Kuinka suuri rike parisuhteessa on pihtaamisen aloittaminen?
Jos mietin mitä itse en saa tehdä, niin en saa kadota ilmoittamatta, en saa lyödä enkä saa pettää. Mutta saako puolisoni kuitenkin alkaa pihtaamaan? Ja kun näin on tehnyt, niin edelleenkään en saa pettää vai?
Meillä huom olen yrittänyt kaikki mahdolliset temput keskustella, huomioida, yhteistä aikaa, yhteistä tekemistä, antanut tilaa. Ja pidän itseni fyysisesti kunnossa, pukeutuminen, hygienia kaikki ok. Plus on omaakin elämää etten ole kotona koko ajan. Silti tulee nykyään seinä vastaan seksin suhteen.
Kommentit (34)
Ei parisuhdetta voi yksipuolisesti muuttaa pihtaamiseksi ja seksittömyydeksi. Pihtaajan pitää kertoa syyt ja sopia miten asia ratkaistaan. Joko hän haluaa haluta tai sitten toinen voi luvalla käydä vieraissa. Seksittömyys ei ole ratkaisu, jos toinen ei siihen suostu. Pihtaaja ottaa riskin, että ero tulee. Asia pitää keskustella auki, eikä vaihtoehto ole olla keskustelematta.
Kuin kauan yhteiseloa takana ja minkä ikäisiä olette?
Kysyn koska mun aviomies menee juuri samaan "lokeroon" ja paperilla huippu, mutta 15v aviossa niin vaikea löytää kipinää. Ei vaan kiinnosta. Toki seksiä se kerran viikkoon, saan aina orkun ja ihan hyvää mutta intohimo silti nolla.
Syitä voi olla monia eikä puoliso ole välttämättä se syy vaan oma puutuminen omaan elämään, työkiireet, yleisärsytys jne. Tottumus samaan, tylsistyneisyys, tyytymättömyys omiin valintoihin, riittämättömyys.
Olen keski-ikäinen ja jokin kriisi vaikka mies mitä parhain.
Kiitos vastauksesta. Kyllä olen lukenut rivien välistä hänen puheistaan että vallankäytön välineenä asiaa hyödyntää. Suhteen ekat 1,5 v hän ei kieltäytynyt seksistä kertaakaan. Saatoin herätä keskellä yötä ja vaistojen varassa vain äkillisesti ottaa hänet.
Nykyään hän ei suostu nukkumaan edes samassa sängyssä vedoten herkkyyksiinsä tai johonkin levottomuuteen.
Hän sanoo ettei pidä siitä hyödystä mitä seksi aiheuttaa minulle. Kokee vaan etten ansaitse sitä hyötyä vaikka monenmoisia muita asioita vuokseni pyyteettömästi tekeekin.
Vierailija kirjoitti:
Kuin kauan yhteiseloa takana ja minkä ikäisiä olette?
Kysyn koska mun aviomies menee juuri samaan "lokeroon" ja paperilla huippu, mutta 15v aviossa niin vaikea löytää kipinää. Ei vaan kiinnosta. Toki seksiä se kerran viikkoon, saan aina orkun ja ihan hyvää mutta intohimo silti nolla.
Syitä voi olla monia eikä puoliso ole välttämättä se syy vaan oma puutuminen omaan elämään, työkiireet, yleisärsytys jne. Tottumus samaan, tylsistyneisyys, tyytymättömyys omiin valintoihin, riittämättömyys.
Olen keski-ikäinen ja jokin kriisi vaikka mies mitä parhain.
Sinusta se on kiinni, panostatko miehesi tyydyttämiseen ja tyytyväisenä pitämiseen,,vai keskitytkö vain itsekkäästi itseesi. Et ilmeisesti rakasta häntä, kun mietit vain omaa nautintoasi ja halujasi. Eikö ole enää läheisyyttä, ettekä henkisesti läsnä.
Suhde kestänyt 3 v ja olemme molemmat noin 40v. Alun perinhän kävi niin että 1,5 v sitten puolisoni lopetti kaiken liikunnan noin vuodeksi. Se vähensi seksiä huomattavasti koska liikkumaton ihminen ei vain herätä halujani samassa suhteessa kuin aktiivisen oloinen tyyppi. Pari kertaa seksin yhteydessä koin sellaisia tunteita etten enää halua häntä.
Sitten hän yhtäkkiä alkoi taas käymään jumpassa ja on ollut hurjiakin haluja häntä kohtaan taas. Erikoista on tämä pihtaaminen koska sitten taas kun tulin viikonloppuna pikkutunneilla firman pikkujouluista kotiin niin hänestä huokui ahdistus ja pelko jos olenkin pettänyt häntä siellä.
Täysin verrattavissa vieraissa käyntiin. Kummassakin pahoitetaan kumppani mieli ja rikotaan piolisoiden välit.
Vierailija kirjoitti:
Suhde kestänyt 3 v ja olemme molemmat noin 40v. Alun perinhän kävi niin että 1,5 v sitten puolisoni lopetti kaiken liikunnan noin vuodeksi. Se vähensi seksiä huomattavasti koska liikkumaton ihminen ei vain herätä halujani samassa suhteessa kuin aktiivisen oloinen tyyppi. Pari kertaa seksin yhteydessä koin sellaisia tunteita etten enää halua häntä.
Sitten hän yhtäkkiä alkoi taas käymään jumpassa ja on ollut hurjiakin haluja häntä kohtaan taas. Erikoista on tämä pihtaaminen koska sitten taas kun tulin viikonloppuna pikkutunneilla firman pikkujouluista kotiin niin hänestä huokui ahdistus ja pelko jos olenkin pettänyt häntä siellä.
Ihmekös tuo jos kerran olet noin pintapuolinen ihminen, että vaimossakin kiinnostaa vain ulkonäkö. Totta kai hän on sen vaistonnut ja pelkää sitä päivää kun kuntoilu ei enää riitä ja vaihdat nuorempaan. Toivottavasti vaimosi löytää jonkun fiksumman.
Todella vastenmielinen äijä. Raiskannut naistaan öisin niin ettei uskalla vieressä nukkua. Vielä tuommoiselleko pitäisi kostua! Itse oisin vienyt kerrasta asian poliisille eikä mitään parisuhdetta olisi. Pääset kyllä vähällä, ap.
Vierailija kirjoitti:
Todella vastenmielinen äijä. Raiskannut naistaan öisin niin ettei uskalla vieressä nukkua. Vielä tuommoiselleko pitäisi kostua! Itse oisin vienyt kerrasta asian poliisille eikä mitään parisuhdetta olisi. Pääset kyllä vähällä, ap.
Häpeäisit! Kukaan ole raiskannut ketään vaan saatoimme herätä keskellä yötä rakastelemaan. Jos sinulla ei ole seksielämää koska kukaan ei halua sinua vastenmielisen luonteesi vuoksi, niin ei tarvitse tänne tulla oksentamaan omaa pahaa oloa muihin.
henkistä väkivaltaa se on,ei pahempaa
Mielestäni seksin loppuminen parisuhteessa toisen osapuolen päätöksellä on jonkinlaista seksuaalista pahoinpitelyä. Mikäli suhteessa on ongelmia, niitä pitää yrittää korjata ja saada näin seksi toimimaan, mutta tuossa seksistä kieltäytyjällä on suuri rooli. Kyllähän toiminta on merkittävää vallan käyttöä, mikäli yrityksistä huolimatta seksiä ei parisuhteeseen saada seksiä palautettua, eikä anneta lupaa käydä vieraissa.
Jos lupaa vieraissa käyntiin ei tule, on vain kaksi vaihtoehtoa. Käydä vieraissa salaa tai pistää suhde poikki.
Yleensä pihtaaminen toimii niin, että pihtaaja saa sormia napsauttamalla seksiä silloin harvoin kun haluaa. Siitä ei voi kieltäytyä, koska pihtaaja luokittelee kieltäytymisen kostamiseksi. Samalla pihtauksen kohteen omat aloitteet ei ikinä johda mihinkään.
RIke? Outo termi. Eiköhän seksin harrastaminen ole jokaisen oma asia, tosin vallankäyttövälineenä se on kurjaa.
Vierailija kirjoitti:
RIke? Outo termi. Eiköhän seksin harrastaminen ole jokaisen oma asia, tosin vallankäyttövälineenä se on kurjaa.
On se. Parisuhteeseen kuuluu parisuhdeseksi, muuten se on vain kaverisuhde. Pihtaaminen on siten sopimusrike.
Muutama parisuhde takana ja pihtaaminen on naisten vallakäyttöä. Ja vieraisiin ei voi seksuaalinen osapuoli mennä. Pihtaaminen on julmaa.
Vierailija kirjoitti:
Muutama parisuhde takana ja pihtaaminen on naisten vallakäyttöä. Ja vieraisiin ei voi seksuaalinen osapuoli mennä. Pihtaaminen on julmaa.
Totta kai voi mennä. Parisuhde kuten kaikki muutkin suhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, eikä kumpikaan voi toista määrätä. Joten ei voi käyttää valtaa kun sitä ei ole alunperinkään kumppaniin. Jos pihtaat toinen voi ihan omasta tahtodostaan mennä vieraisiin. Toki pihtaaja voi esittää epäluottamuksen, mutta ei silti omaa mitään valtaa. Pihtaaja ottaa itse tietoisen riskin.
Mutta tämä toimii toiseenkin suuntaan. Kun kumppani tai kumppanin seksihaluja ei voi määrätä jää ainoaksi vaihtoehdoksi saada kumppani haluamaan seksiä omasta tahdostaan. Tämän näyttää moni seksiä vonkaava unohtavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi mennä. Parisuhde kuten kaikki muutkin suhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, eikä kumpikaan voi toista määrätä. Joten ei voi käyttää valtaa kun sitä ei ole alunperinkään kumppaniin. Jos pihtaat toinen voi ihan omasta tahtodostaan mennä vieraisiin. Toki pihtaaja voi esittää epäluottamuksen, mutta ei silti omaa mitään valtaa. Pihtaaja ottaa itse tietoisen riskin.
Mutta tämä toimii toiseenkin suuntaan. Kun kumppani tai kumppanin seksihaluja ei voi määrätä jää ainoaksi vaihtoehdoksi saada kumppani haluamaan seksiä omasta tahdostaan. Tämän näyttää moni seksiä vonkaava unohtavan.
Päinvastoin. Tuo on se mitä jatkuvasti hoetaan. Haluttomankin pitää ottaa vastuu parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Tuo on se mitä jatkuvasti hoetaan. Haluttoman
Kerro tuo myös mun miehelle. Saisitko myös sillä seisomaan samalla, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvas
Kerro tuo myös mun miehelle. Saisitko myös sillä seisomaan samalla, kiitos.
Miksi sillä pitäis seistä? On muunlaistaki seksiä. Samalla tapaa halunton nainen voi antaa voi antaa käsin ja suulla miehelle kuin miehes sulle. Tai alat hurjaksi ja naputat strapilla miestä kunnes sillä seisoo
Onko nyt oikeasti kyse pihtaamisesta vai onko hän yksinkertaisesti haluton?
Pihtaaminen vallankäytönvälineenä on väärin ja ihmettelen miksi olisit moisen naisen kanssa.
Haluttomuudelle taas ei hirveästi mahda, varsinkaan sinä et sille mahda. Taas kannattaa miettiä haluatko siitä huolimatta olla kyseisessä suhteessa, tai olisiko muut järjestelyt mahdollisia missä pääsisit luvan kanssa paneskelemaan muita.