Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveydessä ehdotettiin kolmikantaneuvottelun järjestämistä, kun tuli puhetta työhön liittyvistä ongelmista. Onko joku saanut siitä apua?

Vierailija
21.11.2024 |

Olen määräaikainen työntekijä ja epäilen, että neuvottelu johtaa vain siihen, ettei sopimusta jatketa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa tilanteessa työterveyden järjestämästä neuvottelusta on yleensä apua?

Vierailija
2/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisista kommenteista olisi iso apu. Työhön liittyviä ongelmia on mahdotonta yksin korjata. Työterveydestä ehdotettiin myös sairaslomaa, mutta sillekin jääminen mietityttää työsuhteen määräaikaisuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmia aiheuttavan määräaikaisen työt loppuvat aina. Aurinko nousee idästä. Oliko muuta kysyttävää? 

Vierailija
4/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liiallisen työkuorman,burnoutin oireiden ja työpaikkakiusaamisen vuoksi. Mikään ei muuttunut joten pääsyin lopulta irtisanoutumaan.  Työmäärää ei voinut muuttaa koska kukaan ei osannut työtäni, ja pienessä firmassa kaikki oli jo venytetty äärimmilleen. Kiusaamisesta oli joku yhteishenkeä parantava työpaja, mikä ei auttanut yhtään.

Eli luultavasti sopimustasi ei jatketa. Mitään hyötyä tuosta ei ole.

Vierailija
5/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin määräaikaista työntekijää katsellaan, jos tulee heti ongelmia (vaikka olisivatkin aiheellisia). Mun mies (ollut talossa jo vuosia) sai apua kolmikannasta, koska työkuormaa oli liikaa. Kyseessä iso yritys ja esihenkilöt kartoittivat muiden yksiköiden vastaavaa työtä tekevien työkuormaa ja huomattiin, että epäkohta oli olemassa.

Vierailija
6/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin liiallisen työkuorman,burnoutin oireiden ja työpaikkakiusaamisen vuoksi. Mikään ei muuttunut joten pääsyin lopulta irtisanoutumaan.  Työmäärää ei voinut muuttaa koska kukaan ei osannut työtäni, ja pienessä firmassa kaikki oli jo venytetty äärimmilleen. Kiusaamisesta oli joku yhteishenkeä parantava työpaja, mikä ei auttanut yhtään.

Eli luultavasti sopimustasi ei jatketa. Mitään hyötyä tuosta ei ole.

Ei varmaankaan. Vaikeaahan se on puuttua työpaikan toimintaan ulkopuolelta käsin.

Ehkä pitää alkaa miettiä sitä ehdotettua sairaslomaa. En ole pitkään aikaan saanut kuormituksen takia kunnolla nukuttua.

Vierailija
7/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on ongelmallista, miksi pelkäät sen loppumista? Rahanko vuoksi? Jokainen yritysmaailmassa toimiva tietää, että firmoja on monenlaisia ja se ettei pärjännyt yhdessä ei tarkoita, etteikö pärjäisi toisessa. Yrityksiähän on jatkuvasti oikeudessakin rikkomuksistaan ja väärinteoistaan, ja nämä oikeuskeissit ovat vain jäävuoren huippu

Priorisoi hyvinvointisi: jos se tulee tällä hetkellä rahasta, suck it up ja kestä työ. Jos muista asioista, työn menetys ei välttämättä ole niin iso juttu, miltä se voi aluksi tuntua

Vierailija
8/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmia aiheuttavan määräaikaisen työt loppuvat aina. Aurinko nousee idästä. Oliko muuta kysyttävää? 

Ongelmien esiin nostaminen ja niiden aiheuttaminen ovat eri asioita.

Vierailija
9/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun persut saavat tahtonsa läpi työntekijöiden irtisanomisen helpottamisesta, on AP ensimmäinen, joka tuosta firmasta lentää kuin leppäkeihäs. Varautukaa siihen, että jatkossa epäkohtiin ei kannata puuttua.

Vierailija
10/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisessa tilanteessa työterveyden järjestämästä neuvottelusta on yleensä apua?

Työn mukauttamisessa, jos työkyky on alentunut.

Vierailija
11/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun persut saavat tahtonsa läpi työntekijöiden irtisanomisen helpottamisesta, on AP ensimmäinen, joka tuosta firmasta lentää kuin leppäkeihäs. Varautukaa siihen, että jatkossa epäkohtiin ei kannata puuttua.

Määräaikaisen työntekijän irtisanominen on luultavasti jatkossakin vaikeampaa kuin vakituisen, ellei ole koeaika menossa.

Vierailija
12/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En määräaikaisena näkisi moista vaivaa. Lähde uuteen työpaikkaan. Toisaalta tietysti hyvä että mahdolliset työpaikan yleisongelmat tulisivat näkyväksi kaikille. 

Vierailija
13/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En määräaikaisena näkisi moista vaivaa. Lähde uuteen työpaikkaan. Toisaalta tietysti hyvä että mahdolliset työpaikan yleisongelmat tulisivat näkyväksi kaikille. 

Lähtisin kyllä, mutta työsopimus on vielä hyvän aikaa voimassa. Ei ole välttämättä helppoa päästä lähtemään, kun ei ole irtisanomisehtoa.

Vierailija
14/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakinainen. Kolmikantaneuvottelujen jälkeen sain hetken tehdä osa-aikaista työtä terveydellisistaä syistä. Juuri tuo kolmikantaneuvottelu oli sille edellytyksenä.

Työtoverillani se taas johti siihen, että työsuhde päätettiin.

Vierailija
15/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työ on ongelmallista, miksi pelkäät sen loppumista? Rahanko vuoksi? Jokainen yritysmaailmassa toimiva tietää, että firmoja on monenlaisia ja se ettei pärjännyt yhdessä ei tarkoita, etteikö pärjäisi toisessa. Yrityksiähän on jatkuvasti oikeudessakin rikkomuksistaan ja väärinteoistaan, ja nämä oikeuskeissit ovat vain jäävuoren huippu

Priorisoi hyvinvointisi: jos se tulee tällä hetkellä rahasta, suck it up ja kestä työ. Jos muista asioista, työn menetys ei välttämättä ole niin iso juttu, miltä se voi aluksi tuntua

Monet asiat muuttuvat hankaliksi, jos ei ole rahaa. Työnhaku voi tällaisena aikana kestää hyvinkin pitkään.

Vierailija
16/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voidaan sopia esim. työn osa-aikaistamisesta, tietynlaisista työvuoroista (esim. pelkkä aamu tai ilta, eikä kolmivuorotyötä), tietynlaisten työtehtävien rajaamisesta pois työnkuvasta. Ylipäätään työn mukauttamisesta. Neuvottelun tavoitteena on siis se, että työntekijä voi jatkaa työpaikassa, ja yhdessä etsitään ratkaisuja siihen, miten hänen terveyttään rasittavat tekijät saataisiin minimoitua.

Vierailija
17/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin määräaikaista työntekijää katsellaan, jos tulee heti ongelmia (vaikka olisivatkin aiheellisia). Mun mies (ollut talossa jo vuosia) sai apua kolmikannasta, koska työkuormaa oli liikaa. Kyseessä iso yritys ja esihenkilöt kartoittivat muiden yksiköiden vastaavaa työtä tekevien työkuormaa ja huomattiin, että epäkohta oli olemassa.

Ei näinkään saa ajatella, että ei kannata yrittää. Minua katseltiin lopulta kymmenen vuotta ennen kuin itse vaihdoin työpaikkaa, vaikka jo ensimmäisen puolen vuoden kohdalla tuli henkinen romahdus, ja olin ensin kuukauden sairauslomalla ja sitten kuukausia 50% työajalla. 

Vierailija
18/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näinkään saa ajatella, että ei kannata yrittää. Minua katseltiin lopulta kymmenen vuotta ennen kuin itse vaihdoin työpaikkaa, vaikka jo ensimmäisen puolen vuoden kohdalla tuli henkinen romahdus, ja olin ensin kuukauden sairauslomalla ja sitten kuukausia 50% työajalla. 

Tuliko asioihin parannuksia romahduksen jälkeen?

Vierailija
19/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko asioihin parannuksia romahduksen jälkeen?

Sen jälkeen sain tehdä nelipäivästä työviikkoa ja käytännössä aina vain tiettyä vuoroa. Työrytmi ei siis sopinut minulle, eli käytännössä vika todella oli minussa eikä työpaikassa. Jossakin muualla olisi varmaan sanottu, että miksi sitten hakeuduit kaksivuorotyöhön jos et sitä jaksa, ja määräaikaisuuden päätyttyä ei sopimusta vain olisi jatkettu. Mutta minun kohdallani jatkettiin. Noilla järjestelyillä jaksoin hyvin, eikä sairauslomia enää tullut jotakin kerran vuodessa sattuvaa flunssapoissaoloa enempää.

Vierailija
20/23 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiallisista kommenteista olisi iso apu. Työhön liittyviä ongelmia on mahdotonta yksin korjata. Työterveydestä ehdotettiin myös sairaslomaa, mutta sillekin jääminen mietityttää työsuhteen määräaikaisuuden vuoksi.

Jos määräaikaisessa työsuhteessa olet tuossa tilanteessa, niin sopimuksesi ei taatusti tule jatkumaan. Kyllä työnantaja jonkin päivänvalon kestävän syyn keksii, sairautta tmv kun ei voi käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan