Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä ihmeellä saisin 27-vuotiaan poikani työelämään tai edes kouluun? "En ole koskaan ajatellut meneväni töihin. Ei vaan ole mun juttu." 😢

Vierailija
19.11.2024 |

Pelaa yöt pelejä ja nukkuu päivät. Kysyy aina unisena sängynpohjalta mumisten että kenelle hän muka on luvannut, että menisi tässä elämässä töihin. Sanoo haukotellen ettei varmasti pääsisi sängystä ylös, jos pitäisi mennä töihin. Kääntää kylkeä ja jatkaa nuokkumista.

Äitinä itkettää se, että olen näin pahasti epäonnistunut äitinä. Taloudellisestikin tekee tiukkaa elättää häntä.

Mitä tehdä?

Kommentit (295)

Vierailija
21/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensimmäisenä potkit hänet pois nurkistasi ja lakkaat elättämästä aikuista miestä. Voi apua. 

Homma lähtee vielä pahemmin lapsesta omassa vuokraluukussa, kun kukaan ei anna enää menosta mitään kritiikkiä. Tiskit kasaantuvat, viimeisestä suihkussa käymisestä on viikkoja, ruuaksi on pelkkiä eineksiä jne, jne.

Vierailija
22/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-äidit näitä kasvattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä kotona asua. Mutta aikuisen pitää maksaa osuutensa ja hoitaa kotitöitä. Tekeekö poikasi niin? 

Yksi tapa hoitaa poika ulos on muuttaa pienempään asuntoon, jossa hänellä ei enää ole tilaa. Ilmoitat vaan asiasta ajoissa, vähintään puoli vuotta ennen.

Vierailija
24/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensimmäisenä potkit hänet pois nurkistasi ja lakkaat elättämästä aikuista miestä. Voi apua. 

Homma lähtee vielä pahemmin lapsesta omassa vuokraluukussa, kun kukaan ei anna enää menosta mitään kritiikkiä. Tiskit kasaantuvat, viimeisestä suihkussa käymisestä on viikkoja, ruuaksi on pelkkiä eineksiä jne, jne.

*lapasesta (kiitos automaattinen korjaus)

Vierailija
25/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei olisi edes halunnut että muutan :D Passasi minua ja teki kaiken puolestani. Vasta 28v heräsin tuohon, että mitä ihmettä. Joo, en syytä äitiäni mutta olisi hän joskus voinut vähän kannustaa ja sanoa että hankippa asunto ja ala itsenäistyä. 

Vierailija
26/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillai, että savustat kaikilta työpaikoilta ulos työttömäksi? Näin saat hänet työllistymään kun estät hänen työllistymisen joka alalla ja joka työpaikassa.

Vierailija
27/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että hänellä joku masennus tjsp. Kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriin/soskuun tai mistä nyt saakaan apua.

Laiskuus, mukavuudenhalu ja saamattomuus eivät ole sairauksia eikä masennusta! 

Omat lapset olen kasvattanut omatoimisiksi jo pieninä ja töihin menivät 15v:nä. Eipä ole ollut ongelmia

Vierailija
28/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä nyt voi häätää. Pitää saada sille opiskelupaikka tai työpaikka ensin. Miettikää nyt vähän mitä ehdotatte.

Että poika pääsee omille jaloilleen. Miten ap olet voinut vaan antaa sen olla?? Missä sun äidinvaistosi on ollut?

Saa se tukia jos muuttaa pois kotoa. Jos on sitä mieltä että niillä pärjää, niin saa pärjätä. Jos ei meinaa pärjätä, niin sitten hän varmaan menee opiskelemaan tai hankkii työpaikan. Vai meinaatko, että kolmekymppisen äiti rupeaa soittelemaan työpaikkoihin, että ottaisiko joku tuon Mikon tuosta? 

Laittaa sen Mikon tietysti tekemään sen itse. Ja sitten muuttaa omilleen kun on saanut työpaikan/opiskelupaikan.

En ymmärrä kyllä miten joku voi antaa aikuisen lapsensa lojua kotona tekemättä mitään. Mulla olis menny hermot jo kauan sitten.

Vierailija
29/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa, että hänellä joku masennus tjsp. Kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriin/soskuun tai mistä nyt saakaan apua.

Omat lapset olen kasvattanut omatoimisiksi jo pieninä ja töihin menivät 15v:nä. Eipä ole ollut ongelmia

No ei ne sun lapset parempia ihmisiä sen takia ole että juoksevat oravanpyörässä

Vierailija
30/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ei olisi edes halunnut että muutan :D Passasi minua ja teki kaiken puolestani. Vasta 28v heräsin tuohon, että mitä ihmettä. Joo, en syytä äitiäni mutta olisi hän joskus voinut vähän kannustaa ja sanoa että hankippa asunto ja ala itsenäistyä. 

Mä oon muuttanut jo 5 kertaa. Nytkö taas pitäis muuttaa, miksi ja mihin?

Vierailija
31/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakemaan oma kämppä, askel kohti aikuisuutta.

Vierailija
32/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mitä voit tehdä on kertoa meille joilla lapset on vielä pieniä, että mikä menee pieleen kasvatuksessa että lapsesta tulee tuollainen?

Vierailija
33/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne sun lapset parempia ihmisiä sen takia ole että juoksevat oravanpyörässä

Kuka maksaa sun elämisen jos et koskaan käy töissä,Kela vai joku tiedustelupalvelu?

Vierailija
34/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut mitä voit tehdä on kertoa meille joilla lapset on vielä pieniä, että mikä menee pieleen kasvatuksessa että lapsesta tulee tuollainen?

No mua ainankin kiusattiin koulussa. Sain burn outin ja syrjäydyin kotiin peruskoulun jälkeen. 

Vierailija
35/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka maksaa sun elämisen jos et koskaan käy töissä,Kela vai joku tiedustelupalvelu?

Käyn mä joskus töissä, sittenkun tarvitsen rahaa. Niillä sitten elelen. 

Vierailija
36/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*lapasesta (kiitos automaattinen korjaus)

No sitten kasaantuu tiskit ja äijä ja kämppä haisee. Ei se äidin asia ole.

Vierailija
37/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitat kotityö opetuksella, et pese hänen vaatteitaan, at siivoa huonetta ja vaihda lakanoita. Laitat puykkikorit hänen huoneeseensa. Toiseen 2 lakanat,tyynliinat ja pussilakanat. Käsipyyhkeitä3 Kylpypyyhkeitä sama määrä. Ruoka on hänen itsensä valmistettava. Juot asmukahvit ihan rauhassa itse et turhaan herättelee. Samoin muut ruokailut. Jääkaappiin mahdollisimman vähän tarvikkeita. Nuori herra kun kyselee ruokaa sano ystävällisesti että haeppa kaupasta. Jos asunto on sinun nimissäsi sano että nyt alkaa maksamaan vuokraa jos aikoo jatkaa asumista. Vaihtoehtona on myös se että haet itsellesi pienemmän oman asunnon. Muutat sinä. Kannustan toimimaan. 

Vierailija
38/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh-äidit näitä kasvattaa.

Haista p.

Olen ollut yh ja kaikki lapseni ovat koulutettuja, perheellisiä ja hyvissä ammateissa. Kauniit omat kodit, hyvä elintaso.

Veikkaisin että paremmat olot kuin sinulla!

Vierailija
39/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunna vika on tämäkin. Tässä maailmassa ei erilaisuutta hyväksytä. Mulle painotettiin koko koulun ajan, että oletpa erilainen tai liian hiljainen. Ajattelin aina että minussa jotain vikaa. Sitten oli kiusaamista yms. arvaatkaa halusinko takaisin omanikäisten pariin koulun jälkeen? Ja kun kerran sitten meni, jouduin taas nuorten silmätikuksi. 

Vierailija
40/295 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi tietää, että tässä sairaassa yhteiskunnassa ei töitä kannata tehdä. Siitä ei enää palkita parisuhteella ja seksillä, joten töissä käynti on turhaa. Videopelaaminen ja nukkuminen kotona on paljon hauskempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi