Mies sairastunut flunssaan työmatkalla ja on tulossa kotiin, mutta meillä on vauva. Hotelliin pariksi päiväksi?
Mitä pitää tehdä? Meillä 4kk ikäinen vauva ja mies tulossa kipeänä kotiin työmatkalta. Onko kohtuutonta pyytää miestä olemaan pari päivää vaikka hotellissa?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Jos noin kovasti pelkäät flunssaa, niin et taida lapsen kanssa poistua mihinkään kotoota.
Se joka pelkää se väistää. Eli sinä ja lapsi hotelliin, jos tautia pelkäät. Sairastaminen muualla kuin kotona on ikävää, potilaalla etuoikeus kotiin.
Vauva väistää, kun isi tulee sairaana kotiin? Isillä on etuoikeus!!!
Tee miehelle ruoat valmiiksi lämmitystä varten ja lämmintä juotavaa, täytä jääkaappi, vaihda puhtaat lakanat ja mene itse vauvan kanssa sukulaiselle tai hotelliin itse jos niin pelkäät tautia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on liikkeellä tosi pahoja infektiotauteja. Koronaa, mykoplasmaa, keuhkoihin meneviä kuumeisia "flunssia" sun muita pitkäkestoisia ja rajuja tauteja. Meillä töissä (koulussa) on henkilökuntaa ja tietysti myös oppilaita ollut viikkojakin poissa, kun on niin pitkäkestoisia ja hankalia tauteja paljon.
Niin on, mun työkavereista on ollut useampi viikkoja pois. Ihan perusterveitä nuoria ihmisiä.
Kyllä voi tulla kotiin, mutta pitää vaan kiinnittää huomiota hyvään hygieniaan sitten ja jos mahdollista niin voi vaikka nukkua eri huoneessa. Mihin muuallekaan se muka menisi kuin kotiin, hotelliin ties miten pitkäksi aikaa?
Minusta on ihan normaalia, että sairastunut vanhempi ajattelee vauvaansa ja sairastaa pahimmin tartuttavan vaiheen muualla, jos mahdollista. Hotelli on oikein hyvä vaihtoehto! Saapahan sairastaakin rauhassa, ilman yöitkuihin heräämistä sun muuta vaippa- ja muuta rallia.
Ei se pikkuvauvan sairastaminen herkkua ole, ja kuka tietää onko se nyt flunssaa vai jotain pahempaa, kun hirveästi on tauteja liikkeellä.
Siskoko siellä? Tuli lapsineen meille karkuun miehen flunssaa, ettei lapset vaan sairastu.
Eikä kyse ole edes mistään jatkuvasti lapset kipeenä perheestä. Eihän ne pääse sairastumaankaan, kun äiti suojelee hysteerisenä.
Meidän äiti jo kieltäytyi, mä en ehtinyt, kun olin innoissani seurasta. Kivaahan meillä kyllä oli, mutta joku roti.
Meille tuli lapsen päiväkodista joku flunssa, joka on nyt kestänyt jo kolmatta viikkoa. Kaikki yskitään täällä keuhkojamme pihalle ja räkäisyys on niin järkky, että nenän kautta ei voi hengittää. Nukkuminen vaikeaa. Käytiin lääkärissä, sitkeä virusflunssa, sellaista kuulemma on nyt. En tätä vauvalle toivoisi joten välttäkää jos voitte.
Vierailija kirjoitti:
Hotelliin. Ehkä hänen äitinsä hoitaa miestä viikon pari. Osalla voi kestää 3 kk. Eri asunnot?
Miksi hänen äitinsä pitää saada flunssa, kuolee vielä siihen? Miesflunssa voi kestää puolivuotta. Kuka hoitaa vauvan äitiä, kun tämä sairastaa vaikkapa noroa, se sama anoppiko?
Luxushotelliin all inclusive, taxi odottaa.
Kyllähän tuo on eroa paikka, ja syyte terveyden vaarantamisesta jos tulee kotiin.
Ei juma...
No on se nyt hemmeti jos ei saa kotiinsa tulla. Eroaisin välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Tee miehelle ruoat valmiiksi lämmitystä varten ja lämmintä juotavaa, täytä jääkaappi, vaihda puhtaat lakanat ja mene itse vauvan kanssa sukulaiselle tai hotelliin itse jos niin pelkäät tautia.
Äippä tekee isukille ruokaa.
Miksi lakanat pitää vaihtaa, onko äipällä ollut rakastaja kylässä kun isukki on ollut "työmatkalla"
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisessa tilanteessa muut on toimineet? Voiko mies tulla kotiin vaikka on flunssassa?
Kuule ihan ollaan kotona sairastettu, vaikka on ollut vauvoja kaksi, mihin olisin vanhemmat lapset laittanut kun he olivat flunssassa ? Kaksi vuotias oli vesirokossa oli nuorempien ristiäiset, olisko pitänyt hotelliin pistää ?
Kysyisin mieheltä, että haluatko mieluummin tulla kotiin ja sairastuttaa vauvan ja viettää päiviä sairaalassa vauvan kanssa vai mennä hotelliin. Että valitse itse. Fiksu mies valitsee hotellin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan normaalia, että sairastunut vanhempi ajattelee vauvaansa ja sairastaa pahimmin tartuttavan vaiheen muualla, jos mahdollista. Hotelli on oikein hyvä vaihtoehto! Saapahan sairastaakin rauhassa, ilman yöitkuihin heräämistä sun muuta vaippa- ja muuta rallia.
Ei se pikkuvauvan sairastaminen herkkua ole, ja kuka tietää onko se nyt flunssaa vai jotain pahempaa, kun hirveästi on tauteja liikkeellä.
Olisi kyllä maailman kammottavinta sairastaa jossain hotellissa. Jonkun yök-lakanoissa, kuunnellen naapureiden napinaa ja naintia. Kotiin omaan sänkyyn, peitto korviin ja nousen sitten, kun oon terve.
Puoliso ja lapset voi nukkua lasten makkarissa.
Kellä olisi edes varaa lojua hotellista useaa vuorokautta? Sairaalakin tulisi edullisemmaksi, kun hintaan kuuluu seuranta, ruoka ja lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin voi. Outo kysymys.
Sinä olet outo.
Meillä on järjestelty, että ollaan pari päivää muualla, jos on tuollainen tilanne.
Eiköhän mieskin sitä paitsi halua sairastaa mukavasti rauhassa telkkaria katsellen ja nukkuen hotellihuoneessa kuin vauvaperheessä.
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli lapsen päiväkodista joku flunssa, joka on nyt kestänyt jo kolmatta viikkoa. Kaikki yskitään täällä keuhkojamme pihalle ja räkäisyys on niin järkky, että nenän kautta ei voi hengittää. Nukkuminen vaikeaa. Käytiin lääkärissä, sitkeä virusflunssa, sellaista kuulemma on nyt. En tätä vauvalle toivoisi joten välttäkää jos voitte.
Kolme viikkoa hotellissa? Onko teidät kaikki kullasta vuoltu?
Vierailija kirjoitti:
Jos noin kovasti pelkäät flunssaa, niin et taida lapsen kanssa poistua mihinkään kotoota.
Se joka pelkää se väistää. Eli sinä ja lapsi hotelliin, jos tautia pelkäät. Sairastaminen muualla kuin kotona on ikävää, potilaalla etuoikeus kotiin.
Tai ap voi mennä hotelliin ja mies olla kotona vauvan kanssa. Se kuulostaisi oikeastaan hyvältä.