*^*ELOISAT keskellä viikkoa (ke-to vko8)*^*
Kommentit (48)
Nyt kaikki samantien katsomaan toi 45 minuuttia ohjelma. Siinä on kotiäideistä jotka jääneet " koukkuun" nettikeskusteluihin..hih
Enpä katsonut ohjelmaa, mutta ajattelin " päivittää" sen tuolta netistä :D Ajattelin, ettei ukkokullan tarvi kaikkea tietää ;D Se kun mölisee jo muutenkin mun netin käytöstä :b
Viimeyö oli hyvä! Syömään poika heräsi puoli yksi ja jatkoi sitten unia kuuteen. Hyvä, että näin. Mutta sitä edelsinkin viiden tunnin valvominen illalla :O kerpeletto, kun ei alkanut maate vaikka mie minkä tempun tein. Sitkee sälli son! Mulla on nyt vähän sellanen fiilis, että yhdet noista kolmista päikyistä on jäämässä pois...Mutta katsellaan ja kuunnellaan kevättä :)
Mie olen ihan täpinöissäni täällä, kun se mun kauan odottama teatterireissu lähenee! lauantaina olis tarkotus se toimittaa, kyllä tuntuu mukavalle! Pääsee vähän irti tästä arjesta ja jaksaa taas painaa ;D
Pakkasterveisin Eria
enpäs kattonu ohjelmaa..menin makoomaan itekki ku tytöt nukahti.
yö oli hyvä,aamulla piti kerran tutteroinen viedä mut nou paniikki ;)
tyttö nukkunu nyt kohta tunnin aamu tirsoi,tarttee herätellä kohta niin nukkuu sitten pihalla. aattelin laittaa ku eilinen meni persiilleen. meiä terdelle paistaa aurinko ni ei kait haittaa jos ei luuttuu eessä koska muuten kiehuu siellä. makuupussi on kummiski vähän suojana.
hoho,mulla kurkkuu kutittaa ja on sellanen olo että lenssu tulossa,tehny tuloaan jo pitkään..
no nysse heräski itekseen..se on morot vaan..
Mitään ei menettänyt jos ei katsonutkaan tuota 45 minuuttia. Pöh ihan tyhjänpäivänen juttu. Selvästi oli leikattu haastattelut taas niin että oli vähän syyllistävä. Mutt eihän sitä voi tietää miten hyvä " henkireikä" tämä on jos ei itse ole samassa tilanteessa. Olkaamme siis äidillisen hyväksyviä myös tässä asiassa.
Meillä ei mitään uutta ihmeellistä, perunaa ja possua syöty nyt kk. Eilen maistettiin muksu-riisipuuroa, joka ei ole minkään makuista ja saikin sen mukaisen vastaanoton, pärksis vaan ulos suusta.
Perunaa menee n. desin verran ja possua 1 rkl kerralla onneksi. Vielä pitäsi toi riisi kokeilla niin että se sopii niin siihen voi sit sekottaa vaikka mustikkaa makua antamaan.
Kiitos Pumpuli hyvistä nauruista...
t. Hanhikki ja tyttö 0908
Jäi multakin tuo ohjelma näkemättä...
meillä yö meni entiseen malliin eli jäi onneksi illalla omaan sänkyyn ja eka herätys oli puoli kahden maissa ja sitä sitten jäi viereen, ihan mahdottomasti ei tississä roikkunut. Mä en vain jaksa nousta imettämään ja sitten nukuttaa uudelleen omaan sänkyynsä vaan tyttö jää aina viereen ja loppuyö menee sellaisessa horteessa, että kun tyttö vähän inahtaa laitan tissin suuhun - näin mennäään varmaan siihen saakka kun lopetetaan yötisuttelut kokonaan. Sitten yritän nukuttaa omassa sängyssään koko yön. Miehellä on vielä isyyslomaa pitämättä ja lupaili pitää sen tuossa maaliskuun lopulla - silloin viimeistään loppuu meillä yösyönnit. Yksin en jaksa mahdolliseen huutorumbaan lähteä vaan saa mies olla apuna - sillä on hiukan pidempi pinna näissä asioissa.
Meillä syötiin sitten vauvakaurapuuroa eilen illalla ekaa kertaa ja hyvin maistui! meillä on ateriarytmikin ollut tämän pienen osalta vielä vähän niin ja näin, mutta nyt alkaa uusi komento ja tämäkin aamu aloitettiin puuroaamupalalla. Aiemmin olen tarjonnut vain tisua lounaaseen saakka. Ehkäpä tytöllä on nälkä yöllä kun ei syö päivisin tarpeeksi. Ja maissisose maistui eilen päivällisellä yhtä hyvin kuin porkkana-peruna, vihdoin voi tarjota jotain muutakin!
Onneksi tytön nuha alkaa helpottaa eikä nenä enää valu putouksen lailla. Esikoinen meni taas pk:iin, ja mun pitäisi saada kotihommia aikaiseksi - ovat hieman rästissä...
Sellainenkin etappi eilen saavutettiin, että laitoin jo meidän vaavelista päiväkotihakemuksen (se on nii-in pieni vielä!), koska tällä alueella tilanne on huono paikkojen suhteen - en vielä tiedä palaanko syksyllä edes töihin, mutta ainahan sen sitten voi perua...
Tyttö hermostuu vaunuissa - ei sitten nukkunut kuin vartin!
emali ja tytöt 03/04 ja 28.8.06
neidin mitat oli 69,5 cm ja 8410g ja puolivuotta tuli siis täyteen. Viime yö oli meilläkin jo parempi, tosin ennen puolta yötä heräsi taas ja huusi puoli tuntia. Mikään ei auttanut. Onneksi mies oli silloin vielä hereillä niin sain hoitaakseen tämän uudelleen nukuttamisen. Ja sitten syötiin vielä joskus kolmen neljän aikaan. Mä en oikein tiedä, miten noista yösyötöistä pääsisi eroon, ne kun on meillä itse asiassa lisääntyneet parin kuukauden takaisesta tilanteesta, silloin syötiin vain kerran, nyt kaks. Eihän sekään tietty paljoa ole, mutta mua pännii se, että tytöllä ei ole aamulla nälkä, kun on yöllä vetänyt kupunsa täyteen. Eli siis ihan turhaan syö yöllä. Mites kokeneemmat on tätä asiaa hoitanut vanhemmilla lapsilla? Onko vesipullossa ideaa vai tuleeko siitä sitten vain toinen addiktio? Mä oon kai vaan itse tällä hetkellä sen verran väsynyt, että se pullon torppaaminen suuhun yöllä käy helpommin kun se, että yrittäisi muuten rauhoittaa itkevää lasta...
Eipä muuta uutta, pirun kylmä sää on täällä Lounais-Suomessa....
Ja samalla viihdytetään Leeviä,joka kränää ensimmäistä hammastaan ikenestä läpi. Täytyy varmaan pukata suppoa ahteriin ensi yöksi, yöt kun ovat hampaan takia olleet viime päivinä sieltä syvältä ja poikittain...Alan muistuttaa maailman pienintä miestä...pussit silmien alla:)
Esikolla on sunnuntaina 11v synttärit ja lahjaa tarvis lähteä poikien kanssa kaupungilta ostamaan, mutta kun ei nyt oiekin nappais...Jospa ryntäisi ovesta samalla, jos anoppi yrittää meille:)) Ei tarvitsisi selitellä...
Jaaha ja pikkuherra on sitä mieltä, että kone kiinni ja sassiin,,,,
Opemamma ja kränäävä Leevi 2808
Tulossa omanapainen viesti kun kauhiasti ei oo kerinny pinoja nyt lueskella...
Erialle het alkuun kiitokset vinkistä, täällä ikuinen penkkiurheilija on unohtanut mm- hiihdot tykkänään kun ei oo taas uutisia tullut seurattua liian tarkasti...huomenissa sitten kyttäämään hiihtoja :)
Opemamman esikolle synttärionnittelut! Hyvän synttäripäivän valinnut :) Meilläkin juhlitaan sunnuntaina, meillä esikko täyttää 5v ja mie 28v (+5, mutta kun poika vei miulta synttärit niin eihän niitä vuosiakaan kuulu sen jälkeen laskea kun ei kerta juhlitakkaan :) Myös miehen veli täyttää vuosia sunnuntaina, ja äitini lauantaina..
5 vuotta sitten näihin aikoihin olin jo sairaalssa käynnistelemässä synnytyksiä..niin se vaan venähti usiampi päivä sairaalassa silloin. Ja niitä hetkiä ei ole ikävä..
Pumpulille kiitokset nauruista :)
Yöt menee edelleen vaihtelevasti, useita tutituksia yössä mutta untakin mahtuu väliin jokunen tunti..
Mie oon tosiaan ollu reipas ja siivonnut kämppää tulevaa muuttoa silmällä pitäen, ahkerana tyttönä kuvannut ison läjän vaatekappaleita ja väsännyt huutonettiin myynti-ilmoja. Tuloksena toistakymmentä vaatepakettia myyntiin...kun eihän noista pojan vaatteista ole kahdelle tytölle säästää, pois vaan kaikki. Ja tyttöjen pienet vaatteet samaa rataa hus pois. Siksikin oon vähän ulkona teijän jutuista kun usiampi päivä noitten kanssa vierähtänyt.
Vaan jospa jatkais tuota rojektia vielä yhden paketin verran kun tytöt vielä nukkuu ulkona pakkasessa...pakko oli ulos laittaa kun 45 min tuloksetta yritin sisälle nukutella.
Vielä tähän omanapainen pikkukyssäri: Saahan väsynyt kaksosten äiti hoitaa enimmät synttäri tarjoilut vaasan pakasteleipomuksista? (ja tienata itelleen samalla vaaleanpunaisen mariskoolin viivakoodeilla...) ja tämä kaikki silläkin uhalla että anoppi tulee myös kylään...
Mutta nyt pois
Babybel + tyttelit
Täällä on mammalla ollut harvinaisen leppoisa aamupäivä. Miehen veljen 9-vuotias poika" puoli" (höh, mikä sana....) oli täällä tota 3-vuotiasta duracelia leikittämässä. Aaaahhh, kerrankin sai äiti vaan olla ja jopa keskittyä tuohon pienimmäiseen kunnolla. :)
Ihan hoomoilasena tässä kyllä nyt on, kun on jo saanut imuroitua ja pestyä pyykkiäkin, juoda ja syödä ja löhöttäkkin. Että mitäs sitä nyt tekee kun mukulatkin nukkuu??
Eikä mulla ole edes mitään turinoitavaa eli jospa menen jatkamaan sitä löhöilyä sitten.
rentoutunut oinas ja uinuva talo
Eipä tullut tänään hiihtoja katseltua mutta jatkossa kyllä olisi tarkoitus.
Olin lasten kanssa korvapolilla. Poika pisti kampoihin oikein kunnolla, sain onneksi hoitajan apuun, kun lääkäri halusi korvat katsastaa. Nyt on viikon kuuri antibiootti-kortisonitippoja tiputeltavana korvaan. Istuin sitten pojan päälle, jotta sain ekan satsin menemään. Illalla taidan laittaa ne vasta kun poika nukkuu. Juuli vain tyynenä seurasi tilannetta niin lääkärissä kuin kotonakin. Meinasi kai, että pahemmastakin on selvitty.
Eilen oikein nautin näistä kahdesta lapsukaisesta, kun olivat kylvyssä. Juuli istui omassa ammeessaan ja nauraa kihersi isoveljen touhuille. Poika sai vettä myllyynsä, kun huomasi kuinka paljon sisko hänen kohelluksilleen nauroi. Juuli löysi myös varpaansa ja niitä yritti väkisin suuhunsa saada ja lopulta kupsahti nenilleen, sitäkin vaan nauroi. Aivan ihanat lapset olen saanut, vaikka onkin päiviä, jolloin voisin ilmaiseksi lapseni pois lahjoittaa.
Nyt molemmat lapset saavat nukkua normaalit päikkärinsä, on tullut reissattua ti ja ke niin on jäänyt unet puolitiehen ja pojasta sen on huomannutkin. Virtaa on ollut aivan liian kanssa eli toisin sanoen överiksi on touhut menneet.
Babybel: siitä vaan vaasan tuotteet kehiin ja anopinhan ei niitä tarvitse suuhunsa laittaa, jos ei kelpaa.
Eipä tänne sitten muuta kuulukaan. Joten moi vaan seuraavaan kertaan.
Huhti
Ensin valitusvirttä..
En oo väsynyt valvotuista öistä en, vaan PASSAAMISESTA! Miehen kaveri ja hänen 8v. tyttö tulivat yllätyskylään eilen ja ihan kapssäkkien kanssa. Jäivät siis yllätysyöksikin.. No ihan kiva, että oli esikolle kaveria ja ihan kiva oli varmaan miesten nähdä parin vuoden tauon jälkeen, MUTTA kyllä meikäläinen on aikas poikki kun kaik ruokailut, pedit jne. hoidin kun miehet vaan seurustelevat, saunovat jne!!! Luka nukkuu vasta ekoja päikkyjään, kun ei saanut sisällä metelissä nukuttua aamupvällä. No nyt on taas rauha maassa ja poikakin tais huokasta helpotuksesta - niin innokas hoitaja oli tämä 8v, että...
Babybel: Ilman muuta vaan pakastetarjoilut kehiin, eiköhän jopa anoppi ymmärrä ettei kaksosten kanssa paljon leivota :)
Mutta nyt täytyis suunnistaa tuohon naapuriin, siellä tytön kaverin nimpparikemut!
Torstainjatkoja!!
Hallas ja kööri
Kiva kuulla, että Erian, Justiinan ja Emalin kodeissaki on yö mennyt paremmin, samoin täällä =) Se meni normaalisti, syöden ja nukkuen, ihana juttu! Illalla tehtiin kaikenmoisia hassujakin valmisteluja: jätin kahvit juomatta ja olinkin jo petissä ajoissa. Haettiin miehelle hetekka, mikäli kakkonen yöllä herää niin saa jäädä mun viereen. No ei herännyt ja Eelikään ei riehunut vaan söi ja nukkui aamuun asti eikä vaippakaan falskannut. Kyllä mä eilen mietin moneen kertaan, miten yksi epätavallisen huono yö saa meidät näin tolaltaan, kun se kuitenkin on vauva-arjessa ihan normaalia =) Eikä kaikelle vauvojen kohkaukselle aina ole syytä.
Pakkaspäivä laittoi meidänkin suunnitelmat uusiksi, mutta toisaalta yritän asennoitua, että nyt on lomaviikko ja ensi viikolla kerhojen alettua mennään taas joka aamu hippa kengässä. Me nukuttiin aamulla pommiin (oltaisko kaikki oltu vielä vähän väsyneitä edellisyöstä?), mutta eihän se meitä kotiinjääviä niinkään haitannut kuin miestä, joka kurvasi pihasta kohti työmaata ovenkahva edellä vauhdista päätellen. Lähti vasta ennen ysiä. Me muut jäätiin tänne ihmettelemään ja leikkimään. Esikoinenkin meni vielä yöpaita päällä päiväunille, kun ei päivävaatteita edes " ehditty" vaihtaa.
Meillä on siis " hiihdetty" koko päivä sisällä, mutta pojat kehitti niin kivan leikin, että mukavastihan se meni. Meidän leikkihuoneesta tuli lelukauppa ja sieltä ne kävi vuoronperään ostamassa leluja hyllyiltä, laittoivat laukkuun, menivät " kotiin" eli viereiseen huoneeseen nukkumaan ja herättyään taas lähtivät lelukauppaan ostoksille. Muutenkin leikkivät nyt paljon " oikeaa elämää" , toinen menee nukkumaan ja toinen lukee sadun ja laulaa jne.
JAMSSA, käypä spostissa!
OPE: saattais A:sta tehdyt rukkaset olla kyllä melko " kylmät" ja narisevat ;-)
Turinat seis, eikunheikunkeikun!
Pumpuli
saan aikaiseksi pinoutua. Lomailille perheen kanssa Thaimaassa pari viikkoa, missä mies piti isyyslomaansa. Heti palattuamme sairastimme flunssaa, jonka nyt sitten tietysti poikakin sai ja on toista päivää kuumeessa. Ei juurikaan ole muuten kärttyinen tai kipeän oloinen, mutta päiväunet ovat taas mitä ovat, kun ei kuumeista viitsi laittaa ulos tuohon pakkaseen.
Matkustaminen sujui yhden pienen kanssa odotettua paremmin. Lento oli sairaaaaaan pitkä, melkein 15 h välilaskuineen. Onneksi se oli kuitenkin yölento, joten poika nukkui 2/3 ajasta ja lopun aikaa sitten yritettiin keksiä erilaista viihdykettä, koska poika ei tosiaankaan istu rauhassa sylissä katselemassa maailmanmenoa. Reissussa rintareppu oli ihan ehdoton väline! Raahasin mukana vaipat ja ruuat... ehkä turhaan, koska perilläkin niitä myytiin, mutta valikoimat olivat ruuan suhteen todella suppeat.
Nyt opettelemme kiinteiden maistelua huonoin tuloksin. Peruna, bataatti, kukkakaali, maissi YÖK, kesäkurpitsa menee jotenkuten samoin luumu ja aprikoosi. Eli makeasta tuntuu tykkäävän, kuten äitinsäkin. Eipä niistä määristä vielä ole kovinkaan paljoa ravintoa antamaan.
Tulipa omanapainen viesti kun galluppeja ei juuri nyt muistu mieleen. Yövieroituksesta oli ainakin jotakin puhetta. Olen nyt ruvennut tekemään jo " pientä vieroitusta" kun huomasin, että poika rauhoittuu ainakin joskus herätessään ilman ruokaakin. Yritän antaa ekan kerran tissiä vasta neljän pintaan. Jospa sitten olisi helpompi siirtää pikku hiljaa sitä ekaa syöttöä lähemmäksi aamua...
Toivottavasti pakkaset hellittää (ja pojan kuume!)
Tintarella ja poika 2808
...yksikätisenä koitan tässä jotain naputella! Niin BABYBEL: Vaasan tuotteet kehiin vaan jos mariskoolinkin onnistut tienaan. se vaaleanpunainen on aikas söpö:) Meil kävi tosiaan näin ett kerran kun tarjosin vaasan pullia kun appiukko oli täällä raksahommissa niin seuraavalla kerralla anoppi tuli itseleipomat nisut kainalossa meille!!! meinasin nauruun pyrskähtää!ja niin jäi pari vikaa anopin pullaa syömättä ja löysivät eilen tiensä roskikseen, voi kun leipuri tietäis!!
MUUMU: Joo, ei ole golfin repsikalla hubaa matkustaa kun turvaistuin takana. meiän oli pakko kääntää Oliver " ennenaikojaa" naama menosuuntaan, kun mä en mahtunu vauvamahan kanssa istumaan:D!! Tällä hetkellä takapenkillä britax 2WE naama menos., keskel koululainen ähtäytyneenä ja repsikan takana Pepin autobaby jalustoineen....kai sinne just joku ilmaisjakelumainos väliin menis viel jonnekin:)Mies oli eilen käyny autokaupas kattoon tourania ja ihan ok tarjouksenkin saanut. Jospa kohta mahduttas paremmin.
Vieteri
Täällä kans uskomaton yö takana. Yhden kerran alkuyöstä vaan tuttia piti antaa! Kuuden aikaan oli pakko kurkata et ollaanko pinniksessä hengissä kun ei ollu mitään kuulunut... Ite en sit kuitenkaan oikein osannu nukkua vaan heräilin vähän väliä. Kai se on sitä kun siihen on tottunut puolivuotta niin hetken kestää päästä tavasta eroon ;o)
Toivolle on kans hampaita tulossa, kuudes kuultaa läpi ylhäällä edessä.
Miehen ja mun reissu meni oikein ihanasta, paitsi et ukko oli vähän kipeenä. Droppia kun otti niin jakso sentään jotain. Ite kävin päivällä miehen järkkäämässä kasvo- ja jalkahoidossa ja illalla mentiin sit Tallink Galaxylle josta mies oli varannu suiten. Maissa ei käyty just tuon miehen kuumeilun ja kurkkukivun takia. Mut muuten oli kyl tosi ihanaa viettää aikaa kahdestaan ja syödä rauhassa ja loikolla ja...
Hiihtoja seurattiin täälläkin, mikähän niille suomalaisille tuli loppupeleissä kun ei suksi tuntunu luistavan...?
Peeveli ja Toivo 2708
Kyl teilon ollunna lokosaa :D Ihanata! Selvishän se viimenää ;D
Nuista hiihoista, ainahan ne tuolleen tekee? Eivät uskalla hiihtää, kunon nii palijo roppia kehossa ;D Uskokaa pois!
Tai sitte niilon pehmiät piät, kunei uskalleta voittaa!
Kerpele, tul tuon Jaakon vakuutusmaksu ja soli PALJON! minen ala :(
Kettuuntunut Eria
Tääl monien muiden tavoin silmät ristissä valvomisista. Elisalla lämpöä ja yskää, alkoi eilen iltapäivällä. Yöllä kuulosti aikas hakkaavalta ja kuumettakin 39. Supolla laski onneksi kuume inhimilliselle tasolle ja yskäkään ei enää niin paha ku eilen. Valvottiin 02-04 ja sit aamusta aikaseen. Että ihan missianesta tää mamma panda-silmänalusineen :)
Kiitos makeista nauruista, hirnuin tuota valokuvaaja-juttua täällä vedet silmissä. Rukkasjuttu täytyy kaivella jonkun pinon uumenista...
nyt yksikätisenä ei muuta. Ai niin, täytyy kehua kun tiistaina olin katsomassa esikoisen kanssa Kaunotar ja Hirviö -musikaalia. Se oli iiihana! Sai nauraa ja liikuttuakin koko rahan edestä
päivänjatkoja kaikille
t. tuuli ja toivottavasti pian tervehtyvä Elisa
Nallukan asianajajana taas täällä, kun se lähti korpikuusenkannonalle ;-)
Eli Nallulla jää käyttämättä vauvakinoon lippu, jonka jollekin haluaa antaa. Leffa on The Holiday ja esitys Kinopalatsissa 26.2. klo 10.30. Kuka haluaa ja pääsee lähtemään?
Pumpuli
sainpas mäkin naurettuu tän synkän päivän päätteksi :)