Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulupuukeräys kirkoissa - eipä mulla ookkaan varaa

Vierailija
19.11.2024 |

Rakenna joulupuu -keräys alkaa xx kirkossa1. adventtisunnuntaina 1.12. klo

10 ja päättyy su 8.12. Keräämme lahjat lahjakortteina. Lapsen lahjan arvo 50 €, aikuisen lahjan arvo 30 €.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Olisi ylimääräinen parin kympin hittipehmo mutta on liian halpa

Vierailija
2/9 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kympin Pelastakaa lapset ry:n  keräykseen netissä köyhille lapsiperheille. Toivottavasti se ei mennyt jonkun järjestön pomon Mersun vaihtoon uudempaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kans kuusesta kortin jossa lapsen toive. Kunhan se vain saisi lahjansa eikä äiti myy..

Vierailija
4/9 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Max 20e ois ihan hyvä noihin keräyksiin yhden lahjan hinnaksi. Koska ne kalliit lahjat vaihtuu päihteisiin noissa ongelma perheissä, oon niin nähny ja kokenut sen kun ihmisiä on tullut autettua. Kiitos ei edes aina saa, päinvastoin jos ruoka apuna tuo jauhelihaa jollekin kun valittanut että ei ole ruokaa ja voitko auttaa, niin haukutaan sitten että se on sikanauttaa eikä nautaa vaikka ei olisi mitään eettistä estettä sitä syödä ja sitten se kuitenkin otetaan vastaan. Vettä ei voi kuulemma juoda kun on tottunut juomaan vaan mehua. Koiranruoka on kans yks sellainen mitä saa olla jatkuvasti lahjoittaa (en todellakaan ymmärrä miks lemmikkieläimet on joku jokamiehen oikeus). No raha tietysti on sellainen että sitä en enää edes tarjoa tai lahjakortit, koska nämäkin myydään vähän halvemmalla eteenpäin ja ostetaan kaljaa rahoilla...

Yhdelle perheelle lahjoitin PS4, silloin kun se oli vielä uusi. Ja ei tän perheen lapset leikkinyt sillä kertaakaan kun oli jo myynnissä. 

Polkupyöriä oon lahjoittanut ja nämäkin suurin osa on muka varastettu kun lapselle jo tarvitaan uusi tilalle.

Vierailija
5/9 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkakaupassa pieneen joulukuuseen oli lappu, sukupuoli ja ikä, siis lahjoittaa rahaa?  Vai kukka?

Vierailija
6/9 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se minimieläke on ja jos on varaton saa asumistukea vuokra-asuntoon, oistusasuntoon ei kohta saa, onko se ens vuonna. 

Vierailija
7/9 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän ärsyttää että aikuisellekin haetaan lahjaa noiden joulupuukeräysten kautta. Ja 30e on vielä aika suolainen almu. Anteeksi vain.

Ennemmin mahdollisimman monelle lapselle edes yksi paketti. Ja tosiaan kohtuuhintainen. Ymmärrän kyllä että kyseessä on lapsia jotka eivät saa oikeastaan mitään välttämättä muuten, mutta esim alakouluikäisten keskuudessa squishmallowt on suosiossa ja niitä saa 10e/kpl. Miksi se 10e lelu ei kelpaa, jos saaja sitä toivoo? Sen ymmärrän että pitää olla uutta (vaikka tässäkin ehkä voisi käyttää järkeä ja joku tarkistaa että on ns uutta vastaava)

Vierailija
8/9 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Max 20e ois ihan hyvä noihin keräyksiin yhden lahjan hinnaksi. Koska ne kalliit lahjat vaihtuu päihteisiin noissa ongelma perheissä, oon niin nähny ja kokenut sen kun ihmisiä on tullut autettua. Kiitos ei edes aina saa, päinvastoin jos ruoka apuna tuo jauhelihaa jollekin kun valittanut että ei ole ruokaa ja voitko auttaa, niin haukutaan sitten että se on sikanauttaa eikä nautaa vaikka ei olisi mitään eettistä estettä sitä syödä ja sitten se kuitenkin otetaan vastaan. Vettä ei voi kuulemma juoda kun on tottunut juomaan vaan mehua. Koiranruoka on kans yks sellainen mitä saa olla jatkuvasti lahjoittaa (en todellakaan ymmärrä miks lemmikkieläimet on joku jokamiehen oikeus). No raha tietysti on sellainen että sitä en enää edes tarjoa tai lahjakortit, koska nämäkin myydään vähän halvemmalla eteenpäin ja ostetaan kaljaa rahoilla...

Yhdelle perheelle lahjoitin PS4, silloin kun se oli vielä uusi. Ja ei tän perheen lapset leikkinyt si

Mulla on myös kurjia kokemuksia siitä, että lahjat menevät suoraan myyntiin ja niitä rahojakaan ei laiteta siihen lapseen. Olin nuorena hirveän innoissani hyväntekeväisyydestä ja nimenomaan lasten ilahduttamisesta. Kokemus opetti että usein ei maksa vaivaa ja lopetin koko hyväntekeväisyystoiminnan pitkäksi aikaa. Ei ne lapset ikinä hyötyneet siitä avusta yhtään.

Nyt on taas vähän maku palannut hommaan kun autan köyhempiä perheitä pysymään seuran toiminnassa mukana esim lahjoittamalla ja lainaamalla meidän käytettyjä harrastusvälineitä niille joilla on vaikeaa maksaa itselleen omia. Tähän asti toiminut 100%. Lahjoitetut ovat menneet eteenpäin lahjoituksina ja lainatut ovat kaikki palautuneet meille.

Vierailija
9/9 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista. Meillä ei omatkaan lapset saa yli 50e paketteja meiltä. Saati lähipiirin aikuiset.