Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut työtä avoimella hakemuksella?

Vierailija
19.11.2024 |

Oletko saanut töitä ihan vaan avoimen hakemuksen lähettämisellä? Miten, mistä, milloin ja miten kauan meni hakemuksen lähettämisestä että ottivat yhteyttä? 

Mä oon lähettänyt elämäni aikana noita todella paljon, mutta kertaakaan niistä ei ole mitään kuulunut. Kaikki työpaikkani olen saanut ihan avointa mollin sivulla ilmoitettua paikkaa hakemalla. Lähes koko ikäni olen ollut töissä, alan vaihdon (2023) jälkeen työttömänä, koska rakennusala sukelsi eikä entisellä alallakaan tunnu töitä olevan. Eikä kyllä muuallakaan. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut parikin, mutta ajat olivat silloin toiset ja alan työntekijöistä pulaa. Lisäksi olin alle 40-vuotias.

Vierailija
2/5 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut. Omasin juuri kyseiselle yritykselle relevanttia osaamista ja kuvasin hakemuksessani että mikä voisi omasta mielestäni olla minulle luonteva rooli heidän organisaatiossaan. 

Meni ehkä viikko hakemuksen lähettämisestä niin sain yhteydenoton HR:stä että kehitysjohtaja juttelisi mielellään kanssani aiheesta. Kävin tapaamassa häntä ja en muista sainko työtarjouksen samantien vai vasta pari pv myöhemmin. Kolme ja puoli vuotta olin kyseisessä firmassa. 

Olin silloin opintojeni puolivälissä oleva korkeakouluopiskelija ja tein töitä ensimmäisen vuoden osa-aikaisena. Palkka ei ollut mikään super-mahtava, mutta olin kuitenkin oman alan töissä enkä missään baarimikkona tai taksikuskina kuten useimmat opiskelukaverit olivat tuohon aikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nytkin pitää laittaa neljä avointa hakemusta, kun ei ole yhtään sopivaa avoimeksi ilmoitettua paikkaa, jota hakea.

Vierailija
4/5 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaikki työpaikkani ihan vaan ottamalla yhteyttä sähköpostitse, ilman, että olisi ollut mitään avoimen paikan ilmoituksia. Olen kyllä töissä alalla, jolla on yleensäkin helppo saada töitä ja työ on tyypillisesti viransijaisuus alkuun, sitten vuosien kuluttua saattaa saada vakipaikan. Mutta en ole siis ikinä vastannut työpaikkailmoitukseen tai ollut virallisessa työhaastattelussa. Saati, että olisi ikinä mitään pällitestejä teetetty. Olen kuitenkin ollut töissä jo 19-vuotiaasta ja olen nyt 45v. Viimeiset 8v samassa työpaikassa.

Vierailija
5/5 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut avoimella enkä vähemmän avoimella. Kaikki olen saanut harjoittelujen kautta suhteilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän