Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsotteko tuntemattoman sotilaan itsenäisyyspäivänä

Vierailija
19.11.2024 |

Minä katson aina mutta en jaksa ihan jatkuvasti koska se kestää tosi kauan. Olen aina yrittänyt löytää kohtaa jossa Edvin Laineen ääni kuuluu missä hän kuiskaa Rokkaa näyttelevälle Reino Tolvaselle mitä tulee sanoa. En ole tuota kohtaa löytänyt. Ehkä se on poistettu. Olen vain lukenut että Reino Tolvaselle piti niitä sanoja muistuttaa. Hän kun ei ollut ammattinäyttelijä. Mutta hyvä Rokka. Myös Eero Aho on mainio Rokka. Uudemmat  Tuntemattomat eivät pääse sille tasolle mitä alkuperäinen.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
42/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oon kotona niin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa se elokuva nyt jäädä katsomatta. Joka vuosi olen sen nähnyt, viime vuosina se on enää vain taustalla pyörinyt, kun ei ole jaksanut enää kunnolla seurata.

Tänä vuonna menen töihin ja vasta Linnan juhlallisuuksia seuraan sitten telkusta yöhön asti niin kauan kuin niitä tulee. Kivasti osuu perjantai-iltaan Itsenäisyyspäivä tänä vuonna, niin että on viikonloppu vapaata sen jälkeen.

Vierailija
44/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokan ja Lammion näyttelijät yltää lähes alkuperäisen tasolle. Ensimmäisessä oli Rokkana Reino Tolvanen ja Lammiona uskomattoman upean roolin tehnyt Jussi Jurkka. Tässä tuoreessa on Rokkana Eero Aho ja Lammion roolissa Samuli Vauramo.  Aho ja Vauramo onnistuvat rooleissaan hyvin.

Vierailija
45/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson aina. Sen lisäksi käyn kaivamassa jatkoa tonttini itärajalle tekemääni lähipuolustuslinjaan.

Vierailija
46/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuli Vauramo on kyllä kaunis mies ja vielä lahjakas. Ihan hyvä valinta Lammion rooliin.

Vierailija
47/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä varmasti kun jouluna katson ja kuuntelen Tiernapojat ja Yksin kotona.

Vierailija
48/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella kuinka internetin sohvasoturit eli trollit katsoo tuntemattoman sotilaan :D Huutavat aamusta iltaan iikoria ja ryzzzää netissä, vuoden kohokohta heille on kun tulee tuntematon sotilas elokuva. Tietävätköhän edes mitä siinä elokuvassa tapahtuu? 

Vierailija
49/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut sen alkuperäisen Tuntemattoman riittävän monta kertaa, joten enää ei tarvitse katsoa. Olen nähnyt ne kaksi muutakin versiota, mutta minun mielestäni se ensimmäinen on paras, aidoin.

Vierailija
50/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen itsenäisyyspäivän iltana joka ikkunalla oli 2 kynttilää klo. 18-20. Muksuna kiertelin ja katselin kynttilöitä, kotien ikkunoissa, sairaalassa, koululla jne. Oli uskomattoman kaunista ja harrasta. Nykyisin ei niitä juuri näe mikä harmi. Itsenäisyyspäivä oli mulle jo lapsena vuoden tarkeimpiä ja rakkaimpia päiviä.

Tuntematon sotilas kuuluu minun itsenäisyyspäivän perinteisiin kuten kynttilöiden poltto ikkunoilla ja hautausmaalla käynti. Juon lasin kuohuvaa ja nostan maljan isänmaalleni Suomelle.  T. vm-60 sotaveteraanin tytär

Vierailija
51/62 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis perinne tuo 🕯🕯

Harmi jos ihmiset ovat sen unohtaneet. Meidän kylällä minä olen ainut jolla itsenäisyyspäivän kynttilät ikkunoilla.

Katson Tuntemattoman, kiitollisuudella. 

Vierailija
52/62 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäisi Tuntematon sotilas katsoa, vaikka mikä versio, sillä historia on hyvä tuntea ettei se uusiutuisi 🙏

Vierailija
53/62 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson Ace Venturan ja otin sen jo kasetille valmiiksi

Vierailija
54/62 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mikä versio sieltä tulee. Laineen kyllä, Mollbergin ehkä, Louhimiehen ei. 

Vierailija
55/62 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin aikaan tulee?

Onko alkuperäinen versio?

Tuntematon sotilas Pe 06.12.2024 klo: 12:00, 

Yle Teema & Fem kanavalla:

https://www.iltapulu.fi/tuntematon-sotilas/20241206120011

Edvin Laineen versio (1955)

Ja on siis se alkuperäinen versio.

Vierailija
56/62 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä enää näytetä, YLEn DEI-linjan mukaan liian vähän värillisiä, naisia, homoseksuaaleja ja muunsukupuolisia elokuvassa.

Etkö lukenut uutista tästä aiemmin tänä vuonna?

Ei voi olla totta.

Mikä ilme tuossa kohdassa, kun se sanoo "Vähissä" 😬

Vierailija
57/62 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson Laineen version mummini 90+ kanssa. Hän muistaa sodan. Hänen isänsä, 2 setäänsä ja veljensä kaatuivat 😢

💖💖💖💖

Vierailija
58/62 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istumme tiiviisti koko perhe ja katsomme tuntsarin. Miehellä on päässä M16-kypärä, minulla lottasuikka.

Vierailija
59/62 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mua ei oo ikinä sytyttäny sanan perkele kylväminen ja huono huumori eikä myöskään mikään sodan ihannointi

Vierailija
60/62 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitää tehdä sotaelokuva, jossa sotilaat eivät ole sympaattisia, kaikkia Suomen murteita tasaisesti ja humoristisesti puhuvia sankareita. Sotaveteraanit eivät kaikki olleet niitä suloisia setiä, jollaisina heitä vielä viimeisen kerran kierrätetään Linnan juhlissa kuin sirkuseläimiä. Oikeassa sotaelokuvassa olisi myös samanlaisia mykkiä paskiaisia kuten nykyihmisissäkin. Ja mielialaongelmista kärsiviänatseja.  Haluan rehellisen sotaelokuvan, jossa kaikki sotilaat eivät vastaa meidän nykyistä arvomaailmaamme. Enkä pilkkaa veteraaneja. Heidän valjastaminen olemaan juuri sellaisia, kuin me haluamme, on vastenmielistä. Veteraaneissa oli nynneröitä xnatsejsx  ja narsisteja siinä missä sympaattisia linnanjuhlatanssijoita. He olivat traumatisoituneina melkoisia persereikiä omille lapsilleen. Enkä ihmettele, kun nykyään traumatisoidutaan jo siitä, kun kätilö huutaa vahingossa tyttö, eikä tyttöoletettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi