Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä saisin 27-vuotiaan poikani työelämään tai edes kouluun? "En ole koskaan ajatellut meneväni töihin. Ei vaan ole mun juttu." 😢

Vierailija
19.11.2024 |

Pelaa yöt pelejä ja nukkuu päivät. Kysyy aina unisena sängynpohjalta mumisten että kenelle hän muka on luvannut, että menisi tässä elämässä töihin. Sanoo haukotellen ettei varmasti pääsisi sängystä ylös, jos pitäisi mennä töihin. Kääntää kylkeä ja jatkaa nuokkumista.

Äitinä itkettää se, että olen näin pahasti epäonnistunut äitinä. Taloudellisestikin tekee tiukkaa elättää häntä.

Mitä tehdä?

Kommentit (295)

Vierailija
61/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaskulaarinen kognitiivinen heikentymä (verenkiertoperäinen muistisairaus)

Älyllisten toimintojen hidastuminen on tyypillistä, samoin kuin yllä mainitut toiminnanohjauksen häiriöt. Tätä voisi yleiskielellä kuvata parhaiten tilanteeksi, jossa "hommat eivät suju", eli työt jäävät puolitiehen eivätkä hoidu oikein. Lisäksi voi esiintyä käytösmuutoksia. Muistihäiriöt eivät ole niin selkeitä kuin muissa muistisairauksissa.

Vierailija
62/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sielä töissä on niin kivaa??? Siellähän vain kiusataan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskimpa se sun poikas mihinkään töihin pääse kun ei niitä töitä muillekaan ole jaossa, mutta miksi hän ei ole muuttanut omilleen?

Miksi muuten Suomessa patistetaan muuttamaan 18v omilleen mutta ulkkomailla asutaan jopa yli 30v perheen kanssa?

Jos/ kun joku asuu ulkomailla pidempään lapsuudenkodissaan, syitä voi olla mm. 

- työtön (ei valtiolta apua/ tukea/, korvauksia etc.)

- töissä, pienipalkkainen (palkka ei riitä asunnon vuokraamiseen/ ostamiseen)

jne.jne.

Unohtamatta:

- italialainen mammanpoika

Vierailija
64/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että hänellä joku masennus tjsp. Kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriin/soskuun tai mistä nyt saakaan apua.

Laiskuus, mukavuudenhalu ja saamattomuus eivät ole sairauksia eikä masennusta! 

Omat lapset olen kasvattanut omatoimisiksi jo pieninä ja töihin menivät 15v:nä. Eipä ole ollut ongelmia

No ei ne sun lapset parempia ihmisiä sen takia ole että juoksevat oravanpyörässä

Niinkö meinaat.

Maksavat veronsa ja elättävät ap:n poikaa. Ilman heitä se ei olisi mahdollista eli pientä arvostusta nyt!

Ilmeisesti olet samanlainen peräkammarinpoika ilman tulevaisuutta!

Myös työmarkkinatuesta maksetaan veroa. Äly hoi

Vierailija
65/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa kuitenkin työttömyyskorvauksen. Eikö sillä elä. Oma kämppä ja asumustuki, toimeentulotuki lisäksi. Vuokratakuu sulta. Suosittelen nuorten ryhmää työtoiminnassa. Sellainen keskusteluryhmä.

Tätä en ymmärrä. Näyttää olevan ihan liian helppoa sälyttää risti yhteiskunnan harteille, ei ihme että Suomessa rahat loppuu. Kun vingutaan vaan tukia, tukia ja tukia eikä kanneta vastuuta.

Vierailija
66/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkaiset pihalle ton loisen. Saa hoitaa itse asiansa. Ei todellakaan sun homma enää! 

Vierailija
67/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuskimpa se sun poikas mihinkään töihin pääse kun ei niitä töitä muillekaan ole jaossa, mutta miksi hän ei ole muuttanut omilleen?

Miksi muuten Suomessa patistetaan muuttamaan 18v omilleen mutta ulkkomailla asutaan jopa yli 30v perheen kanssa?

Jos/ kun joku asuu ulkomailla pidempään lapsuudenkodissaan, syitä voi olla mm. 

- työtön (ei valtiolta apua/ tukea/, korvauksia etc.)

- töissä, pienipalkkainen (palkka ei riitä asunnon vuokraamiseen/ ostamiseen)

jne.jne.

Unohtamatta:

- italialainen mammanpoika

Kyllä ne asiat Italiassakin ovat muuttuneet ja muuttuvat. 

Vierailija
68/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkaiset pihalle ton loisen. Saa hoitaa itse asiansa. Ei todellakaan sun homma enää! 

Tiedän etteivät kaikki äidit rakasta lapsiaan, mutta sitä en tiennyt että lastaan voi vihata.

Onneksi minä rakastan lastani, olen valmis tekemään kaikkeni hänen eteensä ja lapseni tietää sen. En myöskään ole saanut keneltäkään niin vilpitöntä rakkautta ja välittämistä kuin lapseltani. Minä onnenpekka :)

Vierailija
69/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALOO! Poikas saa peruspäivärahaa tai jos sitä ei heru, niin sitte toimeentulotukea vaikka asuis kotona! Niillä sitten ostaa omat ruokansa ja maksaa kulunsa! Ootko niin pöljä, että ette ole kumpaakaan edes hakeneet?

Vierailija
70/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuollaisille tapauksille mitään oikein voi. Vaikka heidät pakottaisi töihin, ei siitä mitään tulisi.

Mutta miksi sinä elätät tuollaista, sitä sinun pitäisi kysyä itseltäsi.

Vierailija
71/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän etteivät kaikki äidit rakasta lapsiaan, mutta sitä en tiennyt että lastaan voi vihata.

Onneksi minä rakastan lastani, olen valmis tekemään kaikkeni hänen eteensä ja lapseni tietää sen. En myöskään ole saanut keneltäkään niin vilpitöntä rakkautta ja välittämistä kuin lapseltani. Minä onnenpekka :)

Se ei ole mitään rakkautta, että tungetaan kaikki valmiina eteen, eikä odoteta aikuisten ihmisten itse hoitavansa asioitaan. 

Vierailija
72/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vanhempina, aina töitä tehneinä, olemme pettyneitä nuoremman lapsemme elämäntyylistä. Kaikkien ei kuulemma tarvitse tehdä töitä!? Elämästä kannattaa kuulemma nauttia. Nukkua ja pelata.

Mikähän hänen eläkekertymänsä on tulevaisuudessa? Mistä apua kun meitä ei ole?

Hävettää kun ystävät kysyvät hänen kuulumisiasiaan. No, eipä sen ihmeempää.

Kaikkihan haluavat lastensa menestystä. Oikeasti hävettää?!

Vierailija
73/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin itsekin elää kuten poikasi, mutta en kehtaa. Juoksen oravanpyörässä kuin pieni hamsteri, vaikka olen aivan uuvuksissa jatkuvasti. Pojallasi on itsetuntemusta, kun tietää miten haluaa elää. 

Vierailija
74/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä nyt voi häätää. Pitää saada sille opiskelupaikka tai työpaikka ensin. Miettikää nyt vähän mitä ehdotatte.

Että poika pääsee omille jaloilleen. Miten ap olet voinut vaan antaa sen olla?? Missä sun äidinvaistosi on ollut?

Te kyselijät ette tajua, että tällaisia nuoria on tosi paljon. Etenkin jos heillä ei ole kavereita - ja kaveriksihan ei tunnetusti voi ketään pakottaa. Vanhemmat ovat ehkä olleet nuoren kouluvuosien ajan niin täystyöllistettyjä, että ovat ajatelleet kaiken sujuvan hyvin, jos nuori on vielä käynyt koulussakin normaalisti. Sitten kun nuori on aikuisuuden kynnyksellä eikä halua elämältään oikein mitään muuta kuin komeroitumisen kotiin, huomataan, että jokin meni väärin.

Veikkaan, että korona-ajan eristäytyminen ei ainakaan vähentänyt tätä ilmiötä.

Vierailija
75/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peli on jo menetetty. Ei tuosta enää eläjää tule. Ovesta ulos, rahahanat kiinni. Yhteiskunta elättää niin pitkään kuin elättää jos elättää. Vaikka kävisi minkä koulun tai vastaavan niin kukaan ei tule ilman työhistoriaa ottamaan töihin. Se oli siinä poikasi osalta. Onnittelut ja vuoden äiti palkinto sinulle

Vierailija
76/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vanhempina, aina töitä tehneinä, olemme pettyneitä nuoremman lapsemme elämäntyylistä. Kaikkien ei kuulemma tarvitse tehdä töitä!? Elämästä kannattaa kuulemma nauttia. Nukkua ja pelata.

Mikähän hänen eläkekertymänsä on tulevaisuudessa? Mistä apua kun meitä ei ole?

Hävettää kun ystävät kysyvät hänen kuulumisiasiaan. No, eipä sen ihmeempää.

Kaikkihan haluavat lastensa menestystä. Oikeasti hävettää?!

Tuon takia en ole käynyt isälläni kylässä 5 vuoteen kun aina vain kiinnostaa työntekoni. kannattaa siis miettiä haluaako suututtaa oman lapsensa

Vierailija
77/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että hänellä joku masennus tjsp. Kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriin/soskuun tai mistä nyt saakaan apua.

Laiskuus, mukavuudenhalu ja saamattomuus eivät ole sairauksia eikä masennusta! 

Omat lapset olen kasvattanut omatoimisiksi jo pieninä ja töihin menivät 15v:nä. Eipä ole ollut ongelmia

No ei ne sun lapset parempia ihmisiä sen takia ole että juoksevat oravanpyörässä

Niinkö meinaat.

Maksavat veronsa ja elättävät ap:n poikaa. Ilman heitä se ei olisi mahdollista eli pientä arvostusta nyt!

Ilmeisesti olet samanlainen peräkammarinpoika ilman tulevaisuutta!

Myös työmarkkinatuesta maksetaan veroa. Äly hoi

Äly hoi.

Maksetaan veroa jonkun toisen tienaamasta rahasta! 

Maksa omistasi kuten me muutkin!

Vierailija
78/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on kun vasemmisto saa tahtonsa läpi. Jos ei tulisi Kelalta asunnot ja rahat tekemättä mitään alkaisi kiinnostaa työpaikka ja palkalla eläminen.

Vierailija
79/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, todella surullista, jos jonkun käsitys elämästä nauttimisesta on pelata. Pitäisi hoitaa peliaddiktio, että alkaisi muu elämä maistumaan myös.

Ei siinä mitään, jos joku asuu kotona, mutta samalla hoitaa velvollisuutensa ikätasoisesti. Ja jos se ei suju, olisi hyvä käydä vaikka psykiatrin luona tarkistuttamassa, onko kaikki ok (tuskin on).

Vierailija
80/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kysynyt häneltä lupaa, että hänet saa synnyttää tähän maailmaan. Sitten kun hänet on tänne tehty, niin hänet pakotetaan elämään tämän yhteiskunnan orjana. En yhtään ihmettele poikaasi. Jos on mahdollisuus elää kuten haluaa, niin miksi ei niin tekisi? Sen olet hänelle velkaa, kerran olet hänet tänne halunnut tuoda. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi