Jos vaan jätän syöpäkontrollin väliin? Mulla ei olis nyt varaa 46 € +matkat
Muitakin laskuja tulossa juuri.
Pitkäaikaistyötön
Kommentit (70)
Kysy sukulaisen apua tai kyytiä. Tai kunnalta tukihenkilöä (ei uteluihin tai kyttäämiseen), jonka kanssa suunnittelee kyydit. Jonkun on pakko auttaa. Ehkä myös on joku joka haluaisi auttaa tässä. Just tuon vuoksi pelottaa pikkukaupungit, niistä on pitkä matka isoon. Ja isossa ahdistaa ruuhka, ihmismassat, ahtaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin suosittelen tekemään niin kun syöpäsairaanhoitaja ehdotti.
Valtavasti voima, ja kaikkea hyvää Sinulle Ap, toivon että saisit hyviä uutisia kontrollissa !
Miksi? Mitä sillä voittaa? Vaikka olisi syöpä, sitä ei hoideta millään tavalla. Mitä ap saa tuosta käynnistä? Selitä sinä tai se syöpähoitaja.
Jokainen saa valita miten haluaa. Jos ei käynnistä ole hyötyä tai maksaa liikaa, voi siirtää tai ei mene. Ehkä lähempänä on myös joku lääkäri tai kuvannuksen mahdollisuus tai verikoe. Sukulaisen kyyti. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä ei kysele onko rahaa, parempi mennä ja seurata ettei uusiudu
Millä menet jos on sairauseläkkeellä eikä kirjaimellisesti ole sitä 46 euroa?
Haet toimeentulotukea ja Kela maksaa laskun.
Syö vaikka puuroa pari viikkoa mutta mene kontrolliin.
Jos ei ole varaa kontrolliin niin ei sinulla ole sitten varaa hoitoihinkaan jos syöpä todettaisiin ainakin näin voi rahatilannetasi tulkita. Parempi olla vaan menemättä mihinkään kontorlliin. Sitä paitsi jos syöpä on uusiutunut muutaman kerran niin yleensä uudet hoidot eivät enää tehoa. Parasta olisi vaan jättää jatkossa kontrollit kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Kehtaatkin kitistä, kun syöpäsi on jo 2 kertaa hoidettu yhteiskunnan varoilla ja tälläkin hetkellä nautit työttömyystukea. Etköhän ole jo oman osuutesi yhteiskunnan tuista nauttinut?
Wau. Vetää ihan sanattomaksi oikeistolainen luonnevikaisuus. Elämme hyvinvointiyhteiskunnassa, jonka perustukipilareihin kuuluu sairaudenhoito. Anna mun arvata, sinusta olisi varmaan tärkeämpää pistää rahaa teiden korjaamiseen ja halvempaan bensaan tai suuryritysten tukemiseen yritystuilla? Saisit hävetä, mutta et taida edes osata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystyksen hinta 70 + taksit päälle - terkkarissa ei oota. Olen jättänyt väliin. Viimeisen laskun takia piti pantata omaisuutta. 450 000 sotemaksua vuosittain perinnässä. Hammaslääkärilasku meni ulosottoon, koska osissa ei voinut maksaa.
Hallitus nostaa neljänneksellä asiakasmaksuja, 45% päivystysmaksua. Hoitotakuu kolmeen kuukauteen - vahva ja välittävä Suomi.
Näitäkin tilanteita voisi ennakoida ja jos on vähävarainen, niin alkaa pikkuhiljaa säästää lääkärikäyntejä varten. Syöpäkontrolleja tuskin pidetään päivystyksessä, joten se on se 46 euroa ja jos on oikeutettu kelataksiin ja asuu kauempana, niin kannattaa käyttää. Päivystysmaksuja saakin nostaa, koska ihmiset hakeutuvat päivystyksiin silloinkin, kun ei olisi tarvetta siihen. Itse olen käynyt elämässäni vain kerran päivystyksessä. Kaikki
Ja jos saa toimeentulotukea, niin säästää ei edes voi. Kaikki säästöt lasketaan nykyään ylimääräiseksi tueksi ja vähennetään tuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystyksen hinta 70 + taksit päälle - terkkarissa ei oota. Olen jättänyt väliin. Viimeisen laskun takia piti pantata omaisuutta. 450 000 sotemaksua vuosittain perinnässä. Hammaslääkärilasku meni ulosottoon, koska osissa ei voinut maksaa.
Hallitus nostaa neljänneksellä asiakasmaksuja, 45% päivystysmaksua. Hoitotakuu kolmeen kuukauteen - vahva ja välittävä Suomi.
Näitäkin tilanteita voisi ennakoida ja jos on vähävarainen, niin alkaa pikkuhiljaa säästää lääkärikäyntejä varten. Syöpäkontrolleja tuskin pidetään päivystyksessä, joten se on se 46 euroa ja jos on oikeutettu kelataksiin ja asuu kauempana, niin kannattaa käyttää. Päivystysmaksuja saakin nostaa, koska ihmiset hakeutuvat päivystyksiin silloinkin, kun ei olisi tarvetta siihen. Itse olen käynyt elämässäni vain kerran päivystyksessä. Kaikki
Juu, että syökää lohta kaviaarin sijaan.
Suurin osa kansaa ennen tätä 36525
Lasku tulee perästä ja sen kanssa Kelan luukulle. On tämäkin nyt taas säätöä.
Suosittelen myös käymään kontrollissa. Tieto tilanteesta on parempi kuin epätieto. Jos pahin toteutuu, niin saat ohjeita tulevaan. Ja maksaa se paikallinen tk:kin.
Jos asut kaupungissa, niin monissa on facessa ruoka-apu ryhmiä. Näistä voi pyytää nimettömästi apua ja auttaja ottaa yhteyttä ja toimittaa ruokaa. Näissä voi myös osallistua jouluruoka apuun. Auttaisiko tämä apu laskun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitäkin tilanteita voisi ennakoida ja jos on vähävarainen, niin alkaa pikkuhiljaa säästää lääkärikäyntejä varten. Syöpäkontrolleja tuskin pidetään päivystyksessä, joten se on se 46 euroa ja jos on oikeutettu kelataksiin ja asuu kauempana, niin kannattaa käyttää. Päivystysmaksuja saakin nostaa, koska ihmiset hakeutuvat päivystyksiin silloinkin, kun ei olisi tarvetta siihen. Itse olen käyny
Mikään ei estä sinua pitämästä kotona käteistä hätävarana. Kun viranomaisetkin suosittelevat sitä kaikkien pitää, niin pelkästään sillä luvalla saa toimeentulotukeakin saavan pitää pientä hätävaraa kotona käteistäkin. Ahne ei kannata olla, eli systeemia ei saa alkaa käyttää väärin, mutta se hätävaran pitäminen on täysin ok. Siitä on koku lainoppinutkin lausunut joskus, että toimeentulotukea saavallakin täytyy olla siihen oikeus. Kunhan sen tekee rehellisesti, eli todellakin pitää sitä vain hätävarana. Elii juuri tyyliin 100 euroa ja senttejä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä muutama päivä vesipaastoa ja säästät sillä rahaa. Samalla mahdollisen syövän kasvu hidastuu.
Oletko oikeasti noin tyhmä?
No näin teen itse. Mitä tyhmyyttä siinä on? Se on elimistölle terveellistä myös, kun se puhdistaa. Ei tarvi paastota noita päiviä putkeen, mutta esim 4-6 päivää kuukaudessa ja säästää ison rahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä menet jos on sairauseläkkeellä eikä kirjaimellisesti ole sitä 46 euroa?
Jos olisi mahdollista niin pikana sinulle rahaa laittaisin🥺.Syöpäkontrolliin odottava...
Eihän se lasku tuu kuin kotiin paljon myöhemmin.
Pimee trolli.
Hoitoon sisään pääsee kyllä.
Itsekin lainaan matkarahat joka kerta!
Vierailija kirjoitti:
hää sanoo että ei oo fyrkkaa mennä ja sää sanot mee. kuinkahan pitkä matka,kävelyllä voisi... rahaa ei pidä lainata ikinä, no omilta aikuisilta lapsilta max. tai he vievät. mutta jos ei enää niin väliä onko elämänhalua,ennustettavuus elämän mielekkyydelle jne,ankeutta jne,kaikki niiiin nähtynä, jättää välistä. joskus kuolema parempi.
vai voiko toista laskua lykätä ottamalla yhteyttä laskuttajaan. ja harkinnanvarainen sosiaalitoimiston myöntämä tt tuki matkaan.
Mikään ei ole ilmaista. Ei edes hengenvaarallisen sairauden hoidattaminen.