Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä että itsepalvelukassat poistuu

Vierailija
19.11.2024 |

Oli kallis kokeilu, ei ollut vaikea arvata että se oli varkaiden paratiisi.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän 99 prosenttisesti ihmiskassaa. Näin säilytän työtä suomalaisilla.

Enkä vie tarjotinta kuppeineen mihinkään. Joku saa työtä siistiessään pöydän.

Joo, älä suotta vedä vessaakaan jälkeesi, kyllä se kuuluisa "joku muu" hoitaa senkin homman.

Olin kahviloissa kesätöissä, eikä sinne kyllä palkata yhtään lisää väkeä siksi, että asiakkaat jättävät jälkensä siivoamatta. Lisää väkeä ehkä palkataan, jos asiakkaat ovat valmiit maksamaan kahvistaan vitosen ja pullasta kympin jne.

Joten kyllä tuo kaikki revitään niiden työntekijöiden selkänahasta. He eivät sitten pidä edes taukoja ja siivoavat työvuoron päätteeksi ylitöinään ilmaiseksi, kun siistiä kuitenkin on oltava.

Joten, kiitosta vaan. Onneksi en alalle jäänyt. 

Vierailija
42/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut on kerran puoliväkisin siirretty itsepalvelukassalle. Seisoin siellä tarkoituksella niin pitkään tekemättä mitään, että takanani oli jonoa ja myyjä tuli skannaamaan ostokseni. Mahtoi olla hyödyllistä puuhaa. Jos muutkin tekisivät samoin, moni myyjä säilyttäisi työpaikkansa.

Lapsellista

Piti päästä itsekkäästi näyttämään oma paremmuus ja tuhlata muiden aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poistu. Itsepalvelukassa on hyvä. Ei jonotusta ja ostaminen on nopeaa.

Plus ei tarvitse maksaa enempää kuin moraali vaatii.

Mitä tarkoitat?

Kun ei kauppa halua maksaa asiakaspalvelijoille, niin miksi minäkään maksaisin täyttä hintaa ostoksista.

Vierailija
44/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkee ihmiste  itsekkyyden. Koska ei itse halua käyttää itsepalvelukassaa, niin ei kukaan muukaan saisi. Itsepalvelukassa on hyvä, saa tehdä ostokset nopeasti ja rauhassa.

Ei se sen nopeampaa ole kuin perinteinenkään tapa, on varmaan käytännössä hitaampaa itse skannailla joka tuote. Toki voi olla että sinne pääsee ilman jonoa ja perinteisellä puolella yleensä on jono.

Rauhassa? No ehkä silloin jos ei ole seuraava hengittämässä niskaan eikä henkilökuntaa kyttäämässä vieressä etten varasta.

Vierailija
45/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat kaupat ovat ajatelleet itsepalvelukassoista kuten Hesburger.

Kun Hese toi tilausnäytöt, jotta asiakkaat tilaisivat ja maksaisivat itsekseen taulun edessä, niin voisivat vähentää paikalla olevien työntekijöiden määrää ja säästää RAHAA. 

Oikeasti kävi niin, että tilauksia kyllä tuli mutta ei ollut riittävästi henkilökuntaa tekemään niitä annoksia ja odotusajat venyivät jopa puoleen tuntiin, mikä ei ole erityisen hyvää mainosta PIKAruokapaikalle,

Nyt olen monesti osunut Citymarketissa asioimaan niin, että pikakassat ovat suljettuna ja yksi oikea kassa auki.

Ja tervetuloa, toivottaa Prisman väki.

Vierailija
46/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taas näkee ihmiste  itsekkyyden. Koska ei itse halua käyttää itsepalvelukassaa, niin ei kukaan muukaan saisi. Itsepalvelukassa on hyvä, saa tehdä ostokset nopeasti ja rauhassa.

Ei se sen nopeampaa ole kuin perinteinenkään tapa, on varmaan käytännössä hitaampaa itse skannailla joka tuote. Toki voi olla että sinne pääsee ilman jonoa ja perinteisellä puolella yleensä on jono.

Rauhassa? No ehkä silloin jos ei ole seuraava hengittämässä niskaan eikä henkilökuntaa kyttäämässä vieressä etten varasta.

Normikassallahan ei ikinä ole seuraavaa hengittämässä niskaan tai myyjä vahtimassa.

Vierailija
47/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo ihmiset! Faktat kuntoon ennen kuin tulette tänne mölisemään. Itsepalvelukassat eivät vie keneltäkään työpaikkoja. Kaupan työntekijätkin kiittelevät, kun rankkaan kassatyöhön tulee vaihtelua. 

Ennen yksi hyllytti ja kolme istui kassalla. Nyt yksi hyllyttää ja toinen vahtii itsepalvelukassoja. Kahdella muulla ei enää ole töitä. Toki työttömyys on vähemmän rankkaa ja tulee ajankäyttöön vaihtelua...

Vierailija
48/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoista

Yhdeltä koo kauppiaalta poistuu. 

Vierailija
49/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman piippari on kyllä jumal keksintö. Ei mitään merkitystä millaiset jonot, lapsiperhe kiittää.

Vierailija
50/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta,  entäpä nämä  jotka  skannaavat  ostoksensa jo siinä  hyllystä otto vaiheessa  ennenkuin laittavat  kärryyn ! 

Siis  HALOO   niitä ostajia !  Mahdotonta on  kaupan seurata  jokaista  asiakasta se   kapula käsessään....

SIINÄ sitä viedään  ilmaiseksi  ruokaa  määräämättömästi.

Det är den enda formen av betjäningslöshet som har en fördel. De få gångerna som man har använt systemet skannar man produkterna och lägger dem rakt i påsen så att man inte behöver packa om. Hos oss börjar systemet och tjuta om man har köpt en pilsner, vin eller gin, så tanten vid kassan kan likväl göra allt arbete. Det känns förnedrande att vänta på någon kontrollant, så man gör inte det.

Vierailija
51/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, älä suotta vedä vessaakaan jälkeesi, kyllä se kuuluisa "joku muu" hoitaa senkin homman.

Olin kahviloissa kesätöissä, eikä sinne kyllä palkata yhtään lisää väkeä siksi, että asiakkaat jättävät jälkensä siivoamatta. Lisää väkeä ehkä palkataan, jos asiakkaat ovat valmiit maksamaan kahvistaan vitosen ja pullasta kympin jne.

Joten kyllä tuo kaikki revitään niiden työntekijöiden selkänahasta. He eivät sitten pidä edes taukoja ja siivoavat työvuoron päätteeksi ylitöinään ilmaiseksi, kun siistiä kuitenkin on oltava.

Joten, kiitosta vaan. Onneksi en alalle jäänyt. 

Vad är det som en kund bör städa efter sig? Konceptet känns helt främmande.

Vierailija
52/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ketutti eilen kun huomasin että meidän kauppaan oli tullut tuollanen kassa, menin kassalle missä oli myyjä.

Ei mulle makseta jos teen myyjän työt.

Vain itähelsingissä, mä rakastan niitä ja käytän aina 

Vierailija
53/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän prismassa on ainakin yksi henkilö ( kai) valvomassa.

Vierailija
54/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo ihmiset! Faktat kuntoon ennen kuin tulette tänne mölisemään. Itsepalvelukassat eivät vie keneltäkään työpaikkoja. Kaupan työntekijätkin kiittelevät, kun rankkaan kassatyöhön tulee vaihtelua. 

Ennen yksi hyllytti ja kolme istui kassalla. Nyt yksi hyllyttää ja toinen vahtii itsepalvelukassoja. Kahdella muulla ei enää ole töitä. Toki työttömyys on vähemmän rankkaa ja tulee ajankäyttöön vaihtelua...

Oletko ollut kaupassa töissä? Tosissaanko luulet että tuossa on ainoat työtehtävät?

Vierailija
55/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako nauraa? Muutaman vuoden päästä robotit hoitaa kassa yms. duunit. 

Vierailija
56/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten saa! Se on pois henkilökunnan tauosta. Jos et viitti viiä niin mee sitte siihen kalliimpaan paikkaan missä se poisvienti on hinnoissa.

Vierailija
57/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normikassallahan ei ikinä ole seuraavaa hengittämässä niskaan tai myyjä vahtimassa.

Inte då jag köper. Man lärde sig under corona-tiden att dra vagnen bakom sig till kassan. Då kan man reglera avståndet till framförvarande, och bakomvarande är alltid minst på en shoppingvagns (och en arms) avstånd.

En sådan variant av betjäningslös kassa där kunden själv skall lyfta allt till kassan, skanna och betala, har man aldrig använt. I en affär hade de inget annat öppet, så jäntan som skulle simulera hök fick som alternativ att göra jobbet eller bära tillbaka en vagnfull prylar. Det var behändigare än en vanlig kassa då jäntan packade alla inköp efter scanningen.

Vierailija
58/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei kauan kestä kun hoidan itse kassan homman. On vähintään yhtä nopeaa.

Vierailija
59/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne poistu 

Vierailija
60/100 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka haluaa käyttää voi käyttää ja ne jotka ei niin ei käytä. Eikä tarvitse puuttua muiden päätöksiin. Yksinkertaista.

Näin on. Pitäkää turpanne kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän