Voiko olettaa, että opiskelija pärjää noin 80E:lla viikko?
Tällä rahalla pitää siis ostaa ruoka, hygieniatarvikkeet, lääkkeet (burana) ja pesuaineet.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Minulla työssäkäyvänä sinkkuna menee suunnilleen 80-100 euroa kuukaudessa noihin, ja siinä on jo mukana yksi kallis lääke. Eli jos opiskelija ei pärjää, niin sitten on jotain pielessä.
Harva pärjännee nykyhinnoilla niin, että ruokaan ja päivittäistavaroihin kuluu vain 20-25 € viikossa. Mielestäni kolmisen euroa ruokaan päivässä on todella vähän, kun opiskelijaravintolan lounaskin maksaa suunnilleen sen verran. Tietysti luennoille voi kuljettaa eväitä, ja tarkkaan budjetoimalla saa kehiteltyä edullisia aterioita.
Minä pärjään aika hyvin 100 €/viikko. Olen toki työssäkäyvä niin se ei ole niin tarkkaa, mutta satasella pärjää. Luultavasti tuo opiskelija on pienempi kuin minä (194/108) ja syö vähemmän.
Meillä pärjää 2 aikuistakin tuolla rahalla!
Ja syömme kotona 2 lämmintä ateriaa joka päivä + aamu- ja iltapalan ja usein su ruokavieraita vielä.
Vierailija kirjoitti:
Työssä käyväkin pärjää, miksi ei sitten opiskelija, monilla kuitenkin ilmainen ruoka koulussa.
Ei se ole ilmaista, ja itsellä ainakaan ei ole koulua joka päivä oppilaitoksella. Voisihan sinne toki syömään mennä silloinkin, mutta matkat on aika pitkät.
Kyllä sillä hengissä pysyy. Onko elämä kivaa, hyvin paljon yksilöstä ja hänen luovuudestaan kiinni
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä sitten syö?
Makaroonia, riisiä ja jauhelihaa?
Puuroa?
Siis meinaat, että yli kymmenellä eurolla ruokarahaa per päivä ei raha riitä muuhun kuin lautaselliseen itse keitettyä puuroa kotona? 320 € kuussa yhdelle hengelle pelkkää ruokaan on reilu budjetti (pariskunnalle sama olisi 640 €/kk, nelihenkiselle perheelle sama olisi 1280 €/kk). Nämä ovat normaaleja työssäkäyvän keskituloisen ihmisen ruokabudjetteja, eivät mitään äärimmäistä köyhäilyä ja nälkiintymistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pärjään aika hyvin 100 €/viikko. Olen toki työssäkäyvä niin se ei ole niin tarkkaa, mutta satasella pärjää. Luultavasti tuo opiskelija on pienempi kuin minä (194/108) ja syö vähemmän.
Tällä opiskelijalla tuo oli budjetti per VIIKKO, ei per kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Ei pärjää,siksi avustankin 200 e kuukaudessa opiskelijaani,luomu on kallista.
Aika halpa tunti hinta sillä jos 200€ kuussa vaan annat..
Oon työtön ja mulla on viikkobudjetti 100€ . Jos ei tupakoisi ja joisi kerran viikossa niin sitten pärjää, muutenkin pärjää mutta tiukkaa tekee. Olen juuri lopettamassa tupakoinnin.
80E pärjää oikein hyvin. Varmasti löydät rikkaan miehen.
Vierailija kirjoitti:
autoni pärjää 95E:lla
Mun pärjää 85 :llä
No ei pärjää ja ne jotka väittävät että tuo on työssäkäyvän viikkobudjetti niin ei todellakaan ole.
Käyttävät paljon enemmän rahaa. Huomaisi sitten kun oikeasti olisi tuo käyttöraha että hups ei se nyt ihan riittänytkään.
Hyvin pärjää. Ei kai nyt joka viikko hygieniatuotteita ostella? Sahamppoot ja muut kestää suunnilleen kuukauden. Tarjouksesta ja poistoeristä löytyy hyviä tuotteita. Ruokaankin raha riittää keposesti vähän näkee vaivaa kun itse valmistaa. Wolttaamiseen ei kai rahan pidäkään riittää?
Ei. Toimeentulotuen perusosakin, joka useimmilla ei riitä elämiseen, on paljon suurempi. Ihmisen pitää ostaa myös vaatteita, kenkiä, liikkumiseen menee rahaa, terveydenhoitoon, opiskelutarvikkeisiin, kaikkeen.