossa fyysisesti. 

Nämä vaikeuttavat asioita. Vaikka ovatkin lopulta aika pinnallisia asioita niin silti pohdin millä ihmeen kaupalla tapaisin hyvän miehen ja saisin perhehaaveeni toteutettua. 

Minä voisin tehdä melkein mitä vain saadakseni oman perheen. Haluan rakastaa ja tulla rakastetuksi. Huolehtia ja rakentaa kestävää ympärilleni. Olisin maailman onnellisin jos vain saisin oman perheen. 

Rukoilen, että tämä minulle vielä sallittaisiin. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan oli semmoinen sanonta, kuin että "lapsi tuo leivän tullessaan". Ja enemmän kuin koskaan se on nykyaikana totta, koska on kaikenlaiset tuet olemassa. Yhteiskuntaan halutaan lisää lapsia, eikä niitä synny, jos ihmiset pelokkaana varmistelee että onhan nyt tarpeeksi hyvä taloudellinen tilanne yms. Siitä vaan rohkeasti tekemään, kyllä yhteiskunnan turvaverkot tarvittaessa kantaa, täällä ei jätetä nälkää ja vilua kärsimään. 

Itse tein 2 lasta opiskeluaikana, luottavaisena tulevaisuuteen, vaikkei silloin toki ollut rahaa tai omaisuutta edes nimeksi. Oikein mukavasti meni kaikki ja hyvin on elämä sujunut. Moni yritti lannistaa, esim. että en koskaan valmistuisi jos saan lapsia opintoaikana, kukaan ei huolisi minua töihin jne. Mutta minä uskoin että onnistuu. Ja kyllä minä valmistuin, ja olen ollut valmistumisestani asti hyväpalkkaisissa alani töissä. Se oli työelämässä lähinnä etu, että lapset oli jo tehty.

Sinä olet kuitenkin opiskellut, ehkä hyvin työllistävään ammattiin. Ap ei enää opiskele ja talous kuralla. Eri tilanne. 

Vierailija
42/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varma että perhe-elämä on sitä mitä haluat? Se on 20 vuoden rankka matka. Jos lapsi on terve, asiat on paremmin. Silti on esim. vauva-ajan valvominen, uhmaikä, koulun alun myötä tulee uudet ongelmat, teini-ikä... Jos lapsella on joku kehityshäiriö / sairaus, elämästä tulee todella paljon hankalampaa.

Niin siis jos vanhemmat osoittavat heikkoutta niin lääketeollisuuden ja lapsikaupan psykot iskevät kyntensä ja hampaansa lapsiin

Äitiys on naiselle tervehdyttävää ja ihanaa, mutta nyky-yhteiskunnassa tämä järjestelmä pitää kyllä huolen siitä että se on täyttä helvettiä kaikille muille kuin aggressiivisimmille sporttaajille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Vierailija
44/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole ikinä ennen ollut näin paljon ihmisiä. Vielä kuitenkin riittää biomassaa ihmisten rakennusaineeksi, eikä se ole kovin kallista kunhan ei syö liikaa. Esimerkiksi vauvan sisäfile on 13,90€ /kg.

Vierailija
45/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaa ap spermapankkiin. Tämä ei ole vitsi. Nuorempana jaksat yksinhuoltajuuden paremmin kuin viiden vuoden päästä ja hedelmällisyytesi on jo nyt laskussa.

Ja saat sieltä ehkä hyvät geenitkin lapselle, kun sairaat ei voi luovuttaa spermaa. Älä turhaan odota, että mies ilmaantuu. Sillä vaikka ilmaantuisi, niin ei sitä yleensä heti ruveta lapsentekoon. Miksi odottaisit vuosia?

Vierailija
46/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenvanhaan oli semmoinen sanonta, kuin että "lapsi tuo leivän tullessaan". Ja enemmän kuin koskaan se on nykyaikana totta, koska on kaikenlaiset tuet olemassa. Yhteiskuntaan halutaan lisää lapsia, eikä niitä synny, jos ihmiset pelokkaana varmistelee että onhan nyt tarpeeksi hyvä taloudellinen tilanne yms. Siitä vaan rohkeasti tekemään, kyllä yhteiskunnan turvaverkot tarvittaessa kantaa, täällä ei jätetä nälkää ja vilua kärsimään. 

Itse tein 2 lasta opiskeluaikana, luottavaisena tulevaisuuteen, vaikkei silloin toki ollut rahaa tai omaisuutta edes nimeksi. Oikein mukavasti meni kaikki ja hyvin on elämä sujunut. Moni yritti lannistaa, esim. että en koskaan valmistuisi jos saan lapsia opintoaikana, kukaan ei huolisi minua töihin jne. Mutta minä uskoin että onnistuu. Ja kyllä minä valmistuin, ja olen ollut valmistumisestani asti hyväpalkkaisissa alani töissä. Se oli työelämässä lähinnä etu, että lapset oli jo tehty.

Lapsi syö äidin elinajan tuloista 10% ja kaksi lasta noin 20%. Sen lisäksi yhden lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa noin omakotitalon verran. 

Se, että naissukupuoli johtaa automaattisesti heikompaan urakehitykseen ja pienempään palkkaan, ei mitenkään lievitä sitä epäreiluuden tunnetta että äitiydestäkin sakotetaan vielä niinko erikseen. 

Tämän lisäksi keskivertovaltteri ei näe asiassa ongelmaa. Tärkeintä hän on, että kustannukset jaetaan puoliksi. Se on sitä tasa-arvoa.

Vierailija
47/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuntaa ap spermapankkiin. Tämä ei ole vitsi. Nuorempana jaksat yksinhuoltajuuden paremmin kuin viiden vuoden päästä ja hedelmällisyytesi on jo nyt laskussa.

Ja saat sieltä ehkä hyvät geenitkin lapselle, kun sairaat ei voi luovuttaa spermaa. Älä turhaan odota, että mies ilmaantuu. Sillä vaikka ilmaantuisi, niin ei sitä yleensä heti ruveta lapsentekoon. Miksi odottaisit vuosia?

Lapsen psyykkiselle kehitykselle ei ole hyväksi varttua ilman isää. Sitä ei ainakaan tietentahtoen tulisi tavoitella. Spermapankki ei takaa mitään hyviä geenejä. Monet spurgutkin ovat luovuttaneet. Spermapankkia hallinnoivat epäviehättävät lääkärit ovat tehtailleet itselleen satoja lapsia. 

Vierailija
48/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On paljon itsekkäämpää ja mukavuudenhaluisempaa hankkia lapsia siksi, että niistä olisi Minulle seuraa, että Minulla olisi joku johon hoivaviettiäni kohdentaa, että joku tulisi Minua katsomaan vanhainkotiin, että Minusta jäisi jotain jäljelle tähän maailmaan kun kuolen. Itsekästä erityisesti, jos ei ole hyviä puitteita annettavana lapselle mielekästä elämää varten. "

Kuinka moni meistä niiden "köyhänä" lapsensa tehneiden vanhempien lapsista on sitä mieltä, että elämä ei ole ollut mielekästä? Luulen että aika harva. Itselläni lapsuus oli köyhä, mutta täynnä rakkautta ja leikkejä ja liikuntaa ja iloa. Hyvinvointiyhteiskunta takasi sen, että mulla oli mahdollisuus kouluttautua ja nousta pois köyhyydestä. Elämä on ollut oikein hyvää ja elämisen arvoista, vaikkei lapsena harrastettu ohjattuja harjoituksia tai ollut materiaalista yltäkylläisyyttä.

Vierailija
49/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonokuntoinen nisti, jonka resilienssi lähellä nollaa. ÄLÄ LISÄÄNNY. Suomi ei kaipaa lisää elätettäviä.

Puhut itsestäsi, surkimus. Suomi romahtaa sinun kaltaistesi ansiosta. Ap on nuori ja fiksu nainen, jolla on elämä edessä.

Vierailija
50/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet valmis hautaan jo 29-vuotiaana ja kuvittelet, että nuo geenit sinun pitäisi siirtää vielä eteenpäin. HERÄÄ, PAHVI.

Sinä olet kuollut jo eläessäsi, pahvi.

Sinun geenisi taitavat olla jo vakavasti degeneroituneet, kun noin älyvapaita töräytyksiä huutelet ap:lle, fiksulle nuorelle naiselle, jolla elämä on vasta edessään. Mihin sinä olet käyttänyt oman elämäsi? Katkeroituneena toisten elämän ankeuttamiseen? Katso itseäsi, hyvä ihminen.

Vierailija
51/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On paljon itsekkäämpää ja mukavuudenhaluisempaa hankkia lapsia siksi, että niistä olisi Minulle seuraa, että Minulla olisi joku johon hoivaviettiäni kohdentaa, että joku tulisi Minua katsomaan vanhainkotiin, että Minusta jäisi jotain jäljelle tähän maailmaan kun kuolen. Itsekästä erityisesti, jos ei ole hyviä puitteita annettavana lapselle mielekästä elämää varten. "

Kuinka moni meistä niiden "köyhänä" lapsensa tehneiden vanhempien lapsista on sitä mieltä, että elämä ei ole ollut mielekästä? Luulen että aika harva. Itselläni lapsuus oli köyhä, mutta täynnä rakkautta ja leikkejä ja liikuntaa ja iloa. Hyvinvointiyhteiskunta takasi sen, että mulla oli mahdollisuus kouluttautua ja nousta pois köyhyydestä. Elämä on ollut oikein hyvää ja elämisen arvoista, vaikkei lapsena harrastettu ohjattuja harjoituksia tai ollut materiaalista yltäkylläisyyttä.

Hyvin usea on sitä mieltä. Sinä olet poikkeus. Tarpeeksi heikkolahjaisille vanhemmille syntyvä ei rajallisen kyvykkyytensä vuoksi pysty siivoojaa kummemmaksi kouluttautumaan eikä nouse pois köyhyydestä. Kouluttamattomat vanhemmat tuskin siihen edes kannustavat tai eivät osaa antaa hyviä neuvoja, vaikka haluaisivatkin auttaa. Koulutus periytyy vahvasti. Tänä päivänä tosin kouluttautuminenkaan ei takaa työllistymistä, toisin kuin ennen. 

Vierailija
52/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää pystyä huolehtimaan itsestään, niin henkisesti, fyysisesti kuin taloudellisestikin. Sitten vasta miettiä lapsia.

Tää on vain mun mielipide

Vierailija
53/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
54/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usea on sitä mieltä. Sinä olet poikkeus. Tarpeeksi heikkolahjaisille vanhemmille syntyvä ei rajallisen kyvykkyytensä vuoksi pysty siivoojaa kummemmaksi kouluttautumaan eikä nouse pois köyhyydestä. Kouluttamattomat vanhemmat tuskin siihen edes kannustavat tai eivät osaa antaa hyviä neuvoja, vaikka haluaisivatkin auttaa. Koulutus periytyy vahvasti. Tänä päivänä tosin kouluttautuminenkaan ei takaa työllistymistä, toisin kuin ennen. 

En mä usko että mikään poikkeus olen todellakaan, esim. suurissa ikäluokissa suurin osa eli lapsuutensa hyvinkin köyhissä oloissa, eikä niistä suurin osa ole ollut ihan masentuneita köyhän lapsuutensa takia. 

Siitä sinänsä olen samaa mieltä, että jotkut geneettiset ominaisuudet voikin olla sellaisia, joita ei kannata ehkä periyttää, tyyliin heikkolahjaisuus, vahvasti periytyvät fyysiset tai psyykkiset sairaudet yms. Mutta esim. pelkkä kouluttamattomuus ei automaattisesti tarkoita, että ei osaisi kannustaa lapsiaan etsimään omaa tietään ja ymmärtämään koulujen tärkeyttä nykymaailmassa. Esim. omat duunarivanhemmat oli vähän yllättyneitä kyllä siitä, että mulla näytti olevan "lukupäätä", kun ei ole ollut suvussa tavallista, mutta kun sen tajusivat, ihan täysillä kannustivat hyödyntämään sitä ja tavoittelemaan unelmiaan. Tosin, en usko että elämäni olisi erityisen huono, jos ei sitten lukupäätä olisi niin paljoa ollutkaan ja olisin tehnyt elämäntyöni duunarina, kuten vanhempani. Heilläkin on ollut hyvä elämä. Ja on monilla tällä hetkellä työelämässä olevilla duunareillakin. 

Vierailija
55/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on nainen, joten hänen köyhyys ei ole monelle potentiaalisille kumppaneille ongelma. Ulkonäkö tosin pitää olla kunnossa ja jos ei ole, niin sitä voi lähes jokainen nainen parantaa laihduttamalla, kuntoilemalla ja meikkaamalla.

Todella paljon hankalampaa olisi, jos köyhä mies ryhtyisi haaveilemaan perheestä ja juuri se kulma edellä etsisi parisuhdetta.

"ja meikkaamalla" 

Kyllä tuo meikkaaminen olis mulle miehenä ensimmäisiä turn off -signaaleja (räävittömän puheenparren lisäksi). 

Oletkohan mies... ;) Veikkaan, että olet meikkaamaton nainen.

Vaikea uskoa, että kukaan mies vastustaa naisen meikkaamista, ellei ole kiihkouskovainen. Meikata, ehostaa voi myös tyylillä ja hillitysti. Irtoripset ja huulitäytteet eivät ole meikkaamista.

Jep. Miehet, jotka väittävät ettei meikkaaminen naista kaunista, eivät todennäköisesti edes ymmärrä kuka nainen on meikattu ja kuka ei. Luulevat siististi/taitavasti meikattua naista "luonnonkauniiksi". Tai sitten koko käsite "meikkaaminen" tarkoittaa heille samaa kuin ylimeikkaaminen tai joku kaupallisen naisen tyrkkysotku.

Vierailija
56/56 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumilta ja lihavilta pitää kieltää lapsen tekeminen.

Ja sinulta palstakeskustelut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi