Mitä tekisi tänään?
Huomenta kaikille, mahtava sunnuntai-aamu. Aivan kuin viikko olisi nollautunut. Mitähän tekisi tänään, ei mitään rajoitteita, ei mitään aikatauluja, ei jarruttavia ystäviä. Aivan ihanaa, kokonainen vuorokausi ilman yhtäkään menoa tai suunnitelmaa.
Miten päivän rakentaisi, nyt hörpin kahvia, luin netistä iltalehden ja ylen uutiskimaran, ei mitään provoilun aihettakaan. Toki heti nousee mieleen keskeneräinen idea, jossa piirsin jo digitaaliseksi kotini kolmiulotteisena, tästä oli tarkoitus luoda tekoälyllä kuvitteellinen kauhujen kartano, halloweeniksi... No ei ehkä enää, ne bileet oli ja meni.
Vai lähtisikö ulos...
Kommentit (17)
Meillä on juuri repunpakkaus-operaatio menossa. Mennään koko perheen(2+3+koira) voimin läheiseen kansallispuistoon, ihan vain taaperretaan 2 km laavulle, tehdään siellä nuotio, paistetaan makkarat (tein mä leipiä mukaan myös), keitetään kahvit ja sen jälkeen 3 km toista kautta autolle. Kamerat mukaan, ei kiirettä mihinkään, voidaan kuluttaa koko valoisa aika tähän 5km renkaaseen.
Ulos luontoon, siinä siis oma ideani sun päiväohjelmaan.
Mitäs jos miettisit puolisen tuntia, missä olet ja mitä teet 3 vuoden päästä. Mitä se vaatii, mitä pitää tehdä, laita paperille.
Tämän ajatuksen kanssa otat uimapuvun, salivaatteet ja lähdet lähinpään kylpylään aamupäiväksi, annat ajatuksen kypsyä.
Iltapäivällä hyvä ruoka ja illalla laittaisit ensi viikon kalenterin ojennukseen, hoitaisit sähköposti-asiat jos niitä venyy ja sitten illalla telkkua tms ajanviettoa, mutta samalla kypsyttelet ajatusta tulevaisuudesta.
Tsemppiä sunnuntaihin.
Mitä ttekisii tänään ja seuraavat 2 kuukautta. Ei ole töitä eikä harrastuksia.
Käyn koiran kanssa kävelyllä ja sitten valmistelen alkuviikon ruokia ja muita arkea helpottavia asioita. Täytyy varmaan käydä pienet ostoksetkin, kun suunnitelmat muuttuivat hieman eilisistä. Mutta ensin kahvia.
Kävin aamulla liki 2 tunnin lenkillä. Suunnitelmissa käydä kohta avannossa. Jäätä tosin ei ole, mutta vesi on kyllä silti jäätävää.
Ei mene hyvin, jos pitää täältä kysellä, mitä tekisi. Itse ainakin keksin kaiken maailman puuhaa ja saatan tulla tänne kertomaan niistä.
Vierailija kirjoitti:
Juo,juo,juo....kuppilaan mars
No juon, juon minä tyttö juon. Minä se vaan tykkään olla kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei vaan ja kippis! 🥂
Ansiottomasti saadun viikon vapaan jälkeen menen Raamattuluennolle. Ihan vaan kiitollisuudesta Jumalaa kohtaan, että sain hermostuttavasta työstäni xtra-vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi kun on päissään niin velatkin tuntuu saatavilta. Minullakin tänään kännipäivä ja kaikki naurattaa. 🥴
Vierailija kirjoitti:
Ansiottomasti saadun viikon vapaan jälkeen menen Raamattuluennolle. Ihan vaan kiitollisuudesta Jumalaa kohtaan, että sain hermostuttavasta työstäni xtra-vapaata.
Tuo on jo aika hc-juttu. Minä taasen olen kiitollinen, että auto lähti käyntiin ja sain haettua mökillä jumissa olleen papan, jonka auto ei siis lähtenyt käyntiin.
- n68v -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo aika hc-juttu. Minä taasen olen kiitollinen, että auto lähti käyntiin ja sain haettua mökillä jumissa olleen papan, jonka auto ei siis lähtenyt käyntiin.
- n68v -
Lainaan itseäni: Sekin pitää mainita, että oli märkä pappa. Oli verkkoja kokiessaan rantautunut ja kompastui veneen kiinnitysköyteen ja siinä sitten pulikoi rantavedessä. Melko kiukkuinen oli. Nauratti.
Jonkin mukaan sunnuntai on lepopäivä. Pidä siis tyyny ja peitto jatkuvasti mukana. Lepää pitkin asuntoa ja ulkonakin jos sinne asti jaksaa vaeltaa lepopäivänä. Ota nokoset kaupan käytävällä tai mene koemakaamaan sohvia ja sänkyjä. Velttoile ja valita. Valittaminen voi helpottaa.
Yht'äkkiä tuli mieleeni tehdä jotain piirakkaa. Minulla olisi pakastimessa valmis piirakkapohja. Kerran tein Sara Parikan ohjeella mustikkapiirakan ja oli hyvää. Nyt puuttuu vaan sitä vaniljatuorejuustoa.
Kiva kuulla
Kävelyllä voi käydä, se tekee hyvää terveydelle. Onko ruokakaapit täynnä ensi viikkoa varten. To-do listan perustaminen on myös hyvä