Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen, olen raskaana, eikä minulla ole ketään ketä voisi pyytää kummiksi :(

Vierailija
20.02.2007 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisen pojan kummina olevaa miehen siskoa voisi pyytää uudelleen kummiksi jos nyt tulee tyttö. Jos tulee poika onkin sitten kummit hankalampi löytää kun ainakaan siskoni ei halua enempää poikia kummilapsiksi. Ehkä sitten pyydetään jotain muuta kaveria uudelleen. Meillä on lapsilla 2-3 kummia. Ja sukulaisia ollaan mielellään käytetty kun he muistavat meidän lapsia joka tapauksessa synttäreillä ja jouluna niin eipä tule sitä ikävää velvollisuuden tunnetta sen muistamisen kanssakaan kuten ehkä jollekin vieraammalle kaverille voi tulla. Meillä on selvää että nuorinkin kastetaan löytyi läheiset kummit tai ei sillä olisi lapselle ikävää olla ainut jota ei perheessä ole kastettu. Mieheni oli näin ja koko kovin kiusallisena rippikoulun ja kasteen aikuisena kun halusimme kirkkohäät aikanaan.

Vierailija
22/26 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni on imarreltu, kun pyytää kummiksi- kai teillä naapureita on???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ehkä voi siinä auttaa, mutta miettikääpä hyvät ihmiset, mitä tämä nykypäivästä kertoo: kummius on rasite ja velvoite. Toivottavasti jossain vielä korostetaan kummeja muunakin kuin lahja-automaatteina.

Itsellä ainakin oli kummeilta muut toiveet ja oli vaikea ekan lapsen kohdalla pyytää joitain kummeiksi, kun toisia yhtä läheisiä ei pyytänyt. Pelkäsin siis loukkaavani näitä, joita en pyytänyt. Itsellä oli kuitenkin ajatus säästää heidät seuraaville lapsille (nyt jo pyydettykin seuraavalle).

Vierailija
24/26 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisia ja " hyviä" ystäviä kummeina. Huonompia kummeja ei voisi olla. Katseleppa ympärillesi ja ilahduta jotakuta uutta yksinäistä ystävää (vanhempaa) tutustumalla häneen. Saattaa lapsesi saada pitkäaikaisen ystävän...

Vierailija
25/26 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli on ja olet väleissä, miksi et kysyisi veljeäsi/siskoasi ( ja hänen vaimoaan/miestään).

Minä en ainakaan ole halunnut ketään ihan puolituttua tai jotakin naapuria kummiksi. Haluan, että kummi oikeasti välittää kummilapsestaan. Ja kai oma sukulainen tulee sinne vieraallekin paikkakunnalle kastajaisiin...

Eikö se näin ole, että veri on vettä sakeampaa!?

Vierailija
26/26 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos todella teille kirkko määräsi jonkun ventovieraan tyypin kummiksi, olisi sitten kiva viettää synttäreitä ja muita juhlia noin " läheisen" ihmisen kanssa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä