Mikset kokeilisi jotain uutta syömällä jouluna kinkun sijasta kalkkunaa?
Kommentit (33)
Ei kypsä kinkku ole punaista. Se on harmaata. Sitä ei ole kielletty. Harmaata. Eikä ruskeata.
Meillä on ollut kalkkunaa jo monta vuotta. Emme pidä kinkusta, tai oikeastaan mistään perinteisistä jouluruoista
Joka joulu ei ole ollut kinkkua. Jos laitetaan niin pienin mitä löytyy. Siitäkin jää liian paljon syömättä 4hlö perheellä. Ostetaan varmaan valmiina joku pala ja panostetaan muuhun. Jokainen saa valita yhden lempparin joulupöytään ja muokataan sen mukaan. Ei syödä montaa kertaa jouluruokaa enkä tykkää että jää yli ruokaa. Turhaa on laittaa pakosta ruokia joita kukaan ei halua syödä. Meillä on joulupöydässä karjalanpaistia, savulohta, lanttu- ja porkkanalaatikkoa, sienisalaattia. Sitten voi olla kinkkua ja muuta.
Lapsuudessani äiti osti kerran valmiin ison kalkkunan, oli liivatteella klanssattu ja kaiken maailman hedelmiä koristeena.
Jäi ainoaksi jouluksi tuo hulluttelu, kinkkuun palattiin.
Syön jouluna peruna muusia ja kalapuikkoja. Tai jos oikein pröystäilen niin teen muusiin kanssa lihakastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi vähentää punaisen lihan syöntiä?
Ettet tartte kakkapussia mahan päälle.
Miten nälissäsi olet kun mietit jouluruokia 34 päivää etukäteen? Joko sä odotat pukkia.
Mulla oli viime vuonna pelkkää keittoa. Ex vei ruuat jouluaattona ja rahat jo aiemmin.
Tää joulu on takuulla parempi.
Kyllä mulle riittää ku tuo yks kalkkuna on tuossa vieressä kalkattanu päivittäin jo 14 vuotta.
Kyllä jouluna pitää olla kinkkua ja savustettua lohta.
En, mun joulu alkaa siitä kun saan kinkkua, lanttulaatikkoo, sienisalaattia ja kermaporkkanoita :D
On ollut joskus kalkkunaa ja ankkaakin, mutta ei ole sama asia.
Kinkku on oltava. Kinkku ja kunnon sinappi, ruisleipää, hyviä riisipiirakoita.
Muusta voi tinkiä, mutta nämä on oltava. No ehkä jotain graavikalaa vielä, mutta siinä pakolliset.