Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut menestyvät geeneistään ja kotioloistaan huolimatta?

Vierailija
17.11.2024 |

Kouluttautuvat korkealle, sivistyvät ja vaurastuvat?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella oksettava ajatuskin että huono narsistiäitini ottaisi jotain kunniaa itselleen kovasta työstä jonka olen onnistunut tekemään kaikesta hänen aiheuttamastaan vahingosta ja väkivallasta huolimatta.

Vierailija
42/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan riittää se YKSI ihminen joka uskoo ja tsemppaa. Se voi olla kuka vaan, opettaja koulussa, valmentaja, naapuri, nuoriso-ohjaaja. 

Voi se riittää siihen, että pärjää elämässä hyvin omalla tasollaan. Se ei välttämättä tarkoita paljon rahaa ja korkeaa statusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olin lähellä onnistumista todella vaikeista lähtökohdista huolimatta, mutta sitten sattuma astui peliin; liikaa isoja vastoinkäymisiä (mm.kuolemia, sairastumisia, konkurssi) ilman palautumisaikaa välissä romahdutti mielenterveyden. Ei auttanut ahkeruus, tunnollisuus, sinnikkyys, älykkyys eikä mikään siinä tilanteessa, kun terveys vain meni.

Vierailija
44/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan riittää se YKSI ihminen joka uskoo ja tsemppaa. Se voi olla kuka vaan, opettaja koulussa, valmentaja, naapuri, nuoriso-ohjaaja. 

Voi se riittää siihen, että pärjää elämässä hyvin omalla tasollaan. Se ei välttämättä tarkoita paljon rahaa ja korkeaa statusta.

Mitä on pärjääminen kenellekkin? Joillekin se voi olla iso rakastava perhe.Tai oman talon rakentaminen omin käsin. Elämän loppuun asti kestävä avioliitto.

Vierailija
45/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella oksettava ajatuskin että huono narsistiäitini ottaisi jotain kunniaa itselleen kovasta työstä jonka olen onnistunut tekemään kaikesta hänen aiheuttamastaan vahingosta ja väkivallasta huolimatta.

Tekemäsi työ ei ole sinun ansiotasi. Vain synnyttäjällä voi olla ansioita.

Vierailija
46/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menestyneet haluavat uskotella muille, että kaikki voivat menestyä, koska silloin köyhät ovat vastuussa omasta köyhyydestään, eikä menestyneen tarvitse tukea heitä maksamalla veroja.

Ja ei-menestyneet uskottelevat kaiken olevan geeneistä ja tuurista kiinni, ettei koskaan tarvitse itse olla vastuussa omista valinnoistaan.

Geenit pakottaa ottamaan 3 koiraa ja 5 kissaa ettei toimeentulotukihakemusten täyttö ole liian yksinäistä. 

Vierailija
47/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi millaisesta perheestä lähtöisin niin normaali älyllä voi päästä lähes mihin vain. On kiinni siitä onko motivaatiota. Jos haluaa tiettyyn ammattiin niin opiskelu on mahdollista. Kouluun pääsee ihan samalla tavalla kuin ns hyvästä perheestä. Opiskella voi, menestyä voi, jos itse haluaa. 

Vierailija
48/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yrittää tässä ketjussa myydä amerikkalaisen unelman ajatusta, mutta me näemme kyllä, että Amerikassa suurin osa ihmisistä ei menesty, eikä rikastu. Suurin osa elää ihan tavallista elämää tai kädestä suuhun.

Vierailija
49/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit voivat olla peräisin myös aikaa sitten eläneiltä esivanhemmilta ja siellä on voinut olla lähimenneisyydessä eläneitä tai vielä elossa olevia sukulaisia viisaampia ja elämässään menestyneempiä ihmisiä.

Tämä. Menestyksesi ei ole sinun ansiotasi vaan minun.

Vierailija
50/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rampakin voi maratonin juosta jos näkee vaivaa.

Vierailija
51/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olin lähellä onnistumista todella vaikeista lähtökohdista huolimatta, mutta sitten sattuma astui peliin; liikaa isoja vastoinkäymisiä (mm.kuolemia, sairastumisia, konkurssi) ilman palautumisaikaa välissä romahdutti mielenterveyden. Ei auttanut ahkeruus, tunnollisuus, sinnikkyys, älykkyys eikä mikään siinä tilanteessa, kun terveys vain meni.

Niin voi käydä, mutta ap:n kaltaiset tyypit eivät sitä tajua, ellei se osu omalle kohdalle.

Vierailija
52/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymmentä vuotta "pään seinään hakkaamista", ensin vanhempien ja sitten omasta toimesta, kunnes havahduin ettei näin sairasta kierrettä enää kannata jatkaa. Itse nostin itseni suosta, koska tajusin, ettei kaikesta voi syyttää koko ajan muita ja itse pitää tehdä jos jotain haluaa saada. 

En saanut kotoa mukaan mitään muuta kuin vaatteet päälläni ja pieni repullinen sekalaista sälää. Ekassa vuokrakämpässäni ei ollut mitään. Nukuin lattialla vaatteiden päällä. Siivosin työkseni julkisia liikennevälineitä, koska muuhun ei tiedot ja taidot riittänyt. Pikku hiljaa tilipäivä kerrallaan hankin välttämättömyystavaroita, kuten patja, tyyny, lakanat, kattila, lautanen, haarukka...

Hain opiskelemaan, pääsin opiskelemaan, tein töitä opintojen ohessa, kävin autokoulun, ostin auton, pääsin parempiin töihin, löysin miehen, tehtiin lapsia, sain ylennyksen. Elämä on ihanaa ja ahkeruus palkitaan.

Sori nyt vaan, mutta mitä oikein kuvittelet muista ihmisistä, jos tuo töihin meno on mielestäsi joku sankaritarina ja ihmeellinen uroteko? Että muut olisi jääneet kotiin koko loppuiäkseen?

Vierailija
53/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemäsi työ ei ole sinun ansiotasi. Vain synnyttäjällä voi olla ansioita.

Kunnon trolli.

Vierailija
54/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuuri. Tapaa oikeita ihmisiä oikeaan aikaan.

Vierailija
55/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menestyneet haluavat uskotella muille, että kaikki voivat menestyä, koska silloin köyhät ovat vastuussa omasta köyhyydestään, eikä menestyneen tarvitse tukea heitä maksamalla veroja.

Ja ei-menestyneet uskottelevat kaiken olevan geeneistä ja tuurista kiinni, ettei koskaan tarvitse itse olla vastuussa omista valinnoistaan.

Geenit pakottaa ottamaan 3 koiraa ja 5 kissaa ettei toimeentulotukihakemusten täyttö ole liian yksinäistä. 

Ja geenit ja perhetausta ovat syynä sen suvun yhden yksittäisen menestymiselle. Eivät sille miksei kukaan muu menestynyt.

Vierailija
56/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiolot? Puolet lapsista on erilaisia kuin vanhempansa.

Vierailija
57/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyy ihmelapsena, jolla on täydellinen näkömuisti. Silloin koulu menee kuin leikki ja jatko-opintopaikassakaan ei valmistuminen jää kiinni siitä, ettei tentissä muistaisi kaikkea. 

Vierailija
58/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen Susanna Koski sanoi, että kuule kaikilla meillä on rajoitteita. Sinullakin on. Esimerkiksi empatiakyky puuttuu kokonaan.

Vierailija
59/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä voi olla kotioloissa jotain hyvää, perusturvallisuus kunnossa kaikesta huolimatta, turvallisia muita läheisiä, saatua kannustusta, hyvä ystäväpiiri, terveys, taloudellinen tilanne jne.

Tämä. Menestyksesi ei ole sinun ansiotasi vaan minun.

Vierailija
60/136 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistäni en osaa sen kummemmin mitään sanoa, mutta alkkisperheestä lähtöisin. Olen aina ollut jollain tapaa todella sinnikäs, mikä on auttanut tavoittelemaan ja osin saavuttamaankin asioita, joita olen halunnut elämältä. Lapsuus ja nuoruus vaikeassa perhetilanteessa on jättänyt kyllä jälkensä. Läpi elämän kanssani on kulkenut ja varmaan hautaan tulee seuraamaan masennus ja siitä johtuva uupumus, en luota ihmisiin enkä ole kyennyt löytämään kumppania saati perustamaan perhettä. Työskentelen yrittäjänä ja tienaan itse leivän pöytään, se riittää. Jonkinlainen lohduttomuus on silti jatkuvasti elämässä läsnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme