Oletko koskaan kuvitellut minkälainen esim. mökkijärvesi olisi ilman vettä?
Pienenä haaveilin isovanhempieni mökillä, että järvi olisi ollut tyhjä vedestä ja olisin päässyt lampsimaan järven pohjaa pitkin. En tuolloin osannut kuvitella vesikasveja tai muutakaan sinne pohjaan vaan kuvittelin että alue olisi vain pelkkä suuri hiekkakenttä. Oletko koskaan itse miettinyt moisia hölmöjä asioita?
Kommentit (53)
Noista omista kuvitelmistani unohdin kalat aina kokonaan 🤔
Joku mutapohjainen järvenpohja olis ällöttävä kulkea mutta ei hiekka niinkään. Onhan levää ja kaikkea hirveesti pohjassa ja lumpeet sun muut.
Meiän vanhalla mökillä olis pohjasta löytynyt isän kännipäissään veneestä heittämä muovituoli 🤦
Tölkkejä, lasipulloja, kaikkea mitä ruorijuopot keksii sinne viskoa 😨
Oma kesäpaikkani on nopeasti syvenevän, kymmeniä metrejä syvän järvenselän rannalla. Aikuisenakin olen miettinyt, että ilman vettä siinä olisi aika hurjan näköinen rotko.
Olen miettinyt lapsena ja mietin edelleen aikuisena, miltä Kokemäenjoki näyttäisi ilman vettä.
Varmaan on paljon kaikkea jätettä ja roinaa, mitä aiemmin on heitetty järveen. Ainakin yksi autonromu siellä on.
Onko koskaan muuten Suomessa jouduttu tyhjentämään vesistöä jostain syystä?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on paljon kaikkea jätettä ja roinaa, mitä aiemmin on heitetty järveen. Ainakin yksi autonromu siellä on.
Totta muuten autoja on varmaan aika useankin järven tai muun vesistön pohjassa. Ekana tuli itsellekin mieleen vain vesikasvit, levä, kalat ym. normaali sinne kuuluva.
Jos ihminen hukkuu eikä ruumista koskaan löydetä, niin jääkö ihmisestä jäljelle ajan saatossa muuta kuin luut sinne pohjaan? Ja tietysti vaatteet ellei ollut naku-uimari 🤔
Onko Loch Nessiä koskaan kuivattu/tyhjennetty
Koskakohan joku miljardööri keksii kuivatuttaa jorpakon rakentaakseen alueelle jotain bisnestä kohottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen hukkuu eikä ruumista koskaan löydetä, niin jääkö ihmisestä jäljelle ajan saatossa muuta kuin luut sinne pohjaan? Ja tietysti vaatteet ellei ollut naku-uimari 🤔
Tuskin jää muuta
Meidän pihalampi tyhjennettiin entisten asukkaiden jäljiltä, sieltä pohjamudista löytyi USKOMATON määrä lasten leluja.
Kuvittelisin että se olisi aika kuiva ilman vettä. :/
Entäpä meri sitten? Sen pohjassa vois olla hylkyä ja muuta
Oon kuvitellut useinkin tyhjän järven ja aina niin että olis vaan tasaista. Mutta tottahan järvet on kovin syviä enkä sitä oo koskaan mietteissäni huomioinut.
Minä ajattelin, että siellä oliso lähinnä kiviä ja kaloja kuivalla maalla, ei hiekkaa.