Miten ja missä sinkut viettävät joulua?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään missä vaan. Ennen ei ollut ravintolatkaan auki.
No oli ainakin aatonaattona ja jouluaattona sitten ilkeä krapula, jonka jälkeen piti odottaa 2 päivää, jotta kaupat aukeaa ja saa jotain syötävää ku jääkaapissa melkein valo. Muistan eräänkin joulun, kun mulla oli sipulim ehkä jokin porkkana ja vielä krapula päälle.
Asiathan on hyvin, jos jääkaapissa valot - sähköjä ei ole katkaistu.
- n68v -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin kotona jouluna. Aika monta joulua olen ollut yksin.
T: kiltti mies
Samoin. T:kiltti nainen
Sama. Viimeiset 5 vuotta mennyt yksin, ei juuri eroa arjesta, mutta herkuttelen jouluruokaa ja katson jouluohjelmia. Olen aina jotenkin herkällä tuulella ja viime joulunakin tuli itkettyä paljon. Sama varmaan taas tänäkin vuonna.
Vähemmän kiltti n
Itse taas viihdyn omissa oloissani ja en oikeastaan sen kummemmin vietä joulua vaikka joulun ajasta tykkäänkin. T:se kiltti n
Joulu-pukilla jonkun kivan sinkkunaisen kanssa tietysti!
Mennään ystävien kanssa valmiin pöydän ääreen lomalle. Antaa muiden huolehtia ruoanlaitosta ja siivouksista, me nautitaan lomasta. Toivottavasti tulee hyvät hiihtokelit!
Laitan jouluaterian alusta loppuun aikuisille lapsilleni perheineen ja iäkkäille vanhemmilleni. Neljä eri laatikkoa juureksista ja kinkku paistetaan leivinuunissa. Lisukkeet siihen lisäksi. Olen tehnyt niin erostani lähtien.
M 59
En lähde lorvimaan minnekkään, saunaa, kylmä kalja, kinkkua, perunalaatikkoa, suklaata. Hyvä kirja jota luen lumiukolle, televisiosta jouluisaa tunnelmaa.
Juon kiljua, syön sipsejä ja suklaata, vedän käteen, koodaan Python-ohjelmistolla, trollaan vauva-palstaa jne. Mukavaa on. Tein jo uudenvuodenlupauksen: aion käydä suihkussa tammikuun 2:na päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Laitan jouluaterian alusta loppuun aikuisille lapsilleni perheineen ja iäkkäille vanhemmilleni. Neljä eri laatikkoa juureksista ja kinkku paistetaan leivinuunissa. Lisukkeet siihen lisäksi. Olen tehnyt niin erostani lähtien.
M 59
Aikamoinen homma, ihailen sinua.
Kotona yksin. Yritän olla ajattelematta koko joulua ja vain selvitä sen yli. Inhoan jouluhössötystä, joululauluja, sitä että jokapuolella korostetaan kuinka joulu on perhejuhla, läheisten kanssa yhdessäolo on tärkeää, kenenkään ei ole hyvä olla yksin jne. Yksinelävät kärsivät tästä hypetyksestä paljon.
Ei ole vielä sovittu, mutta yleensä jonkun perheenjäsenen luona on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Kotona yksin. Yritän olla ajattelematta koko joulua ja vain selvitä sen yli. Inhoan jouluhössötystä, joululauluja, sitä että jokapuolella korostetaan kuinka joulu on perhejuhla, läheisten kanssa yhdessäolo on tärkeää, kenenkään ei ole hyvä olla yksin jne. Yksinelävät kärsivät tästä hypetyksestä paljon.
Jännä kuulla miten erilaisia ajatuksia ihmisillä on. Itsekin olen ollut 'yksittäinen' jo kohta pari vuosikymmentä, mutta silti jouluna olen aina ollut perheen kesken. Lapsesta asti joululaulut on olleet mielestäni aivan ihania, ja edelleenkin jaksan kuunnella niitä paljon pidempään kuin vaikkapa perheelliset tuttavani. Lahjojen saaminen ja nykyisin etenkin niiden antaminen on hienoa - kun näkee lahjansaajan todella ilahtuvan, se on loistava fiilis. Valitettavasti viime vuosina ei ole ollut aikaa etsiä sopivia lahjoja ihan samalla intensiteetillä kuin aiemmin, joten nykyiset lahjat on olleet enemmän tasoa 'hyvä' kuin 'upea', jolla tietenkin haluaisin olla.
Toivottavasti sinulle tulee tänä vuonna hyvä joulu, joko itseksesi tai jossain seurassa - miten vain parhaaksi näet.
Sinkkuna vietin joulua töissä ja koiran kanssa omassa kodissa. Ei tarvinnut matkustaa ruuhkissa ja sai mukavasti lisiä. Jouluna oli kivaa olla töissä. Sukulaiset eivät ole läheisiä. Pidän glögistä, pipareista, joulusaunasta ja kynttilöistä. Oikeastaan paras joulu on perheenkin kanssa ollut Tallinnassa, kuusi laitettiin mutta lahjoista ei tarvinnut stressata.
Mielestäni myös yksin voi viettää hyvän joulun <3
Ajattelin lähteä kylpylämatkalle.
En yleensä vietä joulua. Joskus hieman nuorempaan olen ollut kavereiden perheiden luona säälistä, joskus sukulaisten luona, myös seurustelukumppanin perheen luona on tullut oltua. Nyt muutama vuosi yksin, kun vaikea löytää enää miestä joka haluaisi sitoutua vakavaan seurustelusuhteeseen. En osaa itselleni järjestää joulua, kun ei ole mitään perinteitäkään. Vanhemmat eivät oikein järjestäneet muuta kuin päihdejuhlan ja sitten nuorisokodissa kaikki muut lähtivät perheidensä luo ja jäin yhden ohjaajan valvottavaksi, joka olisi halunnut myös oman perheensä luokse.
Mennään poikani, hänen tyttöystävänsä ja tyttöystävän äidin kanssa Lasipalatsiin jouluaattona syömään. Ei lahjoja eikä hössötystä.
Olen siis hieman vanhempi sinkku.