En vietä joulua. Neuvokaa minkä asenteen otan
En vietä joulua enkä pääse lähtemään pois jouluksi.
Tämä tuntuu vähän tuskalliselta.
Kertokaa vinkkejä miten osaan ottaa oikean asenteen, että pärjään.
Kommentit (88)
Kompastuskivesi on aika 20. päivä perjantaista 25. päivä keskiviikkoon. Tuon jakson joudut välttelemään jouluostoksilla olevia, joulutapahtumia jne. Toisaalta tuossa on riittävästi päiviä jonkin projektin tekemiseen. Olisko kotona mitään rempattavaa? Kovaääniset hommat pitää hoitaa ennen aattoa ja hiljaisemmat viimeistelyt sitten juhlapäivinä. Palkinnoksi voit sit katsoa putkeen jotain striimiä, näin vältät TV:n joulumainokset.
Ruuaksi hernesoppaa, pannukakkua, makkaraperunoita, paellaa, pizzaa ja muuta epäjouluista.
Eihän sinua kukaan pysty auttamaan, jos et halua viettää joulua, mutta silti "Tämä tuntuu vähän tuskalliselta."
Kakkua ei voi syödä ja säästää.
Jouluun on aikaa yli kuukausi ja jo nyt murehdit tuskaasi, kun et halua viettää joulua, mutta kuitenkin haluat kantaa tuskanviittaa.
Varaan pariksi päivää juotavaa ja leffa herkkuja. Suljen puhelimen ettei tarvitse kuunnella kenenkään joululurituksia. Haluan olla omassa rauhassa kotona. En kaipaa ketään, yhteisruokailuja enkä mitään meteliä ja sählinkiä. Muut tehköön mitä lystää. Ihmiset ovat erilaisia ja toisille on pakko kokoontua jos suinkin mahdollista.
Normien ja perinteiden vastustaminen vaatii tiettyä kovuutta. "Mä elän just niiku mua huvittaa. Mä kokkaan viikonloppuna poroa tai lammasta ja vedän hyvää punkkua päälle." Eihän naapurit tule tarkistamaan, noudattaako joku perinteitä. Kaiva esille tervettä itsekkyyttä.
Ota just se asenne, minkä haluat. Lopeta muiden mielistely. Se kyllä onnistuu, vaikka tää onkin yks ryhmäpaineen kyllästämä "juhla".
Olet jo osannut tehdä päätöksen että et vietä joulua, mitä me ollaan sinua neuvomaan, mieti ite loputkin.
En minäkään oo viettänyt joulua kuin lapsena ja nyt omien lasten kanssa. Enkä siitä oo mitään stressiä saanut siitä että joulu tulee, en saa nykyäänkään. Ainoa mitä pitää huomioida on että kaupat ja palvelut on joulunajan kiinni tai niillä on poikkeavat aukioloajat. Mun mielestä ihaninta mitä voi olla, on olla viettämättä joulua. Ei mee ylimääräistä rahaa eikä mee aikaa siihen valmisteluihin, eikä tarvitse nähdä sukulaisia tai siivota jouluksi.... No lapsille haluan luoda muistoja ja kestän sen takia hieman epämukavuutta...