Kuinka suuri rike parisuhteessa on pihtaamisen aloittaminen?
Jos mietin mitä itse en saa tehdä, niin en saa kadota ilmoittamatta, en saa lyödä enkä saa pettää. Mutta saako puolisoni kuitenkin alkaa pihtaamaan? Ja kun näin on tehnyt, niin edelleenkään en saa pettää vai?
Meillä huom olen yrittänyt kaikki mahdolliset temput keskustella, huomioida, yhteistä aikaa, yhteistä tekemistä, antanut tilaa. Ja pidän itseni fyysisesti kunnossa, pukeutuminen, hygienia kaikki ok. Plus on omaakin elämää etten ole kotona koko ajan. Silti tulee nykyään seinä vastaan seksin suhteen.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama parisuhde takana ja pihtaaminen on naisten vallakäyttöä. Ja vieraisiin ei voi seksuaalinen osapuoli mennä. Pihtaaminen on julmaa.
Totta kai voi mennä. Parisuhde kuten kaikki muutkin suhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, eikä kumpikaan voi toista määrätä. Joten ei voi käyttää valtaa kun sitä ei ole alunperinkään kumppaniin. Jos pihtaat toinen voi ihan omasta tahtodostaan mennä vieraisiin. Toki pihtaaja voi esittää epäluottamuksen, mutta ei silti omaa mitään valtaa. Pihtaaja ottaa itse tietoisen riskin.
Mutta tämä toimii toiseenkin suuntaan. Kun kumppani tai kumppanin seksihaluja ei voi määrätä jää ainoaksi vaihtoehdoksi saada kumppani haluamaan seksiä omasta tahdostaan. Tämän näyttää moni seksiä vonkaava unohtavan.
Päinvastoin. Tuo on se mitä jatkuvasti hoetaan. Haluttoman pitää ottaa vastuu parisuhteesta.
Totta kai pitää ottaa. Joko haluton tekee jotan halujensa ja parisuhteen eteen, tai ottaa riskin että seksiä haluava haluaa hakea sitä muualta..Haluttomalta pitää kysyä, että miten tilanne ratkaistaan,, yritetäänkö yhdessä vain käynkö vieraissa. Ongelmiin ja haluttomuuteen pitää reagoida heti, eikä jättää hautumaan ja tehdä ongelmasta vuoren korkuinen.
Tässä oli taannon kysely IS:ssä seksihalujen erilaisuudesta ja haluttomuudesta. Oli kysymys mitä teet jos puoliso ei halua. Enemmistö miehistä jätti asian sikseen, eikä lähtenyt keskustelemaan syystä. Kun itse vastasin että olisin kysellyt, niin vain 3% miehistä päätyisi samaan. Me ollaan oltu vaimon kanssa yhdessä kohta 50 vuotta ja aina, jos syystä tai toisestä seksikerta venynyt jomman kumman takia toiselle viikolle, on toinen jo kysellyt, mikä mättää kun ei enää kiinnosta. Pidetty huolta toisistamme ja haluistamme.
Ei sitä halutonta kiinnosta minkäänlainen seksi. Ja entä jos nainen HALUAA joskus saada munaa? Ihan oikeata, kovaa, kiihottunutta kalua? En ole nähnyt tai tuntenut sellaista vuosiin. Kaipaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuin kauan yhteiseloa takana ja minkä ikäisiä olette?
Kysyn koska mun aviomies menee juuri samaan "lokeroon" ja paperilla huippu, mutta 15v aviossa niin vaikea löytää kipinää. Ei vaan kiinnosta. Toki seksiä se kerran viikkoon, saan aina orkun ja ihan hyvää mutta intohimo silti nolla.
Syitä voi olla monia eikä puoliso ole välttämättä se syy vaan oma puutuminen omaan elämään, työkiireet, yleisärsytys jne. Tottumus samaan, tylsistyneisyys, tyytymättömyys omiin valintoihin, riittämättömyys.
Olen keski-ikäinen ja jokin kriisi vaikka mies mitä parhain.
onkohan minun vaimoni käynyt tämän kirjoittamassa. En tosin tiedä pitääkö minua parhaana. Mutta tuota en ymmärrä miksi asioille ei voi tehdä mitään? Elämä kiertää samaa rataa vuodesta toiseen kun ei uskalleta/haluta tehdä mitään uutta ja erilaista. Kaikki asiat peilataan omien vanhempien ja sisarusten kautta ja kaikki mikä ei ole heidän mielestään hyvä jätetään tekemättä/ostamatta/menemättä.
Tylsyys tappaa kaiken. Ei uskalla enää edes omia ehdotuksia kertoa kun kaikki aina laidasta lukien tyrmätään. Elämä on helvetin lyhyt aika, kannattaisi tehdä asioita kun vielä voi.
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhdetta voi yksipuolisesti muuttaa pihtaamiseksi ja seksittömyydeksi. Pihtaajan pitää kertoa syyt ja sopia miten asia ratkaistaan. Joko hän haluaa haluta tai sitten toinen voi luvalla käydä vieraissa. Seksittömyys ei ole ratkaisu, jos toinen ei siihen suostu. Pihtaaja ottaa riskin, että ero tulee. Asia pitää keskustella auki, eikä vaihtoehto ole olla keskustelematta.
Minä totesin tuossa tilanteessa vaimolle, että minulla on seksiä joko kotona tai muualla, hän saa päättää. Nyt on muualla. Vaimo totesi, että sitten hänkin saa panna muita ja sanoin, että siitä vaan.
Jos parisuhde perustuu pihtaamiseen, niin se on parempi tehdä yksin alteregonsa kanssa.
Nää on niin outoja nää puheet pihtaamisesta. Miehille siis nainen on käyttöesine. Naisilla aika luonnostaan vähenee ne halut nopeammin kuin miehillä, vaikka alussa seksi olisi innokasta. Eihän halukas pihtaa, miksi pihtaisi? Mutta miehen mielestä haluttomankin pitää panna, koska miestä haluttaa. Ei yhtään sitten haittaa jyystää halutonta lahnaa joka inhoaa koko touhua. Loppujen lopuksi naista alkaa ahdistaa ja kammottaa koko homma ja ainoa ajatus on että voi kun loppuisi äkkiä ja pääsisi nukkumaan. Seksi on ilmeisesti ainoa elämänalue jossa nainen pakotetaan miehen itsekkäisiin tarpeisiin.
Ei mulla muuta.
Meillä se on mies joka pihtaa. Tai siis joskus sille vaan riittää kerran kuukaudessa nopea. Ja se on niin väärin. Se tietää mutta se ei välitä siitä kuinka himokas vaimo sillä olisi. Mä oon sille kanssa sanonut että sen pitäisi päästää joku muu sen paikalle panemaan kun ei sekään hoida hommiaan. Mutta eipä Ole innokas siihenkään. En ole siitä ylpeä mutta täytyy myöntää että viime aikoina Olen kyllä käynyt sitten hakemassa sen muualta koska niitä miehiä on vielä olemassa ketkä on muhun ihan himona. Ei vieras p**** tekisi miehellekään pahaa. Sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Kyllä olen lukenut rivien välistä hänen puheistaan että vallankäytön välineenä asiaa hyödyntää. Suhteen ekat 1,5 v hän ei kieltäytynyt seksistä kertaakaan. Saatoin herätä keskellä yötä ja vaistojen varassa vain äkillisesti ottaa hänet.
Nykyään hän ei suostu nukkumaan edes samassa sängyssä vedoten herkkyyksiinsä tai johonkin levottomuuteen.
Hän sanoo ettei pidä siitä hyödystä mitä seksi aiheuttaa minulle. Kokee vaan etten ansaitse sitä hyötyä vaikka monenmoisia muita asioita vuokseni pyyteettömästi tekeekin.
Jätä se, vaikket uutta saisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei parisuhdetta voi yksipuolisesti muuttaa pihtaamiseksi ja seksittömyydeksi. Pihtaajan pitää kertoa syyt ja sopia miten asia ratkaistaan. Joko hän haluaa haluta tai sitten toinen voi luvalla käydä vieraissa. Seksittömyys ei ole ratkaisu, jos toinen ei siihen suostu. Pihtaaja ottaa riskin, että ero tulee. Asia pitää keskustella auki, eikä vaihtoehto ole olla keskustelematta.
Nainen voi ja naisella on oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Todella vastenmielinen äijä. Raiskannut naistaan öisin niin ettei uskalla vieressä nukkua. Vielä tuommoiselleko pitäisi kostua! Itse oisin vienyt kerrasta asian poliisille eikä mitään parisuhdetta olisi. Pääset kyllä vähällä, ap.
Ongelma on se, että naisille on saatu taottua päähän tuollaista ylianalyyttista tulkintaa, mitä millainenkin seksuaalinen teko on, mutta vain länsimaisen miehen kanssa. Etelän pojat sen sijaan ovat kiihkeitä ja spontaaneita.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä halutonta kiinnosta minkäänlainen seksi. Ja entä jos nainen HALUAA joskus saada munaa? Ihan oikeata, kovaa, kiihottunutta kalua? En ole nähnyt tai tuntenut sellaista vuosiin. Kaipaan sitä.
Annetaan sama neuvo kuin miehillekin. Pitää tottua olemaan ilman.
Pihtaaja osaa vielä uhriutua. Useimmat ovat naisia. Normaali mies kun ymmärtää ein olevan ei. Nainen kääntää tämänkin miestä vastaan. T. Pihtarin mies.
Meillä mies pihtaa. Itse olen aina ollut seksuaalisesti aktiivinen. On sanonut suoraan, että on vallankäyttöä ja nauttii vallantunteesta. Nauttikoot! Minäkin nautin suhteen ulkopuolisesta sängynlämmittimestä! Muuten palikat on kohtuullisesti kasassa, mutta seksin puolesta homma ei ole toiminut enää vuosiin..
Ei muuta kun ulos talosta oli sitten mies tahi nainen. Järjetöntä touhua pihtaaminen.