Jos vaan jätän syöpäkontrollin väliin? Mulla ei olis nyt varaa 46 € +matkat
Muitakin laskuja tulossa juuri.
Pitkäaikaistyötön
Kommentit (70)
Pidä muutama päivä vesipaastoa ja säästät sillä rahaa. Samalla mahdollisen syövän kasvu hidastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä ei kysele onko rahaa, parempi mennä ja seurata ettei uusiudu
Millä menet jos on sairauseläkkeellä eikä kirjaimellisesti ole sitä 46 euroa?
Eikö se lasku tule jälkikäteen ? Jospa sitten kela auttaisi
Lasku tulee noin kuukaden kuluttua käynnistä ja sen maksamisesta voi toki neuvotella (osamaksu jne.). Seurakunnan diakonissa voi antaa rahat matkaa varten.
Kehtaatkin kitistä, kun syöpäsi on jo 2 kertaa hoidettu yhteiskunnan varoilla ja tälläkin hetkellä nautit työttömyystukea. Etköhän ole jo oman osuutesi yhteiskunnan tuista nauttinut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin suosittelen tekemään niin kun syöpäsairaanhoitaja ehdotti.
Valtavasti voima, ja kaikkea hyvää Sinulle Ap, toivon että saisit hyviä uutisia kontrollissa !
Miksi? Mitä sillä voittaa? Vaikka olisi syöpä, sitä ei hoideta millään tavalla. Mitä ap saa tuosta käynnistä? Selitä sinä tai se syöpähoitaja.
Saisi mielenrauhan, jos kaikki olisikin ok. Vaikka syöpä on uusinut kerran, voi hyvinkin olla että ei uusi enää ja Ap onkin parantunut.
Miksi niin kovasydämisiä kommentteja?
Rukoilen Ap n puolesta, Jeesuksen nimeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä ei kysele onko rahaa, parempi mennä ja seurata ettei uusiudu
Millä menet jos on sairauseläkkeellä eikä kirjaimellisesti ole sitä 46 euroa?
Eikö se lasku tule jälkikäteen ? Jospa sitten kela auttaisi
Kerro toki miten VR:ltä tai Onnibusilta saa lipun siten että sen voi sitten joskus myöhemmin maksaa.
Onpas täällä monta ikävää kommenttia. Kiitos kuitenkin syöpähoitajalle ja muille, jotka vastasivat lämpimästi.
Kyllä minä töissä olin aiemmin pitkäänkin, syöpähoidot kuitenkin veivät työkyvyn. En ole kuitenkaan riittävän sairas eläkkeelle.
Ap
Kävin pari kuukautta sitten sairaalassa poliklinikalla ja lasku käynnistä tuli pari viikkoa sitten. Eli ihan hyvin voit mennä: lasku ei tule heti. Alat vain säästämään jo nyt tulevaa laskua varten. Lisäksi voit soittaa sinne sairaalan laskutuspuolelle ja selittää ettei sinulla ole nyt varaa maksaa laskua ja kysyt voitko maksaa sen osissa tai sitten kysyt voitko saada eräpäivän pidemmälle. Tietyissä tilanteissa voi saada käyntimaksuista myös vapautuksen.
Päivystyksen hinta 70 + taksit päälle - terkkarissa ei oota. Olen jättänyt väliin. Viimeisen laskun takia piti pantata omaisuutta. 450 000 sotemaksua vuosittain perinnässä. Hammaslääkärilasku meni ulosottoon, koska osissa ei voinut maksaa.
Hallitus nostaa neljänneksellä asiakasmaksuja, 45% päivystysmaksua. Hoitotakuu kolmeen kuukauteen - vahva ja välittävä Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Päivystyksen hinta 70 + taksit päälle - terkkarissa ei oota. Olen jättänyt väliin. Viimeisen laskun takia piti pantata omaisuutta. 450 000 sotemaksua vuosittain perinnässä. Hammaslääkärilasku meni ulosottoon, koska osissa ei voinut maksaa.
Hallitus nostaa neljänneksellä asiakasmaksuja, 45% päivystysmaksua. Hoitotakuu kolmeen kuukauteen - vahva ja välittävä Suomi.
Näitäkin tilanteita voisi ennakoida ja jos on vähävarainen, niin alkaa pikkuhiljaa säästää lääkärikäyntejä varten. Syöpäkontrolleja tuskin pidetään päivystyksessä, joten se on se 46 euroa ja jos on oikeutettu kelataksiin ja asuu kauempana, niin kannattaa käyttää. Päivystysmaksuja saakin nostaa, koska ihmiset hakeutuvat päivystyksiin silloinkin, kun ei olisi tarvetta siihen. Itse olen käynyt elämässäni vain kerran päivystyksessä. Kaikki muut kerrat hoituneet terveyskeskuksen kiirevastaanoton kautta. Yhden kerran tk:sta lähetettiin sairaalaan kirran polille jatkotutkimuksiin saman päivän aikana, ja siis suoraan polille, ei päivystykseen, joten silloinkaan en siis päässyt (onneksi) päivystykseen jonottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitäkin tilanteita voisi ennakoida ja jos on vähävarainen, niin alkaa pikkuhiljaa säästää lääkärikäyntejä varten. Syöpäkontrolleja tuskin pidetään päivystyksessä, joten se on se 46 euroa ja jos on oikeutettu kelataksiin ja asuu kauempana, niin kannattaa käyttää. Päivystysmaksuja saakin nostaa, koska ihmiset hakeutuvat päivystyksiin silloinkin, kun ei olisi tarvetta siihen. Itse olen käynyt elämässäni vain kerran päivystyksessä. Kaikki muut kerrat hoituneet terveyskeskuksen kiirevastaan
Kun on tarpeeksi köyhä, niin ei silloin säästellä, ei edes pikkuhiljaa. Silloin ei vaan yksinkertaisesti ole mitä säästää. Tätä on näköjään joidenkin ihan mahdotonta ymmärtää.
Kontrollikäynnissä kannattaa käydä , ainakin tietää tilanteensa ja myös sen mitä apua on jatkossa saatavilla , kipulääkitykset ym .
T. Kontrollikäynti tammikuussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitäkin tilanteita voisi ennakoida ja jos on vähävarainen, niin alkaa pikkuhiljaa säästää lääkärikäyntejä varten. Syöpäkontrolleja tuskin pidetään päivystyksessä, joten se on se 46 euroa ja jos on oikeutettu kelataksiin ja asuu kauempana, niin kannattaa käyttää. Päivystysmaksuja saakin nostaa, koska ihmiset hakeutuvat päivystyksiin silloinkin, kun ei olisi tarvetta siihen. Itse olen käynyt elämässäni vain kerran päivystyksessä. Kaikki
Ihan varmasti on. Jos ei saa kuussa euroa säästöön, niin voi saada 50 senttiä. Aivan taatusti. On ilmeisesti joidekin köyhien täysin mahdoton osata nähdä mistä kaikesta voi vielä säästää.
Vierailija kirjoitti:
Pidä muutama päivä vesipaastoa ja säästät sillä rahaa. Samalla mahdollisen syövän kasvu hidastuu.
Oletko oikeasti noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Kehtaatkin kitistä, kun syöpäsi on jo 2 kertaa hoidettu yhteiskunnan varoilla ja tälläkin hetkellä nautit työttömyystukea. Etköhän ole jo oman osuutesi yhteiskunnan tuista nauttinut?
Huh, miten kolkko ihminen olet. Täytyy sanoa, että syöpääkin pahempaa on - se on ihmismielen kylmyys ja julmuus, empatiakyvyttömyys. Välillä pohdituttaa tämä elämä, esimerkiksi se, miksi kaikkein kyynisimmät ihmiset sen kun porskuttavat ja hyvät kuolevat. Uskon silti, että tämän typerän kommentin kirjoittajallekin elämä opettaa nöyryyttä jossain kohtaa, ennemmin tai myöhemmin.
Karma is a bitch.
Ap:lle ja muille syöpäpotilaille sekä muutoin vaikeuksien keskellä kamppaileville toivon voimia.
Ehdottomasti kannattaa käydä, ei kahta puhetta asiasta. Parhaimmillaan saat mielenrauhan, että kaikki on hyvin. Pahimmillaan tehdään mitä tehtävissä on ajoissa. Jollei ole varaa, niin maksusuunnitelma, sosiaalitoimisto, seurakunta tai myy jotain turhaa Torissa. Voit myös hakea ruoka-apua ja maksaa sillä, mitä säästät kauppalaskusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, miten kolkko ihminen olet. Täytyy sanoa, että syöpääkin pahempaa on - se on ihmismielen kylmyys ja julmuus, empatiakyvyttömyys. Välillä pohdituttaa tämä elämä, esimerkiksi se, miksi kaikkein kyynisimmät ihmiset sen kun porskuttavat ja hyvät kuolevat. Uskon silti, että tämän typerän kommentin kirjoittajallekin elämä opettaa nöyryyttä jossain kohtaa, ennemmin tai myöhemmin.
Karma is a bitch.
Ap:lle ja muille syöpäpotilaille sekä muutoin vaikeuksien keskellä kamppaileville toivon voimia.
Empatiakyvyttömyyttä on tuhlata yhteiskunnan resursseja noin paljon yhteen ihmiseen. Raha ei kasva puussa ja tuolla samalla rahalla parannettaisiin monen elämänlaatua ja säästettäisiin monia henkiä. Kaltaisesi jeesustelijat kuitenkin keskittyvät vain tähän hetkeen eivätkä tätä ymmärrä.
Ei kai siinä sitten muuta kuin sulle oikein hyvää, mahdollisesti viimeistä elossa vietettyä joulua.
tuttavani jätti syöpäkontrollin väliin, koska joku newagetuttavansa oli kertonut hänelle, että se röntgentutkimushan se syöpää aiheuttaa, että ei sinulla syöpää ole, jos sinusta tuntuu ettei sitä ole. yritin selittää hänelle että nykyisin ovat laitteet aika vähän säteileviä ja että ehkä kannattaisi säteilypelosta puhua sille syöpälääkärille tai hoitajalle ja kuulla ammattilaisen nykyaikainen tieto + muistutin, että he kuitenkin tietävät millaiset laitteet heillä on käytössä ja kertoa säteilykuormasta. Minua ei uskottu, en voinut ymmärtää herkkää henkisen ihmisen kehoa, sama juttu siinäkin etten voi yhtään ymmärtää miksi rokotteista pitäisi kieltäytyä. Hän sitten lähti muutaman vuoden pääst uudelleen yrittämään syövän taltuttamista, kun oli syöpä päässyt leviämään, ja varmasti lääkkeet siihen olivat sitten vaarallisempia kuin olisi ollut se rtg-tutkimuksen aiheuttama säteilykuorma...
tuo yllä oleva ei nyt ap:n tilanteeseen liity, mutta vahva suositukseni on mennä siihen kontrolliin. puhut siellä sairaalassa sitten huoosta taloustilanteestasi. Sairaaloissakin on muistaakseni sosiaalityön henkilö töissä, jolta voi saada apua talousasioihin ja joka tietää, jos jotenkin voi saada maksuihin helpotusta, mutta sitä apua ei tietenkään saa, jos ei uskalla puhua heikosta taloustilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä sitten muuta kuin sulle oikein hyvää, mahdollisesti viimeistä elossa vietettyä joulua.
Juuri näin. Ei kuolemaa tarvitse pelätä, ei se ole paha asia. Jos kuolema tulee, niin se tulee, se on elämää.
Miksi? Mitä sillä voittaa? Vaikka olisi syöpä, sitä ei hoideta millään tavalla. Mitä ap saa tuosta käynnistä? Selitä sinä tai se syöpähoitaja.