Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suomalaiset saisi vetämään yhtä köyttä?

Vierailija
16.11.2024 |

Toivottavasti tähän ei vastata, että miksi pitäisi. Esim siksi että asumme samassa maassa ja puhumme samaa kieltä suurimmaksi osaksi. Tuo samassa maassa asuminenkin riittää.

Eikö yhtä köyttä vetäminen olisi joka tapauksessa viisaampaa kuin keskenään riitelevä ja toisiaan vihaava joukkio jotka eivät näe mitään yhdistävää tekijää keskenään?

Millaisia asioita tarvittaisiin, että tämä voisi edes jossain määrin toteutua enemmän kuin miltä nykyään vaikuttaa?

Kommentit (733)

Vierailija
661/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ei ymmärrä kuinka pohjalla me köyhät olemme. Olen itse yh ja pitkäaikaistyötön ja nyt tosiaan on niin ettei ole rahaa ruokaan. Minulla on kaksi teiniä 12 ja 14 v pojat ja ruokaa menee valtavasti. Olen yrittänyt päästä työkyvyttömyyseläkkeelle pitkäaikaisen masennuksen takia mutta Kelan mukaan siihen ei ole perusteita. Nykyään  lähinnä itken päivät kun pojat ovat koulussa. Ei ole varaa edes uuteen  sukkapariin tai alushousuihin. 75 v äitini tuo välillä meille ruokaa. 

Eikä siinä edes kaikki, vaan lisäksi syyttävät sinua JA poikiasi siitä, missä teilanteessa olette nyt ja se tekee tämän kaiken vielä surullisemmaksi :(

Vierailija
662/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain veteraanit ovat saaneet eläkkeellä ilmaisen kodin siivouksen, ei kukaan muu. 

Muut joutuvat ostamaan kodin siivouksen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin näissä keskusteluissa vain ohitetaan sekin fakta, että työttömiä on jo satoja tuhansia mutta työpaikkoja vain muutama kymmenen tuhatta. Ja sekin ohitetaan, että ihmiset ovat lähettäneet hakemuksiaan kymmeniin ellei satoihin paikkoihin eivätkä ole tulleet valituiksi.

Aivan kuin näitä ei olisi sanottukaan, jatkuu vain tuo halveksiva mene töihin -paasaus. Onkohan näiden oikea ongelma tosiaan työttömät.

Työttömiä ei ole satoja tuhansia, vaan 280.000. Avoimia työpaikkoja on tälläkin hetkellä 60.000. Mielenkiintoista on, että koko ajan työpaikkoja on auki, koskaan ei ole niin, etteikö työpaikkoha olisi auki. Joskus on enemmänkin. Luulisi, että työttömyysaikoina työpaikat loppuisivat kesken.

Vierailija
664/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille työttömille. 

Töitä ei nyt vaan ole. 

Nuo kultalusikka suussa syntyneet ei ymmärrä mitään. 

Minä pidän aina työttömien puolta, vaikka saisin lottovoiton. 

Vierailija
665/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin näissä keskusteluissa vain ohitetaan sekin fakta, että työttömiä on jo satoja tuhansia mutta työpaikkoja vain muutama kymmenen tuhatta. Ja sekin ohitetaan, että ihmiset ovat lähettäneet hakemuksiaan kymmeniin ellei satoihin paikkoihin eivätkä ole tulleet valituiksi.

Aivan kuin näitä ei olisi sanottukaan, jatkuu vain tuo halveksiva mene töihin -paasaus. Onkohan näiden oikea ongelma tosiaan työttömät.

Suurin osa kansalaisista ei tahdo nähdä omaa napaansa kauemmas vaikka henki olisi siitä riippuvainen. Siksipä noita ei kiinnosta jos on suurtyöttömyys, terveyskeskukset ei toimi ollenkaan ja moni muukin asia on ihan erilailla kuin kuplassa väitetään. 

Yhtä suuri työttömyys on Ruotsissakin vaikka kokoomus ja persut ei ole asialla.Ja pienemmillä paikkakunnilla toimii terveyskeskukset ihan hyvin,ainakin vielä.Mitä sen tavallise n kansalaisen pitäisi tehdä työllisyyden ja muiden asioiden parantamiseksi?

Vierailija
666/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia työttömille, olette tärkeitä. 

Nuo kultalusikka suussa syntyneet ei ole kokeneet pitkää työttömyyttä eivätkä ymmärrä mitä se on. 

Elämä on helppoa, kun on rahaa ja vaikeaa, kun ei ole. 

Tiedän, että haette kovasti töitä. 

Vierailija
667/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vain pysytään poteroissamme. Jos joku on eri mieltä niin pysytään erossa ja annetaan olla. Mitä sitä itseään suotta vaivaamaan ihmisillä jotka eivät miellytä.

Vierailija
668/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä ei ole satoja tuhansia, vaan 280.000. Avoimia työpaikkoja on tälläkin hetkellä 60.000. Mielenkiintoista on, että koko ajan työpaikkoja on auki, koskaan ei ole niin, etteikö työpaikkoha olisi auki. Joskus on enemmänkin. Luulisi, että työttömyysaikoina työpaikat loppuisivat kesken.

Eihän ne ole koko ajan samat paikat, ainakaan läheskään kaikki. Niitå täytetään, toisaalla porukka saa kenkää tai määräaikainen päättyy, ja taas tulee työttömiä. Se työpaikka joka on auki, ei ole sama kuin se joka äsken oli.

Ei kovin moniin työpaikkoihin oteta, jos ei ole mitään koulutusta tai kokemusta alalta vaan ne ovat aivan täysin toiselta alalta. Ei tradenomi voi mennä röntgenhoitajaksi.

Vierailija
669/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä ei nyt vaan ole. 

Lottovoiton saaminen onkin tässä maassa paljon hyväksyttävämpää kuin yrittäminen.  Mistähän niitä työpaikkoja tulee 

Vierailija
670/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä demari siellä korruptio ja välistä vetäminen.

Vierailija
671/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä ei nyt vaan ole. 

Lottovoiton saaminen onkin tässä maassa paljon hyväksyttävämpää kuin yrittäminen.  Mistähän niitä työpaikkoja tulee 

No ei ainakaan sillä, että leikataan ansiosidonnainen ja sovitellut päivärahat ja asumistuet. 

Yksi rikas ei pysty ottamaan montaakaan kestoväriä parturissa eikä permanentteja eikä raitoja. 

On ihan syvältä, että naisilta joilla on lapsia leikataan rahaa. 

Synnytys ja lasten hoito ei ole kuule mikään pikku jutty, se on kovaa työtä. 

Vierailija
672/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kestoväriä se kalju hyvätuloinen miesjohtaja ottaa nyt, kun naisilta leikattiin ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa?

Vierailija
673/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaat ei ymmärrä kuinka pohjalla me köyhät olemme. Olen itse yh ja pitkäaikaistyötön ja nyt tosiaan on niin ettei ole rahaa ruokaan. Minulla on kaksi teiniä 12 ja 14 v pojat ja ruokaa menee valtavasti. Olen yrittänyt päästä työkyvyttömyyseläkkeelle pitkäaikaisen masennuksen takia mutta Kelan mukaan siihen ei ole perusteita. Nykyään  lähinnä itken päivät kun pojat ovat koulussa. Ei ole varaa edes uuteen  sukkapariin tai alushousuihin. 75 v äitini tuo välillä meille ruokaa. 

Ei sitä oikeasti ymmärrä kultalusikka perseessä syntynyt vasemmistopoliitikkokaan. Muuten moni asia olisi jo kauan sitten pienipalkkaisilta ihmisiltä korjattu 

Arvostan ihmisiä, jotka edes yrittää pärjätä omillaan. Valitettavasti liian moni on opetettu avuttomaksi 

Vierailija
674/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä oikeasti ymmärrä kultalusikka perseessä syntynyt vasemmistopoliitikkokaan. Muuten moni asia olisi jo kauan sitten pienipalkkaisilta ihmisiltä korjattu 

Arvostan ihmisiä, jotka edes yrittää pärjätä omillaan. Valitettavasti liian moni on opetettu avuttomaksi 

Kuule, työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa vähintään ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille. 

Lisäksi työttömiä on työkokeilussa ja palkkatukitöissä. 

Pitäisikö tästä lähtien aina kahvitauolla haukkua johtajat, jotka ei jatka työsopimuksia?

Olisiko se kivaa? 

Vierailija
675/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen johtajia aina haukuttiin työpaikoilla.. Pitäisi varmaan ottaa sama käytäntö takaisin. 

Kaikissa kaupungin yksiköissä on joka kuukausi kokous niin voitaisiin alkaa johtajalle sanomaan siitä, että pitää tehdä työttömillle työsopimuksia ja sitten ollaan kiukkuisia, jos ei tehdä ja huomautellaan asiasta joka kahvitauko. 

Vierailija
676/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iso teko olisi löytää keino estää itänaapurista kirjoittelevien trollien blokkaamiseen, sillä heidän ainoa motiivinsa on repiä juopia syvemmiksi.

Vierailija
677/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voisi maksaa työttömyyskorvauksella lainat ja saisi toimeentulotukea lasten ruokiin niin ei kukaan asuisi vuokralla. 

Siihenhän sitä pitäisikin pyrkiä.

Siihen päästään sillä, että lisätään humanitääristä maahanmuuttoa ja saadaan lisää tukien varassa eläviä ihmisiä jo olemassa olevien tukien nauttijoiden lisäksi. Se johtaisi tilanteeseen jossa verot söisivät täysin ihmisten palkat ja työntekeminen tulisi kannattamattomaksi. Näin jokainen pääsisi nauttimaan valtion maksamaa työttömyysturvaa. Tukirahat voisi ottaa velkana ulkomailta sillä valtion ei tarvitse koskaan maksaa velkojaan.

-Paavo Arhinmäki.-

Vierailija
678/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi iso teko olisi löytää keino estää itänaapurista kirjoittelevien trollien blokkaamiseen, sillä heidän ainoa motiivinsa on repiä juopia syvemmiksi.

Just näitä työttömien haukkujia jotka ei erota omalla työpaikalla edes opiskelijoita ja työttömiä, kyselevät kaikilta kauanko sun työharjoittelu kestää. 

Vierailija
679/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vakituinen kysyi minulta työpaikalla, että kauanko minun työharjoittelu kestää. 

En ole mikään työharjoittelija vaan palkkatukitöissä. 

Vierailija
680/733 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat harvinaisen yhtenäistä kanssa jos oikeasti tulee tiukka paikka. Esimerkiksi Venäjän hyökättyä Ukrainaan pääpuolueiden rivit olivat hyvin yhtenäiset. Muistan siltä ajalta jonkun haastattelun jossa studioon oli tuotu joku demarien ministeri ja olisiko ollut perussuomalaisten Pj, ja alkaen kehonkielestä ja päätyen puheisiin oli niin itsestään selvää että nyt ollaan samassa joukkueessa.

Sisäpolitiikassa suomalaiset riitelevät kuin sisarukset konsanaan, mutta loppujen lopuksi olemme kaikki samaa kansaa.