Hesarissa juttu että Amsterdamissa ei suljeta verhoja. Jengi näkee toisten koteihin. Miksi?
Kommentit (121)
Reykjavikissa oli samanlaista, ei peitetty ikkunoita. Mitä siitä, jos joku näkee, miten keittiössä syödään illallista?
Vierailija kirjoitti:
Sama meno on Kööpenhaminassa. Ei siellä ihmiset vaan sulje verhoja ja kerrostalossa voi ihan vapaasti katsoa tien toiselle puolelle että mitä kussakin asunnossa tehdään. En tiedä mikä juttu se on, itse olen tottunut siihen että verhot suljetaan viimeistään kun tulee pimeää ja sytyttää valot sisällä.
Itse olen pimeässä. Ennen pidin talvella kynttilöitä, nyt en jaksa niitäkään. Tietokoneen näyttö valaisee tarpeeksi. Eipä täällä maallakaan ole enää pimeää talvisinkaan, kun valosaastetta tunkee joka suunnasta. Idioottinaapureilla tuolla pellon toisella puolen myös valonheitinten määrä pihalla vain kasvaa kasvamistaan. Onneksi ovat kaukana, mutta kyllähän ne tänne näkyvät ne valot - ja ne palavat aina. Reppanoita ilmeisesti pelottaa asua pimeässä. Muuttaisivat kaupunkiin betonikoppiin vain suosiolla.
Sama Belgiassa , joka maa jakaantuu kahteen eri kieliseen ja eriuskontoiseen osaan.
Flaamit ja vallonit
Verhot auki- verhot kiinni.
Näiden alueiden välillä on monta muutakin eroa.
Punaisten lyhtyjen alueella aivan normaalia. Eipä juuri haittaa, jos joku näkee kun juon kupin kahveeta ja mutustan sämpylän. Kylpytakki ois hyvä ettei persia paljaana.
Suomessa on sälekaihdnta, rullaverhoa, verhot suljetaan
Se on vanha tapa. Osoittavat että ei ole mitään salattavaa.
Miksi niillä sitten ylipäätään on verhot, jollei niitä käytetä?
Saako yötyölaiset nukuesaan pitää pimennysverhoa ilman paheksuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on sälekaihdnta, rullaverhoa, verhot suljetaan
Minusta on mukava sulkea verhot ja kaihtimet pimeällä. Muuten tulee sellainen olo, että musta ikkuna imee kaiken valon huoneesta. Talvella verhot ja kaihtimet toimivat myös hyvänä eristeenä, eikä ikkunasta hohkaava kylmyys viilennä huoneilmaa.
Kesällä on kiva pitää verhoja auki. Paitsi makkarissa, ja kuumina päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Hups, olen asunut rivarissa kolkyt vuotta. Sälekaihtimet on muulloin ylhäällä, paitsi superkuumalla auringonpaisteella ja nyt makkarissa , koska pihalta tuikkuvalot puussa ja herättää mut liian aikaisin.
Mulla rivarissa aina kiinni pimeällä, vaikka kukaan ei tänne kattelekaan. Inhottava olo tulisi verhot auki, alkaisi ahdistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Asiaan ilmeisesti kuuluu myös, että kadulla kulkujat eivät töllistele sisään toisten ikkunoista, vaikka verhot olisivat auki.
Niin. Eipä toisten kodeissa oikeastaan ole juuri mitään näkemisen arvoista.
Hollannissa oli tapana että verhoamattoman huoneen pöydällä oli leipä. Mitä isompi sen parempi. Sillä osoitettiin vaurautta. Vanhaan kauppiaskulttuuriin kuului vaurauden julkinen näyttäminen, ei salaaminen ja vaatimattomuus.
Vierailija kirjoitti:
Reykjavikissa oli samanlaista, ei peitetty ikkunoita. Mitä siitä, jos joku näkee, miten keittiössä syödään illallista?
No, onhan se vähän inhottava ajatus. Ei tunnu turvalliselta. Yksityisyyttä pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
miksi itse suljet verhot... meillä ei ikinä niin tehdä, asumme ok -talossa.3 krs. Makkari on ylinnä, asuonkerros keskellä, ikkunat sen verran korkealla maasta ettei sisään ilman jakkaraa näe ja alimman kerroksen ikkunat on matalalla, pitäisi polvistua ja vielä siitäkin päätä maahan päin taivuttaa. Sälekaihtimet kesällä kiinni ettei kuumene liikaa vaikka ilppi viilentäkin
Pimeällä hyvinkin korkealla olevaan asuntoon, jossa on valot päällä näkee maantasoltakin yllättävän hyvin.
Hyvin on globalistieliitti onnistunut kuohimaan hollantilaiset... nytkö Bilderberg-Hesari alkaa ajamaan tuollaista orwellyhteiskuntaa Suomeenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, onhan se vähän inhottava ajatus. Ei tunnu turvalliselta. Yksityisyyttä pitää olla.
Ei ole turvallisuuden kanssa tekemistä. Lähinnä yksityisyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on globalistieliitti onnistunut kuohimaan hollantilaiset... nytkö Bilderberg-Hesari alkaa ajamaan tuollaista orwellyhteiskuntaa Suomeenkin?
Mitä ihmettä sekoilet? Globalistieliitti? Kun puhutaan vuosisatoja vanhasta Hollantilaisesta tapakulttuurista.
"6G-signaali tietää kohta, miten voit kotona tästä on kyse biosignaalien mittaamisessa"
Vierailija kirjoitti:
Onhan niin Suomessakin!
No ainakin mulla on pimennysverhot suljettuina jokaisessa ikkunassa 24/7 aina.
Varmaan samansuuntainen logiikka kuin siinä, ettei muumitaloa lukita yöksi.