Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys tekniikkatietäjille: Miksi Samsung, Pixel, Moto, Oneplus jne. puhelinten arvo romahtaa jo vuodessa mutta Applen ei?

Vierailija
17.11.2024 |

Esim. Fonumissa saa vuoden vanhasta iPhone 15 Pro puhelimesta n. 90% sen ostoarvosta eli yli tonnin jos se on hyväkuntoinen.

Mutta uudesta Pixel tai Galaxy S sarjan puhelimesta saa n. puolet siitä mitä maksoi ostohetkellä viime vuonna, ja netissä myyntikin yksityisille vaikeaa ilman valtavaa alennusta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika suuriakin teknisiä ja materiaalisia eroja jonkun iPhone 16 Pro:n ja satunnaisen Moto G:n kanssa.

Edellämainituissa on jopa satelliittiviestit saatavilla kun kenttä katoaa. Rungoissa ei myöskään käytetä muovia ja akku voi kestää yli 18 tuntia.

Ps. itse olen digipaastolla, käytän ainoastaan vanhaa Nokian mustavalkoista luuria johon tulee tekstarit ja puhelut. Suosittelen kerran vuodessa, tekee aivoille hyvää.

Applea en osta koska saan käytetyn auton vuoden leimalla samalla hinnalla.

Vierailija
22/24 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt on vähän sama kuin jonkun tietyn valmistajan tennarit tai hupparit vs. toinen merkki. Toinen kallis ja toinen kohtuuhintainen. Eroa ei ole juuri muuta kuin logo. Applella nyt tietty oma ekosysteemi vs. muut.

On aika suuriakin teknisiä ja materiaalisia eroja jonkun iPhone 16 Pro:n ja satunnaisen Moto G:n kanssa.

Edellämainituissa on jopa satelliittiviestit saatavilla kun kenttä katoaa. Rungoissa ei myöskään käytetä muovia ja akku voi kestää yli 18 tuntia.

Ps. itse olen digipaastolla, käytän ainoastaan vanhaa Nokian mustavalkoista luuria johon tulee tekstarit ja puhelut. Suosittelen kerran vuodessa, tekee aivoille hyvää.

Tätä juttua en ymmärrä, digipaastolla voi olla ihan sillä älykännyllä ja silti voi halutessaan käyttää vaikka karttaa. Ei sitä puhelinta tarvitse koko aikaa hiplata ja käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta se on hyvä että esim. OnePlus hinnat ronahtaa niin saa laatua vieläkin edullisemmin eikä ole mitään tarvetta ostaa paljon kalliimpaa  iphonea .

Rahaa kyllä on kun joku kuitenkin vetää lapsellisen kateuskortin esiin.

Sellaisesta ei voi olla kateellinen mihin on varaa ja vaikka ei jollain ole johonkin asiaan varaa mutta jos ei arvosta sellaista tuotetta mihin ei ole varaa niin ei myöskään voi olla kateellinen.

Vierailija
24/24 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pixelillä ei voi jakaa näyttöä telkkariin ilman cromepalikkaa 🤢

Chromecast ei voi näyttää puhelimen muistissa olevia videoita tai kuvia, se toimii nimensä mukaisesti vain chrome-selaimella ja peilaa senhetkisen nettisivun telkkariin kaapelilla (pitää ostaa myös chromecast-pönikkä) jos kyseinen nettisivu tukee smartviewiä.

On surullista että androidit ovat tässä niin primitiivisiä. Itse tykkään Pixel-puhelimesta noin muuten, mutta ärsyttää tuollaiset pienet detaljit.

Mitä horiset, ainakin minun halvalla Samsungillani voi katsella valokuvia telkkarin kautta Chromecastilla??

Niitähän  voi katsoa vanhalla puhelimella telkkarin kautta  ihan vaan jakamalla puhelimen kuvan televisioon asentamalla puhelimeen näytön peilaus sovelluksen ja katsoa leffoja ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän