Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se on se "kaikki" mitä vähävaraiset tilaavat Temun kautta?

Vierailija
11.10.2025 |

En nyt muista missä, mutta jossain tuli vastaan tällainen kommentti että kun ei ole varaa ostaa tavaroita, tyyppi tilaa kaiken Temusta. Niin minkä kaiken?

Itse olen kohtalaisen hyvin toimeentuleva. Olen tänä vuonna ostanut kaksi puseroa ja nekin siksi, että töissä pitää olla suht. siistit vaatteet. Niitäkään en olisi tarvinnut, jos en tekisi siistiä sisätyötä. Siinä kaikki vaatteet mitä tänä vuonna olen ostanut, enkä tule muuta ostamaan.

Astioita, koriste-esineitä tms. en ole ostanut vuosiin yhtään. Tyynyn uusin kerran vuodessa, mutta sitä en todellakaan tilaa postimyynnistä, koska haluan tuntea käsin millainen tyyny on. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on vähävarainen juuri siksi että he ostelevat "kaikkea".

Vierailija
2/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

munat, jauheliha, maito, jauhot, rypsiöljy, sipuli, kaali, tomaatti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

munat, jauheliha, maito, jauhot, rypsiöljy, sipuli, kaali, tomaatti

Temusta?

Vierailija
4/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakkihärän maitoo pari litraa

Vierailija
5/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tyyny kannattaisi ennemmin pestä kuin vaihtaa jatkuvasti uuteen? 

Vierailija
6/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea turhaa, joka jäisi ostamatta normaalilla hinnalla. Toivottavasti kielletään koko krääsä ennen kuin maailma hukkuu tuohon roskaan.

Vierailija
7/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole kotona sitä ensimmäistäkään, tullut tarpeita tai ollut. Osa hajoaa jos on. Ekaa kertaa ostajia on myös.

Vierailija
8/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole kotona sitä ensimmäistäkään, tullut tarpeita tai ollut. Osa hajoaa jos on. Ekaa kertaa ostajia on myös.

Mitta edelleen. Mikä on vastaus aloituksessa esitettyyn kysymykseen? Mitä "kaikkea" mutta tarpeellista Temusta ostetaan?

Itse en uskaltaisi ostaa oikein mitään kun tuotteissa on hyvin todennäköisesti EU:n alueella syystäkin kiellettyjä kemikaaleja ja ne ovat sähkö- ja paloturvallisuudeltaan vaarallisia.

Vierailija
9/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita ja kenkiä, paljon halvemmalla saa kuin Suomesta ja hyvää laatua on ollut, siitäkin huolimatta että aina temua haukutaan.

Vierailija
10/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin vähävarainen. En ole koskaan tilannut mitään Temusta. Kaikki tietävät, ettei sieltä kannata tilata mitään.

Vierailija
11/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäköön koko Temun. Kukaan ei tarvitse mitään sieltä.

Vierailija
12/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitta edelleen. Mikä on vastaus aloituksessa esitettyyn kysymykseen? Mitä "kaikkea" mutta tarpeellista Temusta ostetaan?

Itse en uskaltaisi ostaa oikein mitään kun tuotteissa on hyvin todennäköisesti EU:n alueella syystäkin kiellettyjä kemikaaleja ja ne ovat sähkö- ja paloturvallisuudeltaan vaarallisia.

Sähkölaitteita tietenkään ei voi tilata, koska vakuutus on aika tarkka mitä korvaa. Mutta mitä tulee vaikka vaateiden ja lelujen kemikaaleihin niin otan riskin, eihän kaikki Suomessa myytävät oo myöskään turvallista, näistä vähän väliä on kehotus lopettaa jonkin tuotteen käyttö. Lisäksi omassa lapsuudessa on tuttipullo tai ja muovilelut sisältänyt kaikkea nykyään kiellettyä, elossa ja terve oon silti, joten en mua haittaa jos tuotteissa voi olla kiellettyjä kemikaaleja.

Vierailija
13/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta saa halvalla, usein vielä punalaputettua kirjolohta, tilaan sitä kerralla monta kiloa. 

Vierailija
14/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta temusta mutta Kiinasta tulee käsityötarvikkeita. Voisin kait ostaa ne samat myös suomalaiselta yrittäjältä joka tilaa samat kamat ja lisää siihen verot ja liksat.

Ja mä myyn kans "suomalaista käsityötä".

Tuttava hehkuttaa sitä kun hän ostaa vain suomalaiselta ja suomalaista mutta marimekossa ja vallilassa lukee "made in thailand".

Vierailija
15/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temusta saa halvalla, usein vielä punalaputettua kirjolohta, tilaan sitä kerralla monta kiloa. 

2€ kilo, tokmanilla 12€ kilo

Vierailija
16/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu keski-ikäinen mies ostelee perheelleen kummallisia polyesteriprinttivaatteita ja koriste-esineitä, joista mainittakoon mm känniset tonttufoguurit ja Kanye West -naamari.

Vierailija
17/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkölaitteita tietenkään ei voi tilata, koska vakuutus on aika tarkka mitä korvaa. Mutta mitä tulee vaikka vaateiden ja lelujen kemikaaleihin niin otan riskin, eihän kaikki Suomessa myytävät oo myöskään turvallista, näistä vähän väliä on kehotus lopettaa jonkin tuotteen käyttö. Lisäksi omassa lapsuudessa on tuttipullo tai ja muovilelut sisältänyt kaikkea nykyään k

Mulla on mm muutama kasvilamppu Kiinasta. On itseasiassa ihan hiton hyvä. Ainoa sähkövehje mikä on itsestään syttynyt oli verkkokauppa.comista ja ruotsalainen merkki. Ja se tosiaan syttyi palamaan itsestään, jos en olisi ollut kotona niin koko kämppä olis palanut. Kiinalamput on toimineet oikein hyvin ja turvallisesti.

Vierailija
18/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapusseja, tarralla kiinnitettäviä pyyhekoukkuja, retkeilytarvikkeita kuten telttakiiloja, sukkia, hiusnipsuja ym. hiusjuttuja, jalkaraspi, kristalliesineitä, lukulaseja. Kaikissa parempi laatu kuin vastaavat Suomessa, ja hinnat noin 20-50% Suomen hinnoista. Vaatteita, elektroniikkaa, kemikaaleja en tilaa. 

Vierailija
19/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä yleensä näkee vastauksena luettelua kaikenlaisesta tilpehööristä ja harrastustarvikkeesta kun joku tämän kysymyksen kysyy.

Arkielämässä kun itse olen kehunut jonkun kenkiä, olen saanut kuulla että ne ovat Temusta (ja vähän myöhemmin kuullut valitusta kuinka ne hajosivat). Joku on myös kysynyt mielipidettäni siitä kumman väriset kengät hänelle sopisivat, ja sitten on selvinnyt että on tilaamassa ne Temusta. Myös muista kiinakaupoista tilaavia tuttavia on ollut, yksikin joka tilasi kuulemma hirveän läjän vaatteita, mutta yhtäkään en hänen päällään koskaan nähnyt, vain ne samat mitä aina ennenkin käytti. Mistä lie johtuu.

Joten näkemäni perusteella se "kaikki" on ollut lähinnä vaatteita ja kenkiä.

Vierailija
20/26 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epäilen tätä, että vain vähävaraiset tilaa temusta. Hyvätuloiset ovat tunnetusti maailman pahimpia saitureita. S-kauppojenkin 60% alea mennään odottelemaan jo tunti ennen alkamista ja kärryt lapataan niin pullolleen, ettei huonotuloisella ole siihen varaa. Eikä niin isoon pakastimeen mitä se ruokavuori vaatii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme