Nyt kaikki auttamaan vähävaraisia
Että jouluna saisivat hyvän mielen. Me pienituloisetkin voimme ostaa yksi tai kaksi kassia jouluruokia. Monet joulut lapsuudessa pelasti se, kun joku toi jouluruokaa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
t. Ammattivalittaja, ei enää köyhä
Olenhan mä köyhä, ainakin pienituloinen, mutta voi sitä edes vähän auttaa.
Henkilön tuloveroilla voisi maksaa jonkinseuraavista:
20 tehohoitovuorokautta yhdelle henkilölle
7 perusopetuspaikkaa vuodeksi
8 metriä rakennettua moottoritietä
- tämä olkoon minun panokseni yhteiskunnan eli muiden ihmisten hyväksi.
Joulutuhlaus ei ole pakollista, en todellakaan "auta" mässäilemään.
Saa tosi tiukilla olla jos ei joululaatikoita ole varaa tehdä
Olen jo toistakymmentä vuotta auttanutkin, mutta viime ja tänä jouluna autan vain tuttuja. Valitettavaa, mutta ystävissänikin on nyt niitä, jotka taiteilevat sen kanssa, ostavatko ruokaa vai lääkärin määräämät lääkkeet. Ystäväperhettäni autan tänä vuonna siten, että maksan perheen miehen hammasremontin (julkisella tosin, mutta maksaa silti noin 1600 €), perheen täysi-ikäiselle, mutta vielä kotona asuvalle pojalle silmälasit sekä koko perhelle (mukaanlukien jo omillaan asuva opiskelijatytär avomiehineen) tilaan Cittarista joulun ruuat kaikkine herkkuineen. Tuntemattomien avustuksiin en enää osallistu.
Näin, en kadu yhtäkään 20-euroista joita joulun aikaan lahjoitettu joulun lapsi ja muihin. Aina puhutaan menevät järjestelykuluihin on ainakin osan täytynyt hyödyttää köyhien maiden perheitä. Tietenkin olisi hienoa jos he sanoisivat jonain päivänä, nyt me pärjätään omillamme.
Siunattu myös kotimaan apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä auttaa vähävaraisia? Eikö vähävaraisten pikemminkin pitäisi auttaa köyhiä?
ei tulis mieleenkään auttaa loisia jouluna eikä muulloinkaan. Maksan ihan tarpeeksi veroja pienestä palkastani ja kaiken palkkani käytän vain itseeni. En itsekään edes vietä joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä auttaa vähävaraisia? Eikö vähävaraisten pikemminkin pitäisi auttaa köyhiä?
Miksi ei saisi pienituloisena auttaa muita? Kyllä mä pari kassia jouluruokia voin ostaa. Muistan omasta lapsuudestani kuinka tarpeen ne olivat.
No kerropa kenelle sä ne ruokakassit ostat.
Vierailija kirjoitti:
No kerropa kenelle sä ne ruokakassit ostat.
Miksi se pitäisi kertoa? Täällä on sellainen auttajaryhmä jonka kautta ne menee avun tarvitsijoille.
Sun kaikki rahathan meni tekohampaisiin eikä edes riittäneet. Kenen rahoilla sä ruokalahjoituksia teet? (Retorinen kysymys, don't worry.)
Vierailija kirjoitti:
Sun kaikki rahathan meni tekohampaisiin eikä edes riittäneet. Kenen rahoilla sä ruokalahjoituksia teet? (Retorinen kysymys, don't worry.)
Ihan omillani.
Vierailija kirjoitti:
ei tulis mieleenkään auttaa loisia jouluna eikä muulloinkaan. Maksan ihan tarpeeksi veroja pienestä palkastani ja kaiken palkkani käytän vain itseeni. En itsekään edes vietä joulua.
Sä kuulostat siltä että olet jäänyt elämässäsi jostain tärkeästä paitsi.
Ei kiinnosta. Köyhät ei osaa kuin valittaa jos ei saa parasta pöytään.
Pitää katsoa miten voisin osallistua. Kyllä aionkin jotenkin, ehkä ruokakassiin rahaa srk:lle. Osallistuuko srk muuten omasta rahoituksestaan käsin näihin lahjoituksiin mitenkään, vai kerätäänkö kaikki vapaaehtoisilta?
Aamulehden jutussa 1.9. oli ruokajonosta juttua, joka toi minulle mieleen sen, että tukeeko siinä käytännössä joidenkin henkilöiden päihteiden käyttöä, jos lahjoittaa rahaa ruoka-apuun.
Eli https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000010654296.html
"Ilman tätä kassia hän lainaisi ruokaan rahaa sukulaisiltaan. Ruuat, kaljat, tupakka. Kaikkiin niihin lainaan rahaa ja maksan sitten seuraavilla rahoilla takaisin. Oravanpyörä pyörii enkä pääse ikinä omilleni, paitsi jos lopetan juomisen tai tupakanpolton. Mutta ei se ole niin helppoa. Olen nuorena ottanut pikavippejä ja menettänyt luottotietoni ja kärsin siitä nyt, mutta minkäs teet."
Vierailija kirjoitti:
Aamulehden jutussa 1.9. oli ruokajonosta juttua, joka toi minulle mieleen sen, että tukeeko siinä käytännössä joidenkin henkilöiden päihteiden käyttöä, jos lahjoittaa rahaa ruoka-apuun.
"Ilman tätä kassia hän lainaisi ruokaan rahaa sukulaisiltaan. Ruuat, kaljat, tupakka. Kaikkiin niihin lainaan rahaa ja maksan sitten seuraavilla rahoilla takaisin. Oravanpyörä pyörii enkä pääse ikinä omilleni, paitsi jos lopetan juomisen tai tupakanpolton. Mutta ei se ole niin helppoa. Olen nuorena ottanut pikavippejä ja menettänyt luottotietoni ja kärsin siitä nyt, mutta minkäs teet."
Meillä oli molemmat vanhemmat absolutisteja, eivätkä polttaneet tupakkaa. Eli ei kaikki tuhlaa päihteisiin.ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näitäkin on. Kumpa jostain voisi varmistua, että tuki menee aidoille hädänalaisille.