JUURI NYT: Teollisuusliitto on antanut lakkovaroituksen!
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkoilu näinä aikoina pelaa suoraan Kremlin lapaan.
Epäisänmaallista sakkia.
Täytyy kysyä, että miksi on tarve lakoille. Ei kukaan hyvikseen lakkoile.
Tarve syntyy siitä, että talouskasvu on alkamassa eikä se sovi kommareille.
Hallitus on tehnyt kaikkensa heikentääkseen työntekijän asemaa. Toimii täysin työnantajan käsikassarana. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Kolme lausetta, jotka opeteltu ulkoa jonkin ay-rähjääjän liirumlaarumista. Selkeämpää wt-geeni -mainosta ei liene olemassa. "käsikassara, niin metsä vastaa, ee koo työntekijöiden selkänahasta.." vttu teidän ei tarvitsisi aina olla muille kateellisia ja olla niin surkei
Tottahan tuo on. EK sai miltei kaikki toiveensa hallitusohjelmaan.
Täysin vastuutonta touhua on ollut Suomessa jo noin 17 vuotta. Sipilä on ainoa, joka sai talouden tasapainoon, mutta kaikki muut ovat sen polkeneet suohon. Äänestäjät ja päättäjämme eivät hyväksy ja tunnusta sitä, että joku on ollutkin kykenevä ja osaava. Mulle mulle ja minä minä on kaikista tärkeintä, vaikka valtio on konkurssissa. Mitä tämä kertoo meistä suomalaisista verrattuna muihin pohjoismaalaisiin? Eikö yhtään edes hävetä?
Vasen laita ja ammattiyhdistysliike yhteen liittymä osoittaa koko maan tilanteesta täydellistä välinpitämättömyyttä ja vastuuttomuutta. Mitään jatkuvuutta ja ylisukupolvisuutta ei synny eikä ole syntynyt, kun oikeisto- ja vasemmistohallitukset vuorottelevat - ylös alas. Sen osoittaa kristallinkirkkaasti viimeiset 17 vuotta, jolloin ei ole yhtään talouskasvua.
Ahneus ja vallanhimo on tehnyt suomalaisista maailman onnellisimmat. Kaikki nyt ja heti. Kuinka pitkään tätä kestää? Ei ole herätty vieläkään, vaikka varoituksia ja vaatimuksia tulee EU:sta vähän väliä.
Ei auta, vaikka duunarit pääsevät valtaan. Heillä ei ole yhtään keinoa, jolla maan talous kammettaisiin suosta. Päinvastoin. Voi vain kummeksua, kuinka sinne eduskuntaan pyritään valtaa käyttämään, kun ei kyvyt riitä edes välttämättömään. Vasen laita ei menestyisi, ellei heillä olisi omaa lakoilla kiristävää ja lakkoilevaa koneistoaan.
Suomessa on unohdettu mikä on kansanedustajan, päättäjän päätehtävä. Se on hoitaa asiat maan ja kansan parhaaksi - Ei ajaa yksittäisten puolueiden ja kansalaisten etuja. Millainen kansanedustuslaitos meillä oikein onkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkani vuonna 2011 oli 1850 € /kk. Nyt se on 6175 €/kk. Lakkoilemalla se ei nouse, ihan jotain muuta on vaadittu. En kuulu liittoon enkä muihinkaan nallepuh-kerhoihin.
Samasta tehtävästä?
Oletko nyt ihan tosissasi? Laiskat pysyvät samassa työssä ja lakkoilevat kun eivät muuta osaa, tämä oli vähän niin kuin pointti tässä. Unohdin että nyt ei ole kovin fiksua porukkaa lukemassa kun lakkoillaan ja öyhötetään. Sori!
Laiskat pysyy samassa työssä? No nyt on kyllä omituinen ajatusmaailma, kun ei sekään enää kelpaa, että on pitkäaikaisessa vakituisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
No niin. Katsoin juuri, että mitä palkkaa minun tulisi saada jotta se vastaisi vuoden 2010 tasoa. JOtain 2500e/kk. Saan nyt 2350 ja työtehtäväni hirmuisesti vaativammat. En tosin ole samassa firmassa mutta paikassa jossa pääjohtaja vetäisee miljoonatulot vuodessa.
Ei hänelle tyhjästä miljoonatuloja anneta. Hän on ollut tiukkana työntekijöiden palkkojen kanssa, että itselle riittäisi enemmän. Niin se menee.
Työntekijöiden palkat ovat pois johtajien ja sijoittajien tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkkani vuonna 2011 oli 1850 € /kk. Nyt se on 6175 €/kk. Lakkoilemalla se ei nouse, ihan jotain muuta on vaadittu. En kuulu liittoon enkä muihinkaan nallepuh-kerhoihin.
Aika sama stoori täällä. Aloitin kaupassa v. 2003 harjoittelijan tuntipalkalla 7,43e/h.
Nyt kuitenkin tuloni ovat jotain ihan muuta, kokonaisansiot n.150k vuodessa, osan nostan omasta firmasta ja osa palkkatyötä.
Jos olisin ollut hankala ihminen ja jäänyt kierimään itsesääliini, olisin varmaan edelleen harjoittelijana tai ehkä olisin jo ylentynyt työttömäksi. Sen sijaan olen ollut aktiivinen ja kehitysmielinen tekijä ja tehnyt todella ahkerasti duunia silloinkin kun "sitä ei ollut". Ja se todellakin kannatti!
Se onkin jännä että tällä palstalla on niin paljon miljonäärejä
Eipä ihme että itse et ole jos et osaa tuon vertaa laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta tehtävästä?
Oletko nyt ihan tosissasi? Laiskat pysyvät samassa työssä ja lakkoilevat kun eivät muuta osaa, tämä oli vähän niin kuin pointti tässä. Unohdin että nyt ei ole kovin fiksua porukkaa lukemassa kun lakkoillaan ja öyhötetään. Sori!
Laiskat pysyy samassa työssä? No nyt on kyllä omituinen ajatusmaailma, kun ei sekään enää kelpaa, että on pitkäaikaisessa vakituisessa työssä.
Ei, vaan jos et ole palkkaan tyytyväinen niin tee jotain asialle. Lakkoilu ei ole jonkin tekemistä. Mutta kyllähän sinä sen tiesit, piti vaan päästä märisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta tehtävästä?
Ei, vaan jos et ole palkkaan tyytyväinen niin tee jotain asialle. Lakkoilu ei ole
Vaihtoehdot on siis irtisanoutua tai jatkaa samassa työssä ilman palkankorotuksia. Kun ei sitä palkankorotusta jokaisessa työssä ihan vaan pomon kanssa neuvottelemalla saa. Olen saanut 1e työkohtaisen lisän, siinä kaikki. Ainoastaan TESsik ansiost on palkat nousseet vuosien myötä, viimeksi viime keväällä.
Tässä tilanteessa pitäisi olla tyytyväinen kun on edes töitä, niin lakkoilut vähän hmmmmm.
"Vaihtoehdot on siis irtisanoutua tai jatkaa samassa työssä ilman palkankorotuksia. Kun ei sitä palkankorotusta jokaisessa työssä ihan vaan pomon kanssa neuvottelemalla saa. Olen saanut 1e työkohtaisen lisän, siinä kaikki. Ainoastaan TESsik ansiost on palkat nousseet vuosien myötä, viimeksi viime keväällä. "
Niin, eli miksi jatkaisit työssä mistä ei makseta riittävästi? Sitten vaan hakemusta tulille ja korkeampi palkkavaade. Itse sain kerran melkein tonnin korotuksen sillä kun kysyin lähdenkö vai nostatteko palkkaa.
Kyllä duunarikin ymmärtää jos firmalla menee hyvin tai huonosti- Jos myös kaikkien th & tt palkkaus joustaisi ylös tai alas tuloksen mukaan 99% porukoista pitäisi järjestelmää oikeudenmukaisena. Eikö ? No miksi ei tehdä niin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäisänmaallista sakkia.
SAKn johtajilla on henkilökohtainen sota käynnissä ja työntekijät ovat siinä pelkkiä pelinappuloita. Teknologiateollisuuden mukaan tästä päädytään suoraan YT-neuvotteluihin
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin suuremmat tukirahat ei varmaan kokkarien "Ruotsin malliin" yllättäen kelpaakaan.
Ruotsissa päivärahaa maksetaan 300 päivää,pitäisikö ottaa käyttöön?Täällä voi maata työmarkkinatuella vaikka vuosikymmeniä jos ei työt kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sama stoori täällä. Aloitin kaupassa v. 2003 harjoittelijan tuntipalkalla 7,43e/h.
Nyt kuitenkin tuloni ovat jotain ihan muuta, kokonaisansiot n.150k vuodessa, osan nostan omasta firmasta ja osa palkkatyötä.
Jos olisin ollut hankala ihminen ja jäänyt kierimään itsesääliini, olisin varmaan edelleen harjoittelijana tai ehkä olisin jo ylentynyt työttömäksi. Sen sijaan olen ollut aktiivinen ja kehitysmielinen tekijä ja tehnyt todella ahkerasti duunia silloinkin kun "sitä ei ollut". Ja se todellakin kannatti!
Siellä kaupassako? Teit pimeitä töitä, kun "ei ollut duunia"?
Punamädättäjät eivät ole tehneet koskaan mitään hyväkseni, enkä minä niiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin suuremmat tukirahat ei varmaan kokkarien "Ruotsin malliin" yllättäen kelpaakaan.
Ruotsissa päivärahaa maksetaan 300 päivää,pitäisikö ottaa käyttöön?Täällä voi maata työmarkkinatuella vaikka vuosikymmeniä jos ei työt kiinnosta.
Potkulaki tulee keväällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäisänmaallista sakkia.
Tarve syntyy siitä, että talouskasvu on alkamassa eikä se sovi kommareille.
Se talouskasvu on alaspäin menossa ja kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Punamädättäjät eivät ole tehneet koskaan mitään hyväkseni, enkä minä niiden.
Oletkin työtön rotta. Et mitään ansaitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäisänmaallista sakkia.
Täysin kohtuuton korotusvaatimus.
-eri
Hallitusohjelma on kohtuuton. Kaikki EK:n vaatimukset ovat siellä. Nyt SAK kostaa.
Mikä SAK on kostamaan hallitukselle?
Joo, jos lakkoillaan niin seuraavaksi alkaa yt-kierros ja kuka kärsii vai se tavallinen duunari. Ei noiden ay-pomojen tuhansien eurojen palkat mihinkään häviä joten voivat huoletta kyykyttää duunareita olemalla muka niiden asialla. Palkankorotukset on oikeutettuja mutta kohtuus kaikessa. Jos firmalla menee hyvin. Mutta kun paikallisesti ei saa sopia niin moni firma joutuu konkurssiuhan alle isojen palkankorotusten kanssa ja työntekijöitä on vähennettävä.
Kolme lausetta, jotka opeteltu ulkoa jonkin ay-rähjääjän liirumlaarumista. Selkeämpää wt-geeni -mainosta ei liene olemassa. "käsikassara, niin metsä vastaa, ee koo työntekijöiden selkänahasta.." vttu teidän ei tarvitsisi aina olla muille kateellisia ja olla niin surkeita, jos alkaisitte vain katsomaan peiliin ja keskittymään itse olemaan vastuussa elämästänne. Tämäkin lakkopelleily jälleen ay-liittojen kuolinhuutoilua. Lähinnä pelkästään vahingollista kaikille tässä maassa, erit. teille, jotka aina uhoatte jotain tyhmää joka paikassa. Jos ay-liitot pyrkisivät pitkäjänteiseen hyötymaksimointiin, tällainen 3-vuotiaan kaltainen kaikkimulletaijdnfnsgkl-tyyli ei olisi vaihtoehtona. Niin mikäköhän heillä onkaan motiivi tämän taustalla.