Temun muovin turvallisuus?
Minulla on pitkät hiukset ja vuosikausia olen laittanut ne samalla tyylillä pyöreällä hainleualla nutturalle. Näitä isoja, pyöreitä hainleukoja ei löydy mistään kaupoista, ei ole löytynyt vuosiin. Normal myy niitä pienikokoisena, isoja ei löydy sieltäkään.
Periaatteesta ja krääsän inhoamisen vuoksi en tilaa temusta mitään, mutta yllätys yllätys näitä pyöreitä hainleukoja sieltä löytyy. Vuosien ajan olen tilannut sieltä (aiemmin wish) about kerran vuodessa tai kahdessa noin 10kpl näitä muovisia hiusklipsejä ja käyttänyt ne loppuun. Nyt minulla on lapsia ja olen alkanut murehtia ovatko ne turvallisia. Onko täällä ketää asiasta tietoista, joka osaisi neuvoa onko mitään paikkaa missä näiden kemikaalipitoisuuksia voisi käydä testaamassa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaiden propakandaa, samaa paskaa myyvät kaupoissaan moninkertaiseen hintaan.
Samoja Temun kiinatuotteita myydään mm. Tokmannilla, esim. nyt joulukrääsää. Monin kerroin kalliimpana tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa hiusten rappeumaa, laskeumaa ja pidemmän päälle hius-syöpää. Todella vaarallisia ovat, kyllä ne samat kannattaa ostaa vaikka Tokmannilta. Hinta takaa turvallisuuden.
Suomalainen kauppa takaa sen, että tuotteita testataan ja valvotaan. Myrkkyjä sisältävät tuotteet vedetään takaisin.
Ihanan naiivia. Aika hidas olisi reitti myyntiin, jos kaikki testattaisiin. Suomalainen kauppa takaa toki sen, että suomalainen saa ostoksesta rahaa, mikä on ihan hyvä. Mutta ei ihan kaikkea kannata muuten uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä muoviin liittyvä ongelmat liittyvät niihin esineisiin, joita lapset pistävät suuhunsa. Toinen ongelmatilanne voi aiheutua siitä, että jotain tuotetta pidetään ihoa vasten. (Kaikki vaatteet ja tekstiilit kannattaa pestä ennen käyttöä, jopa suomesta ostetutkin. Joidenkin tekstiilien värit säilyvät paremmin, jos ne pesee ensimmäisen kerran mahdollisiimman kuumassa.)
Esimerkiksi hiuspinneistä tuskin aiheutuu mitään vaaraa ellei niitä pidä suussa.
Muutama vuosikymmen sitten kukaan ei tiedostanut muovin pehmentimien haittavaikutuksia, joten niitä ei tutkittu edes suomessa myydyistä tuotteista.
Ajattelin itse ensin samoin, mutta sitten aloin miettiä, että nämä hiuspidilkkeet ovat koko päivän kosketuksissa hiuksiini, kotona taas saatan koskea hiuksiini ja sen jälkeen lapsiini pesemättä välissä käsiä, hiukset hinkkaavat koko yön tyynyliinaa vasten ym. Enkä menisi mitenkään takuuseen, että olisin aina muistanut pestä käteni myöskään sen jälkeen kun olen näihin pidikkeisiin koskenut. Eli tarkemmin kun miettii on ihan selvää, että jos niistä jotain myrkkyjä irtoaa, olen levitellyt niitä käsieni ja hiusten kautta kaikkialle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on yksi laboratorio mikä testaa. Muovia on aivan järkyttävät määrät ja koostumukset ovat erilaisia. Mietin pystyisinkö hainleukoja tekemään jostain kovasta puusta tai sarvesta. Ainakin puukampoja ja sarvikampoja on olemassa. Jos miettii että ihan tavallinen hiuskampa ja -harja on tehty tiesmistä muovista, niin en usko että nuo sinun hainleukasi ovat sen vaarallisempia.
Googlen haulla ei löytynyt tavan tallaajille avointa testilabraa, olisiko sinulla laittaa linkkiä?
ap
Täänään ylen uutisissa temun lasten muovileluja testattu: kiellettyjä falaatteja,juurikin mm. lisääntymisterveyteen vaikuttavia on löytynyt kahdesta eri tuotteesta. Temu vastasi vetäneensä ne jo myynnistä, edelleen siellä näkyvät kuitenkin hyvin identtiset tuotteet edelleen olevan.
Älkää oikeasti hyvät ihmiset tuhotko omien lastenne terveyttä ja meidän kaikkien vesistöjä raahaamalla tuota myrkkyroskaa tänne.
Vierailija kirjoitti:
Täänään ylen uutisissa temun lasten muovileluja testattu: kiellettyjä falaatteja,juurikin mm. lisääntymisterveyteen vaikuttavia on löytynyt kahdesta eri tuotteesta. Temu vastasi vetäneensä ne jo myynnistä, edelleen siellä näkyvät kuitenkin hyvin identtiset tuotteet edelleen olevan.
Älkää oikeasti hyvät ihmiset tuhotko omien lastenne terveyttä ja meidän kaikkien vesistöjä raahaamalla tuota myrkkyroskaa tänne.
Tämä. Ei ne vedä tuotteita myynnistä. Ylen tutkimat tuotteet ovat myynnissä Usassa, vaikka temu väittää poistaneensa tuotteet myynnistä. Tässä taas yksi malliesimerkki miten temun myyjät kusettavat ihmisiä. Ilman falaatteja oleva muoviseos maksaa paljon joten halvalla et saa turvallista tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa hiusten rappeumaa, laskeumaa ja pidemmän päälle hius-syöpää. Todella vaarallisia ovat, kyllä ne samat kannattaa ostaa vaikka Tokmannilta. Hinta takaa turvallisuuden.
Suomalainen kauppa takaa sen, että tuotteita testataan ja valvotaan. Myrkkyjä sisältävät tuotteet vedetään takaisin.
Saattavat ne kivijalkakaupoissakin olla vuosia myynnissä ennen kuin myrkyt havaitaan. Mullakin temusta hiuspantoja ja aloin nyt murehtia. Ja puhelimen silikonisuojia.
Jess kohtalotoveri! Eniten huolettaa se, että tiettävästi näillä myrkyillä on vaikutusta mm hedelmällisyyteen ja olen itsekin kamppaillut lapsettomuuden kanssa. Olen tosi tarkka vaatteista ja muista tekstiileistä, en ikinä osta kotiin mitään muovia si
Miten kauan sitten olet jo tilannut temusta? Eikös tää pulju ole ollut vasta pari vuotta? Monesti ns asiantuntijat kertoo että vaikkapa xx syötävässä elintarvikkeessa on myrkyllistä ainetta mutta koska sitä on niin vähän niin siitä ei ole ihmiselle vaaraa, tämä minusta menee yli temun hiusklipsin.
Ruotsissa on yksi laboratorio mikä testaa. Muovia on aivan järkyttävät määrät ja koostumukset ovat erilaisia. Mietin pystyisinkö hainleukoja tekemään jostain kovasta puusta tai sarvesta. Ainakin puukampoja ja sarvikampoja on olemassa. Jos miettii että ihan tavallinen hiuskampa ja -harja on tehty tiesmistä muovista, niin en usko että nuo sinun hainleukasi ovat sen vaarallisempia.