*^*ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to vko8)*^*
Kommentit (48)
toivotellaan täältä.
Ihan hurjaa että tälläsellä pakkasella tapahtuu tuollainen vahinko. Toivottavasti olette siellä Vantaalla kuitenkin hyvin pärjänneet. Illalla jo mietin teitä Vantaan eloisia että toivottavasti saavat pian lämmöt päälle.
Nyt muskariin...
t. Hanhikki ja tyttö
Enpä ole hetkiinsä kerinny kirjottelemaan kun on ollu esikoisen synttärihumua ja yövieraita yms. yms. Nyt vähän taas hetkeksi helpottaa. Lueskelin pikaisesti eilisen pinon ja hirveesti on kaikkien vauvat kehittyneet!
Meilläkin jo kääntyillään koko ajan puolelta toiselle ja liikutaan akselin ympäri sekä eteen ja taakse jollakin keinoin aina vähäsen. Tahto on kova, irti ei tarrata ja loukkaannutaan jos vaikka märäksi imeskelty lehti otetaan pois kädestä. Nyt on harmillista kun on tommoset pakkaset niin noi unet vähän häiriintyy. Mutta eiköhän ne kai viikonlopuks taas hellitä.
Kakkajutuista - meidän perhe taitaa olla oikeen expertti tossa panttauksesssa. Meillä vauvakakkaamattomuuteen on auttanu luumumehu, apteekista saa. Pakastaa vaikka palasiksi niin ei mene koko mehu hukkaan. Kerralla riittää ihan semmonen puoli desiä niin johan kulkee! Esikoinen ei kanssa halua kakata, panttaa ihan viimeiseen asti. Pappa sitte sanoi että pitää hyppiä niin kakka tulee paremmin. Meillä tämä toimi psykologisena juttuna, hypitään aina kakalle niin johan tulee kakka helposti. Kannattaa kokeilla!
Nyt kuuluu huuto, gottago
Papuna
Kauhulla ajattelen jo tulevaa Suomen visiittiämme, kuinka pärjäämme moisissa pakkasissa?Hrrrrrr.....
Eilen seikkailimme metrolla keskustaan ja vietimme city päivän. Poika jaksoi nukkua ultrakevyissä matkarattaissa hyvin päikkäreitä ja mamma sai rauhassa shopata :) Uskomatonta kuinka täällä on ihmiset ystävällisiä lastenrattaiden kanssa liikkuville.Joka paikkassa tuli joku kysymään heti että tarvitko apua rattaiden kanssa ja kantoapua sai heti. Muutenkin tuntuu että täällä suvaitaan lapsia paremmin eikä ravintoloissakaan nyrpistellä vaan tehdään tilaa rattaille ja tuntemattomat tulevat lepertelemään vauvalle, mikä on mukavaa. Toki suurkaupungissa on kaikennäköistä ja joskus saa olla extra varovainen mutta eilinen oli kyllä loistava päivä. Ostimme sushia mukaan ja istuimme puistossa syömässä, lämpöä riittää noin 14 astetta ja puut jo kukkii.
Shoppailukin olisi kivaa jos kaikki ei vaan olisi niin järkyttävän kallista....
Tänään on vuorossa vauvahieronta ja neuvolassa painontarkkailu käynti. poika kun pulauttelee edelleen ja ehkä siksi on ruvennut ryppyilemään ruuan suhteen, hoikka kun on aina ollut niin toivoisi että ruokaa rupeaisi uppoamaan ja pysymään sisällä :( Mammalle kyllä taas toi painontarkkailu olisi hyvästä juuri päinvastaisesta syystä.....ne viimeiset 5 kiloa kun ei irtoa vaikka mitä tekisi.
Loistavaa päivää kaikille sinne!
Kipeinä ollaan oltu, pikku-ukolla on " pissatauti" . Ilmeisesti ihan rakkotason tulehdus koska ei ole kuumetta. No, päivällä saadaan crp:n tulos ja loppuviikosta bakteerin " laatu" , lääkitys on jo aloitettu. Siitä siis johtui meidän rikkonaiset yöt ja huonosti maistuvat sapuskat...Iloinen poika muuten, naama näkkärillä koko ajan ja blaablaablaata saadaan kovasti kuunnella.
Ryöminnän vauhti vaan kiihtyy kun näkee lattialla kaukosäätimen, puhelimen, lehden, kirjan, isoveikan autoja jne...Omat lelut ei kiinnosta niinkään. Kovasti on kahdessa viikossa tullut vauhtia, homman kun hoksas niin paikallaan ei olla kestetty. Ja se vaippojen vaihto, kääks, olen ihan vakavissani harkinnut jo housuvaippoja. Niin tuskaa se on meille molemmille :) Käytttääkö kukaan vielä housuvaippoja??
Vieteri: mulla olisi autokuume, tuon Golfin repsikkana on aika pirun ahdasta istua...Isäntä ei taida tällä hetkellä kuumeilla, kuulemma ei olis varaa vaihtaa. Joojoo...Tourania ollaan kyllä katseltu, ei vielä olla edes koeajolle päästy. Kuulemma ei mene kauaa kun saadaan pienempikin herra laittaa kasvot menosuuntaan, saa nähdä, kyllä siihenkin on vähintään se puoli vuotta. Lähde sitten johonkin kesälomareissulle :( Emäntä puuduksissa jo puolentunnin ajon jälkeen...Eilen ehdotin isännälle repsikassa istuntaa, käski vaan laittaa jalkoja levälleen.
t. kaksi viimeistä yötä jo 23.30-6.30 ilman heräämisiä nukkunut Muumu ja pojat (hurraa..)
Yö oli meillä huonoin koko Eelin elämän aikana, aivan pylleröyö suorastaan. Minä sitten olen sen mukaisella tuulella noin neljän tunnin yöunien jälkeen (menin kyllä myöhään nukkumaan, joten syy siinäkin). Olitte Ope, Jamssa, Air ja muut valvovat kyllä mielessä viime yönä. En ymmärrä, miten jaksatte, minä kun olen se persiiseen amuuttu karhu yhden huonon yön jälkeen -huono äiti-syndrooma iskee..
Nyt sitten mietin, että voiko oikeesti olla, että mun on tuo pikkunasu siirrettävä omaan huoneeseen? Nimittäin 20-1 nukkui kuin unelma, kerran vaihdoin pojan toiselle kyljelle. Sitten minä kömmin nukkumaan ja avot, 1-2 välisen ajan poika nukkui tissi suussa äheltäen ja karjuen aina kun tissi lipsahti pois. Kahdelta sanoin miehelle, että nyt vaununkoppa kehiin, jolloin mies totesi, että märkä on koko poika alakropasta. Siinä vaipanvaihtokarjunnassa sitten, kun ei saanut lussuttaa tissiä, heräsi keskarikin ja niin meitä sitten kohkasi täällä neljä väsynyttä ja kärttyistä. Toinen koirista juoksi innoissaan pitkin kämppää kuten aamuisin, kun herätään. MRR. Keskari saatiin taintumaan riippumattoon, kun meillä ei enää ole sitä megaleveää perhepetiä, jossa olisi saanu olla ja omaan sänkyyn ei suostunut jäämään. Eeli hiljeni tissillä ja jatkoi samaa kevyttä unta käyttäen mua tuttinaan vaan. Minä vaan valvoin ja odotin, milloin saan pojan siirtää omaan petiin, mutta ei onnistunut. Vieressä ei suostunut hetkeäkään olemaan ilman tissiä enkä uskaltanut enää yhttän antaa karjaista, ettei kämppä herää. Neljältä hain vesipullon ja poika narskutti oikein antaumuksella hampaitaan siihen. Päättelin sitten, että josko hampaat vaivaa ja mies lähtikin hakemaan panadolia. Neljästä aamukasiin olen sitten nukkunut sanan varsinaisessa merkityksessä. Aamulla kun herättiin, Eelilläkin oli ihan silmäpussit öisistä kyynelistä ilmeisesti. Tai valvomisesta tai jostain. Hampaanalkuja ei kuitenkaan ollut näkyvissä, joten taitaa vaan olla tapatissittelyä.
No jopa oli tarkka selostus. Jäikö jollain jotain kysyttävää? Aamulla kun äidilleni kerroin puhelimessa hulinoista, hän lohdutti, että vähällähän me ollaan päästy, kun niillä ja niillä on niin ja näin. No juu, oma vlaittaminen tuntuu niin turhalta, kun meidän joukossa on puoli vuotta valvonneita, mutta pakko vaan purkaa jonnekin muualle kuin noihin tenaviin, jotka taas odottavat pääsyä eväsretkelle. Kai se on kaivettava liina kaapista ja laitettava lounaat iloisin mielin tarjolle.
Vieterilläkö se oli uhmaikäinen vauhdissa? Juuri tollasta meilläkin on pahimpina uhmavaiheina ja pukeminen kaikista vaikeinta. Me ollaan vaan otettu linja, että vastustelusta ja painista huolimatta pukemiset ja muut välttämättömät tehdään. Jos vaan on aikaa niin lapsen voi antaa itse tehdä niin paljon kuin vaan osaa ja siinä ohimennen vähän auttaa. Meidän keskari on niin minuitte, että saa paljon hyvää mieltä, kun kuvittelee itse tehneensä kaiken, viakka oikeasti olisi vähän autettu.
Nyt on mentävä, onneksi on luxushyvää kahvia kaapissa, jonka voimalla jaksaa taas rullata =)
Olipa taas pikaseen, kutne otsikossa lupasin...
Pumpuli- ärripurri
1 kätisenä täällä,mutta joo toi oli ihme juttu,meillä ei onneksi koti viilentyny,koska muuteskaa ei oo patterit päällä ku on kuuma täällä :S
yö oli taas 0 tutitusta ja koklasin tota 2h ja ekoille päikyille niin johan likka nukku 1,5h :O
tänään en tiiä viittiikö pihalle laittaa ku pakkanen aika napakka!
palaan myöh.. vaikee naputella..
Moikka meiltäkin!
Poju pääsi viikonloppuna kiinteiden makuun, kun vietettiin puolivuotisjuhlia. Mutta kiinteät ovat YÄK! Peruna äidinmaidolla höystettynä ei ole saanut suurta suosiota, eikä näytä paremmin uppoavan peruna-porkkanakaan. Syljeskelee vaan kaiken pitkin naamaa ja lähiympäristöä. No, kaikki uusi vaatii kai totuttelua. Entistä ahnaammin tuntuu kaveri olevan tissillä, kun maito on *niin hyvää* lusikkaruokiin verrattuna! Ja kai sitä kuluukin, kun vähän jo pääsee itsekin liikkeelle, ei kunnolla ryömi kuitenkaan vielä.
Oletteko kiinteiden harjoitteluvaiheessa tarjonneet kiinteitä kerran päivässä vai useammin? Mietin täällä, että pitäisikö tihentää maistelua, vai viekö se tottuminen vaan kuitenkin oman aikansa. Kun aloitettiin vasta 6 kk iässä, niin pitäisi kai aika nopsaan päästä kuitenkin jo lihaan ja viljoihinkin asti. Toistaiseksi näyttää siltä, että yhdestä perunasta riittää pojalle pariksi viikoksi syötävää ja syljettävää...
Meillä on menossa myös päiväunirytmien muutos, poju yrittää pärjätä kaksilla unilla, vaikka illasta tekeekin sitten tiukkaa jaksamisen kanssa. Yöllä nukkuu sitten sitäkin sikeämmin - harvoin herää enää kertaakaan yöllä. Nautin täällä joka hetkestä, kun en usko, että tämä lopulliseksi jää kuitenkaan, vaikka koko helmikuun onkin jo jatkunut.
Aurinkoisia päiviä kaikille!
t. Picapica, joka lähtee kahlaamaan edellisiä pinoja, jos vielä näiden unien aikana ehtii
Pojalla siis ei olekaan pissatulehdusta. Crp oli 8 (normaali?) eikä pissassakaan ollut mitään. Aika outoa kun tuo edellisen päivän testin mukaan oli selkeä tulehdus. No, parempi näin päin. Lääke jätetään samantien pois.
Meillä myös tuo 2 h ja unille, aika kellontarkka äijä on...Joskus iltaisin menee sitten jopa 3 h hereillä ennen nukkumaan menoa.
No, me lähdetään ulos kun pakkasta on vain 14 astetta... :)
Heissulivei!
Pumpuli sie olet sitte HAUSKA! Viitaten tuohon naapurit valittaa :D
Eria
taas on ollut kaikkea hässäkkää niin paljon, ettei ole ehtinyt pinoutumaan. Nyt jaan Pumpulin kanssa saman fiiliksen, olen kuin nukkuneen rukous ja kun ei jaksa muuta tehdä, niin sitten notkun täällä netissä. Tyttö siis päiväunilla.
Meillä oli Pumpuli viime yö ihan samanlainen, siihen asti, että minä ja mies mentiin nukkumaan, tyttökin nukkui kuin unelma, mutta sen jälkeen ei sitten ollenkaan. Tutti ei kelpaa, maito ei kelpaa, huutaa vaan. Vieressä nukkui sitten tunnin pätkissä. Hampaita kai tekee, mutta mitään ei näy. Mä olen kanssa tuota omaan huoneeseen siirtämistä miettinyt jo useamman viikon, koska tää kuvio on kyllä ihan joka iltainen, että kahdeksasta siihen asti, että me mennään nukkumaan, nukkuu tosi hyvin. Mutta joka ilta herää siihen, kun makuuhuoneeseen tulee ääniä, välillä riittää tutti, välillä pitää saada maitoa ja muutenkin sitten heräilee pitkin yötä. Meillä kuitenkin nukuttiin välillä jo 20-04 yhteen pötköön, mutta nyt ainakin viimeinen kuukausi sellaisissa 3-4 tunnin pätkissä. Sympatiat todellakin kaikille teille, joilla tämä on jatkuvaa. Kai sitä sitten itse ehti jo tottua liian helppoon ja hyvään nukkumiseen. Jos laittaisi matkasängyn toiseen huoneeseen ja omat lakanat sinne ja kokeilisi yhden yön niin...
Picapicalle kiinteistä: ootko kokeillut vaikka bataattia? kun se on vähän makeampi. Meillä meni myös alusta lähtien hedelmäsoseet tosi hyvin alas ja silti nyt uppoo myös kasvikset. Meillä tosin aloitettiin kiinteät jo vähän ennen 4 kuukautta kun on muutenkin korvikevauva kysessä. Mä pähkäilin tuota hedelmät vs. kasvikset aloituksessa sillä, että kun siinä on niin monta uutta juttua: kiinteämpi ruoka, lusikka etc. niin ehkä se käy helpommin, kun syötävä on makeampaa. Noi kasvissoseet kun ei hyvältä maistu vaikka kuin positiivisesti ajattelisi! Silti nyt menee niin puurot kuin kasviksetkin alas ilman ongelmia, onhan se maitokin sitä paitsi aika makeaa tavaraa, jos sitä ajatellaan. Voithan ihan hyvin kokeilla myös antaa useamman kerran päivässä, niin se ruoan rakenne ja lusikka tulisi ehkä nopeammin tutuksi.
Mulla ei ole mitään aavistusta, mistä on viime aikoina puhuttu, kun en ole edes pinoja ehtinyt lukemaan... lähden siis siihen touhuun...
Meillä mun äiti ja nuorimmaisen kummi vieraana, siispä vaan pikamoikkaus :)
PUMPULILLE ja muille yövalvoneille: Kyllä mun mielestä ainakin saa valittaa, jos on joku huono yö alla tai jotain muuta. Ainahan nimittäin on joku, jolla menee huonommin kuin itsellä. Jos siihen lähtee mukaan, että koskaan ei voi valittaa, kun jollain on aina huonommin, niin on se aika väärin. Sitä paitsi, kun kertaalleen tuulettaa pahaa oloa, niin on jo paljon parempi mieli.
Meillä viime yö meni suht hyvin. Annoin maitoa kolme kertaa, niin ei tullut taaskaan yöhuutoja. Yöheräämisiä oli kyllä 8, mutta olin hereillä itse vielä 3 ekaa kertaa, joten ei ollut mitenkään paha. Eilen tyttö nukkui kahdet 1,5h päikkärit ja vielä yhdet 45 minsan. Tosi paljon siis. Tänäänkin nukkui heti aamusta 1,5h. Ihanan luksusta, kun riittää aikaa olla vieraitten kanssa ja isompien kanssa ehdittiin pelata ja muuta kivaa.
Tänään on neuvola, katsotaan miten käypi :)
Jaksamista kaikille ja toivottavasti ilmat paranee. Mua ei saa ulos kirveelläkään. Autolla huruutan neuvolaan. Onneksi toi meidän kummitäti on niin innokas ulkoilija, että vei koirankin lenkille.
Jamssa + tytsy 6kk
typykkä varmaan herää justiinsa kun tänne tulin... on jo kolme tuntii vedelly unta palloon...
Meillä ei meinattu eilen illalla suostuu yöunille, hoh hoi... syynä päiväl nukutut kolmet päikyt, tuo tyttö ei osaa nukkua kolmia päiväunia, yhtä tuskaa, joten aina toivon että kahdet unet olisivat riittävän pitkät :)... Hilla vaan narskutti illalla tuttia, en sit tiedä et äheltääkö se taas jonnekin hampaita.. no niin se oli esikoisellakin, ekan vuoden vaan teki legoja suuhun. enivei, nukahti sit miun kainaloon. Yöllä sit kaks herätystä, ekal kerral söi ja toisel tuli vaan viekkuun tuhnuttamaan.
Olihan miula jotain ihan oikeeta asiaakin, mutta enpäs nyt muista........
nyt huudetaan partsil MOI
Jäi aamulla viestit kirjoittamatta,sillä juuri kun olin aloittanut, Leevi rusautti housuun sellaiset megatortut,että selkään asti oli kuorutettu tavaralla:) Jep, siitä sitten pyykille ja vaatteita vaihtamaan...
Pumpuli: Rohkeesti vaan valittamaan,se keventää kummasti mieltä. Ja Jamssa on oikeassa, aina jollakin menee vielä huonommin. Kun meille alettiin odottaa viidettä,oli miehen yksi kaveri,jolla on neljä, todennut hymyssäsuin miehelle, että jollakin menee näköjään vielä huonommin kuin hänellä:)
Meillä Leevi tekee hampaita kovasti ja se näkyy öisin levottomuutena. Liikkumaan lähteminen tekee myös öihin omat kuvionsa, joten uskon näiden aiheuttavan meillä rikkonaisia öitä. Poika tankkaa koko alkuyön hermostuksissaan ja äheltää sitten loppuyön vatsakipujen ja kakan kanssa...
Picapica: Meillä alkaa tuo kiinteiden rumba ensi viikolla, kun poika täyttää puolivuotta. Ei houkuttele, ei....Samanlaista tahkoamista odotettavissa kuin muidenkin poikien kanssa, yäk...Meillä on kestänyt tosi kauan ennenkuin homma on alkanut sujumaan. Minä olen kyllä melko pian pyrkinyt siirtymään makuannostenkin antamisen kanssa viiteen kiinteään annokseen/vrk. Tällä kertaa meillä annetaan vain yhtä ruoka-ainetta viikossa allergisten reaktioiden seuraamiseksi, ja tämä on omiaan hidastamaan kiinteiden ruokakertojen määrää vuorokaudessa, kukapa viitsii ruveta tyrkyttämään montaa kertaa päivässä samaa tavaraa mukelolle.
Jaaha mitäs viel' ...ei mitään järkevää mielessä,joten palailen kun jotain lennokasta kirjoitettavaa putkahtaa mieleen:)
Opemamma ja uinuva poikakaksikko
Valvomista vaan täälläkin yhä edelleen - nenä tukossa tytsyllä ja nukkumisesta ei ole tullut reiluun viikkoon mitään. Meilläkin minä toimin ilmeisesti tuttina, eikä suostu omaan sänkyynsä jäämään enää edes illalla....kiva yö on edessä kun jo illalla jää tissiin roikkumaan - ei tule äipän nukkumisesta mitään. Jonkinlaisessa horroksessa olen koko yön, koska en enää edes pysty sanomaan monenko aikaan neiti yöllä syö. Tuntuu, että kun tissi irtoaa havahtuu saman tien tai viimeistään tukkoinen nenä havahduttaa ja sitten taas haluaa tissin suuhunsa. Iltapuurokin jäi lupaavan alun jälkeen pois - pariin iltaan ei ole halunnut edes maistaa ja ilmeisesti on yöllä sitten myös nälkäinen. Olin ajatellut selvitä ilman " vauvapuuroja" , mutta nyt otan senkin konstin käyttöön ja eikun ostamaan. Jos vaikka ne uppoaisi paremmin. Soseista porkkana-peruna ainoastaan maistuu hyvin. Nyt kitisee tuolla lattialla kun päiväunille käymisestä ei tullut mitään - nukkuu parhaiten ulkona vaunuissa, mutta samperi noita pakkasia kun ei voi edes ulkona nukuttaa!!! Tuntuu siltä, että huonot päiväunetkin vaikuttaa noihin yönukkumisiin eli mitä paremmat päiväunet sitä paremmat yöunetkin. Kaikki sympatiani sinulle Pumpuli ja muillekin valvojille - samanlaista täälläkin. Esikoinen jätti itse yösyönnin jo aikaisin seitsenviikkoisena ja hänelle myös kelpasi tutti ja pullot sun muut. Tämä pikkusisko ei huoli tuttia, ei tuttipulloa jne. Eli kaikki on taas ihan uutta ja eikä mikään ensimmäisen kohdalla toiminut kikka päde....(huokaus).
Itse olen aivan poikki - laitoin isomman tytönkin päiväkotiin tänään vaikka onkin hiihtolomaviikko ja yhdistellyt ryhmät - en vain jaksa antaa hänelle huomiota ja näin saan edes hiukan levätä (ehkä). Jos vain tuo natiainen suostuisi päikkäreille käymään....
Pittää mennä...
väsynyt emali ja kiukkuinen tyttö
Voimille kaikille teille väsyneille! Onpas eloisat nyt oikein urakalla valvottaneet perheitään. Ei kiva, ei... Itse asiassa meilläkin oli viime yö todella levoton. Alkuyöstä likka parahti vähän väliä punkassaan itkuun ja esikoinenkin kantoi kortensa kekoon valvomistalkoisiin möykkäämällä omiaan. Onneksi kuitenkin tyttö nukahti helposti välillä ettei tarvinnut varsinaisesti valvoskella. Kuudelta likka söi ja otin viekkuun jatkaan unia mutta eikö tuo velipoika sitten herännyt jo heti kuuden jälkeen kuiteskin...:((
Ja soseiden kanssa taisteleville kanssa sympatioita. Minä olen nyt tyynesti ruvennut laittamaan aina jotain makeeta lihasoseen sekaan koska muuten ei tule syönnistä mitään, irvistelee ja huitoo vaan. Eli kun esim. laittaa vähän omena-porkkanaa sekaan niin kyllä uppoo, toinen hyvä on luumu. Hedelmäsoseita vetelee purkillisen kerralla ja nuo vauvapuurot maistuu myös. Hiukan tietysti huolettaa oppiiko tuo tenava ikinä ns. kunnon ruokaa syömään vai pitääkö aina sitten heittää jotain makeeta sekaan.....Mutta tällä hetkellä on mun mielestä pääasia että nyt yleensä jotain syö kun on niin hoikka likka muutenkin.
Eilen purkaisin tätä pahaa oloani miehelle. Siis oikein meuhkasin ja raivosin...;) Ja kyllä se nyt vähän tuntu helpottavan tuo avautuminen. Mies paralla taitaa korvat vieläkin soida...;) Minä vaan olen sen luonteinen immeinen, että jos en säännöllisin väliajoin pura mieltäni niin sitten käy huonosti.....
Jesh. Nyt nauttimaan tästä siunatusta hiljaisuudesta vielä kun sitä kestää...
oinas ja uinuvat lapsoset
HURRAAA - meidän pikkuinen nukkuu TUTTI SUUSSA vaunuissa!!!! Ei millään meinannut rauhoittua unille - mutta päätin, että tissille en nukuta kun soseita ja tissiä oli juuri saanut ja ekan tissille nukahtamisen jälkeen ei suostunut vaunuihin nukahtamaan. Nyt siis suoraan vaunuihin ja tutti suuhun ja sinne nukahti! Meillä ei ole tuttia syöty sitten ristiäisten, välillä on kokeiltu, mutta tytöllä on vain kiukku yltynyt. Toivo elää, että pääsisin nyt tutin avulla myös yötisuttelusta eroon - koska osan yöstä käyttää mua kyllä tuttinaan ihan selkeesti....
nyt painun minäkin pehkuihin
emali iloisena ja nukkuva tyttö
Mitenköhän olisin taas ilman meidän yhteisöä klaarannutkaan näin hyvin tätä alkupäivää? Aina kun alkoi otsasuonta tykyttää, singahdin pois ja tulin hetkeksi tänne teidän luo. Kiitos vaan tuesta jälleen kerran! On ihana että saa valittaa ihan luvan kanssa =) Helposti ajattelen, että ihan turhaan mesoan yhdestä yöstä, kun on kuitenkin mieskin siinä apuna, mutta valitanpa kuitenkin. AIna on tosiaan joku, jolla menee vielä huonommin.
Nyt on sellanen inhottava ja turha tunne, että mun pitäis nyt tietää, mikä pojan levottomuuden syynä oli. Syy aina auttais jaksamaan paremmin. Hampaat, sairaus, kipu jne. aiheuttaa yöheräilyä, mutta kun ei mitään näistä voi syyttää. Hereillä on pelkkää päivänpaistetta. On myös älytöntä, että kun pojan laittaa koppaan, tutti kelpaa kuten aina päikyillekin mennessä. Sängyssä venkoaa päätä puolelta toiselle, kun ei halua tuttia.
JUSTIINA, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. Näköjään ihan samaa kuviota kuin meilläkin sitten. Ja EMALILLA myös. Onko nyt joku viksu linjoilla, joka osais sanoa, että tämä on ikään kuuluvaa? Meillä oli tota Emalin vauvan kaltaista tiheää (ja turhaa?) syömistä kyllä tosiaankin, ja välillä kakka alkoi selvästi vaivaanamaan mahassa, mutta viime yön kaltaista jatkuvaa ärtyisyyttä ei kyllä ole ollut. Meillä on nämä 2 edellistä siirretty omaan huoneeseen vasta paljon myöhemmin jo yösyömisten loputtua, joten olis melko hurjaa meikäläiseltä laittaa Eeli veljien kanssa samaan huoneeseen. Vai pitäiskö se olla omassa huoneessaan, jos herättää sitten taas kaikki pojat. Ei kai sitä nyt yksinkään voi laittaa, voi ahdistus!
Huoh, ehkäpä katson vielä jokusen yön, ennekuin siirrän pojan nukkumaan vaikka ulos meidän makuuhuoneen ikkunan taa, kun päikkäritkin ulkona maittaa (vitsivitsi)...ja illalla en juo kahvia, vaan menen kiltisti ajoissa nukkumaan. Ja tosta toisesta koirasta tehdään rukkaset, jos vielä yöllä täälä juosta viipottaa lelut suussa intopinkeenä. Näin on marjat.
Toi meidän hurmaava kakkonen on kyllä, ilmeisesti myöskin viime yöstä hieman väsyneenä, pitänyt melkoista menoa koko aamupäivän. Mikäli laskuissa pysyin, poika taisi olla kolmeen kertaan rauhoittumassa jäähypenkillä. Juuri tämä meidän keskinäinen yhtälö ei toimi tällaisina päivinä, kun ollaan molemmat väsyjä, koska ollaan aivan tismalleen samanlaisia luonteiltamme. Kun pipo on kireällä molemmilla niin sen kyllä kuulee. Huvittava yhteensattuma oli tuossa lounaan aikana, kun keittiössä häärätessäni kaadoin tyhjän kahvikupin kyljelleen. Esikoinen heti kysyi, mikä se oli. Minä vaan nauroin, että nyt meni äidillä kuppi nurin.
ERIA: Huumori se naisen tiellä pitää. Mua lisäks harmittaa, etten saanut itse annettua vastinetta sille " meidän häirikölle" , koska oikeasti toinen vaikutti kovinkin sairaalta ihmiseltä. Valivaliväkeä riittää, taidan tänään kuulua myös niihin.
Pumpuli sormi omassa navassa oikein huolella
esikko herätti sitten iidan nukkui nyt vaan 40min!!! ainoo pidempi pätkä millon ois nukkunu,en ulos viittiny laittaa ja tässä tulos!!! kiva päivä siis tulossa...murmur..menee hermot taas ihan pienestä..
Hokasin, että Eelihän nukkui eilen vaan kahet päikyt. Yliväsymys on meidän jätkiä pitäny levottomana ennenkin.
Aloin pohtia myös sitä aikaa, kun pitää Eelille hellästi ilmoittaa, että yöpalvelu on päättynyt, ravintola aukeaa taas aamukuudelta. Esikoisen kanssa nimittäin meni niin helposti, yhden yön hamusi vaan ei parkunut ja seuraavan nukkui jo läpi. Tosta Erian aiemmasta linkistä unihiekkaa-sivuille kyllä tajusin, että kohtahan tämä yöpalvelu on lopetettava. Mikä siinä on, että nämä meidän nasut ei opi itekseen luopumaan yösyötöstä? Ei se syöttäminenkään niin raskasta ole, jos vaan kiltisti sitten jatketaan unia, mutta jos syöminen alkaa vaivata nukkumista niin ei sellanen kyllä käy.
Anteeksi kun taasen tällä samaisella asialla täällä olen, mutta hiukkasen mietityttää.
Laitan tähän palstatilan loppumisenkin uhalla eilen saamani hauskan jutun, niinkuin loppukevennykseksi:
Järviset olivat jo vuosien ajan
>>> >>yrittäneet saada lasta, kuitenkaan
>>> >>onnistumatta, joten he
>>> >>päättivät käyttää siitosisää
>>> >>saadakseen perheensä alulle.
>>> >>
>>> >>Sinä päivänä kun siitosisän
>>> >>piti saapua, herra Järvinen suuteli
>>> >>vaimoaan ja sanoi, " Minä lähden nyt,
>>> >>sen miehen pitäisi
>>> >>olla täällä pian" .
>>> >>
>>> >>Puoli tuntia
>>> >>myöhemmin ovelta ovelle kiertelevä
>>> >>vauvavalokuvaaja soitti
>>> >>ovikelloa toiveenaan tehdä kaupat.
>>> >>
>>> >>" Hyvää huomenta rouva. Te ette tunne
>>> >>minua, mutta olen tullut..."
>>> >>" Ei tarvitse kertoa, olenkin jo
>>> >>odottanut teitä," rouva Järvinen
>>> >>keskeytti.
>>> >>" Niinkö?" valokuvaaja kysyi. " No
>>> >>hyvä, sillä olen erikoistunut
>>> >>lapsiin."
>>> >>" Sitähän me mieheni kanssa
>>> >>toivoimmekin. Olkaa hyvä ja tulkaa
>>> >>peremmälle. No niin, mistä
>>> >>aloitetaan?" rouva Järvinen kysyi
>>> >>punastellen.
>>> >>
>>> >>" Jättäkää kaikki minun huolekseni"
>>> >>valokuvaaja sanoi. " Yleensä yritän
>>> >>pari kertaa
>>> >>kylpyammeessa, kerran sohvalla ja
>>> >>ehkä pari kertaa sängylläkin. Joskus
>>> >>olohuoneen lattialla
>>> >>on myös kivaa, siellä voi todella
>>> >>levittäytyä"
>>> >>
>>> >>" Kylpyammessa, olohuoneen
>>> >>lattialla?!" ihmetteli rouva
>>> >>Järvinen, " No ei ihmekään ettei
>>> >>Matilla ja minulla ole onnistunut"
>>> >>" Noh, rouva, ei kukaan meistä voi
>>> >>onnistua joka kerta. Mutta jos
>>> >>yritämme useista eri
>>> >>asennoista ja minä laukaisen
>>> >>kuudesta tai setsemästä kulmasta,
>>> >>niin uskon että tulos
>>> >>miellyttää teitä."
>>> >>
>>> >>" Toivottavasti tämä hoituu nopeasti"
>>> >>nielaisi rouva Järvinen.
>>> >>" Rouva hyvä, minun työskentelytottumuksellani miehen täytyy saada
>>> >>työskennellä rauhassa. Olisi hienoa päästä sisään ja ulos viidessä
>>> >>minuutissa, mutta olen varma että te
>>> >>pettyisitte siihen."
>>> >>
>>> >>" Niinpä tietenkin" rouva Järvinen
>>> >>myönteli. Valokuvaaja avasi
>>> >>salkkunsa ja otti esille
>>> >>valokuvia vauvoista. " Tämä tehtiin
>>> >>linja-auton päällä Helsingin
>>> >>keskustassa."
>>> >>
>>> >>" Ei kai!" rouva ihmetteli.
>>> >>" Ja nämä kaksoset onnistuivat hyvin
>>> >>ottaen huomioon että heidän äitinsä
>>> >>kanssa oli
>>> >>erittäin vaikea työskennellä."
>>> >>valokuvaaja ojensi rouva Järviselle
>>> >>kuvan.
>>> >>" Hän oli vaikea...?" rouva Järvinen
>>> >>kysyi varovasti.
>>> >>" Niin ikävä kyllä. Loppujen lopuksi
>>> >>jouduin viemään hänet Korkeasaareen
>>> >>saadakseni homman
>>> >>hoidettua kunnolla. Ihmisiä parveili
>>> >>ympärillämme nähdäkseen paremmin."
>>> >>" Siis muut ihmiset näkivät?!" rouva kysyi silmät täynnä
>>> >>ällistystä.
>>> >>
>>> >>" Kyllä vain. Yli kolme tuntia siihen
>>> >>meni. Äiti valitti ja huuti koko
>>> >>ajan. Saatoin
>>> >>hädin tuskin keskittyä. Sitten alkoi
>>> >>jo hämärtää ja aloin räiskiä
>>> >>nopeammin. Lopulta
>>> >>kun oravat alkoivat nakerrella
>>> >>vehjettäni niin laukaisin loputkin."
>>> >>
>>> >>Rouva Järvinen nojasi
>>> >>eteenpäin " Tarkoitatko että ne
>>> >>todella alkoivat
>>> >>purra...öö....vehjettänne?"
>>> >>" Kyllä vain, rouva. No niin, jos te
>>> >>olette valmis niin otan vain
>>> >>kolmijalkani esille,
>>> >>jotta pääsemme hommiin."
>>> >>" Kolmijalan?" rouva Järvinen kysyi
>>> >>jo erittäin huolestuneena.
>>> >>" Niin, rouva. Laitan vehkeeni sen
>>> >>päälle. Se on niin liian painava
>>> >>pidellä kun alan
>>> >>toimimaan. Rouva? Rouva?....hyvä
>>> >>Luoja, hän pyörtyi."
ettei suunvuoroa saa ;D
Taitaa tämä kaunis aamu verottaa kirjoittelijoita.
Meillä meni yö kohtuuhyvin :) Jaakko heräsi puoli kahdelta syömään ja sitten vaille viisi alkoi ähkimään, joten pökkäsin pojalle vähän vauhtia. Jaksoikin sitten nukkua, kunnes tuo kakkonen(joka oli pissinyt vaipan ohi) nousi natisemaan tuohon. Olisi Jaakko varmaan pitempäänkin viihtynyt... No kaikkea ei voi saada :)
Taas näyttää tuo pakkasmittari semmoisia lukemia, että taitaa olla sisäpäivä tämäkin. Kakkonen kun on semmonen vilukissa, että jos laskee lämpötila alle nollan, niin jo sitä palelee.
Jassoo, sitä odottaisi tuolla tuo imuri kuljettajaa, pyykit pesijää ja lapset leikittäjää :D
Tars vissiin mennä.
Eria & jälkikasvu