Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajan mediaani 3578e!

Vierailija
18.11.2024 |

Älytön palkka. Miten voivat valittaa koko ajan huonoa palkkaa?

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/41a4028a-55b5-4f8a-81e5-53e0054f3307

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja nämä "alipalkatut" hoitajat kuvittelevat että kaikilla tehdastöissä olevilla on paperimiesten palkat.

Hoitsuillahan on hyvät palkat, turhaan valiitavat. Ja mitä sairaalassa oon työskennelly, niin suurimman osan ajasta juoruilee tauoilla. Laitoshuoltajat pikemminkin ansaitsisivat palkankorotuksen

Vierailija
62/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulututkinnolla siis tienaa tuon. Ei ollenkaan huonosti, koska amk-insinöörinä ollaan myös sahalinjalla vuoron työhön osallistuvana nokkamiehenä, eikä tuohon yllä. 

Erittäin helpolla AMK tutkinnolla.

Itellä työkavereita tekniikan alan dippa inssejä ym. Tienaavat sen 3000€/kk

Onpas erikoinen työpaikka. Ihan AMK-inssit tienaa meillä sen n. 3500€ bruttona päivätyöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokonemekaanikon palkka on 3800€ ja 2 vuotta ja amistutkinto. Taidan vaihtaa sairaanhoitajasta. Olen insstrumenttihoitaja, joten olisi hyvä pohja. Erikoiskoulutettu, monen vuoden työkokemus yliopistosairaalassa. Meikän tilalle ei heti kyllä löydy vastaavaa. Pula on jo nyt. Alkanut niin vtuttamaan tämä ala ja tämä meidän mollaaminen. 

Satonen & co voi hakea hoitsut vinkuintiasta. 

Lentomekaanikon työssä lienee enemmän riskejä liittyen haitallisiin aineisiin ja tapaturmiin.

Vierailija
64/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ton enempää ollut mut siit o liki 30 vee aikaa. Sillon sil pärjäs iha hyvi

Vierailija
65/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitan pian sairaanhoitajan sijaisuuden enkä ole vielä valmistunut. Palkka tulee olemaan n.2600€ sen jälkeen kun siitä on vähennetty 6% koska en ole vielä valmistunut. Näin yksityisellä puolella. Julkisella palkka isompi, mutta ei älyttömän paljon. Lisäksi riippuu missä on töissä. On eri asia olla vanhusten hoivakodissa töissä kuin erikoissairaanhoidossa. Myös se vaikuttaa paljon onko kyse vuorotyöstä vai päivätyöstä. 

Mä tienaisin yksityisellä lähihoitajana kolmivuorossa enemmän kuin tulen sairaanhoitajana tienaamaan päivätyössä, mutta olen kyllästynyt vuorotyöhön.

Vierailija
66/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja nämä "alipalkatut" hoitajat kuvittelevat että kaikilla tehdastöissä olevilla on paperimiesten palkat.

Hoitsuillahan on hyvät palkat, turhaan valiitavat. Ja mitä sairaalassa oon työskennelly, niin suurimman osan ajasta juoruilee tauoilla. Laitoshuoltajat pikemminkin ansaitsisivat palkankorotuksen

Olet laitoshuoltajana työskennellyt ja seurannut sairaanhoitajan töitä?

Vierailija
67/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoja teidän palkat. Oon AMK inssi ja mun kk palkka on 6000€ - 11 000€ kuukaudessa riippuen projektista. Viime vuonna vuosipalkka 118 000€

Siis sinä olet se myyntitykki Huikkanen?

En myy mitään vaan teen sen mitä muut myy. 

Vierailija
68/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni Suomessa kaikki tienaavat niin sanotusti vähän, kiitos hirveän verotuksen. Juristinkin nettopalkka alkaa kolmosella. Toinen vanhemmistani on juristi ja olin näppäränä tyttönä googlettanut palkan. Pidin noin viiden tonnin palkkaa tosi kovana, koska ilmeisesti kuvittelin, että veroa maksetaan joitain satasia. Kun sitten tajusin, että palkka alkaa kolmosella, tuli kyllä sellainen fiilis että hittoako tässä maassa tekee töitäkään. No en ole muualle muuttamassa, mutta silti. Mielestäni jopa juristi voi valitella palkkaansa, koska siitä menee aivan kohtuuttoman suuret verot. 

Juuri näin!

Vierailija
69/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan ja valtion työntekijöillä on ylikorostunut, terrierimäinen asenne noiden eri lisien maksatukseen. Varsinkin valtiolla. Tuntuu, ettei siellä ihmiset edes aloita tekemään mitään, ennen kuin kuullaan mitä lisiä siitä maksetaan. Se peruspalkka kattaa ainoastaan saapumisen työpaikalle, ja työnantajan hankkiman kahvinkeittimen kahvin juomisen. Kaikesta muusta työsuorituksesta pitää maksaa siihen päälle erikseen.

Toisin kuin yksityisellä puolella, jossa se sovittu palkka on kaikki mitä saat. Siihen tulee päälle enintäin kulukorvaukset eli kilometrikorvaus.

Vierailija
70/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet laitoshuoltajana työskennellyt ja seurannut sairaanhoitajan töitä?

Vierestä seurannut

Vierailija
71/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt sairaalassa sairaanhoitajan opiskeluiden harjoitteluita eikä siellä kyllä suurinta osaa ajasta juoruiltu tauoilla. Kyllä ihan teki kaikki töitä. Välillä saattoi jäädä tauko pitämättä, se siirtyi myöhemmälle tai tauko oli vain lyhyt.

Vierailija
72/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mediaani 3578e tarkoittaa sitä että puolella sairaanhoitajista kokonaispalkka on tuota huonompi ja puolella tuota parempi. Siellä on siis runsaasti niitä jotka eivät 3000 e pääse....

Ja runsaasti niitä, jotka pääsee tuon yli. 

Vierailija
73/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokonemekaanikon palkka on 3800€ ja 2 vuotta ja amistutkinto. Taidan vaihtaa sairaanhoitajasta. Olen insstrumenttihoitaja, joten olisi hyvä pohja. Erikoiskoulutettu, monen vuoden työkokemus yliopistosairaalassa. Meikän tilalle ei heti kyllä löydy vastaavaa. Pula on jo nyt. Alkanut niin vtuttamaan tämä ala ja tämä meidän mollaaminen. 

Sinusta ei ole mekaanikoksi,sen voin kertoa joten pysy vain ammatissa jonka osaat,tuntemani harvat naismekaanikot autoalalta poistuvat nopeasti muihin tehtäviin.

Vierailija
74/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3500e/kk on ihan tavallinen palkka, ei "älytön".

Täytyy myös muistaa että sairaanhoitajat tekevät paljon ylitöitä, esim. jos illasta puuttuu joku niin aletaan kysellä että kuka aamuvuorolaisista tekee pitkän päivän. Monessa muussa ammatissa tuon rahan saa tekemällä pelkkää säännöllistä työaikaa.

Palkkavertailuissa verrataan aina säännöllisen työajan ansioita, vaikka se tieto ei tuosta linkatusta artikkelista löydykään. Noissa ansioissa ei ole siis ylityöstä saatua palkkaa.

Vaikka sairaanhoitajilla tilanne voi olla se, että velvollisuudentuntoiset tekevät enemmän ylitöitä kuin haluaisivat tai jaksaisivat, niin onhan tuo ylityömahdollisuus toisaalta myös mahdollisuus saada lisätuloja helposti. Loppujen lopuksi hyvin harvalla on mahdollisuutta vaikuttaa omiin tuloihin noin helposti ja omilla ehdoillaan. Ihan säännöllisen työajankin puitteissa voi o

Iltalisä on 15% klo 18 jälkeen, joten yhdestä iltavuorosta kertyy yhteensä huimat 7-8e. Ei tarvitse kadehtia.

Vierailija
75/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakin olla iso palkka. Miksi sairaanhoitajalla pitäisi olla pieni palkka? Olisikohan aika jo päästä tästä sisar hento valkoinen- ja kutsumusammattiajattelusta? Makaa itse osastolla niin ymmärrät. 

Vierailija
76/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on kolmivuorotyötä tekevän AMK-insinöörin mediaanipalkka?

Kerropa ne työpaikat, joihin AMK-insinööri voi mennä ylipäätään minkäänlaiseen vuorotyöhön? Lisäksi eivät SH:t tee ikinä mitään kolmivuorotyötä, heidän työnsä on jaksotyötä, joka on aivan eri asia kuin kolmivuorotyö. 

Vierailija
77/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta ei ole mekaanikoksi,sen voin kertoa joten pysy vain ammatissa jonka osaat,tuntemani harvat naismekaanikot autoalalta poistuvat nopeasti muihin tehtäviin.

No, lentomekaanikot ei ryynää selällään kädet öljyssä ja väännä ruostuneita pultteja kaikilla voimillaan. Se on hienomekaanikon hommaa.

Vierailija
78/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meitä on aika paljon hoitajia jotka ei saa edes sitä työmarkkinatukea jos työ hoitoalalta loppuu. Miksi silloin pitäis kuulua ainakaan hoitoalan liittoon?"

Miksi ei saa?

Vierailija
79/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisät, ja lomarahat on mukana tuossa palkassa. Iltalehden laskelmissa on jokaisella alalla parempi palkka kuin mitä tekijät itse tunnustavat. Johtunee siitä että lomarahakin lasketaan kuukausipalkkaan mukaan, oikeastihan sen saa vain kerran vuodessa. 

Vierailija
80/155 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulun työvuorolista alkaa 16.12, saadaan se viikkoa ennen, kaikkia vapaa päiviä ei listaan saada mahtumaan, ilmoitettiin jo aikaisemmin, kivahan tässä on joulua suunnitella, ei ole ensimmäinen joulu kun se vietetään ihan eri päivänä kuin muu maailma.

Nykyisin työnantaja kohtelee kuin paskaa, hyvinvointi kyselyssä kehtaa kysyä onko sinulla kutsumus työhön, ihan voi syödä itse kutsumuksensa. Missä muussa ammatissa edes joku ajattelisi että työntekijällä on kutsumus!? 

Tuota kutsumusta mietin minäkin, millainenkohan on tradenomin tai restonomin kutsumus? Tai optikon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän