Katsotteko tuntemattoman sotilaan itsenäisyyspäivänä
Minä katson aina mutta en jaksa ihan jatkuvasti koska se kestää tosi kauan. Olen aina yrittänyt löytää kohtaa jossa Edvin Laineen ääni kuuluu missä hän kuiskaa Rokkaa näyttelevälle Reino Tolvaselle mitä tulee sanoa. En ole tuota kohtaa löytänyt. Ehkä se on poistettu. Olen vain lukenut että Reino Tolvaselle piti niitä sanoja muistuttaa. Hän kun ei ollut ammattinäyttelijä. Mutta hyvä Rokka. Myös Eero Aho on mainio Rokka. Uudemmat Tuntemattomat eivät pääse sille tasolle mitä alkuperäinen.
Kommentit (62)
Tottakai se katsotaan. Luin Edvin Laineen elämänkerran. Hän halusi Rokan rooliin aidon karjalaisen. Ei löytänyt teatterista karjalaissyntyisiä näyttelijöitä.
Eihän sitä enää näytetä, YLEn DEI-linjan mukaan liian vähän värillisiä, naisia, homoseksuaaleja ja muunsukupuolisia elokuvassa.
Etkö lukenut uutista tästä aiemmin tänä vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä enää näytetä, YLEn DEI-linjan mukaan liian vähän värillisiä, naisia, homoseksuaaleja ja muunsukupuolisia elokuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Tulee Teema/Femiltä 6.12. klo 12 ja sitä ennen kymmenet lukijat lukevat ääneen koko Tuntematon sotilas -kirjan alusta loppuun.
Eikö Uuno Turhapuron appiukkokin ollut tuossa mukana. Tapio Hämäläinen on karjalasta kotoisin. Kyllä tämä ensimmäinen tuntematon on hieno elokuva. Sai myös ulkomailla hyvää palautetta.
Ei kiinnosta mikään juntti elokuva
Siis minkä näistä:
Tuntematon sotilas I
Tuntematon sotilas II
Tuntematon sotilas III
Tiedän ja muistan juonen. Nyt en katso.
Kyllä kuuluu perinteeseen. Ja vielä kun näkyy tvstä ja tulee ihmisten aikaan päivällä, niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Milloin tämä päätös tullut?? Nyt saisi kyllä koko YLEn lopettaa!
Mihin aikaan tulee?
Onko alkuperäinen versio?
Katson aina alkuperäisen Tuntemattoman, itken ja nauran. Isäni oli sotainvalidi ja äitini Lotta. Itsenäisyys on tärkeää ja kunnioitan heitä jotka taistelivat puolestamme. Mun lapset lapsenlapset tulevat usein luokseni itsenäisyyspäivänä. Katsotaan Tuntematon, viedään kynttilöitä hautausmaalle ja halukkaat katsovat Linnan juhlia.
Sää?! Sää olet sellainen pahan ilman lintu, että parhaiten mä tekisin, kun amppusi sut!
Maailmanhistorian puuduttavin ja tylsin elokuva. Sitä paitsi Suomi ei ole mikään itsenäinen valtio. Ollaan Brysselin, mutta ennen kaikkea Yhdysvaltain vasallivaltio, joka tekee kaiken just niin kuin isot pojat maailmalla käskee. Vähän niin kuin joku Jenkkilän Puerto Rico. Niilläkään ei ole äänioikeutta Usan vaaleissa, vaikka kuuluvat USA:han.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Uuno Turhapuron appiukkokin ollut tuossa mukana. Tapio Hämäläinen on karjalasta kotoisin. Kyllä tämä ensimmäinen tuntematon on hieno elokuva. Sai myös ulkomailla hyvää palautetta.
Tapsa ei ollut luovutetusta Karjalasta kotoisin, vaan Uukuniemeltä, joka on nykyisinkin Suomen puolella.
Ei ole koskaan kuulunut perinteisiin meillä eli en katso tänäkään vuonna. Toki olen elokuvan nähnyt ja pidän sitä hienona kuvauksena. Olen myös lapsillani katsotuttanut sen uudemman version, jotta tietävät vähän mistä asiassa on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Maailmanhistorian puuduttavin ja tylsin elokuva. Sitä paitsi Suomi ei ole mikään itsenäinen valtio. Ollaan Brysselin, mutta ennen kaikkea Yhdysvaltain vasallivaltio, joka tekee kaiken just niin kuin isot pojat maailmalla käskee. Vähän niin kuin joku Jenkkilän Puerto Rico. Niilläkään ei ole äänioikeutta Usan vaaleissa, vaikka kuuluvat USA:han.
Sergei, joko Ukrainasta viety pölynimuri toimii ja onko siellä Moskvassa jo lunta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä näistä:
Tuntematon sotilas I
Tuntematon sotilas II
Tuntematon sotilas III
2 (1955)
Eiku 1 siis :D
En, en aio juhlistaa itsenäisyyspäivää tänäkään vuonna