Hyvät työnhakijat!
laittakaa nyt ihmeessä edes aloituspalkka työhakemukseen! A) vältytte turhilta työhakemuksilta
B) Tietää kannattaako työtä edes hakea.
Mikään palkkatoive ei auta, jos ei tiedä edes suuntaa palkalle. Eikä mitään " palkka on työehtosopimuksen mukainen plaa, plaa" . Ei kukaan jaksa alkaa etsimään mitään työehtosopimusta.
Kiitos!
Kommentit (37)
No hoitoalalla on ihan turha laittaa mitään palkkatoivomuksia vaan siellä mennään juuri tessin mukaan. Itse jopa laittavat ilmoitukseen, että palkka sen ja sen tessin mukainen.
Vierailija kirjoitti:
No hoitoalalla on ihan turha laittaa mitään palkkatoivomuksia vaan siellä mennään juuri tessin mukaan. Itse jopa laittavat ilmoitukseen, että palkka sen ja sen tessin mukainen.
Kun lumimyräkkä on taputeltu lyö hoitajat perseet penkkiin.
Niin no se palkkatoive on kyllä jotenkin oudon tuntuinen arvausleikki. Työnantajalla on kuitenkin varmasti tieto, millaista palkkaa aikoo maksaa. Miksei sitä voi reilusti ilmoittaa.
Juu opetuslalalla myös ihan tessin mukainen, palkkatoive on turha, toivoo vain, että saisi edes töitä.
Onneksi on.
Vierailija kirjoitti:
Voisvat laittaa vaikka sitten linkin siihen tessiin. Kaikki, ei pelkästään hoitoala. Ärsyttää lähteä tonkimaan jotain tessejä jostain netistä.
Vierailija kirjoitti:
Työnhakijat?
=D joo sori, piti kirjoittaa työnantajat! Aivot jumittaa, liian aikaista.
Ehkä tää pitäis otsikoida "Hyvät työntekijän hakijat"..
Vierailija kirjoitti:
Niin no se palkkatoive on kyllä jotenkin oudon tuntuinen arvausleikki. Työnantajalla on kuitenkin varmasti tieto, millaista palkkaa aikoo maksaa. Miksei sitä voi reilusti ilmoittaa.
Kyllä, työnantajalla on tiedossa palkkahaitari joka leviäähakijan koulutuksen ja kokemuksen perusteella. Mutta sitä ei voi ilmoittaa, koska kun ihmiset näkisivät sen, he heti itse alkaisivat kuvitella olevansa sen kalliimmassa päässä, vaikka heidän kokemuksensa ja koulutuksensa ei siihen oikeasti riittäisikään. Tulisi siis paljon huteja, koska hakijat eivät sitten olisikaan tyytyväisiä tarjottuun palkkaan.
Toinen syy, miksi palkkaa ei kerrota etukäteen on se, että jos joku ei todella tiedä, mitä hänen työstään yleensä maksetaan, hän ei todennäköisesti ole siihen aivan pätevä. Näin voidaan siis rekryprosessissa karsia kaikenlaiset kepilläjäätäkokeilijat pois jo alkuvaiheessa ja prosessi halpenee työnantajalle huomattavasti.
kolmas syy on se, että sittn kun siihen on joku palkattu, niin kaikki tietäisivät hänen palkkansa heti, koska sehän oli jo ilmoitettu sikaisemmin. Tämä on yksityisyyden suojan rajamailla.
Vierailija kirjoitti:
AP on työkyvytön trolli joka nauttii kun jengi vastailee suut vaahdossa. Monesko aloitus tästä asiasta?
Tuon takia me laitamme aina palkat suoraan ilmoitukseen. Niissä ei ole mitään salattavaa eikä julkisella puolella edes neuvotteluvaraa, joten ei mitään syytä miksi ei suoraan kerrottaisi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on työkyvytön trolli joka nauttii kun jengi vastailee suut vaahdossa. Monesko aloitus tästä asiasta?
En ole työkyvytön trolli, olen töissä. Etsin toista työtä. Kiitos tästä olettamuksesta kuitenkin!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lumimyräkkä on taputeltu lyö hoitajat perseet penkkiin.
En mä ainakaan ole lyömässä persettä penkkiin ja olen hoitoalalla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, työnantajalla on tiedossa palkkahaitari joka leviäähakijan koulutuksen ja kokemuksen perusteella. Mutta sitä ei voi ilmoittaa, koska kun ihmiset näkisivät sen, he heti itse alkaisivat kuvitella olevansa sen kalliimmassa päässä, vaikka heidän kokemuksensa ja koulutuksensa ei siihen oikeasti riittäisikään. Tulisi siis paljon huteja, koska hakijat eivät sitten olisikaan tyytyväisiä tarjottuun palkkaan.
Toinen syy, miksi palkkaa ei kerrota etukäteen on se, että jos joku ei todella tiedä, mitä hänen työstään yleensä maksetaan, hän ei todennäköisesti ole siihen aivan pätevä. Näin voidaan siis rekryprosessissa karsia kaikenlaiset kepilläjäätäkokeilijat
Miten olette varautuneet palkka-avoinuusdirektiiviin?
Vihaan eniten tätä palkkatoive kysymystä. Siihen et voi itse paljon vaikuttaa ja pahimmassa tapauksessa työnhaku kaatuu tähän yhteen kysymykseen. Kyllä se Suomessa on nähty että työnantaja yrittää aina tarjota kaikkein huonointa palkkaa aluksi. Olet katsos niin nuori ja kokematon vielä. Kun olet ollut jo viisi vuotta töissä niin vedotaan taas johonkin muuhun syyhyn miksi palkkaa ei voida nostaa. Tai jos ylipäätänsä nostetaan on korotus niin naurettava ettei se vaikuta mitenkään omaan elintasoosi. Jos olet kokenut ja vanhempi työntekijä niin sitten olet taas liian kallis ja palkkaa yritetään halpuuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen syy, miksi palkkaa ei kerrota etukäteen on se, että jos joku ei todella tiedä, mitä hänen työstään yleensä maksetaan, hän ei todennäköisesti ole siihen aivan pätevä. Näin voidaan siis rekryprosessissa karsia kaikenlaiset kepilläjäätäkokeilijat
Eli rehellisesti: tiedätte itsekkin, että se palkka on ihan surkea. Ette kehtaa sitä edes ilmoitukseen laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen syy, miksi palkkaa ei kerrota etukäteen on se, että jos joku ei todella tiedä, mitä hänen työstään yleensä maksetaan, hän ei todennäköisesti ole siihen aivan pätevä. Näin voidaan siis rekryproses
Aateltiin että katsotaan nyt ensin että meneekö se läpi kun sitä tarkastellaan suhteessa gdpr-direktiiviin. Se, että palkat on ilmoitettu jossain t3d-taulukossa, on direktiivin mukaan ihan riittävä. Jos ihminen ei sitten tiedä, mikä tes hänen alallaan on voimassa, niin se ei ole meidän ongelma (eikä meillä tarvita niin unveloita tylntekijöitä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole työkyvytön trolli, olen töissä. Etsin toista työtä. Kiitos tästä olettamuksesta kuitenkin!
ap
Jos kerta olet töissä kuten annat ymmärtää miksi et tee hommiasi vaan olet täällä palstalla?
Hyvät työnhakijat! Jos et sen vertaa viitsi ottaa selvää mikä on alan yleinen palkkataso, älä tuhlaa omaa aikaasi hakemalla.
Työnantajana osaamme jo hyödyntää tekoälyä ettemme joudu käyttämään turhaan aikaa hakemusten seulontaan.
Niin