Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kaikki auttamaan vähävaraisia

Vierailija
18.11.2024 |

Että jouluna saisivat hyvän mielen. Me pienituloisetkin voimme ostaa yksi tai kaksi kassia jouluruokia. Monet joulut lapsuudessa pelasti se, kun joku toi jouluruokaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarjoan mieluummin työtä kuin suoraa rahaa. Useana vuonna joulun siivoushommiin jo työllistänyt maahanmuuttajia ja nyt varmaan sama homma. 

Vierailija
22/25 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle saa laittaa rahaa ja ruokaa. Kahdelta kuukaudelta hylätty tt-tuki hakemus. Säästöt on käytetty ja koko säästötili on lopetettu turhana. Hermot on ihan riekaleina. Siksi myös päihteet kelpaa lahjoituksina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana sinkkuna olin täysin näkymätön jouluna. Mut vaan unohdettiin. En taatusti ala auttamaan perheellisiä ja yksineläviä olen joskus auttanut kuskaamalla ennen joulua ruokaa.

Vierailija
24/25 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ammattivalittaja, ei enää köyhä

Olenhan mä köyhä, ainakin pienituloinen, mutta voi sitä edes vähän auttaa.

Köyhä auttaa vähävaraisia? Eikö vähävaraisten pikemminkin pitäisi auttaa köyhiä?

Vai kansaneläkettä saava voi auttaa työtöntä (eihän sitä kaikki edes työttömiksi kelpaa terveytensä takia )

Vierailija
25/25 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulehden jutussa 1.9. oli ruokajonosta juttua, joka toi minulle mieleen sen, että tukeeko siinä käytännössä joidenkin henkilöiden päihteiden käyttöä, jos lahjoittaa rahaa ruoka-apuun.

Eli https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000010654296.html

"Ilman tätä kassia hän lainaisi ruokaan rahaa sukulaisiltaan. Ruuat, kaljat, tupakka. Kaikkiin niihin lainaan rahaa ja maksan sitten seuraavilla rahoilla takaisin. Oravanpyörä pyörii enkä pääse ikinä omilleni, paitsi jos lopetan juomisen tai tupakanpolton. Mutta ei se ole niin helppoa. Olen nuorena ottanut pikavippejä ja menettänyt luottotietoni ja kärsin siitä nyt, mutta minkäs teet."

Ajatuksesi on täysin aiheellisia. Itse olen kuitenkin pidemmälle ajateltuani tullut siihen tulokseen, että moni löytäisi kuitenkin jostain rahat ensin päihteisiin ja sitten ruokaan. Jos ei laillisesti niin laittomasti. Parempi että tällaiset ihmiset seisoo leipäjonossa kuin ryöstelee mummoja tai varastaa kaupasta ruokaa.