Hallituksen leikkausten takia tänä jouluna yhä useammalla lapsella on lahjojen jakamisen jälkeen itkuntuhruiset silmät
Nälkä kurnii lapsukaisten vatsassa ja lahjasäkki ammottaa tyhjyyttään. Vanhemmat purkavat ahdistustaan nauttimalla liikaa jouluglögiä ja sammuvat joulusaunaan
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Minkä lahjojen?
Ei entisajan köyhyydessäkään kivaa ollut. Lahjat tiesi aina etukäteen: mummilta villasukat, äidiltä yöpaita ja isältä suklaarasia. Oli sentään ruokaa onneksi.
Voitte kertoa, että Riikka pukki lupasi tulla aattona lahjojen kanssa.
Minkä ihmeen takia pitäisi niille tenaville ostaa monta lahjaa? Itse sain jokaisena lapsuusjouluna yhden lahjan (lähes joka vuosi joko värityskirja + värit tai piirustuslehtiön ja värit ja isompana palapelin). Yhtenä jouluna en saanut minkäänlaista lahjaa, kun äiti "unohti" ostaa. Yhtenä jouluna sain villasukat, jotka oli sopivat vuosia myöhemmin.
Tiesin, että rahaa ei isovanhemmilla ollut (asuin heidän luonaan), joten oli selvää, ettei lahjoja enempää saanut ja olin hyvinkin iloinen siitä, että sain sen yhden lahjan.
Mummo leipoi aina jouluna ruisleipää, oli rosollia ja lanttulaatikko ja lähes joka joulu pieni kinkku. Mulla oli onnelliset joulut lapsuudessa :)
Ei pidä lapsia opettaa haalimaan tavaraa, kulutus on so last season. Ja viimevuotiset lahjat voitte kierrättää nyt eri saajalle, tuskin ne lahjat enää on käytössä ja muistissa mitä silloin ovat saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä satuttaa! Otettakoon yksin eläviltä, mutta ei lasten pidä kärsiä.
Nyt kaikki, jotka voivat, lahjoittamaan erilaisiin keräyksiin lapsille.
En lahjoita kolikkoakaan. Lasten vanhempien pitää itse osata hoitaa talousasiansa niin, että lapsilla on ruokaa mitä syödä ja jouluna lahja taikka parikin.
En minäkään tule hoitamaan enkä auttamaan eläkeläisiä.
Valtio hoitaa eläkeläiset tai jättää hoitamatta. Ei kiinnosta.
Itse en työttömänä PORILAISENA tradenomi HÖNÖ TIAS(nais)ENA enää halua parisuhdetta.
En saanut koskaan viedä lapsiani ulkomaanmatkalle enkä lentokoneseen ja tuota asiaa ei voi enää korjata.
Uusi parisuhde ei enää toisi mitään hyvää elämääni.
Aion hakea työkyvyttömyyseläkkeelle masennuksesta.
Aiemmin halusin työn jotta olisin voinut viedä lapset ulkomaanmatkalle, enää en halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lahjoita kolikkoakaan. Lasten vanhempien pitää itse osata hoitaa talousasiansa niin, että lapsilla on ruokaa mitä syödä ja jouluna lahja taikka parikin.
Itse en työttömänä PORILAISENA tradenomi HÖNÖ TIAS(nais)ENA enää halua parisuhdetta.
En saanut koskaan viedä lapsiani ulkomaanmatkalle enkä lentokoneseen ja tuota asiaa ei voi enää korjata.
Uusi parisuh
🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi parisuh
👮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi parisuh
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Helsinkiläinen mies, sinkku.
Inhoan lapsia ja käyn muuten maksullisilla.
Olen 36-vuotias ja rakennusalalla.
Olen siis 36-vuotias rakennusmies Helsingistä ja inhoan lapsia.
Käyn maksullisilla naisilla, se on kivaa.
Ei tarvitse hoitaa mitään ällöttäviä kersoja.
Olisi kamalaa, jos pitäisi aina mennä samalla mekolla kauppaan 🤡.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Helsinkiläinen mies, sinkku.
Inhoan lapsia ja käyn muuten maksullisilla.
Olen 36-vuotias ja rakennusalalla.
Olen siis 36-vuotias rakennusmies Helsingistä ja inhoan lapsia.
Käyn maksullisilla naisilla, se on kivaa.
Ei tarvitse hoitaa mitään ällöttäviä kersoja.
Mutta Jesss, makselet veroja suomeen. Ja mä loikoillen täällä etelässä, eikös ole kivas
Yritin eilen salilla mennä juttelemaan vähän päälle 150 cm kaunottareen, ihan asiallisesti ja normaalisti eli ei mitään ehdottelua. Ja pakithan siitä tuli heti kun olen itse 169 enkä mikään saakelin laatikkoleukainen komistus. Tällaista se elämä on lyhyenä rumana miehenä.
Itse 184 cm ja saan naisii koko ajan. Kyl munkin pitää diilaa omien juttujeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itähelsingissä naiset kulkee säkki päällä ja surulliset silmät tihrustaa postiluukusta.
KelaGold, on enää KelaSilver
Mitä, tuohan on ihmisoikeusrikkomus.
Valtio on rakentanut epäsuoran konfiskoivan verotusjärjestelmän.
Työ verotetaan kannattamattomaksi ja työttömiltä viedään asunnot. Tämä on ihan aikuisten oikeasti laiton järjestely!
Aika moni tällä on sen verran heikkolahjainen, ettei tajua odottavansa vaan kiltisti jonossa mölisten putsausvuoroaan.
Tää on niin totta. 168 cm pituisena naiset jaksoi katsella mua vaan muutamia kuukausia.
Tarkoitin siis tietysti lyhyemmän miehen on vaikeampi saada naista.
Olen 188 cm, ja olen huomannut viime aikoina vetäväni naisia puoleeni kuin magneetti. Nyt kun vuosien jälkeen olen taas vapaana. Olen hämmentynyt. Miellän tilanteelle jotain mahdollisia syitä, joista pituus on ilmeisin.
Mitä, tuohan on ihmisoikeusrikkomus.