Hyvät työnhakijat!
laittakaa nyt ihmeessä edes aloituspalkka työhakemukseen! A) vältytte turhilta työhakemuksilta
B) Tietää kannattaako työtä edes hakea.
Mikään palkkatoive ei auta, jos ei tiedä edes suuntaa palkalle. Eikä mitään " palkka on työehtosopimuksen mukainen plaa, plaa" . Ei kukaan jaksa alkaa etsimään mitään työehtosopimusta.
Kiitos!
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hoitoalalla on ihan turha laittaa mitään palkkatoivomuksia vaan siellä mennään juuri tessin mukaan. Itse jopa laittavat ilmoitukseen, että palkka sen ja sen tessin mukainen.
AP on työkyvytön trolli joka nauttii kun jengi vastailee suut vaahdossa. Monesko aloitus tästä asiasta?
En ole työkyvytön trolli, olen töissä. Etsin toista työtä. Kiitos tästä olettamuksesta kuitenkin!
ap
Jos kerta olet töissä kuten annat ymmärtää miksi et tee hommiasi vaan olet täällä palstalla?
Olethan säkin täällä? En ole ap, mutta en mäkään työtön ole. Katsos kun on olemassa sellainen kuin vuorotyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no se palkkatoive on kyllä jotenkin oudon tuntuinen arvausleikki. Työnantajalla on kuitenkin varmasti tieto, millaista palkkaa aikoo maksaa. Miksei sitä voi reilusti ilmoittaa.
Kyllä, työnantajalla on tiedossa palkkahaitari joka leviäähakijan koulutuksen ja kokemuksen perusteella. Mutta sitä ei voi ilmoittaa, koska kun ihmiset näkisivät sen, he heti itse alkaisivat kuvitella olevansa sen kalliimmassa päässä, vaikka heidän kokemuksensa ja koulutuksensa ei siihen oikeasti riittäisikään. Tulisi siis paljon huteja, koska hakijat eivät sitten olisikaan tyytyväisiä tarjottuun palkkaan.
Toinen syy, miksi palkkaa ei kerrota etukäteen on se, että jos joku ei todella tiedä, mitä hänen työstään yleensä maksetaan, hän ei todennäköisesti ole siihen aivan pätevä. Näin voidaan siis rekryprosessissa karsia kaikenlaiset kepilläjäätäkokeilijat
Suomessa ihmisten palkkoja ei ole mitenkään salattu, päinvastoin, joten yksityisyydensuoja höpinät on turhia. Voit käydä naapurisi verotiedotkin kysymässä koska nekin on julkiset. Oletko edes suomalainen kun et tätä tiedä?
Vierailija kirjoitti:
No hoitoalalla on ihan turha laittaa mitään palkkatoivomuksia vaan siellä mennään juuri tessin mukaan. Itse jopa laittavat ilmoitukseen, että palkka sen ja sen tessin mukainen.
Tämä. TES nimenomaan määrittelee minimin, mitä työstä pitää vähintään maksaa, mutta hoitoalalla se on muodostunut normiksi, jonka yli ei kenellekään makseta.
Pitäisi oikeasti välttää kaikkia tuollaisia määrittelyjä, niin palkka voisi muodostua kysynnän ja tarjonnan mukaan. Hoitoalalla varsinkin työvoimasta on pula, ja moni haluaisi maksaa hyville enemmän, mutta käytännössä ei voi. Muuten tulee syyte, että on maksettu joillekin enemmän kuin toisille ja sitten palkat pitää harmonisoida niin, että kaikki saa enemmän.
Me pyrimmekin selvittämään sen osaako hakija kilpailuttaa oman aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no se palkkatoive on kyllä jotenkin oudon tuntuinen arvausleikki. Työnantajalla on kuitenkin varmasti tieto, millaista palkkaa aikoo maksaa. Miksei sitä voi reilusti ilmoittaa.
Kyllä, työnantajalla on tiedossa palkkahaitari joka leviäähakijan koulutuksen ja kokemuksen perusteella. Mutta sitä ei voi ilmoittaa, koska kun ihmiset näkisivät sen, he heti itse alkaisivat kuvitella olevansa sen kalliimmassa päässä, vaikka heidän kokemuksensa ja koulutuksensa ei siihen oikeasti riittäisikään. Tulisi siis paljon huteja, koska hakijat eivät sitten olisikaan tyytyväisiä tarjottuun palkkaan.
Toinen syy, miksi palkkaa ei kerrota etukäteen on se, että jos joku ei todella tiedä, mitä hänen työstään yleensä maksetaan, hän ei todennäköisesti ole siihen aivan pätevä. Näin voidaan siis rekryprosessissa karsia kaikenlaiset kepilläjäätäkokeilijat
Heh, ei j umalauta. Menee varmasti moni oikeasti hyvä työntekijäkin sivusuun, jos aletaan leikkimään jotain salamyhkäistä. Ja fakta on se, että kyllä työnhakija ennemmin ali- kui yliarvioi itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP on työkyvytön trolli joka nauttii kun jengi vastailee suut vaahdossa. Monesko aloitus tästä asiasta?
En ole työkyvytön trolli, olen töissä. Etsin toista työtä. Kiitos tästä olettamuksesta kuitenkin!
ap
Jos kerta olet töissä kuten annat ymmärtää miksi et tee hommiasi vaan olet täällä palstalla?
Olethan säkin täällä? En ole ap, mutta en mäkään työtön ole. Katsos kun on olemassa sellainen kuin vuorotyö.
Olen.
Minä olen työtön.
Olen myös tänään katsellut avoimia työpaikkoja sekä lähettänyt kaksi työhakemusta koulutusta ja osaamistani vastaaviin työpaikkoihin.
Jos ilmoitukseen laittaa, että "palkka 4200 e/kk" ja saa hakemuksia, joissa hakijalla ei ole osaamista, kouutusta eikä kokemusta, mutta oletusarvona tuo palkka, niin sitä joutuu joka tapauksessa aika monta hakemusta deletoimaan samantien. Jostain syystä ilmoituksen palkka on se summa, joka maksetaan kaikki edellytykset täyttävälle työnhakijalle, ei jokaiselle, joka paikan haluaa. Meillä aika moni saa alkupalkkana 3400 e/kk, koska jokin isompaan palkkaan oikeuttava osaaminen puuttuu.
Suostun tekemään vaikka orjapalkalla 18 tuntisia työpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan eniten tätä palkkatoive kysymystä. Siihen et voi itse paljon vaikuttaa ja pahimmassa tapauksessa työnhaku kaatuu tähän yhteen kysymykseen. Kyllä se Suomessa on nähty että työnantaja yrittää aina tarjota kaikkein huonointa palkkaa aluksi. Olet katsos niin nuori ja kokematon vielä. Kun olet ollut jo viisi vuotta töissä niin vedotaan taas johonkin muuhun syyhyn miksi palkkaa ei voida nostaa. Tai jos ylipäätänsä nostetaan on korotus niin naurettava ettei se vaikuta mitenkään omaan elintasoosi. Jos olet kokenut ja vanhempi työntekijä niin sitten olet taas liian kallis ja palkkaa yritetään halpuuttaa.
No, sitten kaatuu. Sitä työpaikkaa hakee useampi, mutta vain yksi saa sen. Sitä kutsutaan elämäksi.
Työnhakemuksen ei ole tarkoitus miellyttää hakijaa vaan seuloa tehtävään kyllin hyvä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olethan säkin täällä? En ole ap, mutta en mäkään työtön ole. Katsos kun on olemassa se
Voisit samalla avartaa ajatusmaailmaasi ja tajuta, että kaikki täällä arkipäivänä tähän aikaan kirjoittelevat ei ole työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Heh, ei j umalauta. Menee varmasti moni oikeasti hyvä työntekijäkin sivusuun, jos aletaan leikkimään jotain salamyhkäistä.
a)voi olla että joku hyväkin jää sivuun, mutta erinomaisia hakijoita on silti enemmän kuin tarpeeksi.
b)kun se oma palkkataso ei todellakaan ole mikään salamyhkäinen asia, vaan ihan perustieto omasta tasosta. Jollet tiedä sitä, et ole hommaasi pätevä. Ja jollet. Iitsi googlata sitä, et ole oikeasti edes kiinnostunut tästä työstä, vaan haet varmaan vain pakotettuna näön vuoksi. Miksi siis minäkään välittäisin sinusta sen enmpää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnhakijat?
=D joo sori, piti kirjoittaa työnantajat! Aivot jumittaa, liian aikaista.
Koskaan ei ole liian myöhäistä olla liian aikaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Varmaan siksi, että mulla on vapaata. Pysytäänkö aiheessa? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Varmaan siksi, että mulla on vapaata. Pysytäänkö aiheessa? ap
Ei työtön näytä ymmärtävän, että ihmisillä voi olla arkena vapaata ja viikonloppuisin ollaan töissä.
Laitan aina 15 euroa tunti palkkatoiveeksi. Huonommalla palkalla en töitä tee.
Tällä palkalla jokaiseen työpaikkaan on kymmeniä ja satoja hakijoita, jotka tietävät palkkatason. Enempää ei tarvita.