Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako silmänpohjakuvauksen jälkeen Kela-taksin?

Vierailija
20.11.2024 |

Kun ei voi ajaa itse ja julkisillakin on yli tunnin matka-aika vaihtoineen ja kävelyineen.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajanut autolla kotiin ja mieheni samoin. Hyvin näkee, käy vaikka kahvilla tutkimuksen jälkeen niin menee hetki aikaa

Vierailija
42/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelataksi silmätippojen vuoksi? Eipä ihme, että sotessa on rahat vähissä jos aikuisia itsenäisiä toimintakykyisiä ihmisiä paapotaan. Aikuinen ihminen voi odottaa tippojen vaikutuksen vähenemistä. Sinä aikana ehtii juomaan kupin kahvia. Näkö vain sumenee. Ei se katoa kokonaan. Lähestyvän bussin näkee saapuvan. Linjan numeron näkee vasta lähempänä kuin ennen. Silmäklinikan (Helsinki) lähellä busseja tulee pysäkeille tauotta. Siitä huolimatta olen aina päässyt tutkimuksista julkisilla kotiin. 

Se on hirveän kiva, että teillä siellä Helsingissä pääsee julkisilla. Täällä Helsingin ulkopuolella on ihan normaalia, että busseja kulkee kerran tai kaksi tunnissa, vaihtaessa pysäkkien välillä on puoli kilometriä käveltävää ja lyhyeenkin matkaan saa menemään kauan aikaa.

Niin? Mihin on

No esim. siihen seuraavaan bussiin, jolla pääsee kotiin asti. Jos siitä myöhästyy, seuravaa bussia saa sitten odottaa jopa puoli tuntia tai kokonaisen tunnin. Meidän kaupungissa on paljon vaihtoja, jotka pitää tehdä juoksujalkaa pysäkkejä vaihdellen tai sitten saa lorvia yli puoli tuntia seuraavaa kyytiä odotellen. Tuo ei ole mukavaa terveenäkään, saati sitten esim. puolisokeana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se puolisokeus ole siltikään mikään tae kelataksille. Jos se julkinen kulkee ja matka-aika ei ole kohtuuton niin kela korvaa sen mukaan. Toki voit omaan piikkiin ottaa sen taksin.

Vierailija
44/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on lääkäriaika niin tippoja voidaan laittaa. Pelkkään kuvaukseen ei laiteta. 

Kyllä silmäpohjakuvauksessa laitetaan aina tippoja. Olen käynyt niissä parikymmentä vuotta.

Vierailija
45/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sit huomioon 300 euron omavastuu kelataxeissa. Niin kauan maksat matkat ite ( max 25/kerta) kunnes 300 täynnä. Sairaalan sossu voi selvittää sulle jos tarttee apua. 

Vierailija
46/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sit huomioon 300 euron omavastuu kelataxeissa. Niin kauan maksat matkat ite ( max 25/kerta) kunnes 300 täynnä. Sairaalan sossu voi selvittää sulle jos tarttee apua. 

Sun pitää etukäteen kuitenkin kysyä onko sulla oikeus kelataxiin, hoitajat tietää.

Vierailija
47/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelataksi silmätippojen vuoksi? Eipä ihme, että sotessa on rahat vähissä jos aikuisia itsenäisiä toimintakykyisiä ihmisiä paapotaan. Aikuinen ihminen voi odottaa tippojen vaikutuksen vähenemistä. Sinä aikana ehtii juomaan kupin kahvia. Näkö vain sumenee. Ei se katoa kokonaan. Lähestyvän bussin näkee saapuvan. Linjan numeron näkee vasta lähempänä kuin ennen. Silmäklinikan (Helsinki) lähellä busseja tulee pysäkeille tauotta. Siitä huolimatta olen aina päässyt tutkimuksista julkisilla kotiin. 

Mulla on silmäpolikäynti kahdesti vuodessa. Perinnöllinen silmäsairaus vaatii seurantaa. Olen monta vuotta julkisilla käynyt ees-taas ja nyt viime vuonna vasta kerrottiin, että kelataksi on mahdollisuus. Halleluja!

Mulle laitetaan erilaisia tippoja ja tajuntaa laajentavia, ja päälle vielä sideharsot, joten julkisilla ei ole ollut mielekästä kulkea, vaikka saattaja on ollut mukana. Nyt pääsen kelataksilal kotiin saakka, myös saattaja. 25 euroa! Se on hemmetin pieni summa siihen nähden, että parilla dösällä kuljen tänne vantaan perukoille. Kyllä otan sillä rahalla taksin!

Vierailija
48/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tipat eivät juuri ole vaikeuttaneet näkemistä, ja kuulemma monelle käy samoin

...että ei kannata etukäteen miettiä taksien saamista. Tottakai sieltä saat luvan käyttää kelataksia, jos et näe kunnolla. 

Vierailija
49/49 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei saa, odota niin kauan että näet, ei siinä kovin kauaa mene 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi